MotoGP-KTM: Ξεκίνησαν οι δοκιμές για τον κινητήρα των 850cc

Στην έδρα των Αυστριακών στο Mattighofen
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

8/10/2025

Η αυστριακή εταιρεία έχει ξεκινήσει τις δοκιμές του νέου κινητήρα των 850cc που έχει σχεδιαστεί με βάση τις αλλαγές στους κανονισμούς του MotoGP το 2027.

Η Red Bull KTM έχει κάνει το πρώτο σημαντικό βήμα προς την επόμενη εποχή του MotoGP, δοκιμάζοντας για πρώτη φορά τον πρωτότυπο κινητήρα των 850cc στο δυναμόμετρο της έδρας της στο Mattighofen. Η δοκιμή έδωσε τις πρώτες μετρήσεις ισχύος από έναν κινητήρα κατασκευασμένο για να λειτουργεί εξ ολοκλήρου με μη ορυκτά καύσιμα — μια βασική απαίτηση των επερχόμενων στόχων του MotoGP. Αυτό αυτόματα σήμανε και την αρχή μιας νέας φάσης ανάπτυξης, καθώς η KTM προετοιμάζει την μοτοσυκλέτα της για δοκιμές στην πίστα ενόψει της σεζόν του 2027.

Από το 2027, το MotoGP θα αλλάξει σημαντικά με στόχο να κάνει τους αγώνες ασφαλέστερους, πιο βιώσιμους και πιο ανταγωνιστικούς. Ο κυβισμός των κινητήρων της μεγάλης κατηγορίας θα μειωθεί από 1000cc σε 850cc για να μειωθεί η τελική ταχύτητα και τα αεροδυναμικά στοιχεία θα απλοποιηθούν, ώστε να αυξηθούν οι προσπεράσεις και ο ανταγωνισμός γενικότερα.

Τα συστήματα ρύθμισης του ύψους της μοτοσυκλέτας και τα συστήματα holeshot θα απαγορευτούν για να βελτιωθεί ο έλεγχος του αναβάτη, και όλες οι μοτοσυκλέτες θα λειτουργούν με 100% βιώσιμο καύσιμο, βελτιώνοντας τους περιβαλλοντικούς στόχους του αθλήματος. Αυτές οι αλλαγές έχουν σχεδιαστεί όχι μόνο για να περιορίσουν το κόστος και να συσχετίσουν περισσότερο τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες με αυτές του δρόμου, αλλά και για να κάνουν τους αγώνες MotoGP να επικεντρώνονται περισσότερο από ποτέ στις δεξιότητες των αναβατών.

Pit Beirer, Διευθυντής της KTM Motorsports: “Είμαι εξαιρετικά χαρούμενος που μπορούμε να ξεκινήσουμε το μέλλον του MotoGP ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2025. Είμαστε σε τέλειο χρονοδιάγραμμα για να έχουμε την πλήρη μοτοσυκλέτα έτοιμη και σε λειτουργία πολύ σύντομα. Έχουμε ενσωματώσει σε αυτόν τον κινητήρα όλα όσα μάθαμε τα τελευταία χρόνια συμμετοχής μας στο MotoGP και είμαι πολύ σίγουρος ότι αυτό το έργο τέχνης θα γίνει σημείο αναφοράς στις σεζόν που θα ακολουθήσουν από το 2027. Θέλω να ευχαριστήσω το εργοστάσιο και όλη την ομάδα που βρίσκεται πίσω από το έργο για την τεράστια προσπάθεια που κατέβαλαν”.

 

Ετικέτες

MotoGP, Honda - Βρέθηκε ο αντικαταστάτης του Alberto Puig και δεν είναι αυτός που περιμέναμε

Ο Mikihiko Kawase στο τιμόνι της HRC από το 2027
Puig
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

18/6/2026

Χρέη Team Manager της εργοστασιακής ομάδας Honda HRC Castrol στο MotoGP θα αναλάβει ο Mikihiko Kawase από τη σεζόν του 2027, καθώς η ιαπωνική εταιρεία επιβεβαίωσε πλέον επίσημα τον διάδοχο τον Alberto Puig σε μία από τις σημαντικότερες θέσεις του αγωνιστικού της προγράμματος.

Η αλλαγή ήταν ήδη γνωστό ότι θα πραγματοποιηθεί, καθώς η Honda είχε ανακοινώσει πως ο Alberto Puig θα αποχωρήσει από τον ρόλο του Team Manager στο τέλος του 2026, παραμένοντας όμως στην HRC ως σύμβουλος για τα προγράμματα του MotoGP και του WorldSBK.

Αρχικά τα σενάρια ήθελαν τον Davide Brivio, ο οποίος θα αποχωρήσει από την Trackhouse Aprilia στο τέλος της φετινής χρονιάς, να αναλαμβάνει τη θέση του Puig. Ωστόσο, η Honda επέλεξε τελικά μια λύση "εκ των έσω", προωθώντας τον Mikihiko Kawase στην κορυφαία διοικητική θέση της εργοστασιακής ομάδας.

Ο Kawase βρίσκεται στην HRC από το 2012 και γνωρίζει σε βάθος τη δομή και τη λειτουργία του αγωνιστικού τμήματος της Honda. Πριν αναλάβει το 2024 καθήκοντα Τεχνικού Διευθυντή στο πρόγραμμα MotoGP, είχε σημαντική συμμετοχή στο project της Moto3, όπου διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη και την επιτυχία των μοτοσυκλετών της Honda στις μικρότερες κατηγορίες.

“Αποτελεί μεγάλη τιμή για εμένα αυτή η ευκαιρία να ηγηθώ μιας ομάδας με τόσο μεγάλη ιστορία και τόσες επιτυχίες,” δήλωσε ο Kawase μετά την ανακοίνωση της προαγωγής του.

HRC

“Θέλω να ευχαριστήσω τη Honda για την εμπιστοσύνη της, αλλά και τον Alberto Puig, ο οποίος υπήρξε για πολλά χρόνια ένας εξαιρετικός μέντορας και σύμβουλος. Η υποστήριξη και των δύο θα είναι καθοριστική για τη μελλοντική επιτυχία της ομάδας.

Το 2027 θα είναι μια χρονιά-ορόσημο για τα MotoGP, με τις μεγαλύτερες αλλαγές στους κανονισμούς μετά τη μετάβαση από τους δίχρονους στους τετράχρονους κινητήρες. Μέσα στη Honda πρέπει να συνεχίσουμε να δίνουμε τον καλύτερό μας εαυτό ώστε να ξεκινήσουμε δυνατά αυτή τη νέα εποχή και να επιστρέψουμε στη μάχη για τις πρώτες θέσεις”.

Η επιλογή του Kawase δείχνει πως η Honda επιθυμεί να διατηρήσει τη συνέχεια στο εσωτερικό της οργάνωσης, σε μια περίοδο που προετοιμάζεται για τις ριζικές τεχνικές αλλαγές του 2027, οι οποίες θα φέρουν νέους κινητήρες 850  κυβικών εκατοστών, διαφορετικές αεροδυναμικές προδιαγραφές και νέα τεχνολογικά δεδομένα για όλες τις εργοστασιακές ομάδες.

Παράλληλα, παραμένει ανοιχτό το ζήτημα της σύνθεσης των αναβατών της εργοστασιακής Honda για το 2027. Αν και δεν έχει υπάρξει ακόμη επίσημη ανακοίνωση, οι πληροφορίες θέλουν τη Honda να έχει θέσει ως βασικούς στόχους τους Fabio Quartararo και David Alonso για τη νέα εποχή των MotoGP. Εφόσον επιβεβαιωθεί αυτό το σενάριο, οι Joan Mir και Luca Marini, που αποτελούν το εργοστασιακό δίδυμο από το 2024, ενδέχεται να αποχωρήσουν από την ομάδα στο τέλος της χρονιάς.

Με τον Kawase πλέον στο τιμόνι της αγωνιστικής διαχείρισης και τον Puig σε συμβουλευτικό ρόλο, η Honda οργανώνει από τώρα τη μετάβασή της στη νέα εποχή των MotoGP, έχοντας ως βασικό στόχο την επιστροφή στην κορυφή μετά από αρκετά δύσκολα χρόνια για το ιαπωνικό εργοστάσιο.