MotoGP: Επιστρέφει στην πίστα ο Iannone όπως περιμέναμε! Αντικαθιστά Di Giannantonio

Μετά από μία εβδομάδα έντονης φημολογίας
MotoGP: Επιστρέφει στην πίστα ο Iannone όπως περιμέναμε! Αντικαθιστά Di Giannantonio
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

29/10/2024

Είχε προηγηθεί μία εβδομάδα έντονης φημολογίας που ακουγόταν μάλιστα και στους κύκλους του WSBK και μάλιστα θα είχε φουντώσει ειδικά εκεί ακόμη περισσότερο αν συνέχιζε η αγωνιστική σεζόν. Την Κυριακή ήταν ήδη γνωστό, όταν το ανακοινώσαμε και εμείς και απλά περιμέναμε την επιβεβαίωση που ήρθε πλέον, λέγοντας πως ο Iannone επιστρέφει στα MotoGP, έστω και ως αντικαταστάτης μετά την βαριά τιμωρία του.

Να θυμίσουμε πως είχε τιμωρηθεί με 4 χρόνια αποκλεισμό από όλους του αγώνες FIM έχοντας βρεθεί θετικός σε έλεγχο ντόπινγκ που έδειξε απαγορευμένη ουσία. Ο Iannone υποστήριξε πως έφταιγε κομμάτι βοδινού κρέατος που είχε καταναλώσει στην Μαλαισία και στην πράξη αυτό έχει μία μικρή πιθανότητα να ισχύει. Ιδιαίτερα στην συγκεκριμένη χώρα που υπάρχει διαφορετική νομοθεσία για την χρήση των στεροειδών στις αγελάδες. Με την FIM βέβαια να απαντά τότε πως η περίπτωσή του, είναι εξαιρετικά δύσκολο να οφείλεται σε λάθος μέτρηση ή από μία τέτοια προέλευση του φαρμάκου στο οποίο βρέθηκε θετικός.

Κανείς δεν περίμενε τον Iannone να επιστρέψει στα MotoGP, ήταν σχεδόν σίγουρο πως θα επιστρέψει στους αγώνες αλλά εξαιρετικά δύσκολο να βρεθεί ξανά στα MotoGP καθώς η σκληρή ποινή που του επιδόθηκε τότε ήταν στόχευε να λήξει την καριέρα του και να στείλει ένα πολύ δυνατό και ξεκάθαρο μήνυμα πως τα MotoGP δεν θα έχουν ποτέ μία θέση στην αμφιβολία που περιβάλλει τα υπόλοιπα παγκόσμια αγωνίσματα.

Δεν ήταν λοιπόν έκπληξη πως ο Iannone επέστρεψε στα MOTUL WSBK ενώ αυτό το διάστημα προσπάθησε να μην μείνει εκτός αγωνιστικής δράσης συμμετέχοντας σε άλλα διεθνή πρωταθλήματα που δεν τελούσαν υπό την ομπρέλα της FIM. Τα πήγε εξαιρετικά σε αυτή την επάνοδο στην αγωνιστική δράση ανεβαίνοντας 5 φορές στο βάθρο, σημειώνοντας μία νίκη στο Aragon.

Η Ducati είχε πολλές επιλογές για να αντικαταστήσει τον Di Giannantonio σε αυτούς τους τελευταίους αγώνες που απομένουν και η περίπτωση του Iannone έχει λογική καθώς έχει μεγάλη αγωνιστική πείρα μέσα στα MotoGP και ήταν εξαιρετικά γρήγορος αναβάτης στην τελευταία του σεζόν, έστω και μία πενταετία παλαιότερα.

Η ανακοίνωσή τους αναφέρει μόνο την Sepang οπότε δεν αποκλείεται να έρχεται μόνο για έναν αγώνα και να δώσει έπειτα την ευκαιρία είτε στον Pirro να αποκτήσει άλλη μία αγωνιστική συμμετοχή, είτε στον Bulega, ως προετοιμασία για την επόμενη σεζόν που προετοιμάζεται ως ο μεγάλος αντίπαλος του Toprak, που θα ήταν ταυτόχρονα και μία ένδειξη ευγνωμοσύνης.

Ο Bagnaia εκεί στόχευσε, για να δικαιολογήσει την δημόσια εκφρασμένη επιλογή του στον Bulega αν και θα περίμενε κανείς πως θα ήταν εξίσου φίλα προσκείμενος προς τον Iannone, με την ταύτιση που έχει με την VR46 και τους ισχυρούς δεσμούς που διατηρεί ακόμη με τον Valentino Rossi, να είναι ένα δυνατό κοινό τους σημείο.

 

Ο Iannone δήλωσε:

«Είναι τιμή μου που με σκέφτηκαν και ένιωσα ότι έπρεπε να πω το ναι σε αυτή την ευκαιρία αμέσως μόλις μου προσφέρθηκε, είναι συναρπαστικό να οδηγείς την κορυφαία μοτοσυκλέτα από πλευράς τεχνολογίας και επιδόσεων, πόσο μάλλον αυτή του παγκόσμιου πρωταθλητή. Η πρόκληση που έχω μπροστά μου είναι σίγουρα τρελή, πολύπλοκη και απαιτητική, καθώς δεν έχω οδηγήσει MotoGP εδώ και πολλά χρόνια και χωρίς να έχω κάνει δοκιμές ή κάτι παρόμοιο με περίοδο προσαρμογής. Είμαι ενθουσιασμένος που θα μπορέσω να συνεργαστώ με την Ducati και την Pertamina Enduro VR46 Racing Team, τόσο για το πολύ υψηλό επίπεδο όσο και για τη φιλία που υπάρχει εδώ και χρόνια. Ευχαριστώ τους Valentino Rossi, Alessio Salucci, Pablo Nieto, Gigi Dall'Igna, Claudio Domenicali και Mauro Grassilli».

MotoGP: Διπλό χειρουργείο για Marc Marquez! Η τρομακτική πτώση στον Sprint του Le Mans!

Η σημερινή πτώση επιταχύνει το χειρουργείο στον ώμο
motogp lemans sprint marquez
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

9/5/2026

Η πτώση στον τελευταίο γύρο του Sprint Race αποδεικνύεται καταστροφική για τις όποιες ελπίδες του Marc Marquez να διεκδικήσει τον φετινό τίτλο.

Κάταγμα στο πέμπτο μετατάρσιο του δεξιού του ποδιού είναι η διάγνωση από την τρομακτική πτώση που βίωσε ο πρωταθλητής δυο στροφές πριν ολοκληρωθεί ο προτελευταίος γύρος του Sprint Race στην πίστα του Le Mans.

Αυτό σημαίνει πως ο Ισπανός θα χάσει τον αυριανό κυρίως αγώνα του Γαλλικού Grand Prix, καθώς και τον επόμενο στη Βαρκελώνη, έναν αγώνα στον οποίο πολύ θα ήθελε να δώσει το παρών μπροστά στους συμπατριώτες του, όντας και ο εγγύτερος στη γενέτειρά του, Cervera.

Η πολύ άσχημη πτώση του Marc Marquez στις τελευταίες στροφές πριν την καρό σημαία για τον αγώνα Sprint στο GP της Γαλλίας στην ιστορική πίστα Le Mans, τον άφησε με σπασμένο πόδι ενώ επιτάχυνε ένα ακόμη χειρουργείο στον ώμο το οποίο σκεφτόταν από πέρσι από την Ινδονησία το πως και το πότε θα πρέπει να γίνει!

Η απόφαση αυτή δεν ήταν εύκολη γιατί η διάγνωση, για ακόμη μία φορά, δεν ήταν μία απλή υπόθεση και χρειάστηκε αρκετή έρευνα πριν ανακαλύψουν τον λόγο για τον οποίο μόνο κατά την οδήγηση MotoGP χανόταν δύναμη από το χέρι και μάλιστα περιστασιακά και όχι σε όλους τους αγώνες!

Για αρχή ο Marc Marquez έχασε σήμερα την πρόσφυση εμπρός και με ένα έντονο highside εκτοξεύτηκε πάνω από την σέλα. Όταν προσγειώθηκε πάνω στην μοτοσυκλέτα και στο πλάι, έβαλε αναπόφευκτα το πόδι στην άσφαλτο και από το δυνατό χτύπημα υπέστη κάταγμα στο πέμπτο μετατάρσιο του δεξιού του ποδιού.

Από την τρομακτική πτώση σηκώθηκε κουτσαίνοντας και ήταν φανερό πως έχει χτυπήσει παρότι δεν χρειάστηκε να μεταφερθεί με φορείο.

 

 

Μετά την πτώση και τον έλεγχο στο πόδι, ο Marc Marquez αποκάλυψε πως το σημερινό οφειλόταν εν μέρει στα κατάλοιπα του περσινού τραυματισμού που τον ταλαιπωρεί από την Ινδονησία.

Είχε ήδη προγραμματίσει να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση στον ώμο, προκειμένου να αφαιρεθεί βίδα η οποία είχε χαλαρώσει και πίεζε το κερκιδικό του νεύρο, εμποδίζοντάς τον να πάρει όλη την δύναμη από τους μύες. Το ατύχημα στο Le Mans, ωστόσο, επέσπευσε τη συγκεκριμένη διαδικασία.

Σε δηλώσεις του στην επίσημη ιστοσελίδα του MotoGP.com, ο Marquez εξήγησε τους λόγους για τους οποίους είχε δρομολογήσει το χειρουργείο:

«Εργάστηκα σκληρά κατά τη διάρκεια αυτών των πρώτων αγώνων και μετά τη Jerez συνειδητοποίησα πως κάτι δεν λειτουργούσε σωστά. Απευθύνθηκα στους γιατρούς και τους είπα ότι κάτι συμβαίνει, διότι στην άσκηση και στο σπίτι αισθάνομαι καλά, στην προπόνηση με motocross επίσης. Ωστόσο, όταν οδηγώ MotoGP μοτοσυκλέτα, νιώθω το δεξί μου χέρι αδύναμο. Κάτι συμβαίνει».

Κατά την ιατρική εξέταση, διαπιστώθηκε ότι στην πτώση που είχε στον πρώτο γύρο του Grand Prix της Ινδονησίας στη Mandalika, ο Marquez είχε στραβώσει μία βίδα και είχε σπάσει μία άλλη, αμφότερες τοποθετημένες κατά τις προγενέστερες επεμβάσεις στον ώμο του. Επιπλέον, όταν έπαιρνε την αγωνιστική στάση που απαιτείται πάνω σε μια μοτοσυκλέτα του MotoGP, η σπασμένη βίδα πίεζε το κερκιδικό νεύρο, το οποίο ελέγχει τον τρικέφαλο και τους μύες στο μπροστινό μέρος του αντιβραχίου, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την κάμψη του καρπού και την έκταση των δακτύλων.

«Για τον λόγο αυτόν και ενώ ήμουν γρήγορος ορισμένες φορές –δεν ξέρω πώς, δεν ξέρω γιατί–, δεν είχα όμως σταθερότητα και έχανα δύναμη με αποτέλεσμα να σημειώνω περίεργες πτώσεις», ανέφερε ο Marquez, συνεχίζοντας:  «Γι' αυτό, επίσης, αυτό το Σαββατοκύριακο ήμουν εξαιρετικά προσεκτικός προσπαθώντας να επιβιώσω, αλλά το σώμα μου δεν ακολουθεί τις εντολές μου».

Ο Marquez εκτιμά ότι το πρόβλημα με το κερκιδικό νεύρο ευθύνεται εν μέρει και για την σημερινή πτώση του. «Όπως φάνηκε σήμερα στις δοκιμές κατάταξης δεν έχω θέμα ταχύτητας και πως ξέρω πώς να οδηγώ αυτή τη μοτοσυκλέτα», στον δημοσιογράφο του MotoGP.com, Jack Appleyard. «Όμως, όπως φάνηκε επίσης σήμερα, μπορώ να κάνω ένα ανόητο λάθος χωρίς να καταλαβαίνω τι ακριβώς συμβαίνει, διότι όταν κάτι πιέζει το νεύρο, το χέρι δεν κάνει αυτό που του ζητάω».

Παρά τον τραυματισμό, ο Marc Marquez εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι η επέμβαση θα είναι μικρής κλίμακας και ότι θα επιστρέψει σύντομα στην ενεργό δράση, ωστόσο ξεκαθάρισε ότι δεν σκοπεύει να βιαστεί:

«Όταν τραυματίζεις τον ώμο σου, είναι λογικό να σκέφτεσαι ότι η ανάρρωση θα είναι μακρά, αλλά ταυτόχρονα δεν είναι μία περίπτωση που χρειάζεται πλήρη αποκατάσταση. Ωστόσο (έχοντας μάθει από τα λάθη του παρελθόντος) δεν επιθυμώ να ορίσω συγκεκριμένη ημερομηνία επιστροφής. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα αγωνιστώ στην Καταλονία, και στη συνέχεια θα αξιολογήσουμε την κατάσταση βήμα προς βήμα ενόψει του Mugello».

Η εξέλιξη αυτή δεν επηρέασε την οπτική του όσον αφορά την υπεράσπιση του τίτλου του. Γνώριζε εδώ και καιρό ότι δεν βρισκόταν σε θέση να διεκδικήσει το φετινό πρωτάθλημα, αλλά δεν επιθυμούσε να χρησιμοποιήσει τον τραυματισμό του ως άλλοθι. «Σας είχα ήδη πει ότι δεν ήμουν έτοιμος να παλέψω για το πρωτάθλημα», υπογράμμισε ο Marquez. «Το γνώριζα, αλλά δεν έλεγα τίποτα, διότι δεν μου αρέσει να παραπονιέμαι μπροστά σε ένα μικρόφωνο. Απλώς προσπαθώ να δουλεύω στο box και να βελτιώνω τον εαυτό μου. Αλλά όταν αντιμετωπίζεις έναν τραυματισμό, απλά δεν μπορείς να κάνεις κάτι για αυτό, και σε αυτό ακριβώς το σημείο είναι που πρέπει να ξεκουραστώ».

Κατά μία έννοια, η πτώση στο Le Mans επέσπευσε τη χειρουργική επέμβαση στον ώμο του για μία εβδομάδα, προσφέροντάς του τον αντίστοιχο επιπλέον χρόνο για ανάρρωση. Θεωρητικά, η αφαίρεση της βίδας αποτελεί μια απλή διαδικασία, η οποία αναμένεται να σταματήσει την πίεση στο κερκιδικό νεύρο και να του επιτρέψει την πλήρη λειτουργικότητα του χεριού του. Ωστόσο, ο αγώνας που ακολουθεί μετά τη Βαρκελώνη διεξάγεται στο Mugello, μία από τις πιο απαιτητικές και εξαντλητικές πίστες του ημερολογίου. Επιπλέον, την εβδομάδα μετά το Mugello ακολουθεί ο αγώνας στην Ουγγαρία, σε μία στενή πίστα με πολλές στροφές, η οποία απαιτεί σημαντική σωματική δύναμη για τους χειρισμούς της μοτοσυκλέτας.