MotoGP: Δοκιμάζουν ενδοεπικοινωνία αναβατών-ομάδων

Τα θετικά και τα αρνητικά για τους αναβάτες
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

14/9/2020

Η Dorna αποφάσισε να δοκιμάσει ένα νέο σύστημα ενδοεπικοινωνίας, όπου οι αναβάτες θα ακούν τον αλυτάρχη την ώρα του αγώνα. Το σύστημα δοκιμάστηκε σε πρώτη φάση από τον Stefan Bradl (δοκιμαστής της Repsol Honda), κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής στο Misano και θα επαναλάβουν τις δοκιμές την Τρίτη στην ίδια πίστα. Σκοπός του συστήματος είναι να αποτρέψει ατυχήματα κατά τη διάρκεια του αγώνα που οφείλονται σε αδυναμία των αναβατών να δουν εγκαίρως τις κίτρινες και τις κόκκινες σημαίες των κριτών. Σύμφωνα με τον Stefan Bradl, τα μηνύματα που άκουσε ήταν οι λέξεις-φράσεις “Warning” και “Yellow Flag”, δηλαδή δεν είναι σαν το σύστημα που έχουν στη Formula 1, όπου ο αναβάτης ακούει και μιλά με την ομάδα του για θέματα που αφορούν τη στρατηγική και την κατάσταση του αυτοκινήτου και τον ενημερώνουν για τυχόν ποινές. Εδώ έχουμε (προς το παρόν) μόνο ηχητικά μηνύματα από τον αλυτάρχη προς τους αναβάτες. Ο Stefan Bradl είπε πως άκουγε καθαρά τα μηνύματα και πως δεν αποσπούσαν την προσοχή του, όμως άφησε χώρο για περαιτέρω βελτίωση, καθώς ο θόρυβος του αέρα πάνω στη μοτοσυκλέτα διαφέρει αν ο αναβάτης είναι στην ευθεία σκυμμένος πίσω από τη ζελατίνα ή αν είναι έξω από την προστασία του φαίρινγκ την στιγμή που στρίβει. Ως εκ τούτου, θέλει να δοκιμάσει περισσότερο το σύστημα για να βεβαιωθεί πως τα μηνύματα θα ακούγονται καθαρά όποιο κι αν είναι το επίπεδο των εξωτερικών θορύβων.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου μετά τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά του Σαββάτου, ρώτησαν τους Morbidelli, Vinales και Quartararo να πουν τη γνώμη τους πάνω σε αυτό το θέμα. Από τις απαντήσεις τους, φάνηκε πως δεν έχουν σαφή εικόνα για το τι ακριβώς θα κάνουν με αυτό το σύστημα. Ο Morbidelli είπε πως απολαμβάνει τις συνομιλίες των οδηγών με τις ομάδες τους όταν παρακολουθεί F1 στην τηλεόραση και πως βλέπει με θετικό μάτι την ιδέα. Ο Vinales επικεντρώθηκε στο θέμα της ασφάλειας και των ποινών, λέγοντας πως τα μηνύματα που βλέπουν τώρα στα όργανα της μοτοσυκλέτας τους, έρχονται καθυστερημένα (συνήθως ένα sector μετά) με αποτέλεσμα να μην έχουν άμεσα πληροφόρηση για κάποιο ατύχημα μπροστά τους. Ο Quartararo ήταν ο πιο επιφυλακτικός απ’ όλους, λέγοντας πως πρέπει να σιγουρευτούν πως δεν θα αποσπάται η προσοχή των αναβατών, καθώς οποιαδήποτε φωνή την ώρα που βρίσκεσαι στο όριο μπορεί να είναι επικίνδυνη. Η αλήθεια είναι πως στις ευθείες δεν θα υπάρχει πρόβλημα, όμως στις στροφές την ώρα που δίνεις μάχη για μια θέση τα πράγματα είναι διαφορετικά. Επίσης, δεν είναι εύκολο να μιλάς στους αναβάτες μόνο όταν είναι στην ευθεία κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, διότι μόνο στην εκκίνηση βρίσκονται όλοι μαζί στην ευθεία. Ένα άλλο σημείο που σηκώνει συζήτηση και το έχουμε δει να συμβαίνει και στη Formula 1, είναι το γεγονός πως κάποιοι αναβάτες/οδηγοί μπορούν να οδηγούν στο όριο συνομιλώντας και κάποιοι άλλοι όχι

MotoGP: Η Aprilia θέλει αμιγώς ιταλική σύνθεση και την επιβάλλει και στην Trackhouse – Αποχαιρετά ο Raul Fernandez;

Νέα φήμες μιλούν για δίδυμο Bastianini-Marini στην Trackhouse
bastianini marini
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

15/6/2026

Μακριά από τη δημοσιότητα και με μια υπολογίσιμη δόση αβεβαιότητας, οι πληροφορίες για το ρόστερ του 2027 δίνουν και παίρνουν σχεδόν από την αρχή της φετινής σεζόν, παρότι η μοναδική επιβεβαιωμένη κίνηση είναι η ανανέωση του Marco Bezzecchi με την Aprilia. Όλες οι υπόλοιπες μεταγραφές, όσο σίγουρες κι αν θεωρούνται, ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί καθώς προς το παρόν όλα κρύβονται μέσα στη θολούρα της συμφωνίας κατασκευαστών και διοργανωτών που δεν έχει επιτευχθεί ακόμη.

Οι νέες πληροφορίες που κυκλοφορούν αφορούν στην ομάδα της Aprilia και μάλιστα όχι την εργοστασιακή, αλλά την Trackhouse που φαινόταν να είναι ήσυχη και σίγουρη για το 2027 μέχρι που έγινε γνωστό πως ο Ai Ogura θα χαιρετήσει για μια εργοστασιακή Yamaha M1 του χρόνου.

Τώρα έρχεται το δεύτερο χτύπημα, καθώς η ηγεσία της Aprilia Racing φέρεται να έχει αποφασίσει πως θέλει να έχει 100% ιταλικό ρόστερ στο πρωτάθλημα του 2027 και αυτό σημαίνει πως αμφότεροι οι αναβάτες της Trackhouse θα πρέπει να είναι Ιταλοί.

"Η ιδέα της Aprilia ως μιας, τρόπον τινά, ιταλικής εθνικής ομάδας για τους αγώνες μοτοσυκλετών είναι κάτι που μοιάζει να προκύπτει φυσικά όταν βάλεις όλα τα στοιχεία μαζί,” δήλωνε πρόσφατα σε ιταλικά ΜΜΕ ο Massimo Rivola. “Θα μας φέρει περισσότερο ενδιαφέρον; Ελπίζουμε. Θα μας φέρει περισσότερους χορηγούς; Έτσι ελπίζουμε. Ενδιαφερόμαστε για δυνατούς αναβάτες και στην Ιταλία υπάρχουν δυνατοί αναβάτες. Γιατί όχι λοιπόν;"

Στην εργοστασιακή ομάδα έτσι κι αλλιώς η κατάσταση είναι δεμένη με τον Bezzecchi και δίπλα του τον Pecco Bagnaia που θεωρείται σίγουρος.

Στην Trackhouse ωστόσο αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα επίσημο δεδομένο για του χρόνου και, εφόσον όντως υπάρχει ιταλικό φίλτρο στις μεταγραφές, τότε ήδη σχηματίζεται μια νέα εικόνα. Οι πληροφορίες μιλούν για πρόταση της ομάδας στον Enea Bastianini, ο οποίος δεν έχει καταφέρει να βρει τη βολή του με την ΚΤΜ RC16 και οι πιθανότητες είναι πως, ακόμη και να μην θέλει να φύγει, θα τον αφήσει ελεύθερο η Tech3, οπότε η μια θέση δείχνει κλεισμένη.

Η δεύτερη έχει πλέον ένα νέο φαβορί στο όνομα του Luca Marini, ο οποίος επίσης θεωρείται φευγάτος από τη Honda και μέχρι πριν λίγο καιρό φαινόταν πως θα ξαναντυνόταν στα κίτρινα της VR46. Μόνο που η ομάδα του ετεροθαλούς αδελφού του, Valentino Rossi, φαίνεται πως σε συνεννόηση με τη Ducati Corse θα πάει για ένα δίδυμο Fermin Aldeguer και Nicolo Bulega, έτσι δεν μένει χώρος για τον Marini, ανοίγοντας τον δρόμο για την Trackhouse.

Μάλιστα, σύμφωνα με ιταλικά δημοσιεύματα αμφότεροι οι αναβάτες φέρονται να έχουν ήδη συμφωνήσει με την Trackhouse και να απομένουν πλέον οι επίσημες ανακοινώσεις.

Όσο για τον Ισπανό Raul Fernandez, έχει μεν κάποια καλά αποτελέσματα αλλά εμφανίζεται επίσης ως ιδιαίτερα ασταθής, ωστόσο εκτιμούμε πως αργά ή γρήγορα θα βρει μια καλή σέλα για του χρόνου.