MOTOGP Aragon - Πυροτέχνημα στη σειρά εκκίνησης

Για μερικά δευτερόλεπτα ο Rossi είχε την pole position
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

23/9/2017

Ξεκινάμε από την τρίτη θέση της αυριανής εκκίνησης και τον Rossi, όπως θα κάναμε για τον οποιοδήποτε που θα κατάφερνε κάτι τέτοιο, 21 μέρες μετά από χειρουργείο. Πρόκειται τουλάχιστον για ένα άθλο που πρέπει να του αναγνωριστεί! Πόσο μάλιστα όταν για μερικά δευτερόλεπτα ο Rossi είχε την πρώτη θέση της σειράς εκκίνησης, και την κέρδιζε την στιγμή που ο Marquez έπεφτε. Κι έπεφτε για δεύτερη φορά σήμερα.... Μικρή παρένθεση εδώ για Marquez που έχει και το ρεκόρ γύρου από το ’15: Η εμπειρία λέει πως με δύο πτώσεις το Σάββατο, την Κυριακή θα κάνει έναν δυνατό αγώνα στο όριο αλλά χωρίς πτώσεις… Γυρνάμε όμως στον άθλο του Rossi.

Με την εκκίνηση της Q2 ο Marquez έθεσε την μπάρα στο «48» και μετά την έριξε στο «47», θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο να πλησιάσει το «46» που έκανε το 2015 με τις σημερινές συνθήκες, αν όχι αδύνατο. Αυτό τον χρόνο οι δύο Yamaha θα κυνηγούσαν έτσι κι αλλιώς, σε έναν γύρο που πήγαιναν ήδη καλύτερα από τον Marquez. Ο Marquez μέχρι εκείνο τον γύρο θα έχανε σίγουρα την πρώτη θέση, ακόμα κι αν δεν έπεφτε. Ποιος όμως μπορούσε να ποντάρει, ότι ο Rossi θα πάλευε για την πρώτη γραμμή της εκκίνησης! Ο ίδιος έλεγε ότι θα ήταν ευτυχής αν περνούσε στην Q2, λέγαμε ότι θα είναι εξαιρετικός αν είναι μέσα στην δεκάδα, κι εκείνος τελικά θα πάλευε για την πρώτη γραμμή και την pole position! Για μερικά δευτερόλεπτα είχε καταφέρει το αδύνατο. Σχεδόν 21 μέρες από τον τραυματισμό και το χειρουργείο, ήταν ταχύτερος όλων!

Ο Vinales θα του έκλεβε την θέση αυτή αμέσως μετά και θα ερχόταν ο Lorenzo να τον καθαιρέσουν μαζί στην τρίτη θέση. Εννοείται μπράβο τους για την προσπάθεια και κυρίως στον Lorenzo που βελτιώνεται πάνω στην Ducati με πολύ πιο γρήγορο ρυθμό πλέον, αλλά ας δούμε λίγο πως ξεκινήσαμε:

Αν θα τρέξει ο Rossi στην Aragon (το δύσκολο σενάριο)
Αν θα βρεθεί στην Q2
Αν θα είναι στην πρώτη δεκάδα (πρώτη πεντάδα το δύσκολο σενάριο)

Από τα παραπάνω, φτάσαμε να τον βλέπουμε να έχει την pole position για λίγο και τελικά να είναι τρίτος στην σειρά εκκίνησης, με πολύ μικρή έως μηδενική αμφιβολία για το τι θα γινόταν αν δεν έπεφτε ο Marquez. Μία προσεκτική ματιά στους χρόνους θα εξηγήσει το γιατί: Στο 1ο και το 3ο τμήμα της πίστας ο Rossi ήταν ταχύτερος όλων!

Το άλλο μαγικό σημείο της σημερινής ημέρας, ήταν ο Mika Kallio της KTM που έφερε την Αυστριακή μοτοσυκλέτα στην 5 θέση της τρίτης ελεύθερης δοκιμής! Είναι άλλη μία φορά που ο Kallio τα πάει καλύτερα με την KTM από εκείνους που θα έπρεπε να κάνουν την διαφορά…

Εντυπωσιακή η FP4 που θα ακολουθούσε, η τέταρτη ελεύθερη δοκιμή. Ο Alvario Bautista θα ακουμπούσε τον πίσω τροχό του Pedrosa και θα έπεφτε. Στο τέλος της ημέρας και με την λήξη των χρονομετρημένων δοκιμών θα ξανά έπεφτε..

Λίγο μετά θα έπεφτε εντυπωσιακά και ο Marquez, σηκώνοντας την μοτοσυκλέτα αμέσως.

Θα ακολουθούσε ο Crutchlow που διαπληκτίστηκε και με τους κριτές για να τον βοηθήσουν άμεσα να μπει στην πίστα.

Με τον Marquez να οδηγεί στο όριο και τον Vinales να κυριαρχεί τελικά με ελάχιστη διαφορά από τις δύο Honda, οδηγούμαστε στα χρονομετρημένα, χωρίς τίποτα να μπορεί να προμηνήσει πως ο Rossi θα καταφέρει να είναι στην πρώτη σειρά! Με την επιθετική οδήγηση του Marquez και την ιστορία του Pedrosa στην πίστα, περιμέναμε πως ο Vinales θα έχει δύσκολη δουλειά να κρατήσει την pole position, παρόλο που είναι στην αγαπημένη του πίστα με –αυτό που εξελίσσεται σε- την αγαπημένη του μοτοσυκλέτα!

Ο Lorenzo στα πρώτα χρονομετρημένα για την κατάταξη καταφέρνει να πάρει το πρώτο εισιτήριο, όχι όμως πολύ εύκολα, όπως και ο Zarco το δεύτερο. Την τελευταία στιγμή κατάφερε ο εκπρόσωπος των Γάλλων οπαδών να κλέψει το εισιτήριο από τον Miller για να ξεκινήσει η δεύτερη δοκιμή για την κατάταξη. Δραματική, όπως αρμόζει σε όλο το φετινό απρόβλεπτο πρωτάθλημα που έχει τις περισσότερες ανακατατάξεις εδώ και πολύ καιρό!

Η διαφορά των θεατών φάνηκε για άλλη μία φορά, το επίπεδό τους είναι κάτι που ξεπερνά τον οπαδισμό με τον οποίο φλερτάρουμε εδώ σε ένα άθλημα που δεν μπορείς να παρακολουθήσεις με οπαδικά κριτήρια… Το Σάββατο που τα πράγματα είναι λίγο πιο ήρεμα στο πάρκινγ, εκατοντάδες μοτοσυκλέτες έστειλα ένα μήνυμα στον Nieto που πρόσφατε απεβίωσε, όπως βέβαια και η ίδια η πίστα που υιοθέτησε το όνομά του. Περισσότερα εδώ.

Με την πτώση του Marquez λοιπόν και την απίστευτη προσπάθεια του Rossi που είναι τρίτος στην αυριανή εκκίνηση από εκεί που μία θέση στην πρώτη δεκάδα θα μετρούσε ήδη σαν άθλος, μπορεί να επισκιαστεί η δυναμική παρουσία του Vinales που όπως είπαμε στην αρχή, του αξίζουν συγχαρητήρια μαζί με τον Lorenzo. Οι δύο τους, με τον Ισπανό αμεσότερα βέβαια- έχουν προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Ο Vinales έχει γίνει πηγή έμπνευσης με την αμεσότητά του και ουσιαστικά έθεσε πολύ υψηλά τα στάνταρ για τον Lorenzo…

Αύριο θα είναι μία φοβερή εκκίνηση, με τις δύο Yamaha να προσπαθούν να συγκρατήσουν τις Honda που θα έχουν πίσω τους ενώ η Ducati του Lorenzo έχει μεγάλες πιθανότητες να κρατήσει για λίγο τον ρυθμό, αν περάσει εμπρός στην εκκίνηση. Ο Rossi δήλωσε πως οφείλει την ταχύτατη επάνοδο στον γιατρό που τον χειρούργησε, και στην εντατική φυσιοθεραπεία. Υπάρχει πόνος, όμως πλέον είναι άνετα στην μοτοσυκλέτα του και μπορεί να αγωνιστεί, η μαχητικότητα που θα απαιτηθεί να δείξει βέβαια για να κρατήσει τους υπόλοιπους πίσω, θα είναι μεγάλη αύριο.

Στρώθηκε έτσι το σκηνικό για έναν εξαιρετικό και δυναμικό αγώνα, άλλον έναν σε αυτό το πρωτάθλημα!

Ετικέτες

MotoGP Δοκιμές Jerez: Ταχύτερος όλων ο M.Marquez - Ισχυρότερος κινητήρας για τη Yamaha

Πολύ καλός ο καιρός έκανε τη χάρη σε ομάδες και αναβάτες
MotoGP Jerez Test 2025
Από το

motomag

29/4/2025

Οι ιδανικές καιρικές συνθήκες μετά τον αγώνα της Jerez έδωσαν την ευκαιρία στις ομάδες του MotoGP να δοκιμάσουν πολλά πράγματα στις επίσημες δοκιμές στην ισπανική πίστα.

Ο Marc Marquez (Ducati Lenovo Team) σημείωσε τον ταχύτερο γύρο της ημέρας, στο δεύτερο απογευματινό session όντας ο μόνος αναβάτης με χρόνο κάτω από 1:36 (01:35.8760), ενώ ήταν ταχύτερος από όλους και στο πρώτο. Εστίασε κυρίως στη βελτίωση της αίσθησης του μπροστινού μέρους της μοτοσυκλέτας του, ενώ δοκίμασε ένα νέο αλλά και ένα παλιότερο ψαλίδι για την GP25. 

Από την άλλη ο Pecco Bagnaia εργάστηκε πάνω στην ισορροπία της Desmosedici που τον ταλαιπώρησε όλο το Σαββατοκύριακο σύμφωνα και με την επίσημη αναφορά της διοργάνωσης, ενώ στο τέλος δεν έμεινε ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα. Είναι πάντως χαρακτηριστικό ότι πέρασε πολλές ώρες χωρίς να γυρνάει στην πίστα, ίσως γιατί δεν μπορεί να καταλάβει τι είναι αυτό που του  φταίει με την ισορροπία της GP25.

Οι ανεξάρτητες ομάδες συμμετείχαν με λιγότερους αναβάτες. Ο Franco Morbidelli (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) απουσίαζε λόγω πτώσης, ενώ ο ομόσταυλός του Fabio Di Giannantonio εργάστηκε κυρίως πάνω στη διαχείριση της πρόσφυσης του πίσω μέρους. Το ίδιο έκανε και ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Alex Marquez (BK8 Gresini Racing MotoGP) και ο team mate του στην Gresini Fermin Aldeguer.

Η Yamaha παρουσίασε αναβάθμιση στον τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, με τους Fabio Quartararo και Alex Rins να διαπιστώνουν βελτίωση και αυτό μόνο θετικό θα είναι για την εξέλιξη του πρωταθλήματος. Ο Rins ανέφερε αύξηση τριών χλμ./ώρα σε τελική ταχύτητα, ενώ πιο σκεπτικός φάνηκε ο Quartararo, ο οποίος δοκίμασε επίσης νέα σέλα προς βελτίωση της εργονομίας της μοτοσυκλέτας.

Ο Jack Miller (Prima Pramac Yamaha MotoGP) και ο δοκιμαστής Augusto Fernandez επίσης συμμετείχαν και επιβεβαίωσαν τα θετικά αποτελέσματα. Η Yamaha θα εισάγει τις αναβαθμίσεις κινητήρα στον επόμενο αγώνα στον επόμενο κιόλας γύρο στο Le Mans.

Η (Red Bull KTM Factory Racing) εργάστηκε πάνω στη γενικότερη ανταγωνιστικότητα της RC16. Ο Pedro Acosta είχε πτώση αλλά επέστρεψε γρήγορα στην πίστα. Ο Brad Binder, ήταν από τους πρώτους στην πιστά το πρωί αλλά έφυγε και νωρίς το απόγευμα χωρίς να καταφέρει να βελτιώσει τον χρόνο του, με καλύτερο το πρωινό 01:37.0550.

Στην Tech3, ο Maverick Viñales δοκίμασε διαφορετικά μοτίβα απόδοση ισχύος στην ΚΤΜ του και πέτυχε τον δεύτερο καλύτερο χρόνο της ημέρας με 01:36.2370 γυρνώντας παράλληλα σημαντικά πιο γρήγορα από όλους τους αναβάτες της KTM. Ο Enea Bastianini συνέχισε την γενική προσπάθεια προσαρμογής του στην RC16.

Ο Marco Bezzecchi (Aprilia Racing) δούλεψε στη σταθερότητα στο φρενάρισμα στο πρώτο σκέλος και ολοκλήρωσε 99 γύρους συνολικά. Χρησιμοποίησε νέο αεροδυναμικό πακέτο και άλλα εξαρτήματα με τα οποία σημείωσε πρόοδο με καλύτερο χρόνο στον δεύτερο session το 01:36.6150. Ο Lorenzo Savadori είχε τεχνικό πρόβλημα το απόγευμα και έμεινε στους 68 γύρους.

Στην Trackhouse Aprilia, ο Raul Fernandez έκανε αισθητή βελτίωση (8ος το απόγευμα) με 85 γύρους, ενώ ο rookie Ai Ogura έκανε 88 γύρους, δείχνοντας πρόοδο σε σχέση με το Σαββατοκύριακο συμπληρώνοντας με τρίτη Aprilia τις 11 πρώτες θέσεις στο απογευματινό session και καλύτερο χρόνο το 1:36.8610.

Η Honda εστίασε στη σταδιακή πρόοδο και δοκίμασε νέο ψαλίδι, χωρίς ωστόσο να σημειώσει σημαντικές βελτιώσεις στους χρόνους με τους Joan Mir και Luca Marini (Honda HRC Castrol) να συνεχίζουν μέχρι την καρό σημαία συλλέγοντας πολύτιμα δεδομένα. Ο Johann Zarco ξεχώρισε με ισχυρή παρουσία, 3ος το πρωί, 8ος το απόγευμα είχε ως καλύτερο χρόονο το 01:36.60. Ο Somkiat Chantra επανήλθε μετά από πτώση, ενώ ο Takaaki Nakagami που αντικατέστησε στις δοκιμές την wildcard συμμετοχή του Aleix Espargaro, εργάστηκε πάνω σε 3 μοτοσυκλέτες με διάφορες ρυθμίσεις και πληθώρα εξαρτημάτων οπού και σημείωσε πρόοδο στην διάρκεια 68 γύρων.

Ετικέτες