MotoGP-Mugello: "Θα έχει πλάκα στον αγώνα"

Τρέχουν για τη "σέλα" τους!
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

29/5/2019

Μόνο μία νίκη από το μακρινό 2014 έχει στο Mugello ο Marc Marquez, όμως φέτος πιστεύει πως τα πράγματα θα είναι εντελώς διαφορετικά. Η Honda έχει πλέον γκάζι και η μεγάλη ευθεία της ιταλικής πίστας δεν θα δίνει τόσο μεγάλο πλεονέκτημα στις παντοδύναμες Ducati, όσο τα προηγούμενα χρόνια. Όπως δήλωσε ο ίδιος: Αν δουλέψουμε σωστά από την Παρασκευή, όπως έχουμε κάνει στους προηγούμενους αγώνες φέτος, θα είμαστε πολύ ανταγωνιστικοί. Μου αρέσει αυτή η πίστα, ασχέτως αν δεν έχουμε καταφέρει έως τώρα να έχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα που θα μπορούσαμε. Θα έχει πλάκα!

Αισιόδοξος δηλώνει και ο Jorge Lorenzo, νικητής του περσινού αγώνα με την Ducati. Βέβαια φέτος στη σέλα της Honda αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα προσαρμογής. Παρ’ όλα αυτά πιστεύει πως στον αγώνα του Le Mans έκανε σημαντικά βήματα προόδου σε ό,τι αφορά την ρύθμιση της μοτοσυκλέτας στα γούστα του. Μάλιστα φρόντισε σε δηλώσεις του να δείξει ευγνωμοσύνη για τον τρόπο που τον βοηθάει η ομάδα του να προσαρμοστεί: Η Honda δουλεύει σκληρά και στον αγώνα της Γαλλίας καταφέραμε να πλησιάσουμε πιο κοντά στους πρώτους. Στο Mugello είχα καλά αποτελέσματα στο παρελθόν και ελπίζω σύντομα να τα επαναλάβω για να ανταποδώσω την προσπάθεια που κάνει η Repsol Honda για μένα.

Όμως το Mugello είναι η πίστα που παραδοσιακά βάζει τη μεγαλύτερη πίεση στους Ιταλούς αναβάτες. Αυτή η ιταλική πίστα έχει την πιο θερμόαιμη κερκίδα και η ατμόσφαιρα είναι πιο εκρηκτική κι από ποδοσφαιρικό αγώνα. Δημοσιογράφοι και θεατές ξεκινούν τις συζητήσεις πολλές μέρες πριν και ουσιαστικά απαιτούν από τους συμπατριώτες αναβάτες να δοξάσουν την χώρα τους. Ακόμα και ο Valentino Rossi που είναι master στη διαχείριση του Τύπου και των social media, δήλωσε πως δυσκολεύεται πάντα να απομονωθεί από την ατμόσφαιρα που δημιουργεί ο κόσμος και οι Ιταλοί δημοσιογράφοι πριν τον αγώνα και έξω από την πίστα. Την ίδια πίεση έχουν και οι υπόλοιποι Ιταλοί αναβάτες, όπως ο Morbidelli, που μετά την τέταρτη θέση στο Le Mans, έχει αυξήσει τις απαιτήσεις των συμπατριωτών του. "Νιώθω πίεση, διότι το Mugello για μένα είναι η πίστα που έβλεπα μικρός όλους τους θρύλους των GP και οι θεατές στους λόφους δημιουργούν εντυπωσιακή ατμόσφαιρα. Παρ' όλα αυτά δεν έχω καταφέρει να έχω καλά αποτελέσματα εδώ. Όμως η καλή πορεία μας φέτος, δίνει αυτοπεποίθηση στην ομάδα."

Αισιοδοξία επικρατεί στο στρατόπεδο της KTM, καθώς ο Pol Espargaro με τον νέο κινητήρα και το νέο carbon-fiber ψαλίδι τερμάτισε έκτος και μόλις 5,9 δευτερόλεπτα πίσω από τον “ιπτάμενο” Marc Marquez. Εδώ να προσθέσουμε, πως όλοι οι αναβάτες των οποίων τα συμβόλαια πλησιάζουν στο τέλος, βρίσκονται υπό πίεση για καλά αποτελέσματα, καθώς κατά την διάρκεια των συζητήσεων με τις ομάδες θα γίνουν αλλεπάλληλοι αγώνες και θα καθοριστεί σε μικρό χρονικό διάστημα η βαθμολογία του πρωταθλήματος. Εκτός από την Repsol Honda που λογικά δεν θα μπει φέτος σε αυτή τη διαδικασία (αν και υπήρξαν φήμες για τον Lorenzo…), θα πρέπει η Ducati να δει τι θα κάνει με τον Petrucci, η KTM με την θέση του Syahrin στην Tech 3 και φυσικά θα πρέπει να δούμε τι θα κάνει η Yamaha με τα συμβόλαια του Rossi και του Vinales.

Την ίδια στιγμή, κυκλοφορεί η φήμη στα paddock, πως ο Team Manager Francesco Guidotti της Pramac (Ducati) θέλει τον Alex Marquez στην ομάδα του για το 2020!

Αν γίνει αυτό πραγματικότητα, τότε θα έχουμε καραμπόλα αλλαγών στις τέσσερεις σέλες των μοτοσυκλετών της Ducati, καθώς ο Bagnaia προορίζεται (ανάλογα με την πρόοδο που θα κάνει στους αγώνες) για μελλοντικός αντικαταστάτης του Andrea Dovisiozo ή του Danillo Pertucci, ο οποίος έχει μονοετές συμβόλαιο. Σίγουρα πάντως η άφιξη του Alex Marquez δεν θα είναι ευχάριστη είδηση για τον Jack Miller… 

 

MotoGP: Η KTM εξηγεί γιατί ο Acosta δοκιμάζει τη μοτοσυκλέτα των 850 κυβικών

Παρά την επικείμενη μεταγραφή του στη Ducati o Ισπανός καβαλά την ΚΤΜ του 2027
KTM
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/6/2026

Ο Pedro Acosta μπορεί να θεωρείται πλέον σχεδόν βέβαιο ότι θα αγωνίζεται με τα χρώματα της Ducati από το 2027, ωστόσο η KTM δεν είχε κανέναν ενδοιασμό να τον επιλέξει για την πρώτη δοκιμή της νέας 850cc MotoGP μοτοσυκλέτας, η οποία πραγματοποιείται σήμερα στο Brno.

Το test στην Τσεχία αποτελεί την πρώτη ευκαιρία για τους εργοστασιακούς αναβάτες να οδηγήσουν τις μοτοσυκλέτες των νέων κανονισμών του 2027, αλλά και να αξιολογήσουν τα ελαστικά της Pirelli που θα αντικαταστήσουν τα Michelin. Καθώς ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι αυστηρά περιορισμένος, κάθε κατασκευαστής έπρεπε να επιλέξει προσεκτικά ποιοι αναβάτες θα βρεθούν στην πίστα.

Ενώ Ducati, Aprilia και Yamaha αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν αποκλειστικά αναβάτες που θα παραμείνουν στο δυναμικό τους και μετά το 2026, η KTM και η Honda ακολούθησαν διαφορετική προσέγγιση, θεωρώντας ότι η αξία των δεδομένων και των σχολίων που θα συλλεχθούν είναι σημαντικότερη από τον κίνδυνο διαρροής τεχνικών πληροφοριών σε μελλοντικούς αντιπάλους.

Έτσι, η KTM επέλεξε τον Pedro Acosta να συμμετάσχει στις δοκιμές μαζί με τους δοκιμαστές Pol Espargaro και Dani Pedrosa, παρά το γεγονός ότι ο Ισπανός αναμένεται να αποχωρήσει από το εργοστάσιο στο τέλος της χρονιάς.

Ο Διευθυντής Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της KTM, Pit Beirer, ήταν ξεκάθαρος όταν ρωτήθηκε για την απόφαση.

“Είναι πολύ απλό. Ο Pedro είναι ο ταχύτερος και ο καλύτερος αναβάτης που είχαμε ποτέ στην KTM και θέλουμε να έχουμε σημείο αναφοράς από τον καλύτερό μας αναβάτη,” δήλωσε στο περιθώριο του Grand Prix του Brno.

Ο Beirer εξήγησε ότι, παρά την εξαιρετική δουλειά που έχουν ήδη κάνει οι Pedrosa και Espargaro στο πρόγραμμα εξέλιξης, η συμβολή ενός ενεργού αναβάτη αγώνων παραμένει ανεκτίμητη.

“Έχουμε μια πολύ δυνατή ομάδα δοκιμών που κάνει εξαιρετική δουλειά και μας παρέχει πολλές πληροφορίες για τη μοτοσυκλέτα. Ωστόσο, είναι διαφορετικό να έχεις πάνω στη μοτοσυκλέτα έναν αναβάτη που αγωνίζεται κάθε Σαββατοκύριακο και γι’ αυτό η επιλογή του Pedro ήταν η πιο λογική.”

Acosta

Παρά τις φήμες και τις πληροφορίες που θέλουν τον Acosta να έχει ήδη συμφωνήσει με τη Ducati για το 2027, ο Beirer τόνισε ότι ο Ισπανός παραμένει πλήρως αφοσιωμένος στην KTM μέχρι το τέλος της συνεργασίας τους.

“Είναι ένας εργοστασιακός αναβάτης που χαίρει του απόλυτου σεβασμού μέσα στην ομάδα και ο καλύτερος αναβάτης που διαθέτουμε. Πρέπει να βάλουμε τον καλύτερό μας άνθρωπο πάνω στη μοτοσυκλέτα για να καταλάβουμε τις πραγματικές δυνατότητές της και να συνεχίσουμε την εξέλιξη. Βρισκόμαστε ακόμη στα μισά της διαδρομής και έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας.”

Η επιλογή του Acosta ενισχύει παράλληλα τις εκτιμήσεις ότι κανένας από τους σημερινούς αναβάτες της KTM δεν θεωρείται δεδομένος για το 2027. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από το paddock, η εργοστασιακή ομάδα της αυστριακής εταιρείας αναμένεται να παραταχθεί με εντελώς νέα σύνθεση, αποτελούμενη από τους Alex Marquez και Fabio Di Giannantonio, ενώ οι θέσεις της Tech3 παραμένουν ανοιχτές.

Στο ίδιο τεστ θα συμμετάσχουν επίσης οι Marc Marquez και Fermin Aldeguer για τη Ducati, οι Marco Bezzecchi και Raul Fernandez για την Aprilia, οι Joan Mir, Luca Marini και Takaaki Nakagami για τη Honda, καθώς και οι Toprak Razgatlioglu και Augusto Fernandez για τη Yamaha.

Η δοκιμή αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία για τον Acosta μετά την απογοητευτική εξέλιξη του Grand Prix Τσεχίας, όπου εγκατέλειψε από την πέμπτη θέση στον τελευταίο γύρο λόγω τεχνικού προβλήματος, χάνοντας την ευκαιρία για ένα ακόμη σημαντικό αποτέλεσμα στη φετινή σεζόν.

Το επόμενο μεγάλο τεστ των νέων μοτοσυκλετών και των ελαστικών της Pirelli αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο Red Bull Ring τον Σεπτέμβριο, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι τότε θα επιτραπεί η συμμετοχή όλων των αναβατών των MotoGP.