MotoGP 2023 - Portimao FP1 - Ποδαρικό στη νέα σεζόν με βροχή

Ταχύτερος όλων ο Alex Marquez με Ducati, εξαιρετικός ο Mir με τη Honda
Alex Marquez
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

24/3/2023

Τα FP1 του Portimao ανέδειξαν πρωταγωνίστρια τη βροχή, με τις συνθήκες να οδηγούν σε θεαματικό high-side του Morbidelli, ενώ προς το τέλος, όταν η πίστα στέγνωσε, ταχύτερος αναβάτης αναδείχθηκε ο... "λάθος" Marquez (Alex) με τη Ducati!

Δεν πρόλαβαν να βγουν από τα pit οι αναβάτες φορώντας slick ελαστικά, όταν η βροχή ξεκίνησε να πέφτει και οι κόκκινες σημαίες έπιασαν να ανεμίζουν στην πορτογαλική πίστα. Καθώς οι αγωνιζόμενοι επέστρεφαν στα pit box για αλλαγή ελαστικών, ο Franco Morbidelli της Yamaha είχε ένα θεαματικό highside στην 8, για να κάνει ποδαρικό στις πτώσεις της μεγάλης κατηγορίας για το 2023, ευτυχώς χωρίς να τραυματιστεί.

Τελικά οι περισσότεροι αγωνιζόμενοι παρέμειναν στα pits, με μόλις τρεις (Zarco, Marini, Bezzecchi) να προσπαθούν να σημειώσουν χρόνους, έστω και με αυτές τις συνθήκες.

Η βροχή σταμάτησε 30 λεπτά πριν το τέλος των πρώτων ελεύθερων δοκιμαστικών, με τους Bagnaia, Zarco, Marini, Miller και Di Giannantonio να δοκιμάζουν την πρόσφυση της πίστας που σιγά-σιγά στέγνωνε.

Jack Miller

Ο Miller έριξε με το καλημέρα 4 δευτερόλεπτα από τον χρόνο του Bezzecchi στη βροχή, πριν ο Marini γράψει εκείνος τον ταχύτερο γύρο με 1:44.840, και ο Miller ανταπαντήσει, κόβοντας 1,5 δευτερόλεπτα από τον χρόνο του αναβάτη της Ducati.

Jorge Martin

Ο Jorge Martin ήταν ο πρώτος αναβάτης που κατέβηκε κάτω από το 1:41, ενώ δεύτερος αναβάτης που πέφτει το 2023 έγινε ο Di Giannantonio, κι αυτός με highside αλλά στην 5.

Marc Marquez

Μπορεί τώρα ο Marc Marquez να σημείωσε αρχικά καλό χρόνο, όμως όσο στέγνωνε η πίστα, τόσο έμενε πίσω, για να καταλήξει στην απογοητευτική 10η θέση της τελικής κατάταξης, 0,755 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο χρόνο του αδελφού του.

Ενώ τώρα ο Jorge Martin έδειχνε να έχει καλό ρυθμό γράφοντας τον ένα καλό χρόνο μετά τον άλλο, αρκετοί αναβάτες έβαλαν φρέσκα ελαστικά και ο ρυθμός ανέβηκε αισθητά.

Alex Marquez

Τελικά όπως προείπαμε, ο Alex Marquez απεδείχθη ταχύτερος όλων (και με πολύ καλό χρόνο μάλιστα αν λάβουμε υπόψη πως το ρεκόρ γύρου που κατέχει ο Bagnaia από το 2021 βρίσκεται στο 01:38.725), με δεύτερο τον… Joan Mir (!), με τον ομόσταυλο του MM93 να κάνει εξαιρετικά ελπιδοφόρο ντεμπούτο, μόλις 0,045 δευτερόλεπτα πίσω από τον Alex.

Luca Marini

Ο Luca Marini ήταν τρίτος ταχύτερος, με τους Bezzechi και Zarco να κλείνουν την πρώτη πεντάδα. Τέσσερα λοιπόν τα Ducati στις πρώτες πέντε θέσεις, με μόνη… παρείσακτη τη Honda του Mir.

Maverick Vinales

Ταχύτερος αναβάτης για την Aprilia ήταν ο Maverick Vinales στην 6η θέση, ταχύτερος αναβάτης για τη Yamaha ο Fabio Quartararo στην 7η, και ταχύτερος για την ΚΤΜ ο Jack Miller στην 12η.

Francesco Bagnaia

Κι ο περυσινός Πρωταθλητής Francesco Bagnaia; Προσεκτικό ξεκίνημα για τον Ιταλό, που βρέθηκε μόλις 9ος, με τον ομόσταυλό του Enea Bastianini... 15ο.

Δείτε παρακάτω τα αναλυτικά αποτελέσματα των FP1.

ΘΕΣΗ # ΑΝΑΒΑΤΗΣ ΟΜΑΔΑ ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΑΦΟΡΑ
1 73 Alex MARQUEZ Gresini Racing MotoGP 1'38.782  
2 36 Joan MIR Repsol Honda Team 1'38.827 0.045
3 10 Luca MARINI Mooney VR46 Racing Team 1'38.922 0.140
4 72 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 Racing Team 1'39.018 0.236
5 5 Johann ZARCO Prima Pramac Racing 1'39.068 0.286
6 12 Maverick VIÑALES Aprilia Racing 1'39.180 0.398
7 89 Jorge MARTIN Prima Pramac Racing 1'39.206 0.424
8 20 Fabio QUARTARARO Monster Energy Yamaha MotoGP 1'39.281 0.499
9 1 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo Team 1'39.475 0.693
10 93 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team 1'39.537 0.755
11 41 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing 1'39.552 0.770
12 43 Jack MILLER Red Bull KTM Factory Racing 1'39.558 0.776
13 42 Alex RINS LCR Honda CASTROL 1'39.595 0.813
14 21 Franco MORBIDELLI Monster Energy Yamaha MotoGP 1'39.629 0.847
15 23 Enea BASTIANINI Ducati Lenovo Team 1'39.682 0.900
16 88 Miguel OLIVEIRA CryptoDATA RNF MotoGP Team 1'39.794 1.012
17 25 Raul FERNANDEZ CryptoDATA RNF MotoGP Team 1'39.894 1.112
18 30 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda IDEMITSU 1'40.059 1.277
19 37 Augusto FERNANDEZ GASGAS Factory Racing Tech3 1'40.203 1.421
20 44 Pol ESPARGARO GASGAS Factory Racing Tech3 1'40.471 1.689
21 49 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing MotoGP 1'40.477 1.695
22 33 Brad BINDER Red Bull KTM Factory Racing 1'40.986 2.204
Ετικέτες

MotoGP Αυστραλία: Νίκη Fernandez σε φοβερό αγώνα Bezzecchi

Εξαιρετική οδήγηση από τον Ιταλό
MotoGP Αυστραλία: Νίκη Fernandez σε φοβερό αγώνα Bezzecchi
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

19/10/2025

Την πρώτη της νίκη πήρε η αμερικάνικη ομάδα Trackhouse και έτσι πλέον έχουν όλες οι ομάδες τουλάχιστον μία νίκη στην μεγάλη κατηγορία. Ο Fernandez έγραψε ιστορία καταφέρνοντας να κρατήσει πίσω του ορισμένους από τους καλύτερους αναβάτες της σεζόν, όπως ο Alex Marquez, ο Acosta και ο Di Giannantonio. Έγινε έτσι ο 7ος διαφορετικός αναβάτης που παίρνει φέτος νίκη στην μεγάλη κατηγορία.

Με έναν Bagnaia εκτός συναγωνισμού τελείως, με τον Marc Marquez εκτός και τον Bezzecchi να εκτελεί ποινή διπλού μεγαλύτερου γύρου, το παράθυρο της ευκαιρίας είχε ανοίξει διάπλατα και περιμέναμε ποιος θα είναι εκείνος που θα το περάσει πρώτος. Δεν υπήρξε και μάλλον δεν θα υπάρξει άλλη τέτοια ευκαιρία αυτή τη σεζόν, που κάποιο άλλο όνομα από τα συνηθισμένα, θα μπορούσε να πάρει την νίκη. Από εχθές, στον αγώνα Sprint, ο Fernandez έδειξε πως θα είναι αυτός που θα παλέψει περισσότερο από κάθε άλλον για την ευκαιρία αυτή και πράγματι το πλάνο της ομάδα εκτελέστηκε με απόλυτη ακρίβεια. Όπως όμως τόνισε και ο ίδιος μετά τον αγώνα, δεν είχε πιστέψει πως θα είναι ο νικητής, γιατί θεωρούσε πως ο Bezzecchi θα κατάφερει να ψαλιδίσει την μεγάλη διαφορά. Στόχος του ήταν το βάθρο, μέσα στον αγώνα κατάλαβε πως θα μπορούσε να πάει και για την νίκη!

Το ίδιο καλά πήγε όμως και το πλάνο του Bezzecchi. Έκανε μία πολύ καλή εκκίνηση και άρχισε αμέσως να χτίζει την διαφορά από τον Fernandez που ήταν ήδη δεύτερος. Ο Quartararo έπαιξε και αυτός τον ρόλο του, εξαφανίστηκε από το προσκήνιο και την pole position αμέσως. Αντίστοιχα και ο Miller έκανε μία κακή εκκίνηση που την συνδύασε με κακή πρώτη στροφή κάνοντας έτσι οι δυο τους το 4 και 5, με τον Acosta στην 3η θέση.

Όσο ο Bezzecchi προσπαθούσε να χτίσει μία μικρή διαφορά, ο Acosta πάλευε με τον Fernandez παίρνοντας και την δεύτερη θέση για λίγο στον 3ο γύρο.

Αν οι μακρύτεροι γύρου γινόντουσαν πιο κάτω, τότε ο Bezzecchi μπορεί και να κατάφερνε να κερδίσει, τόσο ανώτερο ρυθμό είχε. Όμως η ποινή είναι σχεδιασμένη για να προκαλέσει το μεγαλύτερο πρόβλημα και ο Bezzecchi την εκτέλεσε στο όριο, στον 5ο γύρο, τον τελευταίο που θα μπορούσε να μπει στην μακρύτερη διαδρομή.

Ο Zarco σημείωσε την πρώτη πτώση της ημέρας ακριβώς εκεί και αμέσως μετά, στον ίδιο ακριβώς γύρο έπεσε και ο Miller.

Ο Fernandez ήδη είχε περάσει ξανά τον Acosta στον 4ο γύρο και ο Bezzecchi ετοιμαζόταν να δώσει και την τρίτη θέση του.

Κάνοντας τον δεύτερο μακρύτερο γύρο στον 7ο γύρο πέρασαν μπροστά του ο Alex Marquez, ο Quartararo και ο Di Giannantonio, που θα δυσκόλευαν τις προσπεράσεις.

Οι τρεις του πάλευαν και μεταξύ τους, με βασικό θύμα τον Quartararo που θα ήταν ο πρώτος που θα έχανε την μάχη των τριών και έπειτα και από τον Bezzecchi.

Ο Acosta ήδη δεν μπορούσε να ακολουθήσει τον Fernandez που ήξερε τι έπρεπε να κάνει, να δημιουργήσει διαφορά ασφαλείας για να είναι βέβαιος πως ο ταχύτερος αναβάτης δεν θα μπορέσει να τον πιάσει. Πράγματι τις στιγμές που δεν είχε μοτοσυκλέτες μπροστά του, ο Bezzecchi είχε τον ρυθμό του Fernandez, οπότε η μικρή απόσταση εμπρός εξασφάλιζε πως δεν μπορούσε να τον πιάσει για τα ¾ του αγώνα που απέμεναν ακόμη.

Στην πράξη ο Bezzecchi έκανε έναν απίστευτο αγώνα, ήταν ένας αγώνας νίκης απέναντι σε κάποιον κολλημένο πίσω του. Τέτοια οδήγηση έκανε, με τέτοια συγκέντρωση φαινόταν πως οδηγούσε.

Στον 11ο γύρο σημείωσε πτώση και ο Mir, μόνος του αυτή τη φορά χωρίς να τον ρίξει κάποιος άλλος, επιστρέφοντας στην κανονικότητα που είναι να πέφτει σχεδόν σε κάθε αγώνα της φετινής σεζόν των MotoGP.

Ο Marini περνά και αυτός τον Quartararo ενώ ο Alex Marquez είχε ακόμη μία θέση στο βάθρο με τον Di Giannantonio να μην έχει κάνει την επίθεσή του.

Πίσω από τον Bezzecchi και στην μάχη για τον 7η θέση υπήρχαν αρκετές προσπεράσεις, εμπρός όμως θα αργούσαν λίγο ακόμη να φτάσουν στο σημείο ο 4ος και ο 5ος να βγάλουν εκτός βάθρου τον 2ο και τον 3ο.

Η κατρακύλα του Quartararo συνεχιζόταν στο μεταξύ, φτάνοντας 12ος στον 18ο γύρο εμπρός από έναν Bagnaia που και σήμερα, όπως και εχθές, ήταν σαν να οδηγεί Yamaha ή Honda, γυρνώντας στην 13η θέση όπου η εργοστασιακή Ducati δεν είναι συνηθισμένη να βρίσκεται.

Στο τέλος του 19ου γύρου ο Di Giannantonio κατάφερε να περάσει τον Acosta ο οποίος αμέσως απάντησε και οι δυο τους πάλεψαν για τις πρώτες στροφές του 20ου γύρου με τελική επικράτηση της VR46 Ducati που αμέσως έβαλε πλώρη για τον Alex Marquez.

Θα ήταν μία δύσκολη προσπέραση ο Acosta για τον Bezzecchi, παρόλο που άνοιξε την μεταξύ τους απόσταση αμέσως μόλις τον προσπέρασε, δείχνοντας πως είχε καλύτερο ρυθμό. Ειδικά η επιμονή του Acosta στα φρένα, κλείνοντας την πόρτα στην πιο γρήγορη και ταυτόχρονα, εύκολη για προσπεράσεις στροή, έδειχνε γιατί είναι από τους δύσκολους αναβάτες να περάσει κανείς.

Τελικά στον 22ο γύρο ο Bezzecchi πέρασε εμπρός και άρχισε να πλησιάζει τον Di Giannantonio που ακόμη δεν είχε περάσει τον Alex Marquez.

Πίσω, πολύ πίσω, ο Bagnaia θα περνούσε σε αυτόν τον γύρο τον Quartararo και στον 23ο γύρο ο Di Giannantonio θα ανέβαινε στην δεύτερη θέση, όπου και θα έμενε ανενόχλητος μέχρι το τέλος. Αν υπήρχαν λίγοι γύροι ακόμη, θα τον είχε περάσει ο Bezzecchi, τέτοιο αγώνα έκανε σήμερα.

Στο μεταξύ στον επόμενο γύρο και μόλις 4 πριν το τέλος πέφτει ο Bagnaia. Πάνω που λέει κανείς πως δεν γίνονται χειρότερα τα πράγματα για εκείνον, έχασε πρόσφυση από το εμπρός ελαστικό.

Δύο γύρους πριν το τέλος ο Bezzecchi ανεβαίνει στο βάθρο με μία καθαρή προσπέραση στον Alex Marquez. Είναι τόσο καλός ο αγώνας του που δεν αργεί να πλησιάσει και την επόμενη Ducati, όμως δεν υπάρχει άλλος χρόνος.

Δύο Aprilia στο βάθρο, κάτι που έχει να γίνει από το 2023, και μία φανταστική νίκη για τον Fernandez που δεν νίκησε Marc Marquez και Bezzecchi αλλά νίκησε όλους τους υπόλοιπους και αυτό δεν είναι λίγο για τον νεαρό αναβάτη!

Θέση

Βαθμοί

Αναβάτης (Αρ. / Όνομα)

Ομάδα

Χρόνος / Διαφορά

1

25

#25 Raul Fernandez

Trackhouse MotoGP Team

39:49.571

2

20

#49 Fabio Di Giannantonio

 

+1.418

3

16

#72 Marco Bezzecchi

Aprilia Racing

+2.410

4

13

#73 Alex Marquez

BK8 Gresini Racing MotoGP

+3.715

5

11

#37 Pedro Acosta

Bull KTM Factory Racing

+7.930

6

10

#10 Luca Marini

Honda HRC Castrol

+7.970

7

9

#42 Alex Rins

nster Energy Yamaha MotoGP Team

+10.671

8

8

#33 Brad Binder

d Bull KTM Factory Racing

+12.270

9

7

#23 Enea Bastianini

Red Bull KTM Tech3

+14.076

10

6

#44 Pol Espargaro

Red Bull KTM Tech3

+16.861

11

5

#20 Fabio Quartararo

onster Energy Yamaha MotoGP Team

+16.965

12

4

#88 Miguel Oliveira

Prima Pramac Yamaha MotoGP

+17.677

13

3

#79 Ai Ogura

Trackhouse MotoGP Team

+17.928

14

2

#54 Fermin Aldeguer

BK8 Gresini Racing MotoGP

+18.413

15

1

#21 Franco Morbidelli

ertamina Enduro VR46 Racing Team

+27.881

16

#32 Lorenzo Savadori

Aprilia Racing

+34.169

17

#35 Somkiat Chantra

IDEMITSU Honda LCR

+50.043

18

#51 Michele Pirro

Ducati Lenovo Team

+50.303

Δεν ταξινομήθηκαν (DNF):

  • #63 Francesco Bagnaia – Ducati Lenovo Team – 23 γύροι
  • #36 Joan Mir – Honda HRC Castrol – 9 γύροι
  • #5 Johann Zarco – CASTROL Honda LCR – 4 γύροι
  • #43 Jack Miller – Prima Pramac Yamaha MotoGP – 4 γύροι