MotoGP - Στο τραπέζι η δημιουργία Ένωσης Αναβατών

Με εκπρόσωπο τον αγωνιζόμενο, αναβάτη εξέλιξης και αθλητικό ανταποκριτή Sylvain Guintoli
MotoGP - Δημιουργία ένωσης αναβατών
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

17/10/2023

Οι αναβάτες του MotoGP, θέλουν να ακολουθήσουν τα χνάρια της F1, δημιουργώντας την Ένωση Αναβατών MotoGP, η οποία θα ακολουθεί κοινή γραμμή προς όφελος των συμφερόντων τους έχοντας ως εκπρόσωπο τους τον Sylvain Guintoli.

Η Ένωση των Πιλότων της Formula 1 (GPDA) υπάρχει από το 1961 με το έργο της να είναι σημαντικότατο ειδικότερα στο θέμα της ασφάλειας. Μια ανάλογη Ένωση θα ήταν λογικό να υπάρχει και στο MotoGP ωστόσο μέχρι στιγμής οι αναβάτες εμφανίζονται ανοργάνωτοι. Κατά καιρούς έχουν ακουστεί αρκετές προτάσεις για τη δημιουργία μιας τέτοιας ένωσης ωστόσο το νερό δεν μπήκε ποτέ στο αυλάκι, καθώς οι αναβάτες δεν είχαν πάντα κοινή στάση όσον αφορά τα διάφορα προβλήματα που τους απασχολούσαν, με τις ομάδες και τη Dorna να έχουν το πάνω χέρι.

Αυτό όμως φαίνεται τώρα να αλλάζει καθώς τη φετινή χρονιά υπάρχουν πολλά ζητήματα, ειδικότερα σε θέματα ασφαλείας, με τους περισσότερους αναβάτες να κρούουν το καμπανάκι του κινδύνου τόσο στην Dorna όσο και στις ομάδες τους, με την αύξηση των αγώνων χάρη στα Sprint του Σαββάτου, και την κατακόρυφη αύξηση των τραυματισμών που έφερε το πιο γεμάτο και άκρως αγχωτικό νέο πρόγραμμα του αγωνιστικού σαββατοκύριακου. Η σταγόνα που έκανε το ποτήρι να ξεχειλίσει έπεσε στον αγώνα της Ινδίας, με τους αναβάτες να μην θέλουν να αγωνιστούν καθώς υπήρχαν θέματα ασφαλείας που έθεταν σε κίνδυνο την σωματική ακεραιότητα τους. Παρολαυτά είδαμε για ακόμη μία φορά τους αναβάτες να κάνουν πίσω και την Dorna να κερδίζει. Μετά τον αγώνα της Ινδίας ο Sylvain Guintoli ανέλαβε να διερευνήσει τις απαραίτητες νομικές διαδικασίες ώστε να δημιουργηθεί η Ένωση Αναβατών MotoGP, με αρκετούς εκ των αναβατών να τον στηρίζουν καθώς είχαν δημιουργήσει νωρίτερα μία ομάδα στην εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης WhatsApp, ώστε να συζητούν θέματα τα οποία τους απασχολούν.

MotoGP

Σκοπός της Ένωσης Αναβατών του MotoGP θα είναι να προβάλει το θέμα της ασφάλειας στους αγώνες, να συζητηθούν θέματα τα οποία έχουν προκύψει με τα διοικητικά όργανα της Dorna, να συζητηθούν οι κατώτατοι μισθοί, καθώς και η ασφάλιση των αναβατών όταν έχουν υποστεί κάποιο τραυματισμό. Η επιλογή του Sylvain Guintoli για εκπρόσωπο των αναβατών δεν είναι τυχαία καθώς ο Γάλλος είναι ένα ιδιαίτερα αγαπητό πρόσωπο στην αγωνιστική σκηνή, ενώ έχει συγκροτημένη σκέψη και εκ των έσω άποψη, ώστε να μπορεί να μιλά για σημαντικά θέματα που απασχολούν τους αναβάτες. Ο Guintoli, γνωστός από τη συμμετοχή του στις αγωνιστικές δραστηριότητες της Suzuki, όπου έχει εμπλακεί τόσο στο MotoGP όσο και στους αγώνες Endurance, θα ταξιδέψει στην Αυστραλία για τον αγώνα του MotoGP, ώστε να μοιραστεί τις απόψεις του σχετικά με την ιδέα δημιουργίας της Ένωσης Αναβατών MotoGP, ενώ στη συνέχεια έχοντας ολοκληρώσει τις απαραίτητες ενέργειες θέλει να δημιουργήσει ένα έγγραφο με τη μορφή μνημονίου στο οποίο θα υπογράψουν όλοι οι αναβάτες. Η υπογραφή αυτή θα είναι η δέσμευση των αναβατών απέναντι στην Ένωση και τις ευθύνες που απορρέουν από τη συμμετοχή τους σε αυτήν.

Ετικέτες

MotoGP: Μοναδικό δίχρονο custom Simson για έναν τυχερό στο Sachsenring!

Κλήρωση των διοργανωτών του Γερμανικού GP σε συνεργασία με την ADAC Motorsport
sachsenring-simpson
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

24/6/2026

Για ένα πρωτάθλημα που έχει εξοβελίσει τους δίχρονους κινητήρες εδώ και τουλάχιστον 14 χρόνια – 2012 τα GP125, 2010 τα GP250 και 2002 τα GP500 – ακούγεται σχεδόν ειρωνικό το ότι στο επερχόμενο Γερμανικό Grand Prix στην πίστα Sachsenring θα τρέξει ένα διαγωνισμός με έπαθλο ένα δίχρονο Simson.

Κι όμως, σε συνεργασία με την ADAC Motorsport και τη ΖΤ-Tuning, οι διοργανωτές του Liqui Moly Motorcycle Grand Prix of Deutschland προκήρυξαν έναν σχετικό διαγωνισμό με έπαθλο ένα ιστορικό μικρό δίχρονο μοντέλο της Γερμανίας.

Ο λόγος για το εικονιζόμενο Simson S90 Sachsenring Motorrad Grand Prix Moped, το οποίο ήταν αρχικά ένα S51 που μετά τις περιποιήσεις της ZT-Tuning κατέληξε με κινητήρα 90 cc, κιβώτιο πέντε σχέσεων και ισχύ περίπου 10 ίππων. Οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν ακόμη περιποίηση των αναρτήσεων για πιο σπορτίφ συμπεριφορά και ένα δισκόφρενο 320 mm μπροστά – αν και στη φωτογραφία εικονίζεται ακόμη το αυθεντικό ταμπούρο.

Το τελικό αποτέλεσμα καλλωπίζεται με μια αφαιρετική σύνθεση στα χρώματα της γερμανικής σημαίας.

Η μοτοσυκλέτα θα παρουσιαστεί στην πίστα στη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου (10-12 Ιουλίου), ενώ στον διαγωνισμό έχει δικαίωμα συμμετοχής οποιοσδήποτε ενήλικος, αρκεί να είναι κάτοικος (όχι απαραιτήτως υπήκοος) Γερμανίας.

Για να λάβει κανείς στην κλήρωση δεν χρειάζεται καν να παραστεί στον αγώνα, αλλά αρκεί να ακολουθήσει στο Instagram τους λογαριασμούς @motogp_deutschland και @zt_tuning και να γράψει στα σχόλια γιατί πρέπει οπωσδήποτε να κερδίσει το Simson!

Ο διαγωνισμός (όροι συμμετοχής) άνοιξε την Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026 και θα διαρκέσει έως την Παρασκευή 3 Ιουλίου στις 15:00 (τοπική ώρα Sachsenring), ενώ ο νικητής θα ενημερωθεί με άμεσο μήνυμα.