MotoGP Αυστρία: Petrucci vs Aleix Espargaro – Το χοντραίνουν περισσότερο

Διάλογος κατώτερος του αθλήματος
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

16/8/2020

Η κόντρα που ξέσπασε ανάμεσα στον Aleix Espargaro και τον Petrucci είχε συνέχεια έως αργά το απόγευμα εχθές και πλέον ο Espargaro θα πάει το θέμα στην Dorna ζητώντας την τιμωρία του Petrucci… γυρνώντας την πλάστιγγα προς το μέρος του από εκεί που έγερνε από την άλλη μεριά.

Για να το θυμηθούμε πολύ γρήγορα: Κατά την διάρκεια της Q1 ο Rossi βρίσκεται στον γρήγορο γύρο όταν λαμβάνει μήνυμα από την ομάδα στην οθόνη του πως τον ακολουθεί ο Petrucci. Πράγματι η Ducati ήταν κολλημένη πίσω από τον Rossi και θα μπορούσε στην ευθεία να κλέψει και μερικά δέκατα από το slipstreaming κάνοντας και καλύτερο χρόνο.

Ο Rossi δεν έδωσε σημασία, δεν θα χαλούσε και την προσπάθειά του για αυτό που έκανε ο Petrucci ενώ τυπικά δεν είναι και αντίθετο σε κάποιους κανόνες. Πρέπει κανείς να κάνει ό,τι μπορεί για να κερδίσει ένα από τα δύο εισιτήρια για την Q2, διακυβεύεται κάτι μεγάλο εκείνη την στιγμή.

Ακριβώς σε αυτό το πνεύμα κινήθηκε και ο Aleix που στον προηγούμενο αγώνα, στο Brno, μπήκε από συγκυρία πίσω από τον Quartararo και κατέληξε να είναι μπροστά στην εκκίνηση. Προφανώς και δεν είχε σβήσει η εμπειρία αυτή μία βδομάδα μετά, και έψαχνε το επόμενο «μουλάρι» να τον τραβήξει. Περίμενε λοιπόν στην πίστα οδηγώντας αργά και αναμένοντας τον Rossi να περάσει, και μόλις το έκανε χώθηκε από πίσω του και ανάμεσα στον Petrucci.

Ο Aleix θα πει αργότερα πως «είδα ένα κενό και το άρπαξα, κατάταξη έχουμε, όλοι αυτό κάνουν». Με την διαφορά πως δεν το είδε απλά, αλλά περίμενε στην πίστα, ήταν εσκεμμένο.

Ουσιαστικά λοιπόν ο Petrucci και ο Aleix Espargaro μάλωσαν για το ποιος θα μπει πίσω από τον Rossi…

Αμέσως μετά από την κίνηση του Aleix οι τρεις τους έφτασαν στην ευθεία και ο Petrucci πήρε τελικά το slipstreaming από τον Aleix αντί για τον Rossi κάνοντας έναν πολύ καλό χρόνο και για λίγο κρατούσε το ένα από τα δύο εισιτήρια. Πέρασε στα φρένα τον Aleix με τον ίδιο τρόπο που θα έκανε κάποιος σε έναν αγώνα, όχι στην κατάταξη και αμέσως μετά τον έκοψε με χειρονομίες χαλώντας τον γύρο και των δύο. Ο Aleix σήκωσε το χέρι, κάνοντας το γενικά αποδεκτό σήμα για το συγνώμη, αλλά λίγο αργότερα οι εικόνες από το box όπου ο Petrucci κοπανούσε τα ράφια, έδειχναν πως δεν το είχε ξεχάσει.

Ο σκηνοθέτης του έδειξε και την επανάληψη που ο Aleix κοιτούσε πίσω περιμένοντας τον Rossi να έρθει, ο Petrucci αισθάνθηκε δικαιωμένος κάνοντας σήμα προς τις κάμερες πως ευχαριστεί για το πλάνο και αμέσως μετά έδωσε την συνέχεια, ή μάλλον δεν σταμάτησε καθόλου να δίνει συνέχεια… Βγήκε έξω από το box κάνοντας χειρονομίες και φωνάζοντας προς την Aprilia, θυμίζοντας πως είναι καλό παιδί και πράο, μέχρι να του πατήσεις όμως τον κάλο.

Ο Aleix ρωτήθηκε στην συνέντευξη και είπε πως ζήτησε τρεις φορές συγνώμη που τον έκοψε, αλλά αυτά έχει η κατάταξη και δεν χρειάζεται όλο αυτό το σόου. Λέγοντας πως έκανε και καλό χρόνο ο Petrucci παρά το κόψιμο.

Επειδή όμως ο χορός του Petrucci με τις χειρονομίες στις κάμερες δεν σταματούσε, ο Aleix επανήλθε στο twitter δείχνοντας τους χρόνους που ο καλύτερος ήταν στον γύρο με την κίνηση που έκανε να μπει μπροστά του. Το θέμα είναι πως πρόσθεσε και μία ειρωνεία στο τέλος κι έτσι πρόσφερε το σκαλί που χρειαζόταν ο Petrucci για να ανεβάσει λίγο πιο ψηλά την αντιπαράθεσή τους. Είπε: «λυπάμαι Petrucci που δεν μπήκες στην Q2 με την μοτοσυκλέτα που κερδίζει τα τελευταία τέσσερα χρόνια - (εννοώντας προφανώς σε αυτή την πίστα).

Ο Petrucci πήρε μία εικόνα από τα στατιστικά καριέρας και των δύο και τα έβαλε δίπλα – δίπλα, λέγοντας πως «λυπάται κι αυτός…» και το πράγμα είχε ήδη χοντρύνει.

Για τον Petrucci το πρόβλημα είναι πως θεωρεί σίγουρο πως θα ήταν στην Q2 αν δεν τον είχε κόψει το Aleix και το αποδεικτικό πως εκείνος ήταν ο καλύτερος γύρος το θεωρεί υπερ του, διότι θα ήταν ακόμη καλύτερος αν δεν τον είχε κόψει...

Για τον Aleix το πρόβλημα ήταν όλο αυτό το σόου που έστησε ο Petrucci πάνω στα νεύρα του, το είπε στο twitter, το είπε σε όσους τον ρώτησαν, στις κάμερες, παντού. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά πήγε στην Dorna ζητώντας την τιμωρία του Petrucci γιατί τον έκοψε με επικίνδυνο τρόπο για να τον επιπλήξει. Κι αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε ατύχημα. Στο τελευταίο δεν έχει άδικο. Ήταν άσχημο αυτό που έκανε στον Petrucci και χώθηκε μπροστά του, ήταν άσχημο και για τον Rossi αυτό που έκαναν και οι δύο, αλλά ας πούμε πως αυτό πάντα γίνεται στην κατάταξη, όλοι το κάνουν. Όχι με τον τρόπο που το έκανε ο Aleix βέβαια…

Η συνέχεια λοιπόν αναμένεται, καθώς δεν μπορούν να το ξεχάσουν…

Ετικέτες

Νέα εποχή Moto3: Με κινητήρες CP2 της Yamaha από το 2028!

Με μια αιφνιδιαστική ανακοίνωση αποκαλύπτεται η ριζική αλλαγή της μικρής κατηγορίας
moto3-yamaha
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

25/6/2026

MotoGP και Yamaha Motor ανακοίνωσαν σήμερα, Πέμπτη 25 Ιουνίου, την επίτευξη συμφωνία βάσει της οποίας η Yamaha θα γίνει αποκλειστική προμηθεύτρια της κατηγορίας Moto3 από το 2028 ως το 2033.

Η αποκάλυψη έγινε στο περιθώριο του επερχόμενου αγώνα στο Assen και προβλέπει πως η νέα μορφή της κατηγορίας θα ακολουθεί στα βήματα της Moto2, με κοινούς κινητήρες για όλους.

Ο κινητήρας που θα χρησιμοποιηθεί θα προέλθει από τον δικύλινδρο CP2 της Yamaha – τον γνωστό των R7, ΜΤ-07, Tenere, Tracer7 κ.ο.κ. – μετά από τροποποιήσεις για αγωνιστική χρήση στο επίπεδο των GP. Σκοπός, ως περιγράφεται στην ανακοίνωση του MotoGP, είναι να φτάσει στο επίπεδο απόδοσης ισχύος προς μάζα που χαρακτηρίζει τις τρέχουσες μοτοσυκλέτες της Moto3.

Το πρόγραμμα προορίζεται για την ανάπτυξη των νέων ταλέντων, όπως ακριβώς δουλεύει αυτή τη στιγμή η Moto3, αλλά με πλήρους μεγέθους μοτοσυκλέτες, ενώ από το 2029 οι ίδιες αγωνιστικές με ελαφρώς μειωμένη απόδοση θα χρησιμοποιηθούν και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Moto3 Junior. Μάλιστα αναφέρονται συζητήσεις με άλλα εθνικά πρωταθλήματα που ενδιαφέρονται να ενσωματώσουν ανάλογη κατηγορία στα προγράμματά τους.

moto3-yamaha

Στις αρχές της περασμένης δεκαετίας οι Moto2 και Moto3 είχαν σχεδιαστεί σε μια modular λογική, όπου δύο κύλινδροι των μοτοσυκλετών MotoGP θα έφτιαχναν δικύλιδρα 500άρια για τη Moto2 και ένας τέτοιος τα μονοκύλινδρα της Moto3, ωστόσο ουδέποτε κατάφεραν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των κατασκευαστών.

Έτσι η Moto2 πέρασε πρώτα από ενιαίο με κινητήρες Honda CBR600RR και πλέον με Triumph Street Triple 765 RS, ενώ η Moto3 απέκτησε έναν πιο πρωτότυπο χαρακτήρα που και πάλι δεν κατάφερε να συγκεντρώσει πολλούς κατασκευαστές. Σήμερα η μικρή κατηγορία έχει μόνο δύο μοτοσυκλέτες, Honda και ΚΤΜ, οπότε κινδυνεύει να γίνει ακούσια ενιαία αν ένας εκ των δύο αποφασίσει να σταματήσει να επενδύει σε αυτή – φόβοι που γιγαντώθηκαν όταν η ΚΤΜ βρέθηκε προ οικονομικών προβλημάτων.

Η λύση που προκρίνεται λοιπόν είναι αυτή του ενιαίου τύπου Moto2, δηλαδή κοινοί κινητήρες και ελευθερία στα πλαίσια. Ας ελπίσουμε αυτή η μετάβαση να μην πλήξει το απίθανο θέαμα της μικρής κατηγορίας, η οποία κάνει κάθε σαββατοκύριακο να μοιάζει με τον αγώνα της χρονιάς, κάτι που σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να πούμε για τη μεσαία κλάση με τις βαρύτερες και ισχυρότερες μοτοσυκλέτες.

Ετικέτες