MotoGP: Για πρώτη φορά ηλεκτρονικές σημαίες!

Θα εγκατασταθούν σε όλες τις πίστες μέσα στο 2021
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

15/4/2021

Η Dorna ανακοίνωσε ότι ήρθε σε συμφωνία με την EM Motosport για να προμηθευτούν 22 ψηφιακά, υψηλής τεχνολογίας, πάνελ που θα αντικαταστήσουν τις παραδοσιακές σημαίες, σε κάθε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος GP. Από το 2022 θα είναι υποχρεωτικό για κάθε πίστα που θα φιλοξενήσει αγώνα MotoGP, να εγκαταστήσει Τ1 ή Τ2 πάνελ προκειμένου να συμμορφωθεί με τις οδηγίες της FIM και της FIA, ώστε να αυξηθεί η ορατότητα για τις πληροφορίες που αφορούν την κατάσταση της πίστας προς όλους τους αγωνιζόμενους, και κατά συνέπεια να αυξηθεί το επίπεδο της ασφάλειας, ανεξάρτητα από ζητήματα πειθαρχίας. Η εφαρμογή αυτών των ψηφιακών πάνελ για το υπόλοιπο της σεζόν του 2021, πριν γίνουν υποχρεωτικές από την σεζόν, θα βοηθήσει τόσο τους αναβάτες όσο και τους ανθρώπους των αυτοκινητοδρομίων, να εξοικειωθούν με την συγκεκριμένη τεχνολογία πριν αρχίσει να ισχύει ο καινούργιος κανονισμός.

Τα 22 νέα ψηφιακά πάνελ, που θα ταξιδεύουν μαζί με τα paddock των MotoGP για το υπόλοιπο το 2021, θα κάνουν το ντεμπούτο τους στο επερχόμενο GP της Πορτογαλίας. Τα ομολογκαρισμένα ψηφιακά πάνελ προσφέρουν μεγάλη ορατότητα στις υψηλές ταχύτητες και σε όλες τις καιρικές συνθήκες, διευκολύνοντας τους αναβάτες να παίρνουν τις πληροφορίες για την πίστα, αυξάνοντας έτσι την ασφάλεια. Η ΕΜ Motorsport, η εταιρεία που κατασκευάζει τα πάνελ, έχει κάνει εξαντλητικές δοκιμές σε πολλές και διαφορετικές φωτιστικές συνθήκες, προκειμένου να αποδίδουν πάντα ένταση 64.000 κεριών ανά τετραγωνικό μέτρο. Μάλιστα, είναι τα πρώτα πάνελ που παίρνουν ομολογκασιόν από την FIM και την FIA.

Τα MotoGP θα χρησιμοποιήσουν έναν συνδυασμό από πάνελ Τ1 και Τ2, με τα Τ1 να χρησιμοποιούνται στις μεγάλες διόδους διαφυγής και στις μεγάλες ευθείες, ενώ τα Τ2 θα καλύπτουν τα υπόλοιπα κομμάτια της πίστας. Τα Τ1 αποτελούν το κορυφαίο προϊόν στην γκάμα της ΕΜ Motorsport και τα Τ2 αποτελούν την εξέλιξή τους και απευθύνονται σε ολόκληρη την αγορά του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μεταξύ τους διαφέρουν σε διαστάσεις και απόδοση, έτσι ώστε να προσαρμόζονται στις ανάγκες των διαφορετικών πρωταθλημάτων και πιστών.

Το σύστημα των ψηφιακών πάνελ θα ενταχθεί πλήρως στο υφιστάμενο σύστημα ελέγχου των αγώνων των MotoGP, πράγμα που σημαίνει ότι θα ελέγχονται κυρίως από τους αγωνοδίκες, έχοντας έτσι την δυνατότητα να αλλάζουν το καθεστώς σε ολόκληρη την πίστα αυτομάτως. Κάθε πάνελ διαθέτει μία κονσόλα που θα την χειρίζεται ένας κριτής, για περιπτώσεις κίτρινης σημαίας ή για μεμονωμένα συμβάντα σε συγκεκριμένο σημείο της πίστας. Οι κριτές θα περνούν από πλήρη εκπαίδευση για την χρήση τους πριν από κάθε αγώνα. Οι θέσεις που θα τοποθετηθούν τα πάνελ στην πίστα θα καθοριστούν από τον Υπεύθυνο Ασφαλείας των MotoGP, διασφαλίζοντας ότι θα μπουν εντός του οπτικού πεδίου των αναβατών κατά την διάρκεια ενός γύρου.

Ετικέτες

MotoGP – Ανατροπή με Raul Fernandez, ανανεώνει στην Trackhouse!

Ο Ισπανός φέρεται να έχει υπογράψει για έναν ακόμη χρόνο
MotoGP_Fernandez
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

26/6/2026

Μέχρι πολύ πρόσφατα οι πληροφορίες που κυκλοφορούσαν στο paddock του MotoGP ήθελαν τη δεύτερη ομάδα της Aprilia, Trackhouse, να κοιτάζει προς Ιταλούς αναβάτες για την επόμενη χρονιά, συμβαδίζοντας με το φερόμενο ως όνειρο της Aprilia για μια πλήρως ιταλική σύνθεση των ομάδων της.

Έτσι οι δύο αναβάτες που συνδέθηκαν αυτομάτως με αυτή ήταν οι Enea Bastianini και Luca Marini, ενόσω ο Ai Ogura φεύγει αυτοβούλως προς Yamaha και ο Raul Fernandez άρχιζε να μοιάζει ως παράπλευρη απώλεια.

Μόνο που ίσως τα πράγματα να εξελιχθούν καλύτερα για τον Ισπανό, καθώς μαθαίνουμε πως είναι πολύ κοντά στο να βάλει την υπογραφή του για επέκταση ενός ακόμη χρόνου με την Trackhouse.

Η δεύτερη ομάδα της Aprilia φέρεται να έχει ήδη συμφωνήσει με τον Bastianini, με την ανακοίνωση να αναμένεται από την 1η Ιουλίου και μετά, καθώς στις 30 Ιουνίου εκπνέει το τρέχον συμβόλαιό του με την Tech3 ΚΤΜ, ενώ για τη δεύτερη RS-GP27 δεν έχει ακουστεί απολύτως τίποτε νέο που να αφορά στον Marini.

Από την άλλη, το γεγονός πως ο Fernandez ήταν παρών στο τεστ του Brno με τις αγωνιστικές του 2027 και τα νέα λάστιχα της Pirelli είναι ένα δείγμα πως θα καβαλά Aprilia και του χρόνου - αν και δεν συνιστά βεβαιότητα, καθώς και οι Pedro Acosta και Joan Mir ήταν παρόντες στη δοκιμή παρότι σίγουρα θα αλλάξουν ομάδες του χρόνου.