MotoGP Mugello: Άπιαστος Petrucci

Της ευθείας το κάγκελο
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

2/6/2019

Οι μοτοσυκλέτες της Yamaha είχαν δείξει πως μπορούν να κάνουν μόνες τους πολύ γρήγορους γύρους. Όμως η πίστα του Mugello έχει μια τεράστια ευθεία όπου ο Andrea Dovisiozo έσπασε το ρεκόρ μέγιστης τελικής με μοτοσυκλέτα των MotoGP, ξεπερνώντας τα 357km/h!!!!! Την ίδια στιγμή, η τελική ταχύτητα των Yamaha ήταν μόλις 339km/h. Τι σημαίνει αυτό; Πως οι μοτοσυκλέτες τις Yamaha έχαναν δύο ολόκληρα δέκατα από την τελευταία στροφή της πίστας έως την πρώτη στροφή.Θα έπρεπε δηλαδή να κερδίζουν πάνω από δύο δέκατα στο υπόλοιπο κομμάτι της πίστας με τις στροφές, ώστε στη γραμμή του τερματισμού να μην προλαβαίνουν τα Ducati και τα Hondaνα τις προσπερνούν στην ευθεία και στο τέλος της ευθείας να τους κάνουν και ένα δέκατο διαφορά επιπλέον! Το είδαμε να συμβαίνει στον πρώτο αγώνα του Qatar, όπου ο Vinales ήταν διαστημικός στα χρονομετρημένα και ο Rins ήταν απίστευτα γρήγορος στις στροφές, όμως τη γραμμή του τερματισμού την περνούσε πάντα πρώτος ο Dovisiozo σε κάθε γύρο! 

Το γεγονός πως τώρα ο Dovisiozo ξεκινούσε από πολύ πίσω, δεν άλλαζε ιδιαίτερα την κατάσταση για τις Yamaha, καθώς στους δύο πρώτους γύρους όπου ο ρυθμός και οι χρόνοι είναι ακόμα ψηλά, θα κατάπινε – χωρίς ρίσκο - τους πάντες μπροστά του στην ευθεία και μπαίνοντας μπροστά τους θα τους ανάγκαζε να ρισκάρουν και να καταστρέψουν τα ελαστικά τους στις στροφές της πίστας για να τον περάσουν ξανά. Όχι μόνο να τον περάσουν αλλά και να κάνουν μεγάλη διαφορά ώστε να μην τους ξαναπεράσει στην ευθεία… Αυτό ήταν το πλάνου του Ιταλού, που είχε άλλες τρεις Ducati να κάνουν το ίδιο στους υπόλοιπους αντιπάλους του. Η μόνη στρατηγική για τον Marc Marquez και τον Quantararo ήταν να οδηγήσουν στο όριο στους πρώτους τρεις γύρους, ώστε να δημιουργήσουν την απαιτούμενη διαφορά, ώστε να μην δώσουν τη δυνατότητα στις Ducati να βρίσκονται σε απόσταση βολής στην ευθεία. Μόνο που δίπλα τους θα είχαν από την αρχή την Ducati του Petrucci, ο οποίος δεν βρέθηκε τυχαία εκεί. Ο Pertucci (έτρεξε με ίωση και αντιβιοτικά) είχε καταπληκτικό ρυθμό με τα μεσαία και σκληρά ελαστικά στα δοκιμαστικά (όπως και ο Dovi…) και επιπλέον ήταν ο μόνος από τους αναβάτες της Ducati που εκμεταλλεύτηκε το μαλακό πίσω ελαστικό και κατέβηκε κάτω από το 1:46. Μάλιστα το έκανε μόνος του, ενώ το ρεκόρ πίστας που πέτυχε οMarquez ήταν με slip-streaming πίσω από την Ducati του Dovi, κι όπως ο ίδιος τον χαρακτήρισε ήταν “Fake”, δηλαδή δεν αποτελεί μέτρο σύγκρισης για την ταχύτητά του σε σχέση με τους υπόλοιπους αναβάτες.

Όλα αυτά, έκαναν ακόμα πιο σημαντική την επιλογή των ελαστικών για όλους τους αναβάτες, διότι οι πολλές στροφές και η μεγάλη ευθεία θέλουν κράτημα από τον πρώτο γύρο, αλλά και αντοχή μέχρι τον τελευταίο. Οι αναβάτες της Yamaha και της Honda θέλουν πολύ καλό κράτημα από τους πρώτους γύρους για να κάνουν διαφορά ασφαλείας (μαλακή γόμμα), αλλά και διάρκεια για να κρατήσουν τον ρυθμό του αγώνα σε όσο πιο γρήγορο γυρολόγιο μπορούν (σκληρή γόμμα). Οι αναβάτες της Ducati - λόγω τελικής, μπορούν θεωρητικά να έχουν πιο μαλακό ελαστικό από τους υπόλοιπους, αφού δεν χρειάζεται να πιέζουν τόσο πολύ στις στροφές για να γυρίζουν μεταξύ 1:47-1:47.5, ένας χρόνος που φάνηκε από τα δοκιμαστικά πως θα καθόριζε το ρυθμό του αγώνα. Βέβαια η λογική δεν έχει ιδιαίτερη σημασία όταν στις δύο πρώτες θέσεις του grid έχεις τον Marquez (σκληρά εμπρός-πίσω) και τον Quartararo (μεσαία γόμμα εμπρός-πίσω)! Κι αυτοί οι δύο θα αποφάσιζαν τον ρυθμό του αγώνα όταν θα έσβηναν τα φώτα. Στη Jerez και στο Le Man ο Marquez το κατάφερε, όμως εκεί δεν υπήρχε η τεράστια ευθεία των 357km/h τελικής. Επιπλέον, ο αγώνας θα γινόταν με πολύ πιο υψηλή θερμοκρασία περιβάλλοντος σε σχέση με τα δοκιμαστικά, έχοντας επιπτώσεις στη συμπεριφορά των ελαστικών στους τελευταίους γύρους. Τα φώτα έσβησαν και στην Κ1, ο Doviστρίβει τρίτος και στον επόμενο γύρο βρίσκεται πίσω από τον Marquez, φέρνοντας μαζί του άλλες δύο Ducati (Petrucci, Miller)  που καταπίνουν τους πάντες στην ευθεία. Την ίδια ώρα όμως ο Alex Rins οδηγεί σαν να είναι χρονομετρημένα και έχει ανέβει έως την τρίτη θέση μέσα σε μόλις τρεις γύρους και με το slip-streaming καταφέρνει να μείνει με τα Ducati στην ευθεία!

Κάπου εδώ ο Petrucci αποφασίζει να ξεβολέψει το Marquez. Όχι μόνο τον προσπερνάει, αλλά τον αναγκάζει να κάνει λάθος, ρίχνοντάς τον στην 5η θέση!

Ό,τι ονειρεύονταν στην Ducati, έγινε πραγματικότητα. Όμως η επιθετικότητα του Millerπάνω στον Petrucci παραλίγο να τα χαλάσει όλα. Βέβαια η ταχύτητα του AlexRins στις στροφέςήταν πραγματικός καταλύτης! Σε αυτό το σημείο ο αγώνας θύμιζε… Qatar, όπως περιμέναμε. Έντεκα γύρους πριν το τέλος τα πράγματα ηρέμησαν κάπως, με τον Petrucci και να δίνει ρυθμό εμπρός, τον Dovi οδηγάει με υπομονή πίσω του και τον Marquezνα σκέφτεται πως θα χαλάσει το πάρτι των Ιταλών. Έτσι πίεσε λίγο παραπάνω για να κάτσει πίσω από τον Petrucci και να μείνει σε απόσταση βολής στους τελευταίους γύρους.

Κάπως έτσι φτάσαμε στον έβδομο γύρο πριν το τέλος όπου μαζί με τον Alex Rins, οι τέσσερεις πρώτη είχαν φύγει μακριά από τους υπόλοιπους. Εν τω μεταξύ, ο Miller έπεσε κάνοντας τον ταχύτερο γύρο του αγώνα… και η ταχύτερη  Yamaha ήταν του Vinales στην έκτη θέση. Στον πέμπτο γύρο ο Dovi κάνει block-pass στον Marquez και έχουμε πάλι 1-2 για τις κόκκινες μοτοσυκλέτες, ενώ ένα γύρο μετά κάνει επίθεση και στον Petrucci δείχνοντας τις προθέσεις του. Ξεκάθαρα η Ducatiθα ήθελε ο ρόλος τουPetrucci να γίνει υποστηρικτικός του Dovi, όμως ο Ιταλός φρόντισε να τους προκαλέσει καρδιακή προσβολή, προσπερνώντας ξανά τον Dovi!Τελευταίος γύρος και ο Marquez κάνει την κίνησή του και με ένα τέλειο slip-streaming προσπερνώντας και τις δύο Ducati. Όμως η οριακή κίνησή του προκάλεσε πανικό (έγινε σάντουϊτς ο Dovi), με τον Petrucci να στρίβει τελικά πρώτος την Κ1και να μένει εκεί έως την καρό σημαία. Αυτή είναι η πρώτη νίκη του Ιταλού στα MotoGP και του άξιζε! Όμως για την Ducati ήταν μια πικρή νίκη, καθώς ο Marquez απομαρκύνθηκε ακόμα περισσότερο στην βαθμολογία από τον Dovi.

Moto 2

Ο αναγεννημένος Alex Marquez κατάφερε να κερδίσει άλλον έναν αγώνα με απόλυτα πιστικό τρόπο. Πέρασε μπροστά από νωρίς και με ένα εντυπωσιακά σταθερό γυρολόγιο, έχτισε μεγάλη διαφορά από τον LucaMarini στη δεύτερη θέση και τον Luthi που τερμάτισε τρίτος. Έτσι, οι συζητήσεις για την μεταπήδησή του στα MotoGP και συγκεκριμένα στην Pramac, που είναι προθάλαμος για τις εργοστασιακές μοτοσυκλέτες της Ducati, πήρα ξανά φωτιά στα δημοσιογραφικά γραφεία. Την ίδια ώρα, η ΚΤΜ ζει έναν εφιάλτη, μην μπορόντας να μαζέψει ούτε καν έναν βαθμό.

 

Moto 3

Ένα αριστοτεχνικό slip-streaming ήταν αυτό που καθόρισε τον νικητή, που ήταν ο Ιταλός Tony Arbolino

 

Jorge Lorenzo vs Dani Pedrosa - Κανονίζουν αγώνα… μποξ μεταξύ τους!

Το #99 προκάλεσε το #26 σε grudge match, με τον μικρό σαμουράι να απαντά θετικά
Jorge Lorenzo vs Dani Pedrosa
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

25/4/2024

Την ώρα που ο παλαίμαχος Dani Pedrosa επιστρέφει στο MotoGP ως wildcard συμμετοχή της KTM στον αγώνα της Jerez, ο Jorge Lorenzo ανέβαζε βίντεο εν ώρα προπόνησης στο μποξ, προκαλώντας τον Dani για ματς, με τον τελευταίο να απαντά “τα λέμε στο ρινγκ”!

Όπως όλοι γνωρίζουμε, μετά την απόσυρσή του από τους αγώνες MotoGP, ο 5 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Jorge Lorenzo έχει πολύ χρόνο στα χέρια του, κάνοντας τα πάντα για να κρατήσει πάνω του ακόμα και σήμερα τα φώτα της δημοσιότητας. Αυτό το καταφέρνει με πάμπολλους τρόπους όπως με προκλητικές δηλώσεις για τα τεκταινόμενα στο MotoGP, χορεύοντας σε reality show της τηλεόρασης, ενεργώντας ως ambassador διαφόρων εταιρειών (Tissot, Sendi, Laureus, Vmoto Soco, κλπ.), συμμετέχοντας σε αγώνες αυτοκινήτου (Porsche Carrera Cup Italia, κ.α.), και τώρα προκαλώντας το αντίπαλο ισπανικό δέος της εποχής του στο MotoGP, Dani Pedrosa σε αγώνα μποξ.

Συγκεκριμένα, ο Lorenzo ανέβασε ένα βίντεο στο instagram στο οποίο τον βλέπουμε να προπονείται στο μποξ χτυπώντας (χαλαρά, άκεφα και... ατάλαντα) έναν σάκο, όταν σταματά και λέει τα εξής: “ξέρετε πως μου αρέσουν οι προκλήσεις. Δεκαπέντε χρόνια πριν είχα καλές αλλά και κακές στιγμές με τον Dani Pedrosa στην πίστα και εκτός αυτής. Τώρα που τα celebrity events έχουν γίνει της μόδας (βλ. αγώνες μποξ του Jake Paul), μου ήρθε στο μυαλό μια λίγο τρελή πρόκληση. Σε προκαλώ Dani σε έναν αγώνα μποξ στη Βαρκελώνη, στη σχολή που προπονούμαι.” Ο Lorenzo μάλιστα δήλωσε πως στόχος του είναι ο αγώνας να μεταδοθεί ζωντανά από το Youtube!

Οι Lorenzo και Pedrosa είχαν αρκετές ιστορικές μάχες στην πίστα -και αρκετή αντιπάθεια μεταξύ τους-, συμπεριλαμβανομένου και του ισπανικού GP του 2010, όπου τα έδωσαν όλα σε μια μάχη μέχρι τον τελευταίο γύρο του αγώνα, αλλά και στο διαβόητο GP του 2008, ξανά στην Ισπανία, όπου ο πρώην βασιλιάς της Ισπανίας Juan Carlos τους έβαλε με το ζόρι να δώσουν τα χέρια στο βάθρο.

Επιστρέφοντας στο παρών, ο Pedrosa δεν άφησε την πρόκληση του Lorenzo αναπάντητη, και σε μια ανάρτησή του στα social media δήλωσε τα εξής: στην αρχή σκέφτηκα πως παραείναι τρελή σαν ιδέα, αλλά από την άλλη είμαι ακόμα γυμνασμένος και ο πειρασμός να σου ρίξω μερικές μπουνιές είναι μεγάλος. Έτσι, δέχομαι την πρόκλησή σου.”

Το grudge match μεταξύ των δύο πρώην αντιπάλων του MotoGP δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα, αν και ο Pedrosa ανέφερε “πες μου τη μέρα και την ώρα και τα λέμε στο ρινγκ”.

Παρόλο τώρα που στο βίντεο ο Lorenzo δείχνει... ιδιαίτερα ατσούμπαλος με τις γροθιές του, όπως επισήμανε στον Pedrosa ο Michael Ruben Rinaldi (γενικά γίνεται το έλα να δεις στα σχόλια από αναβάτες κάτω από την ανάρτηση), "φίλε Dani, ο Jorge σου ρίχνει τουλάχιστον 15 κιλά. Είναι σα να κάνετε αγώνα εσύ με μοτοσυκλέτα 600 κυβικών κι εκείνος με χιλιάρα! Αλλά όπως και να έχει θα είχε πλάκα να δούμε τον αγώνα σας."