MotoGP: Το παρασκήνιο της μετακίνησης του Jorge Martin από την KTM στην Ducati

Είχε συμβόλαιο για το 2021
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

26/8/2020

Ο Jorge Martin, ο αναβάτης που κέρδισε τον τελευταίο αγώνα της Moto2 στην Αυστρία αλλά έχασε την πρώτη θέση γιατί πάτησε οριακά εκτός πίστας, στο πράσινο, ακύρωσε το συμβόλαιό του με την KTM λίγο πριν ξεκινήσει καθυστερημένα η φετινή σεζόν. Για να το κάνει αυτό ενεργοποίησε μία δικλείδα ασφαλείας που έως τώρα δεν είχε γίνει γνωστή. Προχώρησε σε αυτή την πράξη γιατί δεν πίστεψε πως η KTM θα έφερνε φέτος την ανανέωση που είχε υποσχεθεί. Πρόκειται για ειδησεογραφία που έχουμε καλύψει τις ημέρες που εξελισσόταν, εδώ κι εδώ, αλλά τώρα ο διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της KTM αποκαλύπτει πώς οδηγήθηκαν τα πράγματα σε αυτό το αποτέλεσμα.

Ο Martin που κυνηγά το πρωτάθλημα στην Moto2 θέτει τα παράπονά του στους κριτές για την ποινή κατά τον τερματισμό στον τελευταίο αγώνα

Θυμίζουμε πως στον Martin προσφέρθηκε μία θέση στην Pramac Ducati την οποία και δέχτηκε, ενώ είχε συμβόλαιο με την KTM για την επόμενη σεζόν, χωρίς αυτό να έχει ακόμη επιβεβαιωθεί από την Ducati.

Αρχικά η KTM είχε σκοπό να ανεβάσει τον Martin στα MotoGP από φέτος και να του δώσει την θέση του Zarco. Ωστόσο ο manager του Martin αλλά και ο ίδιος, θεώρησαν πως θα έπρεπε να μείνει άλλη μία χρονιά στην Moto2 με στόχο να πάρει τον τίτλο και να ανέβει στα MotoGP ως δύο φορές πρωταθλητής. Ο Martin είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής της Moto3 το 2018. Η απόφασή του αυτή έγινε σεβαστή, κι έτσι τώρα ο Martin παλεύει για τον φετινό τίτλο στην Moto2 κι αυτή την στιγμή είναι τρίτος στην βαθμολογία.

Ο Pit Beirer από την πλευρά της KTM εξηγεί πως υπήρχε ένας όρος στο συμβόλαιο του Martin για την Moto2 από παλαιότερα, κι απλά μεταφέρθηκε με την ανανέωση που έγινε την περασμένη Άνοιξη. Η δέσμευση του Martin με την KTM μπορούσε να λήξει από την πλευρά του Martin αν η KTM δεν ήταν στην πρώτη δεκάδα του πρωταθλήματος μέχρι το τέλος Ιουνίου 2020!

Το πρόβλημα είναι πως δεν έγιναν αγώνες MotoGP μέχρι τον Ιούνιο του 2020, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που θα μπορούσε να προβλέψει το συμβόλαιο, εκτός κι αν διευκρινιζόταν πως ο όρος αυτός έχει ισχύ σε μία κανονική περίοδο όπου διεξάγονται αγώνες. Ποιος όμως μπορούσε να φανταστεί μία τέτοια πιθανότητα, όπου δεν θα γίνονται αγώνες;

Κι όμως, ο manager του Martin, ο Albert Valera που είναι επίσης manager του Jorge Lorenzo, αλλά και ο ίδιος ο Martin, θέλησαν να ενεργοποιήσουν την δικλείδα ασφαλείας σπάζοντας το συμβόλαιο με την KTM. «Προσπάθησα να εξηγήσω στον manager του Martin» λέει ο κ.Beirer, «πως μπορεί να μην είμαστε στην δεκάδα, αλλά δεν είμαστε και εκτός αυτής, από την στιγμή που δεν διεξάγονται αγώνες. Δυστυχώς όμως ο manager και ο Martin δεν θέλησαν να συνεχίσουν να πιστεύουν σε εμάς. Προτίμησαν να διακόψουν το συμβόλαιο με βάση την επιλογή αυτή που είχαν. Δεν είμαστε καθόλου ευχαριστημένοι με αυτό που συνέβη γιατί επενδύουμε τεράστια ποσά στην Moto2, μόνο και μόνο για να προετοιμάσουμε αναβάτες για τα MotoGP!».

Ο Beirer εξήγησε επίσης πως αν κάποιος τους εγκαταλείψει σε μία τόσο δύσκολη στιγμή, όπως της πανδημίας, τότε θα σκεφτόντουσαν διπλά να τον δεχτούν πίσω στην οικογένεια της KTM. Άλλωστε ο χρόνος δεν γυρίζει πίσω για τον Beirer, καθώς πλέον η KTM έχει υπογράψει με τον Petrucci, και ο ίδιος είναι πολύ ευχαριστημένος με την επιλογή που έχουν κάνει στους αναβάτες. Προφανώς και το όνομα του Martin θα είναι κάτι που θα τους προβληματίζει καιρό και θα τους ενοχλεί, γιατί η KTM θέλει οι αναβάτες της να προάγονται εσωτερικά ξεκινώντας την αγωνιστική τους καριέρα μέσα από την εταιρεία.

Τα MotoGP είναι άθλημα αναβατών πρώτα και έπειτα μοτοσυκλετών, σε αντίθεση με τα Superbike. Η KTM θέλει αυτό να αλλάξει, ώστε ο κόσμος να αντιλαμβάνεται την πρόοδο της στην κατάταξη ως κάτι που κάνει η μοτοσυκλέτα και όχι ο αναβάτης. Το παράδειγμα του Marquez όπου ο κόσμος βλέπει πως χωρίς αυτόν η Honda δεν ανεβαίνει στο βάθρο, είναι κάτι που τους προβληματίζει. Σε αυτό βέβαια φταίει η ίδια η Honda που επένδυσε σε έναν μόνο αναβάτη αντί για τέσσερις. Η KTM βλέπει επίσης και την πρότερη εικόνα της Ducati μετά την αποχώρηση του Stoner και θέλει να επενδύει έτσι σε δικούς της αναβάτες. Η περίπτωση του Martin είναι μία επένδυση που δεν απέφερε το αναμενόμενο κέρδος.

Για αυτό και ο Beirer είναι ιδιαίτερα καυστικός για τον manager του Martin: «Το μόνο που σκέφτονται οι managers είναι το τελευταίο i-phone και πώς να κάνουν την δική τους ζωή πιο εύκολη. Βάζουν τις ομάδες να κονταροχτυπιούνται μεταξύ τους για να αυξάνουν την αξία των συμβολαίων. Αλλά είναι αυτό που είναι. Εμείς αναγκαστήκαμε να βρούμε αναβάτες και τα έχουμε καταφέρει, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι για την επόμενη σεζόν με την σύνθεση αναβατών που έχουμε ετοιμάσει».

 

Ετικέτες

MotoGP: Η KTM εξηγεί γιατί ο Acosta δοκιμάζει τη μοτοσυκλέτα των 850 κυβικών

Παρά την επικείμενη μεταγραφή του στη Ducati o Ισπανός καβαλά την ΚΤΜ του 2027
KTM
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/6/2026

Ο Pedro Acosta μπορεί να θεωρείται πλέον σχεδόν βέβαιο ότι θα αγωνίζεται με τα χρώματα της Ducati από το 2027, ωστόσο η KTM δεν είχε κανέναν ενδοιασμό να τον επιλέξει για την πρώτη δοκιμή της νέας 850cc MotoGP μοτοσυκλέτας, η οποία πραγματοποιείται σήμερα στο Brno.

Το test στην Τσεχία αποτελεί την πρώτη ευκαιρία για τους εργοστασιακούς αναβάτες να οδηγήσουν τις μοτοσυκλέτες των νέων κανονισμών του 2027, αλλά και να αξιολογήσουν τα ελαστικά της Pirelli που θα αντικαταστήσουν τα Michelin. Καθώς ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι αυστηρά περιορισμένος, κάθε κατασκευαστής έπρεπε να επιλέξει προσεκτικά ποιοι αναβάτες θα βρεθούν στην πίστα.

Ενώ Ducati, Aprilia και Yamaha αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν αποκλειστικά αναβάτες που θα παραμείνουν στο δυναμικό τους και μετά το 2026, η KTM και η Honda ακολούθησαν διαφορετική προσέγγιση, θεωρώντας ότι η αξία των δεδομένων και των σχολίων που θα συλλεχθούν είναι σημαντικότερη από τον κίνδυνο διαρροής τεχνικών πληροφοριών σε μελλοντικούς αντιπάλους.

Έτσι, η KTM επέλεξε τον Pedro Acosta να συμμετάσχει στις δοκιμές μαζί με τους δοκιμαστές Pol Espargaro και Dani Pedrosa, παρά το γεγονός ότι ο Ισπανός αναμένεται να αποχωρήσει από το εργοστάσιο στο τέλος της χρονιάς.

Ο Διευθυντής Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της KTM, Pit Beirer, ήταν ξεκάθαρος όταν ρωτήθηκε για την απόφαση.

“Είναι πολύ απλό. Ο Pedro είναι ο ταχύτερος και ο καλύτερος αναβάτης που είχαμε ποτέ στην KTM και θέλουμε να έχουμε σημείο αναφοράς από τον καλύτερό μας αναβάτη,” δήλωσε στο περιθώριο του Grand Prix του Brno.

Ο Beirer εξήγησε ότι, παρά την εξαιρετική δουλειά που έχουν ήδη κάνει οι Pedrosa και Espargaro στο πρόγραμμα εξέλιξης, η συμβολή ενός ενεργού αναβάτη αγώνων παραμένει ανεκτίμητη.

“Έχουμε μια πολύ δυνατή ομάδα δοκιμών που κάνει εξαιρετική δουλειά και μας παρέχει πολλές πληροφορίες για τη μοτοσυκλέτα. Ωστόσο, είναι διαφορετικό να έχεις πάνω στη μοτοσυκλέτα έναν αναβάτη που αγωνίζεται κάθε Σαββατοκύριακο και γι’ αυτό η επιλογή του Pedro ήταν η πιο λογική.”

Acosta

Παρά τις φήμες και τις πληροφορίες που θέλουν τον Acosta να έχει ήδη συμφωνήσει με τη Ducati για το 2027, ο Beirer τόνισε ότι ο Ισπανός παραμένει πλήρως αφοσιωμένος στην KTM μέχρι το τέλος της συνεργασίας τους.

“Είναι ένας εργοστασιακός αναβάτης που χαίρει του απόλυτου σεβασμού μέσα στην ομάδα και ο καλύτερος αναβάτης που διαθέτουμε. Πρέπει να βάλουμε τον καλύτερό μας άνθρωπο πάνω στη μοτοσυκλέτα για να καταλάβουμε τις πραγματικές δυνατότητές της και να συνεχίσουμε την εξέλιξη. Βρισκόμαστε ακόμη στα μισά της διαδρομής και έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας.”

Η επιλογή του Acosta ενισχύει παράλληλα τις εκτιμήσεις ότι κανένας από τους σημερινούς αναβάτες της KTM δεν θεωρείται δεδομένος για το 2027. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από το paddock, η εργοστασιακή ομάδα της αυστριακής εταιρείας αναμένεται να παραταχθεί με εντελώς νέα σύνθεση, αποτελούμενη από τους Alex Marquez και Fabio Di Giannantonio, ενώ οι θέσεις της Tech3 παραμένουν ανοιχτές.

Στο ίδιο τεστ θα συμμετάσχουν επίσης οι Marc Marquez και Fermin Aldeguer για τη Ducati, οι Marco Bezzecchi και Raul Fernandez για την Aprilia, οι Joan Mir, Luca Marini και Takaaki Nakagami για τη Honda, καθώς και οι Toprak Razgatlioglu και Augusto Fernandez για τη Yamaha.

Η δοκιμή αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία για τον Acosta μετά την απογοητευτική εξέλιξη του Grand Prix Τσεχίας, όπου εγκατέλειψε από την πέμπτη θέση στον τελευταίο γύρο λόγω τεχνικού προβλήματος, χάνοντας την ευκαιρία για ένα ακόμη σημαντικό αποτέλεσμα στη φετινή σεζόν.

Το επόμενο μεγάλο τεστ των νέων μοτοσυκλετών και των ελαστικών της Pirelli αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο Red Bull Ring τον Σεπτέμβριο, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι τότε θα επιτραπεί η συμμετοχή όλων των αναβατών των MotoGP.