KTM: Παρουσίασε τον νέο κινητήρα MotoGP 850 που εξέλιξε ο Pedrosa!

Κρύβει μπόλικη εξέλιξη ο κινητήρας που θα κάνει ντεμπούτο το 2027
2027 KTM 850cc MotoGP engine
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

3/10/2025

Σχεδόν δέκα χρόνια μετά τα πρώτα βήματα της Red Bull KTM στον κόσμο των MotoGP, μπορεί να μην κατάφεραν να πετύχουν τον αρχικό, πολύ δύσκολο στόχο για κυριαρχία μέσα στην τριετεία - όπως είχαμε πει πως ΔΕΝ θα καταφέρουν- πέτυχαν όμως να φτιάξουν μία πολύ γρήγορη μοτοσυκλέτα και να είναι σε καλύτερη μοίρα από τους δύο Ιάπωνες.

Οι πρώτες δοκιμές στον πάγκο δυναμομέτρησης για το πρωτότυπο κινητήρα 850cc πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα στις κεντρικές εγκαταστάσεις της KTM στην Αυστρία, με φόντο τους νέους τεχνικούς κανονισμούς που θα ισχύσουν από το 2027 στα MotoGP.

Οι αγωνιστικές φιλοδοξίες της Red Bull KTM παρουσιάστηκαν στην βάση του κατασκευαστή στο Mattighofen, εκεί όπου η μηχανολογική ομάδα παρακολούθησε την πρώτη καμπύλη ισχύος του νέου κινητήρα μαζί με τον CEO Gottfried Neumeister.

Ο κινητήρας έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί με καύσιμα 100% μη-ορυκτής προέλευσης, όπως ορίζουν οι νέοι κανονισμοί, και ήδη υποβάλλεται σε δοκιμές εξέλιξης για τη νέα εποχή των MotoGP.

Από την πρώτη εμφάνιση της KTM στο πρωτάθλημα το 2016, με wildcard στη Valencia, οι αυστριακοί έχουν γιορτάσει νίκες και βάθρα με έξι διαφορετικούς αναβάτες, τη συνεργασία με την Red Bull KTM Tech3 και κατάφεραν να ανέβουν και στο βάθρο. Τα MotoGP αποτελούν πλέον βασικό πυλώνα του εργοστασιακού αγωνιστικού προγράμματος της KTM, ακόμη και τώρα, που τα έξοδά τους περνούν από το μικροσκόπιο φτάνοντας ένα βήμα πριν την χρεωκοπία.

Ο Pit Beirer, διευθυντής της KTM Motorsports, δήλωσε: "Είμαι εξαιρετικά χαρούμενος που μπορέσαμε να δώσουμε ζωή στο μέλλον των MotoGP ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2025. Βρισκόμαστε ακριβώς στο χρονοδιάγραμμα ώστε πολύ σύντομα να έχουμε έτοιμη την πλήρη μοτοσυκλέτα. Έχουμε συγκεντρώσει όλη τη γνώση που αποκτήσαμε τα τελευταία χρόνια στα MotoGP σε αυτόν τον κινητήρα και είμαι σίγουρος ότι θα αποτελέσει σημείο αναφοράς από το 2027 και μετά. Θέλω να ευχαριστήσω το εργοστάσιο και όλη την ομάδα πίσω από το εγχείρημα για την τεράστια προσπάθεια."

MotoGP: Οι εθνικότητες των αναβατών δημιουργούν πρόβλημα στη Liberty Media

Ιταλοί και Ισπανοί αποτελούν σχεδόν το 60% του grid
motogp
Από τον

Παύλο Καρατζά

22/4/2026

Πάνω από το 40% των αναβατών στο MotoGP είναι Ισπανοί, ενώ αν προσθέσουμε και τους Ιταλούς, το συνολικό ποσοστό φτάνει σχεδόν το 60%, κάτι που τελικά δημιουργεί πρόβλημα στους διοργανωτές.

Επί του παρόντος, το MotoGP έχει τρεις κατηγορίες και συνολικά 76 αναβάτες, 22 απ’ αυτούς στην κορυφαία κατηγορία, συγκεντρώνοντας συνολικά 21 διαφορετικές εθνικότητες.

Το στοιχείο που παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι πως από αυτούς τους 76 αναβάτες, οι 32 είναι Ισπανοί και οι 12 Ιταλοί, κάτι που αντιπροσωπεύει το 58% του συνολικού grid και στις τρεις κατηγορίες. Αυτό παράλληλα σημαίνει πως το 42% του grid είναι Ισπανοί. Μάλιστα στη μεγάλη κατηγορία οι 15 από τους 22 αναβάτες είναι Ιταλοί και Ισπανοί και το φαινόμενο αυτό δημιουργεί σίγουρα ιδιαίτερες δυναμικές στον θεσμό.

Αυτό που αναζητούν πλέον οι ομάδες και οι διοργανωτές είναι αναβάτες όπως οι Diogo Moreira (Βραζιλία) και David Alonso (Κολομβία) που κατάγονται από όχι και τόσο “δημοφιλείς” χώρες στο MotoGP και μπορούν να φέρουν νέο κοινό στο άθλημα, όπως και νέους χορηγούς.

Βέβαια, η προσέγγιση αυτή δεν φέρνει πάντα τα καλύτερα αποτελέσματα και αρκεί να ανατρέξουμε μόλις στην περσινή σεζόν και τον Ταϊλανδό Somkiat Chantra που “ανέβηκε με το ζόρι” από τη Moto2 στα MotoGP, αφού δεν μπόρεσε σε καμία στιγμή της σεζόν να δικαιολογήσει την κίνηση αυτή της Honda.

Πρόσφατα άλλωστε ο Άγγλος αναβάτης Scott Redding αναφέρθηκε το θέμα αυτό, εστιάζοντας από τη δική του οπτική γωνία στην απουσία συμπατριωτών του από το κορυφαίο πρωτάθλημα ταχύτητας του πλανήτη.

Ετικέτες