MotoGP: «Μανούβρα εκτός ορίου» λέει ο Mir για την σύγκρουση με τον Miller – Οι διαφορετικές τους απόψεις [VIDEO]

Υποβιβάζει τα πράγματα ο Miller
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

5/4/2021

Η σύγκρουση των Mir και Miller στην αρχή της ευθείας στον δεύτερο αγώνα του Κατάρ με υψηλή επικινδυνότητα για τραυματισμό και των δύο, ήταν από τις στιγμές που ξεχώρισαν στον χθεσινό αγώνα. Είχε προηγηθεί η επαφή του Mir στον Miller, όπως περιγράφεται κι εδώ, για την οποία ο Mir απολογήθηκε σηκώνοντας το πόδι του. Προφανώς αυτό για τον Miller δεν ήταν αρκετό, και δεν έμεινε μόνο σε εκείνη την στιγμή αλλά τόνισε πως υπήρξαν κι άλλες, λέγοντας χαρακτηριστικά «έτσι ήταν αυτός ο αγώνας».

Καταρχήν οι κριτές ανακοίνωσαν πως εξετάζουν το περιστατικό κι έπειτα πως δεν απαιτείται καμία πρόσθετη ενέργεια. Αυτό δεν άρεσε στον Mir που άφησε ερωτηματικά για το γεγονός πως μία τέτοια κίνηση δεν συνοδεύεται από πέναλτι αλλά, ωστόσο ούτε εκείνος, ούτε και η Suzuki θέλησαν να δώσουν συνέχεια υποβάλλοντας ένσταση και το γεγονός έχει λήξει από πλευράς διαδικασιών, μένει μόνο η παγωμάρα μεταξύ των δύο αναβατών.

Ο Mir ξεκαθάρισε πως θεωρεί εσκεμμένη την κίνηση του Miller, γιατί κοίταξε που είναι και συνέχισε να ανοίγει γραμμή μέχρι να τον πετύχει ή να τον κόψει τελείως χωρίς να δείχνει κανέναν σεβασμό. Συγκριτικά με ακριβώς ίδια στιγμή με τον Aleix Espargaro που κάλλιστα μπόρεσαν να αποφύγουν την επαφή:

«Στην 10η στροφή είχα την μοναδική ευκαιρία να προσπεράσω τον Miller, πήρα την σωστή γραμμή κι εκείνος αποφάσισε να μείνει στην εξωτερική. Κράτησε την γραμμή του. Ακουμπήσαμε λίγο και σήκωσα την μοτοσυκλέτα. Καταλαβαίνω πως ήταν μία κίνηση με ρίσκο αλλά δεν ήταν εκτός ορίου. Ήταν ΟΚ. Μετά σήκωσα το πόδι μου για να απολογηθώ γιατί όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο στον αγώνα θέλω να απολογούμαι.»

«Μετά άνοιξα γραμμή στην τελευταία στροφή. Όταν πήγα εκτός γραμμής είδα τον Jack. Γύρισε το κεφάλι σαν να με είδε. Πήγα στο εξωτερικό κέρμπ όσο πιο έξω γινόταν εκείνος ακολούθησε και ακουμπήσαμε. Παραλίγο να πέσουμε στην ευθεία! Ήταν εξαιρετικά ριψοκίνδυνο!»

«Πιστεύω πως ήταν επίτηδες… Θα δούμε αν θα κάνουμε κάποια ένσταση, αυτές οι μανούβρες είναι εκτός ορίων. Καταρχήν γύρισε το κεφάλι του…»

 

 

 

 

 

 

Ο Miller δεν είχε καμία σχέση με τον συνηθισμένο του εαυτό μιλώντας για το περιστατικό. Συνήθως είναι διαχυτικός, μιλά δυνατά, καθαρά, και είναι εξαιρετικά ευθύς. Τώρα είχε κατεβάσει τους τόνους, τραβούσε τις λέξεις και απέφευγε την ευθύτητα. Ένας εκπαιδευτικός με πολυετή εμπειρία σε μεγάλες τάξεις, θα έλεγε πως ξεκάθαρα ο Miller αισθάνεται ενοχή απλά παρατηρώντας τις δηλώσεις χωρίς κανένα video από το περιστατικό, ανθρωποκεντρικά και μόνο δηλαδή:

«Υπήρχαν κάποιες επαφές στον αγώνα… εδώ κι εκεί… όλοι είδαν τι συνέβη και συνεχίσαμε τον αγώνα μετά από αυτό. Θέλω να πω, δέχτηκα χτύπημα τρεις φορές νομίζω πριν από το συγκεκριμένο. Οπότε μάλλον έτσι εξελίσσονταν τα πράγματα στον συγκεκριμένο αγώνα. Αυτό είναι όλο.

«Με κοίταξε μετά τον αγώνα και τον κοίταξα κι εγώ. Είναι αυτό που είναι. Αυτός και ο Rins πήγαν ανοικτά και μετά αυτός έκλεισε. Κανείς άλλος δεν αγωνιούσε για το που βρισκόμουν. Έτσι ήταν. Δεν θέλω να το συζητήσω περισσότερο.»

Το video δείχνει τον Miller να ανοίγει την γραμμή του έχοντας γυρίσει το κεφάλι για να εντοπίσει που είναι οι υπόλοιποι. Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί πως το έκανε επίτηδες γιατί κανείς δεν είναι μέσα στο κεφάλι του, η εικόνα πάντως δεν είναι όμορφη παρόλο που από αυτό και μόνο δεν φανερώνεται η πρόθεση. Το μόνο καλό είναι πως ο Miller δεν είναι Ισπανός με Honda, διαφορετικά ο κόσμος θα μιλούσε για προτίμηση της «ισπανικής» Dorna στο ποιον αφήνει και ποιον τιμωρεί, ό,τι βαρύτητα κι αν έχουν τέτοια σχόλια…και το πράγμα θα ξέφευγε για άλλη μία φορά από την ουσία. Η ουσία είναι πως οι δύο αναβάτες χρειάζεται να που δυο κουβέντες μεταξύ τους και να λήξει εκεί, και να μην επαναληφθεί κάτι τέτοιο.

Ο Miller αποκάλυψε επίσης πως σχεδιάζει να εκμεταλλεύτει τις ημέρες αυτές για να εξετάσει το χέρι του με πιθανότητα να το χειρουργήσει μάλιστα καθώς υποφέρει από το πιο συνηθισμένο πρόβλημα των αναβατών... πόνο στον πήχη του χεριού 

 

Ετικέτες

MotoGP: KTM - Περιορισμοί στην απόδοση του κινητήρα μετά τα συνεχή ζητήματα αξιοπιστίας

Προβληματισμός για τις συνέχεις μηχανικές βλάβες και την απώλεια βαθμών στη μάχη του πρωταθλήματος
RC16
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/6/2026

Η KTM φαίνεται να πληρώνει το τίμημα των προβλημάτων αξιοπιστίας που αντιμετωπίζει φέτος στα MotoGP. Σύμφωνα με πληροφορίες από την pit lane του Assen, η αυστριακή ομάδα έχει περιορίσει την απόδοση των κινητήρων του RC16 προκειμένου να αποφύγει νέες μηχανικές αστοχίες, κάτι που ενδέχεται να επηρεάσει τις επιδόσεις της στους ερχόμενους αγώνες.

Παρά το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό ξεκίνημα στη σεζόν του 2026, οι ελπίδες του Pedro Acosta για διεκδίκηση του τίτλου έχουν μειωθεί αισθητά, όχι λόγω λαθών του ίδιου αλλά εξαιτίας διαδοχικών τεχνικών προβλημάτων.

Ο Ισπανός εγκατέλειψε τόσο στο ωριαίο Practice όσο και στον τελευταίο γύρο του Grand Prix του Brno λόγω μηχανικών βλαβών, ενώ είχε αντιμετωπίσει ακόμη ένα τεχνικό πρόβλημα στη Βαρκελώνη. Εκείνη η αστοχία είχε ως αποτέλεσμα να πέσει πάνω του ο Alex Marquez, προκαλώντας ένα από τα πιο σοβαρά ατυχήματα της τελευταίας περιόδου στα MotoGP.

Σαν να μην έφταναν αυτά, ο Acosta απέδωσε και την πτώση του στον αγώνα Sprint του Brno σε δυσλειτουργία του συστήματος ride-height. Αντίστοιχα προβλήματα έχει αντιμετωπίσει και ο ομόσταυλός του Brad Binder, ο οποίος είχε τεχνική βλάβη κατά τη διάρκεια των δοκιμών στο Mugello.

Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο του επίσημου προγράμματος των MotoGP, Jack Appleyard, η KTM αποφάσισε να περιορίσει την απόδοση των κινητήρων μετά τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στις δοκιμές της Παρασκευής στο Mugello.

Η συγκεκριμένη επιλογή θεωρείται ότι εξηγεί και τις χαρακτηριστικές εικόνες στον αγώνα της Ιταλίας, όπου οι Ducati και ιδιαίτερα εκείνη του Marc Marquez προσπερνούσαν με χαρακτηριστική ευκολία τον Acosta στη μεγάλη ευθεία του Mugello, με την RC16 να δείχνει αισθητά πιο αργή στην τελική ταχύτητα.

RC16

Το ίδιο περιορισμένο set-up φαίνεται πως χρησιμοποιείται και αυτό το Σαββατοκύριακο στο Assen. Ωστόσο, οι άνθρωποι της KTM εκτιμούν ότι η επιλογή αυτή θα έχει μικρότερο αντίκτυπο, καθώς τόσο το Assen όσο και το Sachsenring δεν είναι πίστες που ευνοούν τις πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες. Μάλιστα, η ευθεία εκκίνησης-τερματισμού του Assen είναι η μικρότερη του φετινού ημερολογίου.

Από την πλευρά του, ο team manager της Red Bull KTM Factory Racing, Aki Ajo, εμφανίστηκε καθησυχαστικός μετά τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Ολλανδία, δηλώνοντας ότι η ομάδα έχει πλέον κατανοήσει την αιτία των προβλημάτων αξιοπιστίας και θεωρεί ότι έχει βρει τη σωστή κατεύθυνση για την αντιμετώπισή τους.

Παραμένει πάντως άγνωστο αν η KTM θα μπορέσει σύντομα να επαναφέρει τους κινητήρες στην πλήρη απόδοσή τους ή αν θα χρειαστεί να συνεχίσει με πιο συντηρητικές ρυθμίσεις, θυσιάζοντας μέρος της τελικής ταχύτητας προκειμένου να εξασφαλίσει την αξιοπιστία μέχρι το τέλος της σεζόν.