MotoGP: Άλματα εξέλιξης για την Aprilia

Ενθουσιασμένος ο Aleix Espargaro
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

1/10/2019

Στον αγώνα της Aragon, η Aprilia είχε μία από τις καλύτερες επιδόσεις της, με τον Aleix Espargaro να τερματίζει στην έβδομη θέση –ο καλύτερος τερματισμός της ομάδας την φετινή σεζόν. Ένας από τους σημαντικούς παράγοντες, σύμφωνα με τον Ισπανό, είναι και η εξέλιξη του συστήματος για τις εκκινήσεις, το οποίο η Aprilia μελετά εδώ και ένα χρόνο.

Το συγκεκριμένο σύστημα στο RS-GP μοιάζει πολύ με τα αντίστοιχα συστήματα των motocross μοτοσυκλετών στο πιρούνι και έγινε γνωστό πολύ μετά από το σύστημα που παρουσίασε η Ducati με το "χαμήλωμα" της πίσω ανάρτησης στο Desmosedici. Να θυμίσουμε ότι το σύστημα της Ducati εντοπίστηκε στις δοκιμές που έγιναν πριν την έναρξη της σεζόν στην Sepang, τον περασμένο Γενάρη, αλλά όπως δήλωσε ο Jack Miller, το χρησιμοποιούσε ήδη από τον περσινό αγώνα του Motegi.

Η πατέντα της Aprilia είδε το φως της δημοσιότητας μετά τις δοκιμές στο Brno και όπως μάθαμε από τους ανθρώπους της ομάδας, κρύβει κι αυτή πίσω της ένα μεγάλο διάστημα μελέτης και εξέλιξης. Ο Espargaro, χαρακτήρισε το σύστημα ως "πολύ καλό", ενώ δεν έκρυψε ότι όταν άρχισε να δουλεύει μ' αυτό πέρσι, το ξένισε ιδιαίτερα. Με τον καιρό όμως το σύστημα βελτιώθηκε και πλέον δεν μπορεί να κάνει καλή εκκίνηση δίχως αυτό. "Τώρα πια διακρίνω μεγάλη διαφορά στον τρόπο λειτουργίας του", είπε ο Espargaro. "Πιστεύω όμως ότι υπάρχουν ακόμη περιθώρια εξέλιξης, ειδικά στον τρόπο που δρα στο πιρούνι, καθώς δεν είναι πολύ εύκολο για τον αναβάτη. Πολλές φορές δεν καταφέρνω να το βάλω σε λειτουργία." Με αυτόν τον μηχανισμό, το πιρούνι του Aprilia μένει συμπιεσμένο για την εκκίνηση, με τη βοήθεια μιας μικρής μανέτας που βρίσκεται δίπλα από την μανέτα της νεκράς (για τα seamless κιβώτια). Αστειευόμενος ο Espargaro δήλωσε: "Πλέον η μοτοσυκλέτα μου έχει πιο πολλά κουμπιά κι από κόκπιτ αεροπλάνου."

Μέχρι στιγμής λοιπόν, μόνο η Ducati και η Aprilia είναι γνωστό ότι χρησιμοποιούν αντίστοιχα συστήματα για τις εκκινήσει που δρουν στις αναρτήσεις και μένει να δούμε αν στο μέλλον θα υπάρξουν μιμητές και από τις υπόλοιπες ομάδες.

 

Διπλός μακρύτερος γύρος για Bezzecchi: «Έκανα λάθος – Ζητώ συγνώμη, δέχομαι την ποινή»

Απολογητικός ο Bezzecchi
Διπλός μακρύτερος γύρος για Bezzecchi: «Έκανα λάθος – Ζητώ συγνώμη, δέχομαι την ποινή»
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

16/10/2025

Τιμωρήθηκε με δύο μακρύτερους γύρους ο Bezzecchi για το ατύχημα στον προηγούμενο αγώνα που οδήγησε τον Marc Marquez στο χειρουργείο.

Έτοιμος να ξεκινήσει τις δοκιμές σε λίγες ώρες στην Αυστραλία, ο Bezzecchi δήλωσε στην κάμερα του MotoGP πως λυπάται για το ατύχημα και δεν ήταν πρόθεσή του να χαλάσει τον αγώνα του αλλά και τον αγώνα οποιουδήποτε άλλους.

«Ήμουν πιο γρήγορος σε εκείνο το σημείο και δεν κατάφερα να ελέγξω την μοτοσυκλέτα – Σέβομαι την απόφαση των αγωνοδικών», τόνισε μεταξύ άλλων ο Bezzecchi που ήταν απολογητικός στην δήλωσή του.

Καθώς είναι η δεύτερη φορά που δέχεται ποινή αυτή την σεζόν, οι κανόνες καθορίζουν πως πρέπει να διπλασιαστεί η προβλεπόμενη ποινή για ένα τέτοιο λάθος, οπότε ο Bezzecchi θα πρέπει στον αγώνα να περάσει δύο φορές, από την διαδρομή που μεγαλώνει τον γύρο.

 

Ετικέτες