MotoGP Ιαπωνία: Pole Position Bagnaia με νέο ρεκόρ η Honda στην πρώτη σειρά!

Εκκίνηση με Mir εμπρός, είναι συνταγή για εκπλήξεις
MotoGP Ιαπωνία: Pole Position Bagnaia με νέο ρεκόρ η Honda στην πρώτη σειρά!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

27/9/2025

MotoGP Ιαπωνία: Pole Position Bagnaia με νέο ρεκόρ η Honda στην πρώτη σειρά!

Εκκίνηση με Mir εμπρός, είναι συνταγή για εκπλήξεις

 

Μια απίστευτη στιγμή για την Honda, να βλέπει την εργοστασιακή της μοτοσυκλέτα στην εκκίνηση του GP μέσα στο σπίτι της και μάλιστα όχι συγκυριακά, επειδή ακυρώθηκαν γύροι άλλων, αλλά γιατί πράγματι έκανε φανταστικό χρόνο κρατώντας για λίγο την πρώτη θέση.

Δύο λεπτά αργότερα ο Bagnaia έκανε το θαύμα όμως και ήταν ο πρώτος που κατέβηκε στο 1.42 με ένα φοβερό ρεκόρ που του δίνει την πρώτη σειρά στην εκκίνηση! Όπως είπε και ο ίδιος αργότερα, τεχνικά δεν ήταν ο πρώτος αλλά σημασία έχει ποιανού γύρος μετρά και δεν ακυρώθηκε επειδή πάτησε εκτός.

Σημαντικότερο όλων, πως ο Bagnaia ήταν με την καλύτερη ψυχολογία από την αρχή της σεζόν! Δεν ήταν εφορία της πρώτης σειράς εκκίνησης, διότι αυτό έχει αρχίσει να χτίζεται από το Misano όπου δοκίμασε μία ριζοσπαστική αλλαγή στις ρυθμίσεις. Ήταν σε μία τόσο καλή κατάσταση που όταν αντιμετώπισε πρόβλημα με τον λεβιέ, στον αμέσως προηγούμενο γύρο, δεν επηρεάστηκε και συνέχισε κάνοντας και τον ταχύτερο γύρο!

Ευχαρίστησε την ομάδα γιατί έκαναν όπως είπε μία υπερπροσπάθεια να φέρουν την μοτοσυκλέτα στις ρυθμίσεις που έπρεπε.

Αυτό ήταν ένα πρόβλημα για πολλούς καθώς είχαν στον ενδιάμεσο και τις μετακινήσεις που καθυστερούν τις διαδικασίες και έτσι ο Acosta για παράδειγμα βρέθηκε να προσπαθεί να πάει μπρος – πίσω στην πρώτη και την δεύτερη μοτοσυκλέτα με τον χρόνο να πιέζει για να ξανά μπει για τις δοκιμές κατάταξης.

Ο Marc Marquez πήρε την τρίτη θέση στην εκκίνηση, ξεκινώντας έτσι από την εμπρός σειρά μετά από μία πτώση στην FP2 όπου μάλιστα ανέβασε ένταση στο box γιατί οι κριτές προσπαθούσαν να τον στείλουν στο box την ώρα που ήθελε να επιστρέψει όσο πιο γρήγορα γινόταν στην πίστα. Στο σημείο έχει παχιά αμμοπαγίδα και είναι εύκολο να κάνεις ζημιά στην μοτοσυκλέτα προσπαθώντας να την τραβήξεις από εκεί.

Ωστόσο στην κατάταξη φάνηκε πως ο Marc είχε βρει την ταχύτητα και σε αυτό το σημείο που σημαίνει πως σε λίγη ώρα αλλά και αύριο θα είναι έτοιμος να παλέψει για την νίκη.

Σημαντικό βέβαια να πάνε όλα καλά στην αρχή, ο Mir έχει ρεκόρ πτώσεων στην εκκίνηση είτε από δική του ευθύνη είτε επειδή έπεσαν επάνω του.

Ευτυχώς για αυτόν τώρα ξεκινά από μπροστά όπου ο συνωστισμός θα είναι μόνο μεταξύ των δύο Ducati και έχει λιγότερες πιθανότητες να μην ολοκληρώσει τους δύο πρώτους γύρους, όπως έχει συμβεί σε τόσους πολλούς αγώνες τώρα αυτή την σεζόν.

Στην Q1 ο Morbidelli πήρε την πρώτη θέση με δεύτερο τον Alex Marquez. Μία πτώση του Aldeguer δεν επηρέασε το γυρολόγιο των υπολοίπων με τον Ai Ogura να προσπαθεί για κάτι καλύτερο μέσα στο Ιαπωνικό GP.

Σοκαραστική η πτώση του Binder παρόλο που ήταν ένα απλό lowside, γιατί έγινε με 160 χ.α.ω και θα μπορούσε να οδηγήσει σε τραυματισμό, ευτυχώς δίχως άλλες επιπτώσεις.

 

Αποτελέσματα Q2:

ΘΕΣΗ

ΑΝΑΒΑΤΗΣ

ΟΜΑΔΑ

ΔΙΑΦ.

ΧΡΟΝΟΣ

1

63F. Bagnaia

Ducati Lenovo Team

 

01:42.911

2

36J. Mir

Honda HRC Castrol

+0.092 / +0.092

01:43.003

3

93M. Marquez

Ducati Lenovo Team

+0.132 / +0.040

01:43.043

4

37P. Acosta

 

+0.158 / +0.026

01:43.069

5

20F. Quartararo

 

+0.244 / +0.086

01:43.155

6

21F. Morbidelli

 

+0.259 / +0.015

01:43.170

7

10L. Marini

Honda HRC Castrol

+0.348 / +0.089

01:43.259

8

73A. Marquez

BK8 Gresini Racing MotoGP

+0.360 / +0.012

01:43.271

9

72M. Bezzecchi

Aprilia Racing

+0.412 / +0.052

01:43.323

10

25R. Fernandez

Trackhouse MotoGP Team

+0.442 / +0.030

01:43.353

11

5J. Zarco

CASTROL Honda LCR

+0.631 / +0.189

01:43.542

12

49F. Di Giannantonio

 

+0.660 / +0.029

01:43.571

Αποτελέσματα Q1:

1

21F. Morbidelli

 

 

01:43.253

2

73A. Marquez

 

+0.014 / +0.014

01:43.267

3

79A. Ogura

 

+0.176 / +0.162

01:43.429

4

43J. Miller

 

+0.197 / +0.021

01:43.450

5

54F. Aldeguer

 

+0.201 / +0.004

01:43.454

6

88M. Oliveira

 

+0.298 / +0.097

01:43.551

7

1J. Martin

 

+0.334 / +0.036

01:43.587

8

33B. Binder

 

+0.441 / +0.107

01:43.694

9

42A. Rins

 

+0.665 / +0.224

01:43.918

10

30T. Nakagami

 

+0.829 / +0.164

01:44.082

11

23E. Bastianini

 

+0.925 / +0.096

01:44.178

12

35S. Chantra

 

+0.939 / +0.014

01:44.192

13

12M. Viñales

 

+1.457 / +0.518

01:44.710

 

Concorde Agreement: Η συμφωνία που έχει μπλοκάρει το MotoGP – Οι διοργανωτές ζητούν πολλά, δεν δίνουν τίποτα

Αυτός είναι ο βασικός λόγος που δεν έχει ανακοινωθεί καμιά μεταγραφή ακόμη
liberty media
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

24/4/2026

Η συμφωνία που είναι γνωστή ως Concorde Agreement ουσιαστικά αφορά στα συμβόλαια συμμετοχής των κατασκευαστών στο πρωτάθλημα MotoGP για την πενταετία από το 2027 ως και το 2031, καθώς τα τρέχοντα έχουν διάρκεια ως το τέλος της φετινής σεζόν. Δανείζεται το όνομά της από τον χώρο της Formula 1, το έτερο τέκνο της αμερικανικής Liberty Media που εσχάτως έχει βαλθεί να αλλάξει το MotoGP σε μια ανάλογη λογική.

Αυτή η συμφωνία θα έπρεπε κανονικά να έχει υπογραφεί από την αρχή της φετινής σεζόν, ωστόσο από την πρώτη στιγμή ήταν σαφές πως μεταξύ των δύο πλευρών υπήρχε ένα μεγάλο χάσμα. Από την πλευρά της διοργάνωσης βρίσκεται η Liberty Media και η MotoGP Sports Entertainment Group (MGPSEG, πρώην Dorna), ενώ απέναντί τους βρίσκεται η Ένωση Κατασκευαστών (MSMA) και η Ένωση Αγωνιστικών Ομάδων (IRTA).

Η αρχική αποτυχία συμφωνίας οδήγησε σε νέα συνάντηση στα τέλη του Μαρτίου, στο περιθώριο του τρίτου αγώνα MotoGP της σεζόν στις ΗΠΑ, η οποία επίσης απέβη άκαρπη. Στο μεταξύ έχουν γίνει γνωστές αρκετές πρωτοκλασάτες μεταγραφές αναβατών ενόψει 2027, αλλά καμιά τους δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως και ο μόνος λόγος γι’ αυτό είναι η αποτυχία της συμφωνίας.

Επισήμως δεν υπάρχουν πολλές ανακοινώσεις, κάτι αναμενόμενο όταν μιλάμε για μια διαπραγμάτευση που είναι ακόμη σε εξέλιξη, αλλά σταδιακά αρχίζουν να βρίσκουν τον δρόμο τους προς τη δημοσιότητα αρκετές πληροφορίες σχετικά με τα σημεία που μπλοκάρουν τη συμφωνία. Ή μάλλον το ένα σημείο που διατρέχει όλα τα υπόλοιπα: το χρήμα.

Ένα βασικό ζητούμενο για τις Liberty και MGPSEG είναι η ανάπτυξη του MotoGP στα πρότυπα της F1 και ήδη έχουμε δει κάποια πρώτα βήματα που προωθεί η νέα διοργανώτρια, όπως η κατάργηση του Phillip Island για να αντικατασταθεί από μια πίστα σε δημόσιο δρόμο στη Αδελαΐδα. Κατατέθηκαν επίσης και αρκετά πιο αμφιλεγόμενες απόψεις, όπως αυτή που θέλει την καταμέτρηση των πρωταθλημάτων των αναβατών να μην κάνει αναφορά στις μικρότερες κατηγορίες (Moto2, Moto3), θέλοντας να απομονώσει επικοινωνιακά το MotoGP από τις άλλες κλάσεις ώστε να είναι πιο “συμπαγές” ως προϊόν μάρκετινγκ.

Τώρα γίνονται γνωστές και άλλες απαιτήσεις της διοργάνωσης προς τις ομάδες, όπως το να ενισχύσουν δραστικά τα τμήματα μάρκετινγκ και τις επικοινωνιακές δράσεις τους ώστε να πολλαπλασιαστεί η προβολή του αθλήματος.

Θέλουν επίσης όλες οι ομάδες να προσλάβουν σε μόνιμη βάση εφεδρικούς αναβάτες ώστε να μην σημειώνονται απουσίες στη σχάρα εκκίνησης όταν κάποιος τραυματιστεί, ενώ απαιτούν να έχουν όλοι οι κατασκευαστές λειτουργικά πρωτότυπα των αγωνιστικών μοτοσυκλετών τους διαθέσιμα για προωθητικές εκδηλώσεις καιρό πριν την έναρξη του πρωταθλήματος.

Αυτά περιγράφονται ως μέρος των απαιτήσεων της Liberty Media προς MSMA και IRTA, ενώ η πλευρά των αναβατών και ομάδων ζητά περισσότερα χρήματα με ένα νέο συμβόλαιο που να προβλέπει ανταπόδοση ως ποσοστό των εσόδων και όχι με σταθερό ετήσιο ποσό όπως γίνεται ως τώρα.

Σύμφωνα με όσα έχουν διαρρεύσει από τις διαπραγματεύσεις, η Liberty προτείνει μια πάγια ετήσια πληρωμή 8 εκατομμυρίων ευρώ σε κάθε ομάδα, η οποία είναι κατά ένα εκατομμύριο αυξημένη από αυτή που λαμβάνουν τώρα - ή, κατά άλλες φήμες, ένα σταθερό ετήσιο ποσό ανά μοτοσυκλέτα στα ίδια επίπεδα με τα τωρινά. Από την πλευρά τους, οι ομάδες δηλώνουν πως αυτή η πρόταση συνιστά κοροϊδία, καθώς τα κόστη που καλούνται να επωμιστούν από τις νέες απαιτήσεις της Liberty θα τους κοστίσουν αρκετά περισσότερα χρήματα και επιμένουν σε ποσοστό επί των κερδών όπως στη F1.

Υπάρχουν κάποιες αντιπροτάσεις από τις ομάδες, όπως λ.χ. να προσληφθεί ένας εφεδρικός αναβάτης ανά κατασκευαστή και να χρησιμοποιείται στη θέση απόντα οποιασδήποτε ομάδας χρησιμοποιεί τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, ενώ εκπρόσωπος της MSMA είπε ανώνυμα πως “οι κατασκευαστές δεν είναι αρνητικοί στην πρόταση αυτή, αν η Liberty πληρώσει τα δέοντα”, ωστόσο είναι μάλλον σαφές πως ο εφεδρικός αναβάτης δεν ακούγεται ως ιδανική λύση και θα προτιμούσαν να μην γίνει καμιά αλλαγή στο σημείο αυτό απ’ όσα ισχύουν σήμερα.

Το θέμα είναι πως έχει αρχίσει να διαγράφεται πλέον η γενική εικόνα και δυστυχώς μοιάζει να είναι αυτή που υποπτευόμασταν: η Liberty Media ήρθε με μεγάλες ορέξεις και πλάνα για το MotoGP, ζητώντας τα πάντα και δίνοντας τίποτα.

Στο τέλος βέβαια το ερώτημα είναι ένα και αμείλικτο: ποιος θα υποχωρήσει πρώτος; Είναι τα εργοστάσια σε θέση να απειλήσουν με αποχώρηση ή μήπως δεν έχουν κανένα πραγματικό διαπραγματευτικό χαρτί στα χέρια τους; Κι αν στο τέλος δεν επιτευχθεί η περίφημη Concorde Agreement για το MotoGP, πού οδεύουμε; Προς μια σεζόν χωρίς πρωτάθλημα το 2027;

Αν η τι άλλο, η συνέχεια αυτού του ανομολόγητου θρίλερ που διεξάγεται πίσω από κλειστές πόρτες και μακριά από μικρόφωνα και κάμερες θα έχει πολύ ενδιαφέρον.