Jorge Viegas για τέλος συνεργασίας με Phillip Island: “Δέκα χρόνια τους ζητούσαμε…”

Ο πρόεδρος της FIM εξηγεί πώς ήρθε η ρήξη με το Phillip Island, το μέλλον του αγώνα WSBK, την επόμενη μέρα της ιστορικής πίστας και τί περιμένει από τη μετακόμιση του MotoGP στην Αδελαΐδα
Jorge Viegas FIM
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

25/2/2026

Μια μεγάλη είδηση των τελευταίων ημερών για το MotoGP είναι δίχως άλλο το τέλος της συνεργασίας με την ιστορική πίστα Phillip Island της Αυστραλίας, κίνηση που έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις τόσο λόγω της πολύχρονης ιστορίας της πίστας, όσο και εξαιτίας της επιλογής για την αντικατάστασή της.

Η μεταφορά του αγώνα MotoGP σε μια πίστα που θα δημιουργηθεί σε δημόσιους δρόμους στην πόλη της Αδελαΐδας έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα του πρωταθλήματος, θέτοντας αρκετά ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια των αναβατών και φέρνοντας στο επίκεντρο της δημοσιότητας τη νέα λογική μάρκετινγκ που κομίζει η Liberty Media στην προσπάθειά της να διευρύνει τη δημοτικότητα του αθλήματος.

Ο πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μοτοσυκλετισμού (FIM) Jorge Viegas μίλησε σε αυστραλιανό μέσο και ήταν αρκετά αποκαλυπτικός για το υπόβαθρο της ρήξης με τη διοίκηση του Phillip Island, το ενδεχόμενο μέλλον της πίστας αυτής σε θεσμούς της FIM, αλλά και τη μετάβαση στην Adelaide Street Circuit.

Adelaide Street Circuit

Ο πρόεδρος επιβεβαιώνει την αιτία που επέφερε το διαζύγιο, όπως την είχαμε μεταφέρει πριν καν επισημοποιηθεί η είδηση:

“Ήταν προφανές πως θα συνέβαινε αργά ή γρήγορα, ειδικά όταν η συζήτηση αφορά την προώθηση του αγώνα και τις συνθήκες στο Phillip Island. Εδώ και δέκα χρόνια τους ζητούσαμε να βελτιώσουν τις εγκαταστάσεις και κάθε χρόνο μας  έλεγαν ‘ναι, ναι, θα το κάνουμε’.

“Αυτό όμως δεν συνέβη ποτέ, έτσι τώρα τέλειωσε το θέμα καθώς η Αδελαΐδα μας έκανε μια καλή πρόταση. Δεν είναι πια η Dorna, είναι ένας διοργανωτής που θέλει να στήσει μια καλή γιορτή εκεί και ξέρουμε πως πρόθεσή του MotoGP είναι να μεγαλώσει. Η εξαγορά από τη Liberty Media έγινε γιατί πραγματικά ενδιαφέρονται να μεγαλώσουν το άθλημα, θέλουμε να κατακτήσουμε νέο κοινό, νέους θεατές.

“Όσο για το Phillip Island, όλοι αγαπούν αυτήν την πίστα. Λατρεύω να έρχομαι εδώ, αλλά αν θέλει καλείς να καλέσει κόσμο, αν θες να κάνεις κάτι διαφορετικό, δεν υπάρχουν ξενοδοχεία, δεν υπάρχει τίποτα.

“Νομίζω λοιπόν πως είναι μια εμπορική απόφαση την οποία καταλαβαίνουμε. Όλοι λυπόμαστε που χάνουμε το Phillip Island από το πρόγραμμα, αλλά στην τελευταία συζήτηση των κυρίων Ezpeleta και Fox [σ.σ. Lindsay Fox, ιδιοκτήτης της πίστας] η κατάληξη ήταν πως πρώτα θα γίνουν οι εγκαταστάσεις και μετά θα μιλήσουμε για επιστροφή. Δεν είναι οριστικό το αντίο.

motogp Phillip Island

Ο Viega ερωτήθηκε και για το θέμα του WSBK, το οποίο επίσης ενδέχεται να διακόψει τη σχέση του με την πίστα αυτή, με μια ασαφώς διφορούμενη απάντηση:

“Δεν μπορώ να σας πω όλη την ιστορία γι’ αυτό γιατί είναι ακόμη εμπιστευτική, πάντως θα ήθελα τα Superbikes να παραμείνουν εδώ, αλλά ίσως και όχι.”

Ακούγεται ως μια ακόμη επιβεβαίωση του σχετικού ρεπορτάζ για το τέλος και του WSBK στο Phillip Island από το 2028, αφότου δηλαδή λήξει το τρέχον συμβόλαιο με την πίστα.

Αναφορικά με τη νέα πίστα στην πόλη της Αδελαΐδας και τα ζητήματα ασφαλείας που εγείρονται, ο Πορτογάλος πρόεδρος της FIM ήταν πιο απόλυτος:

“Δεν έχω πάει εκεί, αλλά θα μιλήσω με τον υπεύθυνο ασφαλείας μας, Alfonso Ezpeleta, καθώς αυτός θα πρέπει να κάνει την πιστοποίηση. Δεν πρόκειται να δώσουμε έγκριση [ομολογκασιόν] στην πίστα αν δεν είναι απολύτως ασφαλής, αυτό είναι σίγουρο. Μου είπαν πως θα δημιουργηθεί στο κέντρο της Αδελαΐδας, στο πάρκο και όχι στην παλιάς λογικής διαδρομή της F1 σε δρόμους. Αν έχει όλες τις προϋποθέσεις ασφαλείας, είμαι ικανοποιημένος με αυτό.”

Phillip Island aerial

Οπότε τέλος η σχέση της FIM με το Phillip Island; Όχι ακριβώς, καθώς ο πρόεδρος Viega αναζητεί τρόπους να συνεχίσει αυτή τη συνεργασία και μάλιστα έχει στο μυαλό του μια πρωτοποριακή ιδέα.

Σκοπεύουμε να φέρουμε στο Phillip Island τα FIM Intercontinental Games του 2028, είμαστε αποφασισμένοι μάλιστα να συμπεριλάβουμε και το motocross. Έχει μια πολύ ωραία πίστα MX όχι μακριά από δω (Wonthaggi), αλλά ιδανικά θα ήθελα να το κάνουμε μέσα στο Phillip Island αν είναι εφικτό, να είναι όλοι οι αναβάτες μαζί στο ίδιο paddock. Θα ήταν υπέροχο να γίνει και αυτή είναι η ελπίδα μου.

“Εξετάζω επίσης το σκέψη να φέρουμε το FIM Awards Gala στη Victoria κάποια στιγμή στο όχι πολύ μακρινό μέλλον, ίσως σε συνδυασμό με τα Intercontinental Games.

“Επίσης το παγκόσμιο πρωτάθλημα Endurance ψάχνει νέες πίστες, γιατί να μη φέρουμε αγώνα αντοχής εδώ; Θα ήταν υπέροχο, έναν οκτάωρο αγώνα, γιατί όχι;”

MotoGP: Εκτός νοσοκομείου οι Alex Marquez και Johann Zarco

Καλά είναι τα νέα που αφορούν την υγεία των δύο αναβατών
motogp
Από τον

Παύλο Καρατζά

19/5/2026

Το φετινό GP της Καταλονίας χαρακτηρίστηκε από τις κόκκινες σημαίες, τις πολλές πτώσεις και τους τραυματισμούς αναβατών. Δύο εξ αυτών, οι Johann Zarco και Alex Marquez τραυματίστηκαν πιο σοβαρά και χρειάστηκε να νοσηλευτούν, όμως και οι δύο είναι καλύτερα στην υγεία τους και επικεντρώνονται πλέον στην αποθεραπεία τους.

Η Gresini ανακοίνωσε ότι ο Alex Marquez υποβλήθηκε με επιτυχία σε χειρουργική επέμβαση και θα επιστρέψει στο σπίτι του, μετά το τρομακτικό ατύχημα που υπέστη στο GP της Καταλονίας.

Ο Ισπανός υπέστη πολλαπλά κατάγματα, αλλά ήταν σε καλή διάθεση στο νοσοκομείο πριν από την επέμβαση για τη αποκατάσταση των τραυματισμών του. Η Gresini επιβεβαίωσε πλέον ότι η επέμβαση ήταν επιτυχής και ο Marquez πήρε εξιτήριο από το νοσοκομείο.

Σε μια σύντομη ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η ομάδα έγραψε: “Ο Alex Marquez υποβλήθηκε με επιτυχία χθες το βράδυ σε χειρουργική επέμβαση για κάταγμα της δεξιάς κλείδας του, το οποίο σταθεροποιήθηκε με την τοποθέτηση πλάκας, από τους Anna Carreras, David Benito και Paula Barragan στο Hospital General de Catalunya.

"Η εγχείρηση πήγε καλά. Τώρα θα πάρει την άδεια να βγει από το νοσοκομείο σε λίγες ώρες, ώστε να μπορέσει να πετάξει για την πατρίδα του. Στη συνέχεια, θα υποβληθεί σε νέες εξετάσεις από αύριο και μετά. Συνολικά, λοιπόν, είναι αρκετά καλά και τις επόμενες μέρες θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες.

Μετά την πτώση του Alex και τις κόκκινες σημαίες, ο αγώνας επανεκκίνησε, όμως ο Zarco έχασε τα φρένα και παρέσυρε μαζί του τους Luca Marini και Pecco Bagnaia. Ο Γάλλος υπέστη κάταγμα στην περόνη, όπως και τραυματισμό στον πρόσθιο και οπίσθιο χιαστό σύνδεσμο, καθώς και στον έσω μηνίσκο.

Χτες το απόγευμα η LCR εξέδωσε ενημέρωση, αναφέροντας ότι ο Zarco βγήκε από το νοσοκομείο και επέστρεψε στη Γαλλία για να επισκεφθεί έναν ειδικό για τα γόνατα, προκειμένου να αξιολογηθούν τα επόμενα βήματα της αποθεραπείας του.