MotoGP: KTM - Δοκιμές της πρωτότυπης των 850 κυβικών στη Jerez [VIDEO]

Για πρώτη φορά η μοτοσυκλέτα των Αυστριακών σε πίστα με τους Paul Espargaro και Dani Pedrosa
KTM 850 Jerez
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

5/12/2025

Η Red Bull KTM ολοκλήρωσε τα πρώτα χιλιόμετρα δοκιμών με τον νέο κινητήρα 850 κυβικών για την νέα εποχής του MotoGP, με τους Dani Pedrosa και Paul Espargaro ως δοκιμαστές

Η αντίστροφη μέτρηση για τη νέα εποχή στην μεγάλη κατηγορία των αγώνων έχει αρχίσει. Η KTM έκανε το αποφασιστικό πρώτο βήμα προς τους κανονισμούς του 2027, δοκιμάζοντας στην πίστα της Jerez τον νέο κινητήρα 850 κυβικών των MotoGP.

Με τους κανονισμούς του 2027 να φέρνουν μεγάλες αλλαγές, κατάργηση συσκευών εκκίνησης, περιορισμένα αεροδυναμικά βοηθήματα και, πάνω απ’ όλα, μείωση κυβισμού στα 850 κυβικά εκατοστά, με τους κατασκευαστές ήδη να προετοιμάζονται για τη μετάβαση. Παράλληλα, η ιταλική Pirelli θα γίνει ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών στην κατηγορία.

Σε αυτό το πλαίσιο, η KTM φαίνεται να παίρνει προβάδισμα. Την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου, στη Jerez της νότιας Ισπανίας, οι δοκιμαστές Paul Espargaro και Dani Pedrosa έγραψαν τα πρώτα χιλιόμετρα με τον νέο κινητήρα 850cc. Ο κινητήρας είχε ήδη δοκιμαστεί στις εγκαταστάσεις του Matighofen, αυτή ήταν όμως η πρώτη του εμφάνιση σε πίστα.

Η μοτοσυκλέτα δοκιμών, βασισμένη στην RC16, έφερε μαύρο fairing και φτερά τόσο μπροστά όσο και πίσω, ενώ ηχητικά ξεχώριζε σημαντικά από τις σημερινές 1000cc μοτοσυκλέτες, ένας πιο κοφτός, διαφορετικός τόνος που πρόδιδε την αλλαγή.

Προς το παρόν δεν έχουν αποκαλυφθεί τεχνικές λεπτομέρειες για τις μοτοσυκλέτες των Paul Espargaro και Dani Pedrosa, όμως είναι σαφές πως η ανάπτυξη έχει μπει σε πλήρεις ρυθμούς. Ο επικεφαλής της KTM Racing, Pit Beirer, είχε ήδη δηλώσει ότι η εταιρεία δουλεύει εντατικά πάνω στη μοτοσυκλέτα της νέας εποχής.

Εν τω μεταξύ, την ώρα που η KTM έγραφε ιστορία με το πρώτο 850άρι της, ο Pedro Acosta συμμετείχε σε ιδιωτική προπόνηση με supersport 600 κυβικών δείχνoντας ότι η προετοιμασία για το μέλλον συνεχίζεται σε πολλά επίπεδα.

MotoGP, Honda - Βρέθηκε ο αντικαταστάτης του Alberto Puig και δεν είναι αυτός που περιμέναμε

Ο Mikihiko Kawase στο τιμόνι της HRC από το 2027
Puig
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

18/6/2026

Χρέη Team Manager της εργοστασιακής ομάδας Honda HRC Castrol στο MotoGP θα αναλάβει ο Mikihiko Kawase από τη σεζόν του 2027, καθώς η ιαπωνική εταιρεία επιβεβαίωσε πλέον επίσημα τον διάδοχο τον Alberto Puig σε μία από τις σημαντικότερες θέσεις του αγωνιστικού της προγράμματος.

Η αλλαγή ήταν ήδη γνωστό ότι θα πραγματοποιηθεί, καθώς η Honda είχε ανακοινώσει πως ο Alberto Puig θα αποχωρήσει από τον ρόλο του Team Manager στο τέλος του 2026, παραμένοντας όμως στην HRC ως σύμβουλος για τα προγράμματα του MotoGP και του WorldSBK.

Αρχικά τα σενάρια ήθελαν τον Davide Brivio, ο οποίος θα αποχωρήσει από την Trackhouse Aprilia στο τέλος της φετινής χρονιάς, να αναλαμβάνει τη θέση του Puig. Ωστόσο, η Honda επέλεξε τελικά μια λύση "εκ των έσω", προωθώντας τον Mikihiko Kawase στην κορυφαία διοικητική θέση της εργοστασιακής ομάδας.

Ο Kawase βρίσκεται στην HRC από το 2012 και γνωρίζει σε βάθος τη δομή και τη λειτουργία του αγωνιστικού τμήματος της Honda. Πριν αναλάβει το 2024 καθήκοντα Τεχνικού Διευθυντή στο πρόγραμμα MotoGP, είχε σημαντική συμμετοχή στο project της Moto3, όπου διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη και την επιτυχία των μοτοσυκλετών της Honda στις μικρότερες κατηγορίες.

“Αποτελεί μεγάλη τιμή για εμένα αυτή η ευκαιρία να ηγηθώ μιας ομάδας με τόσο μεγάλη ιστορία και τόσες επιτυχίες,” δήλωσε ο Kawase μετά την ανακοίνωση της προαγωγής του.

HRC

“Θέλω να ευχαριστήσω τη Honda για την εμπιστοσύνη της, αλλά και τον Alberto Puig, ο οποίος υπήρξε για πολλά χρόνια ένας εξαιρετικός μέντορας και σύμβουλος. Η υποστήριξη και των δύο θα είναι καθοριστική για τη μελλοντική επιτυχία της ομάδας.

Το 2027 θα είναι μια χρονιά-ορόσημο για τα MotoGP, με τις μεγαλύτερες αλλαγές στους κανονισμούς μετά τη μετάβαση από τους δίχρονους στους τετράχρονους κινητήρες. Μέσα στη Honda πρέπει να συνεχίσουμε να δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό ώστε να ξεκινήσουμε δυνατά αυτή τη νέα εποχή και να επιστρέψουμε στη μάχη για τις πρώτες θέσεις”.

Η επιλογή του Kawase δείχνει πως η Honda επιθυμεί να διατηρήσει τη συνέχεια στο εσωτερικό της οργάνωσης, σε μια περίοδο που προετοιμάζεται για τις ριζικές τεχνικές αλλαγές του 2027, οι οποίες θα φέρουν νέους κινητήρες 850  κυβικών εκατοστών, διαφορετικές αεροδυναμικές προδιαγραφές και νέα τεχνολογικά δεδομένα για όλες τις εργοστασιακές ομάδες.

Παράλληλα, παραμένει ανοιχτό το ζήτημα της σύνθεσης των αναβατών της εργοστασιακής Honda για το 2027. Αν και δεν έχει υπάρξει ακόμη επίσημη ανακοίνωση, οι πληροφορίες θέλουν τη Honda να έχει θέσει ως βασικούς στόχους τους Fabio Quartararo και David Alonso για τη νέα εποχή των MotoGP. Εφόσον επιβεβαιωθεί αυτό το σενάριο, οι Joan Mir και Luca Marini, που αποτελούν το εργοστασιακό δίδυμο από το 2024, ενδέχεται να αποχωρήσουν από την ομάδα στο τέλος της χρονιάς.

Με τον Kawase πλέον στο τιμόνι της αγωνιστικής διαχείρισης και τον Puig σε συμβουλευτικό ρόλο, η Honda οργανώνει από τώρα τη μετάβασή της στη νέα εποχή των MotoGP, έχοντας ως βασικό στόχο την επιστροφή στην κορυφή μετά από αρκετά δύσκολα χρόνια για το ιαπωνικό εργοστάσιο.