MotoGP Takeo Yokoyama: Η μοτοσυκλέτα της Honda έχει αλλάξει πολύ

Τα πράγματα θα ήταν αλλιώς αν έτρεχε ο Marquez
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

1/11/2020

Ο Takeo Yokoyama είναι ο Technical Director του HRC και βρίσκεται με την Honda από το 1996. Πριν αναλάβει αυτό τον ρόλο ήταν για τρία χρόνια ο αρχιμηχανικός του Dani Pedrosa, κι έτσι οι δηλώσεις του μπορούν να περάσουν στα ψιλά γράμματα.

Ο Takeo πρακτικά επιβεβαίωσε αυτό που είναι ευρέως αποδεκτό, πως υπάρχει αλλαγή στην συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας της Honda και πως η άνοδος στα αποτελέσματα του Nakagami δεν είναι τυχαία. Είναι κάτι στο οποίο οδηγήθηκαν συνειδητά μετά από τους ταυτόχρονους τραυματισμούς στην αρχή αυτής της τόσο πολύπλοκης σεζόν.

Έτσι κι αλλιώς πρόκειται για την δυσκολότερη χρονιά στο HRC, μία χρονιά που φέρνει τα κορυφαία στελέχη αντιμέτωπα με τις επιλογές τους αλλά με μία πρωτοφανή αμεσότητα, καλούμενοι να απαντήσουν την ώρα που τα γεγονότα ξεδιπλώνονται μπροστά τους. Καθώς αυτό είναι ένα ζήτημα βαθύτερης ανάλυσης, ας μείνουμε στα δεδομένα.

Ο Yokoyama λέει πως η μοτοσυκλέτα είναι πλέον πολύ διαφορετική και από την θέση που βρίσκεται, ως τεχνικός διευθυντής, ξέρει πολύ καλά τι λέει. Επιβεβαιώνοντας αυτά που βλέπουμε τόσο καιρό:

 «Η Honda επιδιώκει να έχει τον καλύτερο αναβάτη, και η φιλοσοφία της είναι να προσαρμόζει την μοτοσυκλέτα της επάνω του. Αυτό κάνουμε τα τελευταία επτά χρόνια, αλλά ξαφνικά αυτό το μέτρο και σημείο αναφοράς χάθηκε. Δεν χάσαμε κι εμείς το έδαφος κάτω από τα πόδια μας, αλλά έπρεπε να προσαρμοστούμε σε διαφορετικό οδηγικό στιλ. Επαναπροσδιορίζοντας αναγκαστικά την φιλοσοφία μας για αυτή την σεζόν, ώστε να βοηθήσουμε περισσότερους αναβάτες. Όλοι οι μηχανικοί καθίσαμε κάτω και σκεφτήκαμε σε ποιους τομείς πρέπει να εργαστούμε χωρίς τον Marc!

                Προσπαθήσαμε να κάνουμε όσα περισσότερα μπορούσαμε με αυτά που είχαμε και όλα όσα είχαμε να αντιμετωπίσουμε αυτή την σεζόν: την μοτοσυκλέτα, το ελαστικό, το πρόγραμμα, τις πίστες… Ήταν μία πρόκληση αλλά ήταν αναζωογονητική. Θεωρώ πως ακόμη κι αν ο Marc δεν είχε τραυματιστεί στην αρχή της σεζόν η μοτοσυκλέτα δεν θα ήταν αυτή που είναι τώρα. Ακολουθήσαμε τις επιταγές των αναβατών που είχαμε μπροστά μας κι ενώ δεν κάνουμε ποτέ κάτι που δεν θέλει ο Marc, παρόλο αυτά δεν ήταν και εκεί για να καθοδηγεί, οπότε σίγουρα τα πράγματα πήραν διαφορετική τροπή»

Με τα λόγια αυτά ο Yokoyama ξεκαθαρίζει πως η μοτοσυκλέτα της Honda έχει αλλάξει…

«Ακόμη και κατά την διάρκεια της καραντίνας κάναμε συνεχή προετοιμασία για την εκκίνηση της σεζόν και προσπαθούσα να είμαι συγκεντρωμένος, ψυχή και σώμα έτοιμος για την έναρξη της σεζόν οποιαδήποτε στιγμή. Πήγαμε μια-δυο φορές στο Motegi με τον Nakagami και μοτοσυκλέτα παραγωγής, που παρόλο που δεν έχει καμία σχέση με τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες, ήταν ωστόσο καλύτερο από το τίποτα. Στην Jerez βέβαια το αποτέλεσμα ήταν αποκαρδιωτικό, πήγαμε με άλλες προσδοκίες γιατί είναι μία από τις πίστες που ξέρει καλά, την αγαπά ιδιαίτερα και είναι αρκετά γρήγορος αλλά τελικά δεν ήταν τόσο γρήγορος όσο έπρεπε. Μετά από εκείνον τον αγώνα είχαμε μία πολύ σοβαρή συζήτηση μαζί του και του είπαμε πως πρέπει όλοι μας να κάνουμε περισσότερα και να δουλέψουμε μαζί.»

Η pole position του Nakagami, η πρώτη για Ιάπωνα μετά από 16 χρόνια είναι το επιστέγασμα των παραπάνω. Η πτώση του μόλις μερικά δευτερόλεπτα από την εκκίνηση και ενώ οδηγούσε την κούρσα, δείχνει πως δεν φτάνει μόνο αυτό, χρειάζεται και εμπειρία. Όχι αγωνιστική εμπειρία, εμπειρία να διαχειρίζεσαι την πίεση και το γεγονός πως όλοι κρέμονται επάνω σου! Αυτό είπε και ο ίδιος ο Nakagami, «όταν βγήκαμε στο grid είχα ήδη 200 παλμούς, η καρδιά μου πήγαινε να σπάσει, δεν είχα συνηθίσει σε τέτοια πίεση και δεν μπόρεσα να το διαχειριστώ». Κι αυτό είναι κάτι που το κατακτάς μονάχα με εμπειρία στην πρώτη γράμμη…

Ετικέτες

MotoGP Assen: Η Pole Position στον J. Martin - 4 Aprilia στις 4 πρώτες θέσεις!

1η pole για τον J. Martin από το 2024 - Ένα δέκατο διαφορά οι πέντε πρώτοι!
MotoGP Assen 2026 - Aprilia Jorge MArtin
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

27/6/2026

Χωρίς να φαίνεται να ζορίζεται πολύ ο Jorge Martin πήρε την pole position στην ολλανδική πίστα έχοντας άλλες τρεις Aprilia πίσω του και την πρώτη Ducati μόλις στην 5η θέση.

Ο Diogo Moreira ήταν εκείνος που προηγήθηκε στα πρώτα λεπτά του Q1 με τον Joan Mir να κάνει έναν πολύ καλό χρόνο λίγο μετά το πρώτο πεντάλεπτο για να περάσει μπρoστά από τους υπόλοιπους με 4 δέκατα διαφορά με Morbidelli, Binder και  Quartararo στην πρώτη πεντάδα.

Στα 6 τελευταία λεπτά οι αναβάτες άρχισαν να μπαίνουν ξανά στην πίστα με το 1:31.315 του Mir να κρατά έως το τέταρτο λεπτό πριν τη λήξη με τον Quartararo να κάνει το 1:31.271 αφήνοντας πίσω Mir, Moreira, Morbidelli και Binder. Ο Moreira έπεσε δύο λεπτά πριν το τέλος ζεσταίνοντας τα ελαστικά του για να προσπαθήσει κάτι καλύτερο, με τον Morbidelli να τα δίνει όλα με καινούργια λάστιχα στο τέλος αλλά με λάθη στο τελευταίο κομμάτι της πίστας έχασε τη διαφορά που είχε καταφέρει να αποκτήσει.

Quartararo και Mir πέρασαν στο Q2 με τους αναβάτες να μπαίνουν μαζικά στην πίστα με το που ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση και τον Bezzecchi να γράφει πρώτος 1:30.853 και να συνεχίζει την επίθεσή του στο χρονόμετρο απειλώντας το απόλυτο ρεκόρ γύρου, ενώ ο πρώτος καλός γύρος του M.Marquez ακυρώθηκε λόγω υπέρβασης των ορίων της πίστας. Bezz, Raul Fernandez, J. Martin, Pedro Acosta και Ai Ogura οι πέντε πρώτοι αναβάτες στο 8ο λεπτό πριν το τέλος με τον M.Marquez να βλέπει έναν ακόμη γύρο του να ακυρώνεται ενώ ο Quartararo έκανε τον 6ο χρόνο 0,463 δλ. πίσω από τον Ιταλό της Aprilia που είχε 4 μοτοσυκλέτες στις πέντε πρώτες θέσεις.

Με πολύ καλούς γύρους πέντε λεπτά πριν το τέλος ο J. Matin πέρασε μπροστά με 1:30.812 για να περάσει στην κορυφή, αφήνοντας πίσω των ομόσταυλό του που δεν μπορούσε να κάνει έναν ολοκληρωμένο γύρο χωρίς απώλειες, με Fernandez τρίτο και Pecco Bagnaia στην τέταρτη θέση και τον Ogura να κλείνει την πρώτη πεντάδα. Mόλις 0.143 δλ. διαφορά χώρις τους έξι πρώτους δύο λεπτά πριν ο τέλος με τον Fernandez να παίρνει φωτιά κάνοντας τον καλύτερο χρόνο για να ακυρωθεί λόγω ορίων.

Εν τω μεταξύ ο M.Marquez δεν μπόρεσε κάτι καλύτερο από 7ος και τελικά ο Martin πήρε την pole position, με το εκπληκτικό Ogura πίσω του στη δεύτερη θέση και τον Bezzecchi να συμπληρώνει την πρώτη σειρά της εκκίνησης, ενώ ο Fernandez είχε τον 4ο καλύτερο χρόνο και ο Pecco Bagnaia είναι ο πρώτος εκπρόσωπος της Ducati στην 5η θέση με μόλις ένα δέκατο διαφορά από τον Martin!

Ακολουθεί έκτος ο Fabio Di Giannantonio με 1:30.955 και 7oς o Marquez με 1:31.131, το χειρότερο αποτέλεσμά του φέτος στις κατατακτήριες. Τον 8ο ταχύτερο γύρο είχε ο Pedro Acosta με τον αναβάτη της KTM  να πετυχαίνει 1:31.224, ενώ ο Quartararo ήταν το πρώτο Yamaha στην 9η θέση με 1:31.316. Ο Mir κατέληξε τελικά 10ος με 1:31.504 και ο Bastianini 11ος με 1:31.604

Ο Alex Marquez και η ομάδα του αποφάσισαν να μη συμμετέχουν στο Q2.