MotoGP Assen: ‘Ένα-Δύο για την Yamaha με απόλυτη κυριαρχία Quartararo!

Κανείς πιο γρήγορος από την Yamaha στο Assen!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

27/6/2021

Μία πολύ δυναμική εκκίνηση, όπως είχε προβλεφθεί εχθές, έφερε επαφή Quartararo και Vinales με τον Quartararo να μπαίνει μπροστά κρατώντας πίσω του τον Bagnaia και τον Nakagami με τον Vinales να χάνει για λίγο κι άλλη θέση από τον Rins κερδίζοντάς την όμως αμέσως. Καταστροφική εκκίνηση για τον Rossi που έμεινε σχεδόν στο τέλος, δύσκολα τα πράγματα για τον Oliveira που επίσης έχασε τρεις θέσεις και φαντάστηκα τα πήγε ο Marquez κερδίζοντας θέσεις από την εκκίνηση και συνεχίζοντας μία πολύ γρήγορη άνοδο ώστε να ανακάμψει από την πιο άσχημη κατάταξη της καριέρας του.

Με τον Bagnaia να περνά μπροστά ο Quartararo είχε μία δύσκολη δουλειά γιατί η Ducati έκλεινε τον δρόμο σε κάθε στροφή και το μόνο σημείο που μπορούσε να περάσει ήταν στο τελευταίο εσάκι πριν την ευθεία. Το δοκίμασε δύο φορές συνεχόμενα με την Ducati να επιταχύνει πολύ πιο γρήγορα και τις δύο φορές στην ευθεία χωρίς να αφήνει στην συνέχεια ευκαιρία για απάντηση. Ήταν ξεκάθαρο πως ο Quartararo μπορούσε να πάει ταχύτερα από τον Bagnaia αν κατάφερνε να περάσει μπροστά, καθώς έμενε κολλημένος πίσω του χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια σε αντίθεση με τον Bagnaia που προσπαθούσε να κρατήσει την μοτοσυκλέτα μέσα στο πλάτος της πίστας. Έκανε όμως εξαιρετική δουλειά κλείνοντας κάθε πόρτα πίσω του, μέχρι που ο Quartararo με μία επιθετική κίνηση βάζει την μοτοσυκλέτα του λίγο πιο νωρίς μέσα στην γραμμή του Bagnaia και περνώντας πρώτος πριν το εσάκι καταφέρνει να μείνει μπροστά και στην πρώτη στροφή.

Από εκεί και πέρα πήρε στον Quartararo μόλις τρεις γύρους για να ανοίξει μπροστά με τον Bagnaia να λαμβάνει στον δέκατο γύρο ενημέρωση από την ομάδα του πως ο Nakagami πλησιάζει. Όσο ο Quartararo πάλευε να περάσει τον Bagnaia ο Vinales από την τρίτη θέση προσπαθούσε να κρατήσει τον Rins πίσω και μετά τον Zarco. Φρόντισε ο Zarco να απαλλάξει τον Vinales από τον Rins όταν με ένα επιθετικό προσπέρασμα που οδήγησε σε επαφή, δεν του άφησε περιθώρια και τον οδήγησε εκτός, ευτυχώς όμως χωρίς πτώση. Αργότερα κάτι αντίστοιχο θα έκανε και ο Mir στον Nakagami, που από εκείνη την στιγμή και μετά άρχισε να χάνει συνέχεια θέσεις μέχρι που έκανε και λάθος στα φρένα μόνος του και κατέληξε πίσω από τον Marquez. Μέχρι να γίνει αυτό ο Nakagami είχε παλέψει για λίγο με τον Bagnaia κάτι που δεν χρειάστηκε να κάνει ο Vinales σε πίεση μάλιστα από τον Zarco, γιατί μετά από προειδοποίηση των κριτών στον Bagnaia για τα όρια της πίστας ήρθε και η ποινή με την μορφή του μακρύτερο γύρου. Ο Quartararo ήταν ήδη σε απόσταση ασφαλείας, οδηγώντας μόνος του και με μόνο αντίπαλο τον εαυτό του γιατί όπως αποκάλυψε αργότερα από την μέση και μετά το χειρουργημένο του χέρι άρχισε να τον ενοχλεί ιδιαίτερα. Από την στιγμή του μακρύτερου γύρου του Bagnaia και μετά, διαφορά ασφαλείας θα έχτιζε και ο Vinales χωρίς πλέον κανέναν να τον κυνηγά.

Ο Bagnaia κατέληξε μπροστά από τον Marquez και πίσω από τον Aleix Espargaro που τον κυνήγησαν και τον πέρασαν και οι δύο με τον Marquez να μην καταφέρνει να κάνει αντίστοιχη κίνηση στον Bagnaia, αν και φαινόταν πως μπορούσε να είναι πιο γρήγορος σε όλη την πίστα πλην της ευθείας. Πίσω του θα έμπαινε ο Nakagami μετά την προσπέραση που του έκανε ο Mir και για λίγο θα έχανε την επαφή με τον Bagnaia από μία επιθετική προσπέραση του Aleix στην οποία απάντησε γρήγορα μπαίνοντας ξανά πίσω από την Ducati.

Από την ώρα που ο Vinales δεν είχε μπροστά του την Ducati η μάχη ήταν μόνο για την τρίτη θέση, οι δύο πρώτες ήταν άπιαστες με απόλυτη κυρίαρχη την Yamaha. Ο Mir ξεμπέρδεψε με τον Zarco πιο καθαρά από εκείνο που θα έκανε στον Nagami και στο τέλος και η τρίτη θέση είχε ξεκάθαρο όνομα καθώς η απόσταση από τον Γάλλο ήταν απόσταση ασφαλείας.

Ο Quartararo μπροστά μείωσε τον φρενήρη ρυθμό που είχε στην αρχή με τον Vinales να ψαλιδίζει την διαφορά περίπου στο μισό, αλλά και πάλι πάνω από τα 2,5 δευτερόλεπτα, χάνοντας οπτική επαφή με τον Quartararo σε πολλά σημεία της πίστας. Ο Quartararo είχε φτάσει στο σημείο να καταρρίψει και το ρεκόρ γύρου στον αγώνα, που κρατούσε ο Marquez από το 2015 κατεβαίνοντας κάτω από το 1,33 ώστε να είναι βέβαιο πως δεν θα έχει πρόβλημα από τις Ducati στην ευθεία. Δεν είχε κανένα λόγο να συνεχίσει στον ίδιο ρυθμό και ήταν αδιαμφισβήτητα ο καλύτερος αναβάτης σήμερα.

Σημαντική για το πρωτάθλημα ήταν η πτώση του Miller, ακίνδυνη και συνέχισε μέχρι που οι κριτές του ζήτησαν να βγει εκτός διακρίνοντας τεχνικό πρόβλημα στην μοτοσυκλέτα του και πιο άσχημη, παρότι δεν τραυματίστηκε, ήταν η πτώση του Rossi καθώς έγινε στην 7η στροφή με πολλά χιλιόμετρα. Στην είσοδο για το τελευταίο εσάκι έπεσε και ο Lecuona με την μοτοσυκλέτα να καταλήγει στην μέση της πίστας χωρίς ευτυχώς άλλο πρόβλημα, ενώ εγκατέλειψε και ο Jorge Martin. Έτσι ο Gerloff, που ήρθε από τα MOTUL WSBK ως αντικαταστάτης του Morbidelli που χειρουργήθηκε στο γόνατο, βρέθηκε μία ανάσα από τους βαθμούς, έχοντας περάσει και τον Luca Marini.

Πολύ καλή επάνοδο είχε και ο Rins μετά την έξοδό του, καταφέρνοντας να φτάσει στην 11η θέση και προφανώς χωρίς να είναι καθόλου ευχαριστημένος μιας και πάλευε για το βάθρο που τελικά πράγματι πήγε στην Suzuki με τον Mir να κάνει κι αυτός σημαντική πορεία σήμερα, από το βάθος της εκκίνησης.

Ο Quartararo πηγαίνει έτσι στο μακρύ καλοκαιρινό διάλειμμα με ένα σημαντικό προβάδισμα για το πρωτάθλημα!

Στην Moto2 o Fernandez πήρε μία σημαδιακή νίκη, καθώς έχει βρεθεί αυτές τις ημέρες στο στόχαστρο ερωτήσεων για το μέλλον του στην μεγάλη κατηγορία, ιδιαίτερα από εχθές το βράδυ που αποκαλύφθηκε πως ο Vinales σπάει το συμβόλαιο του με την Yamaha πηγαίνοντας στην Aprilia. Και ήταν μία μεγάλη νίκη καθώς από λάθος βρέθηκε στο όριο της πίστας χάνοντας πολλές θέσεις αλλά ανέκαμψε γρήγορα και μπήκε επικεφαλής του αγώνα κάνοντας και μία μικρή διαφορά από τον Remy Gardner!

Δυνατές μάχες στην Moto3 έφεραν τον Dennis Foggia στην πρώτη θέση, ελάχιστα μπροστά από τον Sergio Garcia και τον Fenati να ακολουθεί λίγο πιο πίσω με τον φοβερό Acosta να αρκείται στην τέταρτη θέση.

Επόμενο ραντεβού για τα MotoGP στην Αυστρία πλέον για δύο διαδοχικούς αγώνες ξεκινώντας στις 8 Αυγούστου. Στο μεσοδιάστημα όμως αναμένονται εξελίξεις στην σύνθεση των ομάδων για την επόμενη σεζόν με την Yamaha να έχει δύο ανοικτές θέσεις…

 

Θέση
Αναβάτης
ΜΟΤΟ
Km/h
Χρόνος
1
Yamaha
174.5
40'35.031
2
Yamaha
174.3
+2.757
3
Suzuki
174.1
+5.760
4
Ducati
174.1
+6.130
5
KTM
173.9
+8.402
6
Ducati
173.8
+10.035
7
Honda
173.8
+10.110
8
Aprilia
173.8
+10.346
9
Honda
173.7
+12.225
10
Honda
173.2
+18.565
11
Suzuki
173.0
+21.372
12
KTM
173.0
+21.676
13
KTM
172.6
+27.783
14
Honda
172.4
+29.772
15
Ducati
172.2
+32.785
16
Aprilia
171.9
+37.573
17
Yamaha
170.8
+53.213
18
Ducati
169.9
+1'06.791
 
KTM
173.0
8 Laps
 
Ducati
167.8
8 Laps
 
Ducati
170.5
12 Laps
 
Yamaha
170.3
19 Laps
  
Ετικέτες

MotoGP Αυστρία: Εκκωφαντική νίκη Marc Marquez στον ιστορικό 1000ο αγώνα

Πρώτη του νίκη στο Red Bull Ring
MotoGP Αυστρία: Εκκωφαντική νίκη Marc Marquez στον ιστορικό 1000ο αγώνα
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

17/8/2025

Λίγα κάστρα είχαν μείνει δίχως κατάκτηση από τον Marc Marquez και σήμερα έπεσε άλλο ένα από τα τελευταία μαζί με μία σειρά από πρωτιές, καθώς έχουμε την 6η κατά σειρά διπλή νίκη και νίκη στον χιλιοστό αγώνα των MotoGP.

Για αρχή να πούμε πως η στήλη του Σάκη Συνιώρη για τα MotoGP του MOTO, δικαιώνεται για ακόμη μία φορά από την σημερινή επίδοση του Aldeguer που όχι απλά ανέβηκε στην δεύτερη θέση αλλά έκανε μερικές φανταστικές προσπεράσεις για να φτάσει έως εκεί.

Η σημερινή εκκίνηση δεν είχε τα χθεσινά προβλήματα του Sprint, ο Bezzecchi ξεκίνησε όπως θα ήθελε εκμεταλλευόμενος σωστά την pole position, ο Bagnaia έμεινε εμπρός χωρίς προβλήματα όπως και ο Marc Marquez προσπέρασε θέσεις και από τους πρώτους μόνο ο Alex Marquez δεν θα ήταν ικανοποιημένος καθώς έπρεπε να εκτελέσει ποινή μακρύτερου γύρου και όσο είχε πίσω του όλο το grid κολλημένο, το αποτέλεσμα θα ήταν πολύ πιο βαρύ.

Η μικρή μάχη των δύο εργοστασιακών Ducati δεν κράτησε πολύ αλλά έδωσε μία όμορφη νότα για την αρχή του αγώνα, με τον Bagnaia να αντιστέκεται στον Marquez ενώ πίσω ο Alex Marquez πάλευε με τον Acosta πριν εκτελέσει την ποινή του.

Με καθαρό και πανεύκολα στον επόμενο γύρο ο Marc Marquez πέρασε τον Bagnaia και αμέσως άρχισε να κόβει την απόσταση από τον Bezzecchi ο οποίος είχε καταφέρει να ανοίξει λίγο όσο οι Ducati πάλευαν.

Ο Bastianini άνοιξε γραμμή στα φρένα μετά την ευθεία ενώ αμέσως μετά ο Alex Marquez εκτελεί την ποινή του και φεύγει στην 11η θέση από εκεί που θα μπορούσε να παίξει έναν πιο δυναμικό ρόλο εμπρός.

Ο Acosta έχει ανοικτό πεδίο για τον Bagnaia, έναν Bagnaia που σε τίποτα δεν θυμίζει τον πρωταθλητή που ξέρουμε και έτσι η KTM αργά αλλά σταθερά θα έρθει σε στιγμή επίθεσης η οποία όμως ποτέ δεν φτάνει τροχό με τροχό εκείνη την ώρα αλλά πολύ αργότερα. Το ελπίζει κανείς να έρθει σύντομα όμως γιατί δεν είχε τίποτα άλλο να δει εμπρός.

Ο Marc Marquez απλά περιμένει να περάσουν οι γύροι πριν κάνει την επίθεσή του, ο Bezzecchi το ξέρει και έχει έναν τεταμένο αγώνα από εκείνους όμως που δεν περνάνε την αγωνία στον θεατή γιατί ο Marquez δεν είναι κολλημένος στον τροχό του. Αφήνει το εμπρός ελαστικό να επανέλθει στη σωστή θερμοκρασία μετά την αρχική μάχη, είναι η λογική εξήγηση ενώ έτσι και αλλιώς δεν χρειάζεται να πάρει το ρίσκο για να παλέψει από τώρα από την στιγμή που πίσω του δεν έχει καμία επικινδυνότητα.

Ο Martin με τον Quartararo είναι στην 15η θέση και 17η θέση όταν ο Martin στον 15ο γύρο πέφτει και δεν μπορεί να σηκωθεί εύκολα. Η μοτοσυκλέτα έχει πάρει το πόδι του μαζί και φαίνεται να έχει χτυπήσει για αυτό και μεταφέρεται στο ιατρικό κέντρο έχοντας τις αισθήσεις του για να εξεταστεί.

Επιστρέφει στο box δείχνοντας πολύ καλύτερα λίγο πριν την λήξη του αγώνα.

Στον 19ο γύρο είναι που τελικά ο Marc Marquez θα αποφασίσει πως έχει έρθει η ώρα, κάνει την επίθεση του και ο Bezzecchi αντιστέκεται. Ευτυχώς γιατί έτσι έχουμε μία μάχη για έναν γύρο εμπρός η οποία λήγει με ξεκάθαρη επικράτηση του Marc Marquez στον 20 γύρο και αμέσως ανοίγει και διαφορά.

Η μάχη όχι απλά έχει τελειώσει αλλά πριν ολοκληρωθεί ένας γύρο με τον Marc Marquez εμπρός είναι σίγουρο πλέον πως η εμπρός θέση έχει τελειώσει για τον Bezzecchi.

Στο μεταξύ το θέαμα δεν έχει χωριστεί όπως θα έπρεπε γιατί όσο συμβαίνουν αυτά ο Bagnaia είναι στην 5η θέση, έχοντας δεχτεί -επιτέλους- την επίθεση του Acosta που τον βγάζει εκτός γραμμής τελείως και αφήνει και τον Aldeguer να περάσει εμπρός.

Στον 21ο πρώτο γύρο η Ducati του Di Giannantonio σπάει με την εξάτμιση να παίρνει φωτιά και τον φόβο για υγρά στην πίστα να είναι άμεσος, ευτυχώς όμως δεν χρειάστηκε η διακοπή. Συγχαρητήρια στον Ai Ogura που χώθηκε στον λευκό καπνό της Ducati χωρίς να χάσει την στροφή εμπρός του.

Ο Bagnaia κάνει το λάθος και χάνει θέση από τον Bastianini αλλά τα προβλήματα δεν θα τελειώσουν εκεί.

Με 5 γύρους να τελειώνουν ο Aldeguer που στο μεταξύ είχε ήδη τα βλέμματα επάνω του γιατί γυρνούσε στον χρόνο του Marc Marquez, περνά με εντυπωσιακό block-pass τον Bezzecchi και όπως έκανε και ο Marquez στον 19ο γύρο και αυτός ανοίγει την ψαλίδα από την τρίτη θέση και εντυπωσιάζει με το να οδηγεί πίσω από τον Marc Marquez μαζεύοντας και δέκατα από την διαφορά τους!

Ο Binder με τον Mir κυνηγά τον Bagnaia που δεν μπορεί να ξεφύγει από τις KTM μέχρι που ο Mir, τώρα που δεν τον έχει ρίξει κανείς, προσπερνά τον Binder και μπαίνει πίσω από τον Bagnaia.

Οι τρεις τους κάνουν έναν όμορφο αγώνα αλλά ο Bagnaia πρέπει να δώσει την θέση του στον Mir γιατί πάτησε εκτός πίστας, που έτσι και αλλιώς θα τον προσπερνούσε η Honda, το θέμα ήταν να καταφέρει να κρατήσει τον Binder πίσω. Τα καταφέρνει όταν δίνει την θέση του στον Mir, αλλά αμέσως μετά τον περνά και ο Binder, που σημαίνει ότι θα συνέβαιναν αυτές οι προσπεράσεις και χωρίς την εκτέλεση της ποινής.

Με τον Aldeguer σε απόσταση πίσω του ο Marc Marquez παίρνει άλλη μία φανταστική νίκη σε μία σεζόν που είναι δική του και απλά περιμένουμε πότε θα ανακηρυχθεί πρωταθλητής!

ΘΕΣΗ

ΒΑΘΜΟΙ

ΑΝΑΒΑΤΗΣ

ΟΜΑΔΑ

ΧΡΟΝΟΣ

1

25

93M. Marquez

Ducati Lenovo Team

42:11.006

2

20

54F. Aldeguer

BK8 Gresini Racing MotoGP

+1.118

3

16

72M. Bezzecchi

Aprilia Racing

+3.426

4

13

37P. Acosta

Red Bull KTM Factory Racing

+6.864

5

11

23E. Bastianini

Red Bull KTM Tech3

+8.731

6

10

36J. Mir

Honda HRC Castrol

+10.132

7

9

33B. Binder

Red Bull KTM Factory Racing

+10.476

8

8

63F. Bagnaia

Ducati Lenovo Team

+12.486

9

7

25R. Fernandez

Trackhouse MotoGP Team

+15.472

10

6

73A. Marquez

BK8 Gresini Racing MotoGP

+15.537

11

5

21F. Morbidelli

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

+16.185

12

4

5J. Zarco

CASTROL Honda LCR

+16.241

13

3

10L. Marini

Honda HRC Castrol

+18.478

14

2

79A. Ogura

Trackhouse MotoGP Team

+18.491

15

1

20F. Quartararo

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

+25.256

16

 

42A. Rins

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

+30.316

17

 

88M. Oliveira

Prima Pramac Yamaha MotoGP

+34.008

18

 

43J. Miller

Prima Pramac Yamaha MotoGP

+37.478

ΠΤΩΣΕΙΣ / ΕΓΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ

   

49F. Giannantonio

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

20 Laps

   

1J. Martin

Aprilia Racing

13 Laps