MotoGP: Οριστικό! Αυτή είναι η τελευταία χρονιά για τον Rossi με την Petronas

Δεν θα περιμένουν την απόφαση του “Γιατρού”
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

23/6/2021

Λίγο-πολύ όλοι μπορούμε να αντιληφθούμε πως το αγωνιστικό μέλλον του Valentino Rossi εντός πίστας μάλλον τελειώνει αυτή τη σεζόν, καθώς τα αποτελέσματα έως τώρα δεν δείχνουν πως η ομάδα της Petronas έχει κάποιο εμφανές κίνητρο να ενεργοποιήσει την ανανέωση του συμβολαίου με τον Γιατρό για την επόμενη σεζόν.

Ειδικά με την ομάδα VR46-Gresini να παίρνει επισήμως σάρκα και οστά από το 2022 στα MotoGP και πιθανότερο προμηθευτή μοτοσυκλετών της ομάδας να είναι η Ducati, είναι φανερό πως ο Valentino Rossi θα έχει πολύ περισσότερη δουλειά να κάνει εκτός πίστας και φυσικά η Yamaha δεν ξέρουμε κατά πόσο θα θέλει να συνεχίσει με τον Rossi, από τη στιγμή που στο “εμπορικό” κομμάτι θα έχει τόσο στενή συνεργασία με την Ducati…

Τυπικά έως τώρα, η Petronas δεν είχε πάρει σαφή θέση για το τι θα κάνει με τον Rossi το 2022. Κάτι απόλυτα λογικό από τη μεριά της, αφού ο ίδιος ο Rossi είχε πει πως θα ανακοινώσει την απόφασή του μετά τον αγώνα του Mugello. Οπότε γιατί να βγει μπροστά και να κάνει την ανακοίνωση “απόλυσης” ενός θρύλου με εκατομμύρια οπαδούς σε όλο τον πλανήτη και ειδικά στη Μαλαισία, αφού ο ίδιος ο θρύλος θα το ανακοίνωνε μόνος του, φεύγοντας με δόξα και τιμή που του αρμόζει.

Κάτι όμως που δεν έκανε ο Rossi, όπως επίσης το ίδιο ακριβώς είχε πει και ΔΕΝ είχε κάνει όταν ήταν να φύγει από την εργοστασιακή ομάδα της Yamaha και να πάει στην Petronas. Αυτή τη φορά όμως η Petronas, βλέποντας πως ο Valentino Rossi συνεχίζει να “το σκέφτεται”, πήρε την κατάσταση στα χέρια της και δια στόματος του Razlan Razali ξεκαθάρισε πως η Petronas θα έχει την επόμενη χρονιά τον Morbidelli και έναν νέο ταλέντο, επιστρέφοντας στην ιδρυτική φιλοσοφία της εταιρείας, που είναι η ανάδειξη νέων αναβατών και η μεταπήδησή τους στις εργοστασιακές ομάδες.

Μάλιστα ήδη στους διαδρόμους των δημοσιογραφικών γραφείων των MotoGP κυκλοφορεί η είδηση πως ο Raúl Fernández δεν θα κάτσει δεύτερη χρονιά στη Moto2 αλλά θα το 2022 θα είναι στα MotoGP και πως ήδη συζητά με την Yamaha.

MotoGP: KTM - Περιορισμοί στην απόδοση του κινητήρα μετά τα συνεχή ζητήματα αξιοπιστίας

Προβληματισμός για τις συνέχεις μηχανικές βλάβες και την απώλεια βαθμών στη μάχη του πρωταθλήματος
RC16
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/6/2026

Η KTM φαίνεται να πληρώνει το τίμημα των προβλημάτων αξιοπιστίας που αντιμετωπίζει φέτος στα MotoGP. Σύμφωνα με πληροφορίες από την pit lane του Assen, η αυστριακή ομάδα έχει περιορίσει την απόδοση των κινητήρων του RC16 προκειμένου να αποφύγει νέες μηχανικές αστοχίες, κάτι που ενδέχεται να επηρεάσει τις επιδόσεις της στους ερχόμενους αγώνες.

Παρά το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό ξεκίνημα στη σεζόν του 2026, οι ελπίδες του Pedro Acosta για διεκδίκηση του τίτλου έχουν μειωθεί αισθητά, όχι λόγω λαθών του ίδιου αλλά εξαιτίας διαδοχικών τεχνικών προβλημάτων.

Ο Ισπανός εγκατέλειψε τόσο στο ωριαίο Practice όσο και στον τελευταίο γύρο του Grand Prix του Brno λόγω μηχανικών βλαβών, ενώ είχε αντιμετωπίσει ακόμη ένα τεχνικό πρόβλημα στη Βαρκελώνη. Εκείνη η αστοχία είχε ως αποτέλεσμα να πέσει πάνω του ο Alex Marquez, προκαλώντας ένα από τα πιο σοβαρά ατυχήματα της τελευταίας περιόδου στα MotoGP.

Σαν να μην έφταναν αυτά, ο Acosta απέδωσε και την πτώση του στον αγώνα Sprint του Brno σε δυσλειτουργία του συστήματος ride-height. Αντίστοιχα προβλήματα έχει αντιμετωπίσει και ο ομόσταυλός του Brad Binder, ο οποίος είχε τεχνική βλάβη κατά τη διάρκεια των δοκιμών στο Mugello.

Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο του επίσημου προγράμματος των MotoGP, Jack Appleyard, η KTM αποφάσισε να περιορίσει την απόδοση των κινητήρων μετά τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στις δοκιμές της Παρασκευής στο Mugello.

Η συγκεκριμένη επιλογή θεωρείται ότι εξηγεί και τις χαρακτηριστικές εικόνες στον αγώνα της Ιταλίας, όπου οι Ducati και ιδιαίτερα εκείνη του Marc Marquez προσπερνούσαν με χαρακτηριστική ευκολία τον Acosta στη μεγάλη ευθεία του Mugello, με την RC16 να δείχνει αισθητά πιο αργή στην τελική ταχύτητα.

RC16

Το ίδιο περιορισμένο set-up φαίνεται πως χρησιμοποιείται και αυτό το Σαββατοκύριακο στο Assen. Ωστόσο, οι άνθρωποι της KTM εκτιμούν ότι η επιλογή αυτή θα έχει μικρότερο αντίκτυπο, καθώς τόσο το Assen όσο και το Sachsenring δεν είναι πίστες που ευνοούν τις πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες. Μάλιστα, η ευθεία εκκίνησης-τερματισμού του Assen είναι η μικρότερη του φετινού ημερολογίου.

Από την πλευρά του, ο team manager της Red Bull KTM Factory Racing, Aki Ajo, εμφανίστηκε καθησυχαστικός μετά τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Ολλανδία, δηλώνοντας ότι η ομάδα έχει πλέον κατανοήσει την αιτία των προβλημάτων αξιοπιστίας και θεωρεί ότι έχει βρει τη σωστή κατεύθυνση για την αντιμετώπισή τους.

Παραμένει πάντως άγνωστο αν η KTM θα μπορέσει σύντομα να επαναφέρει τους κινητήρες στην πλήρη απόδοσή τους ή αν θα χρειαστεί να συνεχίσει με πιο συντηρητικές ρυθμίσεις, θυσιάζοντας μέρος της τελικής ταχύτητας προκειμένου να εξασφαλίσει την αξιοπιστία μέχρι το τέλος της σεζόν.