MotoGP - Στο τραπέζι η δημιουργία Ένωσης Αναβατών

Με εκπρόσωπο τον αγωνιζόμενο, αναβάτη εξέλιξης και αθλητικό ανταποκριτή Sylvain Guintoli
MotoGP - Δημιουργία ένωσης αναβατών
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

17/10/2023

Οι αναβάτες του MotoGP, θέλουν να ακολουθήσουν τα χνάρια της F1, δημιουργώντας την Ένωση Αναβατών MotoGP, η οποία θα ακολουθεί κοινή γραμμή προς όφελος των συμφερόντων τους έχοντας ως εκπρόσωπο τους τον Sylvain Guintoli.

Η Ένωση των Πιλότων της Formula 1 (GPDA) υπάρχει από το 1961 με το έργο της να είναι σημαντικότατο ειδικότερα στο θέμα της ασφάλειας. Μια ανάλογη Ένωση θα ήταν λογικό να υπάρχει και στο MotoGP ωστόσο μέχρι στιγμής οι αναβάτες εμφανίζονται ανοργάνωτοι. Κατά καιρούς έχουν ακουστεί αρκετές προτάσεις για τη δημιουργία μιας τέτοιας ένωσης ωστόσο το νερό δεν μπήκε ποτέ στο αυλάκι, καθώς οι αναβάτες δεν είχαν πάντα κοινή στάση όσον αφορά τα διάφορα προβλήματα που τους απασχολούσαν, με τις ομάδες και τη Dorna να έχουν το πάνω χέρι.

Αυτό όμως φαίνεται τώρα να αλλάζει καθώς τη φετινή χρονιά υπάρχουν πολλά ζητήματα, ειδικότερα σε θέματα ασφαλείας, με τους περισσότερους αναβάτες να κρούουν το καμπανάκι του κινδύνου τόσο στην Dorna όσο και στις ομάδες τους, με την αύξηση των αγώνων χάρη στα Sprint του Σαββάτου, και την κατακόρυφη αύξηση των τραυματισμών που έφερε το πιο γεμάτο και άκρως αγχωτικό νέο πρόγραμμα του αγωνιστικού σαββατοκύριακου. Η σταγόνα που έκανε το ποτήρι να ξεχειλίσει έπεσε στον αγώνα της Ινδίας, με τους αναβάτες να μην θέλουν να αγωνιστούν καθώς υπήρχαν θέματα ασφαλείας που έθεταν σε κίνδυνο την σωματική ακεραιότητα τους. Παρολαυτά είδαμε για ακόμη μία φορά τους αναβάτες να κάνουν πίσω και την Dorna να κερδίζει. Μετά τον αγώνα της Ινδίας ο Sylvain Guintoli ανέλαβε να διερευνήσει τις απαραίτητες νομικές διαδικασίες ώστε να δημιουργηθεί η Ένωση Αναβατών MotoGP, με αρκετούς εκ των αναβατών να τον στηρίζουν καθώς είχαν δημιουργήσει νωρίτερα μία ομάδα στην εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης WhatsApp, ώστε να συζητούν θέματα τα οποία τους απασχολούν.

MotoGP

Σκοπός της Ένωσης Αναβατών του MotoGP θα είναι να προβάλει το θέμα της ασφάλειας στους αγώνες, να συζητηθούν θέματα τα οποία έχουν προκύψει με τα διοικητικά όργανα της Dorna, να συζητηθούν οι κατώτατοι μισθοί, καθώς και η ασφάλιση των αναβατών όταν έχουν υποστεί κάποιο τραυματισμό. Η επιλογή του Sylvain Guintoli για εκπρόσωπο των αναβατών δεν είναι τυχαία καθώς ο Γάλλος είναι ένα ιδιαίτερα αγαπητό πρόσωπο στην αγωνιστική σκηνή, ενώ έχει συγκροτημένη σκέψη και εκ των έσω άποψη, ώστε να μπορεί να μιλά για σημαντικά θέματα που απασχολούν τους αναβάτες. Ο Guintoli, γνωστός από τη συμμετοχή του στις αγωνιστικές δραστηριότητες της Suzuki, όπου έχει εμπλακεί τόσο στο MotoGP όσο και στους αγώνες Endurance, θα ταξιδέψει στην Αυστραλία για τον αγώνα του MotoGP, ώστε να μοιραστεί τις απόψεις του σχετικά με την ιδέα δημιουργίας της Ένωσης Αναβατών MotoGP, ενώ στη συνέχεια έχοντας ολοκληρώσει τις απαραίτητες ενέργειες θέλει να δημιουργήσει ένα έγγραφο με τη μορφή μνημονίου στο οποίο θα υπογράψουν όλοι οι αναβάτες. Η υπογραφή αυτή θα είναι η δέσμευση των αναβατών απέναντι στην Ένωση και τις ευθύνες που απορρέουν από τη συμμετοχή τους σε αυτήν.

Ετικέτες

O Chantra φεύγει από τα MotoGP – Συνεχίζει με Honda HRC στο WorldSBK στο πλευρό του Jake Dixon

Φαινόταν πριν από τον πρώτο αγώνα ότι δεν κάνει για εκεί
Chantra sign WSBK Honda HRC
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

30/9/2025

Η IDEMITSU Honda LCR επιβεβαίωσε ότι ο Somkiat Chantra δεν θα παραμείνει στην ομάδα για τη σεζόν 2026. Ο Ταϊλανδός αναβάτης, που πέρυσι έγινε ο πρώτος εκπρόσωπος της Ταϊλάνδης στα MotoGP και κατάφερε να συγκεντρώσει τους πρώτους του βαθμούς παρά τους τραυματισμούς του, ετοιμάζεται να ξεκινήσει ένα νέο κεφάλαιο στην καριέρα του, αυτή τη φορά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, με την εργοστασιακή ομάδα Honda HRC

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Honda HRC, ο Chantra θα είναι ομόσταυλος του Jake Dixon, δημιουργώντας ένα ολοκαίνουργιο δίδυμο για την ομάδα στη σεζόν 2026. Ο  Chantra θα γίνει ο πρώτος Ταϊλανδός αναβάτης που θα συμμετάσχει κανονικά στο WorldSBK με εργοστασιακή μοτοσυκλέτα.

Το ταξίδι του Chantra προς το WorldSBK ξεκίνησε στο Asia Talent Cup, όπου σημείωσε νίκη το 2015 στο Buriram και κατέκτησε τον τίτλο το 2016. Από την άλλη πλευρά, ο Dixon έχει μακρά εμπειρία, έχοντας ξεκινήσει από τα πρωταθλήματα BSB, στη συνέχεια περάσει στη Moto2, και πλέον στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike με τη Honda.

Ο Lucio Cecchinello, διευθυντής της ομάδας LCR, δήλωσε ότι η πρώτη χρονιά του Chantra στο MotoGP δεν υπήρξε εύκολη λόγω τραυματισμών, όμως αναγνώρισε την αφοσίωσή του, τον αγωνιστικό του χαρακτήρα και το ιστορικό του επίτευγμα ως πρώτου Ταϊλανδού στην κορυφαία κατηγορία.

Η Honda HRC, από την πλευρά της, σχολίασε ότι αυτό το νέο δίδυμο, Chantra και Dixon, φέρνει στην ομάδα ταλέντο, εμπειρία και δυναμική για να ενισχύσει τη θέση της στα Superbike.

Όπως φαίνεται, στις μουσικές καρέκλες ο τελευταίος πάντα φεύγει και κανείς δεν μοιάζει να εκπλήσσεται από την εξέλιξη αυτή. Τα αποτελέσματα και οι τραυματισμοί του Ταϊλανδού φαινόντουσαν πώς θα τον οδηγούσαν στην έξοδο από την μεγάλη κατηγορία στο φινάλε της σεζόν του 2025.

Η θέση αυτή δεν μπορούσε να δεσμευτεί για τον Oliveira γιατί η Honda κράτα πάντα μια θέση για Ιάπωνα αναβάτη. Ο Chantra κατέλαβε την σέλα γιατί ο Ai Ogura επέλεξε το πιο ανταγωνιστικό σύνολο της Aprilia RS-GP στην δορυφορική Aprilia Trackhouse, ανοίγοντας έτσι την θέση, που προσφέρθηκε σε Ασιάτη. Μένει να δούμε τώρα τι θα κάνει η Honda για να πλαισιώσει τον Johann Zarco στην δορυφορική της ομάδα LCR.

Αρχή φόρμας

Τέλος φόρμας