MotoGP: Το παρασκήνιο της μετακίνησης του Jorge Martin από την KTM στην Ducati

Είχε συμβόλαιο για το 2021
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

26/8/2020

Ο Jorge Martin, ο αναβάτης που κέρδισε τον τελευταίο αγώνα της Moto2 στην Αυστρία αλλά έχασε την πρώτη θέση γιατί πάτησε οριακά εκτός πίστας, στο πράσινο, ακύρωσε το συμβόλαιό του με την KTM λίγο πριν ξεκινήσει καθυστερημένα η φετινή σεζόν. Για να το κάνει αυτό ενεργοποίησε μία δικλείδα ασφαλείας που έως τώρα δεν είχε γίνει γνωστή. Προχώρησε σε αυτή την πράξη γιατί δεν πίστεψε πως η KTM θα έφερνε φέτος την ανανέωση που είχε υποσχεθεί. Πρόκειται για ειδησεογραφία που έχουμε καλύψει τις ημέρες που εξελισσόταν, εδώ κι εδώ, αλλά τώρα ο διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της KTM αποκαλύπτει πώς οδηγήθηκαν τα πράγματα σε αυτό το αποτέλεσμα.

Ο Martin που κυνηγά το πρωτάθλημα στην Moto2 θέτει τα παράπονά του στους κριτές για την ποινή κατά τον τερματισμό στον τελευταίο αγώνα

Θυμίζουμε πως στον Martin προσφέρθηκε μία θέση στην Pramac Ducati την οποία και δέχτηκε, ενώ είχε συμβόλαιο με την KTM για την επόμενη σεζόν, χωρίς αυτό να έχει ακόμη επιβεβαιωθεί από την Ducati.

Αρχικά η KTM είχε σκοπό να ανεβάσει τον Martin στα MotoGP από φέτος και να του δώσει την θέση του Zarco. Ωστόσο ο manager του Martin αλλά και ο ίδιος, θεώρησαν πως θα έπρεπε να μείνει άλλη μία χρονιά στην Moto2 με στόχο να πάρει τον τίτλο και να ανέβει στα MotoGP ως δύο φορές πρωταθλητής. Ο Martin είναι ο παγκόσμιος πρωταθλητής της Moto3 το 2018. Η απόφασή του αυτή έγινε σεβαστή, κι έτσι τώρα ο Martin παλεύει για τον φετινό τίτλο στην Moto2 κι αυτή την στιγμή είναι τρίτος στην βαθμολογία.

Ο Pit Beirer από την πλευρά της KTM εξηγεί πως υπήρχε ένας όρος στο συμβόλαιο του Martin για την Moto2 από παλαιότερα, κι απλά μεταφέρθηκε με την ανανέωση που έγινε την περασμένη Άνοιξη. Η δέσμευση του Martin με την KTM μπορούσε να λήξει από την πλευρά του Martin αν η KTM δεν ήταν στην πρώτη δεκάδα του πρωταθλήματος μέχρι το τέλος Ιουνίου 2020!

Το πρόβλημα είναι πως δεν έγιναν αγώνες MotoGP μέχρι τον Ιούνιο του 2020, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που θα μπορούσε να προβλέψει το συμβόλαιο, εκτός κι αν διευκρινιζόταν πως ο όρος αυτός έχει ισχύ σε μία κανονική περίοδο όπου διεξάγονται αγώνες. Ποιος όμως μπορούσε να φανταστεί μία τέτοια πιθανότητα, όπου δεν θα γίνονται αγώνες;

Κι όμως, ο manager του Martin, ο Albert Valera που είναι επίσης manager του Jorge Lorenzo, αλλά και ο ίδιος ο Martin, θέλησαν να ενεργοποιήσουν την δικλείδα ασφαλείας σπάζοντας το συμβόλαιο με την KTM. «Προσπάθησα να εξηγήσω στον manager του Martin» λέει ο κ.Beirer, «πως μπορεί να μην είμαστε στην δεκάδα, αλλά δεν είμαστε και εκτός αυτής, από την στιγμή που δεν διεξάγονται αγώνες. Δυστυχώς όμως ο manager και ο Martin δεν θέλησαν να συνεχίσουν να πιστεύουν σε εμάς. Προτίμησαν να διακόψουν το συμβόλαιο με βάση την επιλογή αυτή που είχαν. Δεν είμαστε καθόλου ευχαριστημένοι με αυτό που συνέβη γιατί επενδύουμε τεράστια ποσά στην Moto2, μόνο και μόνο για να προετοιμάσουμε αναβάτες για τα MotoGP!».

Ο Beirer εξήγησε επίσης πως αν κάποιος τους εγκαταλείψει σε μία τόσο δύσκολη στιγμή, όπως της πανδημίας, τότε θα σκεφτόντουσαν διπλά να τον δεχτούν πίσω στην οικογένεια της KTM. Άλλωστε ο χρόνος δεν γυρίζει πίσω για τον Beirer, καθώς πλέον η KTM έχει υπογράψει με τον Petrucci, και ο ίδιος είναι πολύ ευχαριστημένος με την επιλογή που έχουν κάνει στους αναβάτες. Προφανώς και το όνομα του Martin θα είναι κάτι που θα τους προβληματίζει καιρό και θα τους ενοχλεί, γιατί η KTM θέλει οι αναβάτες της να προάγονται εσωτερικά ξεκινώντας την αγωνιστική τους καριέρα μέσα από την εταιρεία.

Τα MotoGP είναι άθλημα αναβατών πρώτα και έπειτα μοτοσυκλετών, σε αντίθεση με τα Superbike. Η KTM θέλει αυτό να αλλάξει, ώστε ο κόσμος να αντιλαμβάνεται την πρόοδο της στην κατάταξη ως κάτι που κάνει η μοτοσυκλέτα και όχι ο αναβάτης. Το παράδειγμα του Marquez όπου ο κόσμος βλέπει πως χωρίς αυτόν η Honda δεν ανεβαίνει στο βάθρο, είναι κάτι που τους προβληματίζει. Σε αυτό βέβαια φταίει η ίδια η Honda που επένδυσε σε έναν μόνο αναβάτη αντί για τέσσερις. Η KTM βλέπει επίσης και την πρότερη εικόνα της Ducati μετά την αποχώρηση του Stoner και θέλει να επενδύει έτσι σε δικούς της αναβάτες. Η περίπτωση του Martin είναι μία επένδυση που δεν απέφερε το αναμενόμενο κέρδος.

Για αυτό και ο Beirer είναι ιδιαίτερα καυστικός για τον manager του Martin: «Το μόνο που σκέφτονται οι managers είναι το τελευταίο i-phone και πώς να κάνουν την δική τους ζωή πιο εύκολη. Βάζουν τις ομάδες να κονταροχτυπιούνται μεταξύ τους για να αυξάνουν την αξία των συμβολαίων. Αλλά είναι αυτό που είναι. Εμείς αναγκαστήκαμε να βρούμε αναβάτες και τα έχουμε καταφέρει, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι για την επόμενη σεζόν με την σύνθεση αναβατών που έχουμε ετοιμάσει».

 

Ετικέτες

MotoGP: O Marc Marquez στη Ducati για ακόμη δύο χρόνια!

Ο Ισπανός θα συνεχίσει να φορά τα κόκκινα
Marc_Marquez_2028
Από τον

Παύλο Καρατζά

23/6/2026

Ο Marc Marquez θα συνεχίσει να φορά τα χρώματα της ομάδας Ducati Lenovo για τα επόμενα δύο χρόνια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP, καθώς οι δύο πλευρές ανανέωσαν τη συνεργασία τους και για τις σεζόν 2027/2028.

Η συνεργασία μεταξύ του κατασκευαστή από το  Borgo Panigale και του νυν Παγκόσμιου Πρωταθλητή ξεκίνησε στις αρχές του 2024 και συνεχίζεται, από το 2025 με την ομάδα Ducati Lenovo. Με την εργοστασιακή ομάδα ο Ισπανός πέτυχε 14 νίκες στο Sprint και 11 νίκες στο GP — 10 από τις οποίες ήταν διπλές νίκες (Sprint και GP) και επτά φορές στη σειρά — ενώ ο τίτλος των αναβατών εξασφαλίστηκε πέντε GP πριν το τέλος της σεζόν, καθώς και το ρεκόρ όλων των εποχών σε βαθμούς για έναν αναβάτη σε μία μόνο σεζόν (545 βαθμοί). Έξι χρόνια μετά τον τελευταίο του παγκόσμιο τίτλο, η επιστροφή του Marquez ήταν πρωτοφανής, κατατάσσοντάς την ανάμεσα στα μεγαλύτερα επιτεύγματα του αθλητισμού.

Το 2026, μια συμβολική χρονιά για τη Ducati καθώς γιορτάζει την εκατονταετία από την ίδρυσή της, ο Marc και η Ducati Lenovo Team συνέδεσαν ακόμη περισσότερο τις τύχες τους επιτυγχάνοντας, την ίδια ημέρα στο GP της Ουγγαρίας, το ορόσημο των 100 νικών. Ένα τριπλό 100: όπως τα χρόνια της Ducati, οι θρίαμβοι της καριέρας του Μαρκ στις διάφορες κατηγορίες (74 στο MotoGP, 16 στο Moto2 και 10 στα 125cc) και οι επιτυχίες της Ducati Factory Team στο MotoGP από το 2003.

Marc Márquez: Είμαι κόκκινος. Είμαι πραγματικά χαρούμενος για τη νέα αυτή συμφωνία με την Ducati Lenovo Team και που θα συνεχίσω να είμαι μέλος αυτής της οικογένειας. Όταν αποφάσισα να ενταχθώ στη Ducati, ήμουν πεπεισμένος ότι ήταν το πιο ανταγωνιστικό project. Πίστεψαν σε μένα και χτίσαμε μια σχέση βασισμένη στην εμπιστοσύνη και τη σκληρή δουλειά. Με αυτή την ανανέωση, επιβεβαίωσαν για άλλη μια φορά αυτή τη δέσμευση, σεβόμενοι τους χρόνους μου και προσφέροντάς μου την ηρεμία που χρειαζόμουν για να πάρω τη σωστή απόφαση. Στο πρώτο μας έτος μαζί παλέψαμε για τον τίτλο και τον κατακτήσαμε: ένα ανεκτίμητο αποτέλεσμα που επιβεβαιώνει ότι ο δρόμος που είχαμε επιλέξει ήταν ο σωστός. Συνεχίζω να αγωνίζομαι επειδή αγαπώ αυτό το άθλημα και θέλω να επιτύχω ακόμα πιο φιλόδοξους στόχους. Είμαι πεπεισμένος ότι αυτό είναι το σωστό μέρος για να το κάνω. Όσο είμαι εδώ, θα δώσω τα πάντα για να βάψω το μέλλον κόκκινο.”

Claudio Domenicali (Διευθύνων Σύμβουλος της Ducati Motor Holding):Η ανανέωση της συνεργασίας με τον Marc για τις σεζόν 2027 και 2028 αποτελεί την πιο φυσική επιλογή μετά τα απίστευτα αποτελέσματα που πετύχαμε μαζί στην πρώτη του σεζόν με τα κόκκινα χρώματα. Έφερε σε μια νικήτρια ομάδα μια νοοτροπία που είναι, αν είναι δυνατόν, ακόμη πιο αποφασιστική και ένα εξαιρετικό αγωνιστικό πνεύμα. Ο Marc, εκτός από το ότι είναι ένα εξαιρετικό ταλέντο, αντιπροσωπεύει τέλεια τη νοοτροπία της Ducati που βασίζεται στη μεγάλη αφοσίωση και την αυτοθυσία, αλλά και στην αρμονία μέσα στην ομάδα και στην ικανότητα να είναι κανείς εξαιρετικός επαγγελματίας ακόμη και σε μια παιχνιδιάρικη και γαλήνια ατμόσφαιρα. Η συνέχιση της συνεργασίας μας σημαίνει τη διατήρηση της συνέχειας ενός επιτυχημένου προγράμματος και, ως εκ τούτου, την αντιμετώπιση των επόμενων αγωνιστικών περιόδων με τη φιλοδοξία να διατηρήσουμε τη Ducati στην κορυφή του MotoGP.”

Luigi Dall'Igna (Γενικός Διευθυντής της Ducati Corse): “Η εμπιστοσύνη, η σχέση μεταξύ της Ducati και του Marc ξεκινά εδώ. Αυτός μας αναζήτησε πρώτος, μας επέλεξε στη συνέχεια και σήμερα είμαστε ευτυχείς να πούμε ότι σχεδιάζουμε ένα μέλλον —πιο κόκκινο παρά ρόδινο— μαζί. Ο Marc έβαζε πάντα το πάθος του, το κίνητρό του και το αληθινό ανταγωνιστικό του πνεύμα πάνω από όλα στις επιλογές που καθοδήγησαν την εμπειρία του με την ομάδα Ducati Lenovo. Έδειξε εμπιστοσύνη σε ολόκληρη την ομάδα και αυτό μας γέμισε υπερηφάνεια και μας έδωσε κίνητρο να δίνουμε πάντα τον καλύτερό μας εαυτό για να τον υποστηρίξουμε. Ως μηχανικός, η συνεργασία με τον Marc με εντυπωσίασε. Οδήγησε τη Desmosedici GP σε κορυφαίες επιδόσεις, βελτιώνοντας κάθε εξάρτημα. Οι φιλοδοξίες παραμένουν αμετάβλητες και είμαι χαρούμενος που μπορώ να ζήσω, τόσο σε αθλητικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο, ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Ducati μαζί με τον Marc.