MotoGP 2021: VR46 ή Leopard Racing στη θέση της Avintia

Μεγάλες πιθανότητες αντικατάστασης
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

15/9/2020

Σίγουρα η φετινή "silly season" έχει στο επίκεντρο τις μεταγραφές και τις μετακινήσεις αναβατών –που λίγο ως πολύ δείχνει να ξεκαθαρίζει το τοπίο- αλλά υπάρχει κι άλλο ένα σημείο που επικεντρώνει μεγάλο μέρος της προσοχής, το οποίο αφορά τις ομάδες που θα συμμετέχουν το 2021 στην μεγάλη κατηγορία.

Μία από τις πιο ηχηρές αλλαγές που ενδέχεται να γίνει, είναι αυτή της αποχώρησης της ομάδας της Avintia. Παρά τα πολύ καλά αποτελέσματα που είχε στον πρώτο αγώνα του Misano, υπήρξαν πολλές αναφορές και συζητήσεις σχετικά με την σκέψη των ανθρώπων της ομάδας να αποχωρήσουν από τα MotoGP και να επικεντρωθούν σε άλλα Projects. Αυτό σημαίνει ότι αν τελικά γίνει πράξη, τότε μια άλλη ομάδα θα πάρει την θέση της, όπως έγινε με την περίπτωση της Petronas SRT και της Aspar το 2019.

Τις περισσότερες πιθανότητες για να "γεμίσουν" το κενό που θα αφήσει η Avintia, τις συγκεντρώνουν η Sky Racing Italia VR46 (η ομάδα του Rossi στις Moto2 και Moto3) και η Leopard Racing που έχει νικήσει στην Moto3. Ανάμεσα στους δύο υποψήφιους, το φαβορί είναι η ομάδα από το Λουξεμβούργο, η Leopard Racing, η οποία χρηματοδοτείται από το ενεργειακό ποτό Leopard και ανήκει στον Flavio Becca. Παρά το ότι οι επιδόσεις της ομάδας στα αγωνιστικά δρώμενα δεν τόσο καλές τα τελευταία χρόνια, μετά το 2015 που είχε κατακτήσει το πρωτάθλημα στην Moto3 με τον Danny Kent, η επιρροή της ομάδας έχει αυξηθεί και σε άλλες αγωνιστικές δραστηριότητες, όπως η ποδηλασία.

Για την VR46 από την άλλη, ίσως είναι πολύ σύντομο το διάστημα για να μπει στα MotoGP, αλλά είναι πεποίθηση των περισσότερων πως αυτό θα αποτελέσει την κύρια δραστηριότητα του Rossi αφού κρεμάσει την δερμάτινη φόρμα του. Επίσης δεν είναι λίγοι αυτοί που ελπίζουν ότι ο Γιατρός θα ενώσει τις δυνάμεις του με την Suzuki για να επιχειρήσει να πετύχει μέσα από το ρόλο του διευθυντή μιας δορυφορικής ομάδας.

Στο στρατόπεδο πάντως της Avintia, μέσα στο σαββατοκύριακο του πρώτου αγώνα του Misano επιβεβαιώθηκε ότι ο Bastianini θα τρέχει από του χρόνου στα MotoGP (πιθανότατα ως αντικαταστάτης του Zarco στην ομάδα), ενώ ο Tito Rabat παρά το γεγονός ότι έχει συμβόλαιο με ισχύ δύο ετών με την Avintia, δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο αν θα συνεχίσει, εξαιτίας των απογοητευτικών αποτελεσμάτων του μέχρι τώρα. Αν ο Rabat αποχωρήσει, είναι πιθανό να πάρει την θέση του ο Luca Marini (αναβάτης της VR46 στην Moto2, ετεροθαλής αδερφός του Rossi και πρωτοπόρος στην βαθμολογία), ο οποίος έχασε την μάχη με τον Bastianini για ένα συμβόλαιο με την Ducati.

Η Avintia, παρά το ότι είναι η μικρότερη ομάδα στα paddock των MotoGP, το 2020 αναβάθμισε σημαντικά την εικόνα της με την ένταξη του Zarco, περνώντας από το επίπεδο των ιδιωτών στο status μιας σημαντικής δορυφορικής ομάδας της Ducati. Αν και οι αναβάτες της τρέχουν με τις περσινές GP19, o Γάλλος έχει πετύχει μερικά καλά αποτελέσματα, συμπεριλαμβανομένων της pole position και το βάθρο στο Brno, τα πρώτα για την ομάδα στην ιστορία της. Παρ' όλα αυτά, βασιζόμενοι στο παρελθόν σε αναβάτες που έπρεπε να πληρώνει τα συμβόλαιά του, η Avintia πέρασε δύσκολα την περίοδο της καραντίνας λόγω του COVID-19, ενώ θα μπορούσε να επικεντρωθεί στην Moto3 και στην MotoE όπου συμμετέχει ή να διερευνήσει την πιθανότητα συμμετοχής στην Moto2. Να θυμίσουμε ότι αρχικά η Avintia μπήκε στα MotoGP όταν δημιουργήθηκαν οι κανονισμοί για τις CRT, αλλά έμεινε ακόμη και όταν καταργήθηκε η υποκατηγορία, μένοντας στις πίσω θέσεις του grid, κάτι που άλλαξε μόλις φέτος…

Marc Marquez – Συνέντευξή του έβαλε φωτιά στα μεταγραφικά σενάρια με την Aprilia ξανά στο προσκήνιο

Η εργοστασιακή ομάδα της Aprilia παραμένει πιθανή επιλογή του 8 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή για το 2025
motomagMarc Marquez – Συνέντευξή του έβαλε φωτιά στα μεταγραφικά σενάρια!
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

23/4/2024

Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο Marc Marquez στο TNT Sports δήλωσε ότι “όλες οι πόρτες είναι ανοιχτές”, ξεκαθαρίζοντας ότι θα ακούσει όλους του κατασκευαστές πριν αποφασίσει τον σταθμό του για την επόμενη χρονιά, με την Aprilia να έχει μία θέση στις πιο δυνατές υποψηφιότητες, μαζί με την Ducati.

Το 2024 είναι μία χρονιά που τα συμβόλαια πολλών από τους αναβάτες του grid λήγουν, με την μεταγραφική περίοδο (γνωστή και ως silly season) να έχει ξεκινήσει από πολύ νωρίς. Ήδη στο τραπέζι έχουν πέσει οι υπογραφές των Quartararo και Bagnaia, οι οποίο ανανέωσαν με Yamaha και Ducati, αντίστοιχα. Για πολλούς, όμως, τα πράγματα παραμένουν ακόμα αρκετά ρευστά, όσον αφορά το μέλλον τους στα MotoGP.

Marc Marquez – Συνέντευξή του έβαλε φωτιά στα μεταγραφικά σενάρια!

Ο Marquez, ένας από τους καλύτερους αναβάτες στην ιστορία των MotoGP, παραμένει ένας από τους αναβάτες του μεταγραφικού πυρετού, καθώς το μονοετές συμβόλαιό του με την Gresini Ducati λήγει στο τέλος του 2024, χωρίς ακόμα να υπάρχουν καθαρές ενδείξεις για το μέλλον του. Μπορεί στην συνείδηση όλων το πέρασμα από την Gresini να είναι απλά η πύλη εισόδου για την εργοστασιακή ομάδα, ωστόσο ο Marquez θέλει να αφήσει όλα τα ενδεχόμενα ανοικτά, ή πολύ απλά να πιέσει καταστάσεις από τώρα. Σε κάθε περίπτωση τα πρώτα δείγματα που έχει να επιδείξει με την μοτοσυκλέτα του Borgo Panigale, είναι αρκετά θετικά, με δεδομένο ότι ο Ισπανός τρέχει με την GP23, καταφέρνοντας να μείνει στο γκρουπ των πρωτοπόρων και βάζοντας δύσκολα στους αναβάτες της GP24 στον τελευταίο αγώνα.

Από την μία θα μπορούσε να επεκτείνει την συνεργασία του με την δορυφορική Gresini. Η αλήθεια όμως είναι ότι μία εργοστασιακή ομάδα ή τουλάχιστον η τελευταία έκδοση της πρωτότυπης μοτοσυκλέτας θα βοηθήσει πολύ περισσότερο τον Marquez, ώστε να είναι ανταγωνιστικός. Στην εξίσωση έρχεται να προστεθεί και ο Fermin Aldeguer, τον οποίο έχει ήδη αποκτήσει η Ducati για την σεζόν του 2025. Οι πιθανότητες τον θέλουν εκτός εργοστασιακής ομάδας, τουλάχιστον για την πρώτη του σεζόν στα MotoGP, όμως ακόμα δεν είναι σίγουρο αν θα κατευθυνθεί προς Pramac ή προς Gresini, με την Pramac επίσης να μην έχει ξεκάθαρο πλάνο για τη νέα σεζόν.

Marc Marquez – Συνέντευξή του έβαλε φωτιά στα μεταγραφικά σενάρια!

Η Ducati είναι αυτή την στιγμή η ταχύτερη μοτοσυκλέτα στο grid, είναι όμως ταυτόχρονα και αρκετά ιδιόρρυθμη, απαιτώντας ένα ιδιαίτερο στυλ οδήγησης. Ήδη ο Marquez προσπαθεί να συνηθίσει τα νέα δεδομένα και είναι λογικό ότι μετά από ένα χρόνο, πρώτη του προτεραιότητα θα είναι να παραμείνει στην Ducati, γιατί σε διαφορετική περίπτωση όλη η δουλειά που έχει κάνει να συνηθίσει την νέα του μοτοσυκλέτα θα πάει στράφι. Έχει όμως απέναντί του πολλούς μνηστήρες, με τους Jorge Martin και Enea Bastianini να είναι δύο από τους βασικούς διεκδικητές της μίας εργοστασιακής θέσης που απομένει.

Το εργοστάσιο του Borgo Panigale έχει τα δεδομένα από τις τηλεμετρίες όλων των αναβατών της, εργοστασιακούς και δορυφορικούς. Μετά από τρεις γύρους γνωρίζει ήδη αν οι τραυματισμοί έχουν επηρεάσει τον Marquez και κατά πόσο μπορεί να είναι περισσότερο ανταγωνιστικός από τους υπόλοιπους διεκδικητές του θρόνου της GP25, όπως θα ονομάζεται το πρωτότυπο την επόμενη χρονιά. Επομένως η Ducati αυτή την στιγμή κρατά και το καρπούζι και το μαχαίρι, έχοντας την επιλογή να κόψει το πιο γλυκό κομμάτι για τον εαυτό της, σε μία περίοδο που βλέπει ότι οι δύο άλλοι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αρχίζουν να απειλούν την απόλυτη κυριαρχία της.

Marc Marquez – Συνέντευξή του έβαλε φωτιά στα μεταγραφικά σενάρια!

Αν όμως ο Marquez θέλει μία εργοστασιακή σέλα, αλλά δεν βρει την απάντηση στην Ducati, τότε μια πιθανή επιλογή είναι αυτή της Aprilia, η οποία φέτος έχει να επιδείξει μία αξιοσημείωτη πορεία, ιδιαίτερα μετά την επιτυχία του Vinales στην πίστα των ΗΠΑ. Αν συνεχίσει έτσι, τότε σίγουρα θα μπει στο ραντάρ του Marquez, σε μία περίοδο που ο Aleix Espargaro θα μπορούσε να κρεμάσει την φόρμα του, αφήνοντας την μία θέση κενή. Το “Μυρμήγκι” έχει και την προϊστορία του με το Noale, έχοντας κερδίσει τον τίτλο στα 125GP πάνω σε μία Derbi (σαν να λέμε Aprilia με άλλο όνομα).

Marc Marquez – Συνέντευξή του έβαλε φωτιά στα μεταγραφικά σενάρια!

Σε κάθε περίπτωση ο Marc Marquez δεν θα δυσκολευτεί να βρει στέγη την νέα χρονιά με τα δεδομένα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή και με την προϋπόθεση πως δεν θα υπάρξει νέος τραυματισμός.