Marc Marquez - Εξομολόγηση εκ βαθέων για το ταξίδι της αποκατάστασης του

Ανοιχτό γράμμα από τον 8 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή στους οπαδούς του
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

28/6/2022
Μέσω της εργοστασιακής ομάδας της Honda στο MotoGP, ο Marc Marquez μας ενημερώνει για την πορεία της αποκατάστασης του μετά από το τέταρτο χειρουργείο που έκανε στο δεξί του χέρι, αποκαλύπτοντας πολλές άγνωστες πτυχές της ιστορίας του, καθώς προσπαθεί να επιστρέψει στους αγώνες στο γνωστό του κορυφαίο επίπεδο, δίχως να υποφέρει από πόνους και περιορισμούς.
 
“Έχω δεχτεί πολλά μηνύματα συμπαράστασης από εσάς, τους οπαδούς μου, και τα εκτιμώ ειδικά σε καταστάσεις σαν κι αυτή. Θέλω να σας ενημερώσω για τα νεότερα όσον αφορά στην αποκατάσταση μου.
Η πιθανότητα πως ίσως χρειαζόταν να υποβληθώ σε μια νέα εγχείρηση υπήρχε από τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους. Εξετάζαμε το χέρι μου περιοδικά, για να δούμε την εξέλιξη του κατάγματος μετά από το τρίτο χειρουργείο. Όταν έφτασε η περίοδος των δοκιμαστικών λίγο πριν τη νέα σεζόν, ήθελα να πείσω τον εαυτό μου πως μπορούσα να το κάνω, με τη φράση «η δύναμη βρίσκεται στο μυαλό» να είναι το μότο μου. Όμως όταν ξεκίνησε η σεζόν, κατάλαβα πως οι περιορισμοί ήταν πολύ μεγάλοι. Ήθελα να συμμετάσχω σε ολόκληρη τη σεζόν, καθώς το κόκκαλο δεν είχε θρέψει 100% από την τρίτη επέμβαση, αλλά γνωρίζοντας παράλληλα τους περιορισμούς μου και κρύβοντας τη δυσφορία μου, ώστε να αποφεύγω τις καθημερινές ερωτήσεις. Μόνο όσοι ήταν ιδιαίτερα κοντά μου γνώριζαν την κατάσταση μου.
 
Η καθοριστική στιγμή ήρθε κοντά στο γαλλικό GP, όταν προετοιμαζόμασταν για μια αξονική τομογραφία. Πήραμε την απόφαση να προβούμε σε νέα επέμβαση. Το ότι η εγχείρηση έγινε στις Η.Π.Α., αποτέλεσε έκπληξη για εμένα, λόγω του τρόπου με τον οποίο είχαν σχεδιάσει την προεγχειρητική και την μετεγχειρητική περίοδο. Είναι πολύ διαφορετικά από ότι στην Ισπανία. Η μετεγχειρητική περίοδος ήταν πολύ γρήγορη, με έβγαλαν αμέσως από το νοσοκομείο, επιτρέποντας μου να πάρω το αεροπλάνο και να επιστρέψω σπίτι.
 
Αντίθετα, η προεγχειρητική περίοδος ήταν διεξοδικά σχεδιασμένη, και όλα έγιναν πολύ πριν.
 
Πριν την επέμβαση είχα καλή διάθεση, αλλά τις ώρες που ακολούθησαν αισθάνθηκα χειρότερα, λόγω της αναισθησίας και του πόνου. Ήμουν άσχημα για δύο με τρεις ημέρες, αλλά καθώς αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που είχα εγχειριστεί στο χέρι και ήξερα πώς θα νιώσω, γνώριζα πως ο πόνος ήταν φυσιολογικός και θα υποχωρούσε αργότερα.
Τώρα νιώθω αρκετά καλά, γιατί δεν έχω πόνο. Έχω ακόμα το χέρι μου ακινητοποιημένο (κρεμασμένο) και κάνω χαλαρές ασκήσεις παθητικής κινητικότητας. Αισθάνομαι ενθουσιασμένος γιατί η αίσθηση είναι καλή, και ανυπομονώ να ξεκινήσω την αποκατάσταση μου μόλις οι γιατροί δώσουν το πράσινο φως, για να δω αν το χέρι μου λειτουργεί όπως πρέπει.
 
Για την ώρα είμαι γεμάτος ελπίδα. Με τον τρόπο που οδηγούσα και αγωνιζόμουν, δεν με έβλεπα να συμμετέχω σε αγώνες μοτοσυκλέτες για πολύ ακόμα –ίσως ένα με δύο χρόνια ακόμα. Μετά από την εγχείρηση στο Rochester, ελπίζω πως θα μπορέσω να αγωνιστώ χωρίς πόνο και να διασκεδάζω όπως πριν.
 
Περιμένω να κάνω μια ακτινογραφία την 6η εβδομάδα μετά την εγχείρηση. Ανάλογα με το αποτέλεσμα, θα επιλέξουμε το μονοπάτι για τη βέλτιστη αποκατάσταση. Μέχρι τότε, κάνω διακοπές, καθώς δεν μπορώ να ξεκινήσω την αποκατάσταση μου στο 100% ακόμα.
Για την ώρα έχω πολύ ελεύθερο χρόνο, και σχεδιάζω καλά την κάθε μέρα. Ξυπνάω νωρίς και περπατώ για μιάμιση ώρα. Μετά συνομιλώ τηλεφωνικά με την ομάδα και την οικογένεια μου, ή κάνω διάφορες δουλειές στο σπίτι. Το απόγευμα έχω ξεκινήσει χαλαρή γυμναστική σε πόδια και λίγο στο αριστερό μου χέρι.
Μερικές φορές σταματώ για να αναλογιστώ τα κίνητρα μου, και στην περίπτωση μου, αυτά προέρχονται από το πάθος και τον ενθουσιασμό μου. Διατηρούνται ίδια εδώ και πάνω από δέκα χρόνια. Στόχος μου είναι να μπορώ να αγωνίζομαι σε καλό επίπεδο, χωρίς να υποφέρω ή να πονάω.
 
Πρέπει να πω πως δεν είμαι μόνος στον δρόμο για την αποκατάσταση μου. Με υποστηρίζουν αναβάτες όπως ο Alex Criville, που βρέθηκε σε παρόμοια κατάσταση, ο Alberto Puig, που είναι ο άνθρωπος με τον οποίο έχω την πιο συχνή επαφή, καθώς είναι ο Team Manager της Repsol Honda Team, αλλά και ο Mick Doohan, καθώς είχε υποστεί πολλούς σοβαρούς τραυματισμούς. Είναι οι άνθρωποι που με συμβούλευσαν περισσότερο και τους ευχαριστώ για την υποστήριξη τους.
Υπάρχει ακόμα το παράδειγμα του Rafa Nadal στο τένις, που ακόμα κι όταν όλοι πίστευαν πως η καριέρα του είχε τελειώσει, κατάφερε να ξεπεράσει τον πόνο και να νικήσει ξανά. Ήμουν μαζί του στο τουρνουά Madrid Masters 1000. Ξέρω όλα όσα υπέφερε και είναι σημείο αναφοράς για μένα, καθώς αν και δεν είναι στην καλύτερη φόρμα του, είναι ικανός να κερδίζει τουρνουά όπως το Roland Garros. Θυμάμαι πως σε μια συνέντευξη τύπου, παραδέχθηκε πως ο πόνος άλλαξε τη διάθεση του, και αυτό το καταλαβαίνω καλά. 
 
Πριν σας αποχαιρετίσω, θέλω να σας ευχαριστήσω ξανά για την υποστήριξη που δέχθηκα από όλους σας. Υπόσχομαι πως θα κάνω ότι είναι δυνατόν για να αγωνιστώ ξανά και να μοιραστώ καλές στιγμές μαζί σας.
ΜΜ93.”

MotoGP Αυστραλία: Νίκη Fernandez σε φοβερό αγώνα Bezzecchi

Εξαιρετική οδήγηση από τον Ιταλό
MotoGP Αυστραλία: Νίκη Fernandez σε φοβερό αγώνα Bezzecchi
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

19/10/2025

Την πρώτη της νίκη πήρε η αμερικάνικη ομάδα Trackhouse και έτσι πλέον έχουν όλες οι ομάδες τουλάχιστον μία νίκη στην μεγάλη κατηγορία. Ο Fernandez έγραψε ιστορία καταφέρνοντας να κρατήσει πίσω του ορισμένους από τους καλύτερους αναβάτες της σεζόν, όπως ο Alex Marquez, ο Acosta και ο Di Giannantonio. Έγινε έτσι ο 7ος διαφορετικός αναβάτης που παίρνει φέτος νίκη στην μεγάλη κατηγορία.

Με έναν Bagnaia εκτός συναγωνισμού τελείως, με τον Marc Marquez εκτός και τον Bezzecchi να εκτελεί ποινή διπλού μεγαλύτερου γύρου, το παράθυρο της ευκαιρίας είχε ανοίξει διάπλατα και περιμέναμε ποιος θα είναι εκείνος που θα το περάσει πρώτος. Δεν υπήρξε και μάλλον δεν θα υπάρξει άλλη τέτοια ευκαιρία αυτή τη σεζόν, που κάποιο άλλο όνομα από τα συνηθισμένα, θα μπορούσε να πάρει την νίκη. Από εχθές, στον αγώνα Sprint, ο Fernandez έδειξε πως θα είναι αυτός που θα παλέψει περισσότερο από κάθε άλλον για την ευκαιρία αυτή και πράγματι το πλάνο της ομάδα εκτελέστηκε με απόλυτη ακρίβεια. Όπως όμως τόνισε και ο ίδιος μετά τον αγώνα, δεν είχε πιστέψει πως θα είναι ο νικητής, γιατί θεωρούσε πως ο Bezzecchi θα κατάφερει να ψαλιδίσει την μεγάλη διαφορά. Στόχος του ήταν το βάθρο, μέσα στον αγώνα κατάλαβε πως θα μπορούσε να πάει και για την νίκη!

Το ίδιο καλά πήγε όμως και το πλάνο του Bezzecchi. Έκανε μία πολύ καλή εκκίνηση και άρχισε αμέσως να χτίζει την διαφορά από τον Fernandez που ήταν ήδη δεύτερος. Ο Quartararo έπαιξε και αυτός τον ρόλο του, εξαφανίστηκε από το προσκήνιο και την pole position αμέσως. Αντίστοιχα και ο Miller έκανε μία κακή εκκίνηση που την συνδύασε με κακή πρώτη στροφή κάνοντας έτσι οι δυο τους το 4 και 5, με τον Acosta στην 3η θέση.

Όσο ο Bezzecchi προσπαθούσε να χτίσει μία μικρή διαφορά, ο Acosta πάλευε με τον Fernandez παίρνοντας και την δεύτερη θέση για λίγο στον 3ο γύρο.

Αν οι μακρύτεροι γύρου γινόντουσαν πιο κάτω, τότε ο Bezzecchi μπορεί και να κατάφερνε να κερδίσει, τόσο ανώτερο ρυθμό είχε. Όμως η ποινή είναι σχεδιασμένη για να προκαλέσει το μεγαλύτερο πρόβλημα και ο Bezzecchi την εκτέλεσε στο όριο, στον 5ο γύρο, τον τελευταίο που θα μπορούσε να μπει στην μακρύτερη διαδρομή.

Ο Zarco σημείωσε την πρώτη πτώση της ημέρας ακριβώς εκεί και αμέσως μετά, στον ίδιο ακριβώς γύρο έπεσε και ο Miller.

Ο Fernandez ήδη είχε περάσει ξανά τον Acosta στον 4ο γύρο και ο Bezzecchi ετοιμαζόταν να δώσει και την τρίτη θέση του.

Κάνοντας τον δεύτερο μακρύτερο γύρο στον 7ο γύρο πέρασαν μπροστά του ο Alex Marquez, ο Quartararo και ο Di Giannantonio, που θα δυσκόλευαν τις προσπεράσεις.

Οι τρεις του πάλευαν και μεταξύ τους, με βασικό θύμα τον Quartararo που θα ήταν ο πρώτος που θα έχανε την μάχη των τριών και έπειτα και από τον Bezzecchi.

Ο Acosta ήδη δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον Fernandez που ήξερε τι έπρεπε να κάνει, να δημιουργήσει διαφορά ασφαλείας για να είναι βέβαιος πως ο ταχύτερος αναβάτης δεν θα μπορέσει να τον πιάσει. Πράγματι τις στιγμές που δεν είχε μοτοσυκλέτες μπροστά του, ο Bezzecchi είχε τον ρυθμό του Fernandez, οπότε η μικρή απόσταση εμπρός εξασφάλιζε πως δεν μπορούσε να τον πιάσει για τα ¾ του αγώνα που απέμεναν ακόμη.

Στην πράξη ο Bezzecchi έκανε έναν απίστευτο αγώνα, ήταν ένας αγώνας νίκης απέναντι σε κάποιον κολλημένο πίσω του. Τέτοια οδήγηση έκανε, με τέτοια συγκέντρωση φαινόταν πως οδηγούσε.

Στον 11ο γύρο σημείωσε πτώση και ο Mir, μόνος του αυτή τη φορά χωρίς να τον ρίξει κάποιος άλλος, επιστρέφοντας στην κανονικότητα που είναι να πέφτει σχεδόν σε κάθε αγώνα της φετινής σεζόν των MotoGP.

Ο Marini περνά και αυτός τον Quartararo ενώ ο Alex Marquez είχε ακόμη μία θέση στο βάθρο με τον Di Giannantonio να μην έχει κάνει την επίθεσή του.

Πίσω από τον Bezzecchi και στην μάχη για τον 7η θέση υπήρχαν αρκετές προσπεράσεις, εμπρός όμως θα αργούσαν λίγο ακόμη να φτάσουν στο σημείο ο 4ος και ο 5ος να βγάλουν εκτός βάθρου τον 2ο και τον 3ο.

Η κατρακύλα του Quartararo συνεχιζόταν στο μεταξύ, φτάνοντας 12ος στον 18ο γύρο εμπρός από έναν Bagnaia που και σήμερα, όπως και εχθές, ήταν σαν να οδηγεί Yamaha ή Honda, γυρνώντας στην 13η θέση όπου η εργοστασιακή Ducati δεν είναι συνηθισμένη να βρίσκεται.

Στο τέλος του 19ου γύρου ο Di Giannantonio κατάφερε να περάσει τον Acosta ο οποίος αμέσως απάντησε και οι δυο τους πάλεψαν για τις πρώτες στροφές του 20ου γύρου με τελική επικράτηση της VR46 Ducati που αμέσως έβαλε πλώρη για τον Alex Marquez.

Θα ήταν μία δύσκολη προσπέραση ο Acosta για τον Bezzecchi, παρόλο που άνοιξε την μεταξύ τους απόσταση αμέσως μόλις τον προσπέρασε, δείχνοντας πως είχε καλύτερο ρυθμό. Ειδικά η επιμονή του Acosta στα φρένα, κλείνοντας την πόρτα στην πιο γρήγορη και ταυτόχρονα, εύκολη για προσπεράσεις στροή, έδειχνε γιατί είναι από τους δύσκολους αναβάτες να περάσει κανείς.

Τελικά στον 22ο γύρο ο Bezzecchi πέρασε εμπρός και άρχισε να πλησιάζει τον Di Giannantonio που ακόμη δεν είχε περάσει τον Alex Marquez.

Πίσω, πολύ πίσω, ο Bagnaia θα περνούσε σε αυτόν τον γύρο τον Quartararo και στον 23ο γύρο ο Di Giannantonio θα ανέβαινε στην δεύτερη θέση, όπου και θα έμενε ανενόχλητος μέχρι το τέλος. Αν υπήρχαν λίγοι γύροι ακόμη, θα τον είχε περάσει ο Bezzecchi, τέτοιο αγώνα έκανε σήμερα.

Στο μεταξύ στον επόμενο γύρο και μόλις 4 πριν το τέλος πέφτει ο Bagnaia. Πάνω που λέει κανείς πως δεν γίνονται χειρότερα τα πράγματα για εκείνον, έχασε πρόσφυση από το εμπρός ελαστικό.

Δύο γύρους πριν το τέλος ο Bezzecchi ανεβαίνει στο βάθρο με μία καθαρή προσπέραση στον Alex Marquez. Είναι τόσο καλός ο αγώνας του που δεν αργεί να πλησιάσει και την επόμενη Ducati, όμως δεν υπάρχει άλλος χρόνος.

Δύο Aprilia στο βάθρο, κάτι που έχει να γίνει από το 2023, και μία φανταστική νίκη για τον Fernandez που δεν νίκησε Marc Marquez και Bezzecchi αλλά νίκησε όλους τους υπόλοιπους και αυτό δεν είναι λίγο για τον νεαρό αναβάτη!

Θέση

Βαθμοί

Αναβάτης (Αρ. / Όνομα)

Ομάδα

Χρόνος / Διαφορά

1

25

#25 Raul Fernandez

Trackhouse MotoGP Team

39:49.571

2

20

#49 Fabio Di Giannantonio

 

+1.418

3

16

#72 Marco Bezzecchi

Aprilia Racing

+2.410

4

13

#73 Alex Marquez

BK8 Gresini Racing MotoGP

+3.715

5

11

#37 Pedro Acosta

Bull KTM Factory Racing

+7.930

6

10

#10 Luca Marini

Honda HRC Castrol

+7.970

7

9

#42 Alex Rins

nster Energy Yamaha MotoGP Team

+10.671

8

8

#33 Brad Binder

d Bull KTM Factory Racing

+12.270

9

7

#23 Enea Bastianini

Red Bull KTM Tech3

+14.076

10

6

#44 Pol Espargaro

Red Bull KTM Tech3

+16.861

11

5

#20 Fabio Quartararo

onster Energy Yamaha MotoGP Team

+16.965

12

4

#88 Miguel Oliveira

Prima Pramac Yamaha MotoGP

+17.677

13

3

#79 Ai Ogura

Trackhouse MotoGP Team

+17.928

14

2

#54 Fermin Aldeguer

BK8 Gresini Racing MotoGP

+18.413

15

1

#21 Franco Morbidelli

ertamina Enduro VR46 Racing Team

+27.881

16

#32 Lorenzo Savadori

Aprilia Racing

+34.169

17

#35 Somkiat Chantra

IDEMITSU Honda LCR

+50.043

18

#51 Michele Pirro

Ducati Lenovo Team

+50.303

Δεν ταξινομήθηκαν (DNF):

  • #63 Francesco Bagnaia – Ducati Lenovo Team – 23 γύροι
  • #36 Joan Mir – Honda HRC Castrol – 9 γύροι
  • #5 Johann Zarco – CASTROL Honda LCR – 4 γύροι
  • #43 Jack Miller – Prima Pramac Yamaha MotoGP – 4 γύροι