Kevin Schwantz: «Ο Mir δικαιούται να πει πως πήρε τον τίτλο παρουσία όλων, μαζί και του Marquez»

Ο Kevin Schwantz είναι κατηγορηματικός
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

19/11/2020

Η ισπανική εφημερίδα Marca επικοινώνησε με τον Τεξανό για να τους περιγράψει πως βίωσε την κατάκτηση του τίτλου από την Suzuki μετά από 20 χρόνια. Για τον Schwantz βέβαια η αγωνία δεν έχει τελειώσει γιατί περιμένει να δει τι θα γίνει για την δεύτερη θέση στην λήξη του πρωταθλήματος και στην άγνωστη για τα MotoGP πίστα του Portimao, αυτό το Σαββατοκύριακο. Παρόλο που γιόρτασε ήδη πηγαίνοντας για ψάρεμα μετά τον τελευταίο αγώνα και την επισφράγιση του τίτλου, καθότι πρωί ακόμη στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Το πρωτάθλημα για εκείνον εξακολουθεί να έχει αγωνία γιατί θέλει να δει αν η Suzuki μπορεί να κάνει το 1-2.

Είναι εξαιρετικά χαρούμενος για την νίκη και την αποδίδει στην ωριμότητα του Mir αλλά και της Suzuki ταυτόχρονα γιατί κατάφεραν να φτιάξουν την μοτοσυκλέτα, έχοντας εγκαταλείψει στο ενδιάμεσο το άθλημα κι έχοντας επιστρέψει με μεγάλο κενό εμπειρίας.

Ταυτίστηκε μάλιστα και με τον Mir σε μία πρόσφατη απάντηση που έδωσε σχετικά με την αξία του τίτλου:

«Ο Joan Mir άξιζε τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή, τον κέρδισε δεν του τον έδωσε κανένας. Ναι μπορούμε να πούμε – και που ήταν ο Marc Maequez- αλλά δεν είναι πως τον είχαμε χάσει και δεν ξέραμε που είναι. Έκανε την δουλειά του κι αυτός. Δεν ήταν απλά στον αγώνα γιατί είχε τραυματιστεί. Δεν υπάρχει κάτι να προσθέσουμε σε αυτό, δεν μπορούμε να προσάψουμε το παραμικρό,. Έκανε ένα λάθος και κομμάτι των αγώνων είναι να κάνεις λάθη. Ο Joan Mir μπορεί να πει -Κέρδισα το παγκόσμιο πρωτάθλημα και ήταν όλοι τους εκεί. Ακόμη και ο Marc Marquez. Γιατί εκεί ήταν στην αρχή του πρωταθλήματος. Μετά ήταν εκτός για τους υπόλοιπους αγώνες αλλά δεν φταίει κανείς άλλο πέρα από τον ίδιο για το γεγονός αυτό.»

Συνέχισε λέγοντας πως ο Mir μπορεί να κερδίσει πολλούς ακόμη τίτλους, γιατί είναι μόλις 23 ετών και έχει δείξει μεγάλη ωριμότητα. Έκανε λάθη στην αρχή της φετινής σεζόν αλλά όλοι έκαναν λάθη αυτή την σεζόν. Όλοι. Ο Mir απλά φρόντισε να τα περιορίσει.

Ο Schwantz επίσης τόνισε πως είδε αλλαγή και στον Rins, τόσο σε συμπεριφορά και μετριασμό των παρορμήσεων, όσο και βελτίωση της ταχύτητάς του. Σχολίασε επίσης το γεγονός πως αν δεν ήταν έτσι ανάποδη η σεζόν, τότε η Suzuki θα είχε περισσότερες νίκες και όχι λιγότερες. Και θύμισε στην εφημερίδα την κόκκινη σημαία στην Αυστρία όπου ο Mir ήταν μπροστά με διαφορά, αλλά στην επανεκκίνηση βρέθηκε πιο πίσω. Παράλληλα και ο Rins σημείωσε μερικές πτώσεις που θα μπορούσαν να φέρουν διαφορετικό αποτέλεσμα σήμερα. Θεωρεί λοιπόν πως και οι δύο αναβάτες έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά, και φυσικά περισσότερο από όλους η ομάδα σύσσωμη.

Προβλέπει μάλιστα πως την επόμενη σεζόν ο ανταγωνισμός θα είναι έντονος και μέσα στο box της Suzuki και θα πρέπει να βρεθεί τρόπος από την ομάδα να το διαχειριστεί. Φέτος έδειξαν πάντως πως μπορούν να το κάνουν καθώς έδιναν σωστές οδηγίες στους οδηγούς και τους άκουγαν κάνοντας κινήσεις βάση των υποδείξεών τους.

Ο Mir δήλωσε κολακευμένος από τα λόγια του Schwantz και ευχήθηκε να έχει την ευκαιρία να βρεθούν από κοντά και μάλιστα να οδηγήσουν μαζί τα… 500άρια!

Ετικέτες

MotoGP: KTM - Περιορισμοί στην απόδοση του κινητήρα μετά τα συνεχή ζητήματα αξιοπιστίας

Προβληματισμός για τις συνέχεις μηχανικές βλάβες και την απώλεια βαθμών στη μάχη του πρωταθλήματος
RC16
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/6/2026

Η KTM φαίνεται να πληρώνει το τίμημα των προβλημάτων αξιοπιστίας που αντιμετωπίζει φέτος στα MotoGP. Σύμφωνα με πληροφορίες από την pit lane του Assen, η αυστριακή ομάδα έχει περιορίσει την απόδοση των κινητήρων του RC16 προκειμένου να αποφύγει νέες μηχανικές αστοχίες, κάτι που ενδέχεται να επηρεάσει τις επιδόσεις της στους ερχόμενους αγώνες.

Παρά το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό ξεκίνημα στη σεζόν του 2026, οι ελπίδες του Pedro Acosta για διεκδίκηση του τίτλου έχουν μειωθεί αισθητά, όχι λόγω λαθών του ίδιου αλλά εξαιτίας διαδοχικών τεχνικών προβλημάτων.

Ο Ισπανός εγκατέλειψε τόσο στο ωριαίο Practice όσο και στον τελευταίο γύρο του Grand Prix του Brno λόγω μηχανικών βλαβών, ενώ είχε αντιμετωπίσει ακόμη ένα τεχνικό πρόβλημα στη Βαρκελώνη. Εκείνη η αστοχία είχε ως αποτέλεσμα να πέσει πάνω του ο Alex Marquez, προκαλώντας ένα από τα πιο σοβαρά ατυχήματα της τελευταίας περιόδου στα MotoGP.

Σαν να μην έφταναν αυτά, ο Acosta απέδωσε και την πτώση του στον αγώνα Sprint του Brno σε δυσλειτουργία του συστήματος ride-height. Αντίστοιχα προβλήματα έχει αντιμετωπίσει και ο ομόσταυλός του Brad Binder, ο οποίος είχε τεχνική βλάβη κατά τη διάρκεια των δοκιμών στο Mugello.

Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο του επίσημου προγράμματος των MotoGP, Jack Appleyard, η KTM αποφάσισε να περιορίσει την απόδοση των κινητήρων μετά τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στις δοκιμές της Παρασκευής στο Mugello.

Η συγκεκριμένη επιλογή θεωρείται ότι εξηγεί και τις χαρακτηριστικές εικόνες στον αγώνα της Ιταλίας, όπου οι Ducati και ιδιαίτερα εκείνη του Marc Marquez προσπερνούσαν με χαρακτηριστική ευκολία τον Acosta στη μεγάλη ευθεία του Mugello, με την RC16 να δείχνει αισθητά πιο αργή στην τελική ταχύτητα.

RC16

Το ίδιο περιορισμένο set-up φαίνεται πως χρησιμοποιείται και αυτό το Σαββατοκύριακο στο Assen. Ωστόσο, οι άνθρωποι της KTM εκτιμούν ότι η επιλογή αυτή θα έχει μικρότερο αντίκτυπο, καθώς τόσο το Assen όσο και το Sachsenring δεν είναι πίστες που ευνοούν τις πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες. Μάλιστα, η ευθεία εκκίνησης-τερματισμού του Assen είναι η μικρότερη του φετινού ημερολογίου.

Από την πλευρά του, ο team manager της Red Bull KTM Factory Racing, Aki Ajo, εμφανίστηκε καθησυχαστικός μετά τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Ολλανδία, δηλώνοντας ότι η ομάδα έχει πλέον κατανοήσει την αιτία των προβλημάτων αξιοπιστίας και θεωρεί ότι έχει βρει τη σωστή κατεύθυνση για την αντιμετώπισή τους.

Παραμένει πάντως άγνωστο αν η KTM θα μπορέσει σύντομα να επαναφέρει τους κινητήρες στην πλήρη απόδοσή τους ή αν θα χρειαστεί να συνεχίσει με πιο συντηρητικές ρυθμίσεις, θυσιάζοντας μέρος της τελικής ταχύτητας προκειμένου να εξασφαλίσει την αξιοπιστία μέχρι το τέλος της σεζόν.