MotoGP: Για πρώτη φορά ηλεκτρονικές σημαίες!

Θα εγκατασταθούν σε όλες τις πίστες μέσα στο 2021
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

15/4/2021

Η Dorna ανακοίνωσε ότι ήρθε σε συμφωνία με την EM Motosport για να προμηθευτούν 22 ψηφιακά, υψηλής τεχνολογίας, πάνελ που θα αντικαταστήσουν τις παραδοσιακές σημαίες, σε κάθε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος GP. Από το 2022 θα είναι υποχρεωτικό για κάθε πίστα που θα φιλοξενήσει αγώνα MotoGP, να εγκαταστήσει Τ1 ή Τ2 πάνελ προκειμένου να συμμορφωθεί με τις οδηγίες της FIM και της FIA, ώστε να αυξηθεί η ορατότητα για τις πληροφορίες που αφορούν την κατάσταση της πίστας προς όλους τους αγωνιζόμενους, και κατά συνέπεια να αυξηθεί το επίπεδο της ασφάλειας, ανεξάρτητα από ζητήματα πειθαρχίας. Η εφαρμογή αυτών των ψηφιακών πάνελ για το υπόλοιπο της σεζόν του 2021, πριν γίνουν υποχρεωτικές από την σεζόν, θα βοηθήσει τόσο τους αναβάτες όσο και τους ανθρώπους των αυτοκινητοδρομίων, να εξοικειωθούν με την συγκεκριμένη τεχνολογία πριν αρχίσει να ισχύει ο καινούργιος κανονισμός.

Τα 22 νέα ψηφιακά πάνελ, που θα ταξιδεύουν μαζί με τα paddock των MotoGP για το υπόλοιπο το 2021, θα κάνουν το ντεμπούτο τους στο επερχόμενο GP της Πορτογαλίας. Τα ομολογκαρισμένα ψηφιακά πάνελ προσφέρουν μεγάλη ορατότητα στις υψηλές ταχύτητες και σε όλες τις καιρικές συνθήκες, διευκολύνοντας τους αναβάτες να παίρνουν τις πληροφορίες για την πίστα, αυξάνοντας έτσι την ασφάλεια. Η ΕΜ Motorsport, η εταιρεία που κατασκευάζει τα πάνελ, έχει κάνει εξαντλητικές δοκιμές σε πολλές και διαφορετικές φωτιστικές συνθήκες, προκειμένου να αποδίδουν πάντα ένταση 64.000 κεριών ανά τετραγωνικό μέτρο. Μάλιστα, είναι τα πρώτα πάνελ που παίρνουν ομολογκασιόν από την FIM και την FIA.

Τα MotoGP θα χρησιμοποιήσουν έναν συνδυασμό από πάνελ Τ1 και Τ2, με τα Τ1 να χρησιμοποιούνται στις μεγάλες διόδους διαφυγής και στις μεγάλες ευθείες, ενώ τα Τ2 θα καλύπτουν τα υπόλοιπα κομμάτια της πίστας. Τα Τ1 αποτελούν το κορυφαίο προϊόν στην γκάμα της ΕΜ Motorsport και τα Τ2 αποτελούν την εξέλιξή τους και απευθύνονται σε ολόκληρη την αγορά του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μεταξύ τους διαφέρουν σε διαστάσεις και απόδοση, έτσι ώστε να προσαρμόζονται στις ανάγκες των διαφορετικών πρωταθλημάτων και πιστών.

Το σύστημα των ψηφιακών πάνελ θα ενταχθεί πλήρως στο υφιστάμενο σύστημα ελέγχου των αγώνων των MotoGP, πράγμα που σημαίνει ότι θα ελέγχονται κυρίως από τους αγωνοδίκες, έχοντας έτσι την δυνατότητα να αλλάζουν το καθεστώς σε ολόκληρη την πίστα αυτομάτως. Κάθε πάνελ διαθέτει μία κονσόλα που θα την χειρίζεται ένας κριτής, για περιπτώσεις κίτρινης σημαίας ή για μεμονωμένα συμβάντα σε συγκεκριμένο σημείο της πίστας. Οι κριτές θα περνούν από πλήρη εκπαίδευση για την χρήση τους πριν από κάθε αγώνα. Οι θέσεις που θα τοποθετηθούν τα πάνελ στην πίστα θα καθοριστούν από τον Υπεύθυνο Ασφαλείας των MotoGP, διασφαλίζοντας ότι θα μπουν εντός του οπτικού πεδίου των αναβατών κατά την διάρκεια ενός γύρου.

Ετικέτες

MotoGP: KTM - Περιορισμοί στην απόδοση του κινητήρα μετά τα συνεχή ζητήματα αξιοπιστίας

Προβληματισμός για τις συνέχεις μηχανικές βλάβες και την απώλεια βαθμών στη μάχη του πρωταθλήματος
RC16
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/6/2026

Η KTM φαίνεται να πληρώνει το τίμημα των προβλημάτων αξιοπιστίας που αντιμετωπίζει φέτος στα MotoGP. Σύμφωνα με πληροφορίες από την pit lane του Assen, η αυστριακή ομάδα έχει περιορίσει την απόδοση των κινητήρων του RC16 προκειμένου να αποφύγει νέες μηχανικές αστοχίες, κάτι που ενδέχεται να επηρεάσει τις επιδόσεις της στους ερχόμενους αγώνες.

Παρά το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό ξεκίνημα στη σεζόν του 2026, οι ελπίδες του Pedro Acosta για διεκδίκηση του τίτλου έχουν μειωθεί αισθητά, όχι λόγω λαθών του ίδιου αλλά εξαιτίας διαδοχικών τεχνικών προβλημάτων.

Ο Ισπανός εγκατέλειψε τόσο στο ωριαίο Practice όσο και στον τελευταίο γύρο του Grand Prix του Brno λόγω μηχανικών βλαβών, ενώ είχε αντιμετωπίσει ακόμη ένα τεχνικό πρόβλημα στη Βαρκελώνη. Εκείνη η αστοχία είχε ως αποτέλεσμα να πέσει πάνω του ο Alex Marquez, προκαλώντας ένα από τα πιο σοβαρά ατυχήματα της τελευταίας περιόδου στα MotoGP.

Σαν να μην έφταναν αυτά, ο Acosta απέδωσε και την πτώση του στον αγώνα Sprint του Brno σε δυσλειτουργία του συστήματος ride-height. Αντίστοιχα προβλήματα έχει αντιμετωπίσει και ο ομόσταυλός του Brad Binder, ο οποίος είχε τεχνική βλάβη κατά τη διάρκεια των δοκιμών στο Mugello.

Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο του επίσημου προγράμματος των MotoGP, Jack Appleyard, η KTM αποφάσισε να περιορίσει την απόδοση των κινητήρων μετά τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στις δοκιμές της Παρασκευής στο Mugello.

Η συγκεκριμένη επιλογή θεωρείται ότι εξηγεί και τις χαρακτηριστικές εικόνες στον αγώνα της Ιταλίας, όπου οι Ducati και ιδιαίτερα εκείνη του Marc Marquez προσπερνούσαν με χαρακτηριστική ευκολία τον Acosta στη μεγάλη ευθεία του Mugello, με την RC16 να δείχνει αισθητά πιο αργή στην τελική ταχύτητα.

RC16

Το ίδιο περιορισμένο set-up φαίνεται πως χρησιμοποιείται και αυτό το Σαββατοκύριακο στο Assen. Ωστόσο, οι άνθρωποι της KTM εκτιμούν ότι η επιλογή αυτή θα έχει μικρότερο αντίκτυπο, καθώς τόσο το Assen όσο και το Sachsenring δεν είναι πίστες που ευνοούν τις πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες. Μάλιστα, η ευθεία εκκίνησης-τερματισμού του Assen είναι η μικρότερη του φετινού ημερολογίου.

Από την πλευρά του, ο team manager της Red Bull KTM Factory Racing, Aki Ajo, εμφανίστηκε καθησυχαστικός μετά τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Ολλανδία, δηλώνοντας ότι η ομάδα έχει πλέον κατανοήσει την αιτία των προβλημάτων αξιοπιστίας και θεωρεί ότι έχει βρει τη σωστή κατεύθυνση για την αντιμετώπισή τους.

Παραμένει πάντως άγνωστο αν η KTM θα μπορέσει σύντομα να επαναφέρει τους κινητήρες στην πλήρη απόδοσή τους ή αν θα χρειαστεί να συνεχίσει με πιο συντηρητικές ρυθμίσεις, θυσιάζοντας μέρος της τελικής ταχύτητας προκειμένου να εξασφαλίσει την αξιοπιστία μέχρι το τέλος της σεζόν.