MotoGP & WorldSBK - Νέος ιδιοκτήτης η Liberty Media έναντι 4.2 δις. ευρώ!

Ο Carmelo Ezpeleta θα συνεχίσει να εκτελεί καθήκοντα CEO, με τη Dorna να διατηρεί μειοψηφικό πακέτο
motomag Στα χέρια της Liberty Media το MotoGP έναντι 4.2 δις. ευρώ
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

1/4/2024

Είχατε διαβάσει στο ΜΟΤΟ πως η Liberty Media βρισκόταν μία ανάσα από το να αγοράσει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του ΜotoGP -αλλά και του WorldSBK- έναντι του ποσού των 4 δισ. ευρώ. Αυτή η συμφωνία τελικά ολοκληρώθηκε με την αμερικανική εταιρεία του δισεκατομμυριούχου John Malone να αποκτά το 86% των μετοχών του πιο γνωστού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Μοτοσυκλέτας στον κόσμο, δαπανώντας 4.2 δις. ευρώ.

Μετά τα δικαιώματα της F1, η Liberty Media αποκτά και τα δικαιώματα MotoGP & WorldSBK, με την εξαγορά να αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2024. Η εξαγορά επιπρόσθετα υπόκειται στη λήψη εγκρίσεων από τις αρχές του νόμου περί ανταγωνισμού και ξένων επενδύσεων σε διάφορες δικαιοδοσίες.

Η Liberty Media μετά την εξαγορά θα αποκτήσει το 86% της Dorna η οποία με τη σειρά της θα κρατήσει το 14% των υπόλοιπων μετοχών. Η συναλλαγή αντανακλά εταιρική αξία για το MotoGP στα 4,2 δισεκατομμύρια ευρώ και μια αξία ιδίων κεφαλαίων 3,5 δισεκατομμυρίων ευρώ με το υπάρχον υπόλοιπο χρέους στο MotoGP να αναμένεται να παραμείνει σε ισχύ μετά το κλείσιμο. Ο Carmelo Ezpeleta, ο οποίος κατέχει τη θέση του CEO από το 1994 θα παραμείνει στη θέση του, συνεχίζοντας να διευθύνει την επιχείρηση του MotoGP. Ταυτόχρονα η έδρα της εταιρείας θα παραμείνει και αυτή στη Μαδρίτη.

Στα χέρια της Liberty Media το MotoGP έναντι 4.2 δις. ευρώ

Στη συμφωνία περιλαμβάνονται πέρα από τη μεγάλη κατηγορία MotoGP και οι υποστηρικτικές Moto2 & Moto3, η FIM Enel MotoE, το MOTUL FIM Superbike World Championship και το νέο FIM Women’s Circuit Racing World Championship.

Ο Πρόεδρος και CEO της Liberty Media, Greg Maffei δήλωσε: “Είμαστε ενθουσιασμένοι που επεκτείνουμε το χαρτοφυλάκιό μας αποκτώντας το MotoGP. Ο θεσμός έχει πιστούς και ενθουσιώδεις οπαδούς, συναρπαστικούς αγώνες και ένα οικονομικό προφίλ το οποίο φέρνει κέρδη. Ο Carmelo και η ομάδα του έχουν δημιουργήσει ένα εξαιρετικό θέαμα που μπορούμε να επεκτείνουμε σε ένα ευρύτερο παγκόσμιο κοινό”.

O CEO της Dorna, Carmelo Ezpeleta ανέφερε: “Είναι το καλύτερο βήμα για το MotoGP. Είμαστε περήφανοι που έχουμε καταφέρει το προϊόν μας να έχει αυτή την αξία. Η Liberty Media θα φέρει νέα στοιχεία και θα επεκτείνει το MotoGP ακόμη περισσότερο σε όλο τον κόσμο”.

Μετά την υπογραφή της συμφωνίας ξεκινά μία νέα εποχή για το MotoGP, η οποία θα φέρει νέα στοιχεία κυρίως στον τομέα του marketing, των χορηγιών ενώ δεν αποκλείεται να δούμε τον θεσμό να βαδίζει στα χνάρια της F1.

Ετικέτες

MotoGP: Jorge Martin - Με πόνους μετά τη Βραζιλία - “Είμαι καλύτερος αναβάτης από το 2024”

Ο Ισπανός της Aprilia εμφανίζεται αισιόδοξος παρά τη σωματική καταπόνηση
Jorge-Martin
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

27/3/2026

Παρά την κούραση και τους πόνους από το απαιτητικό GP Βραζιλίας, ο Jorge Martin δηλώνει δυνατός από ποτέ, τονίζοντας πως έχει εξελιχθεί σημαντικά σε σχέση με τη χρονιά τίτλου του 2024.

Ο Jorge Martin φτάνει στο Grand Prix των ΗΠΑ στο Austin με ανεβασμένη ψυχολογία, αλλά και με εμφανή σωματική καταπόνηση μετά από ένα ιδιαίτερα απαιτητικό αγωνιστικό σερί. Ο Ισπανός αναβάτης της Aprilia προέρχεται από το καλύτερο μέχρι στιγμής Σαββατοκύριακο με τη νέα του ομάδα στη Goiania της Βραζιλίας, όπου κατέκτησε δύο βάθρα και συνέβαλε σε ένα εντυπωσιακό 1-2 για την ιταλική εταιρεία, πίσω από τον ομόσταυλο Marco Bezzecchi.

Ωστόσο, η προσπάθεια αυτή είχε το τίμημά της. Ο Martin παραδέχθηκε πως αισθάνεται πόνους μετά τον αγώνα στη Βραζιλία, επισημαίνοντας ότι τα συνεχόμενα αγωνιστικά τριήμερα δεν είναι ιδανικά για τη φυσική του κατάσταση. “Ειλικρινά, νιώθω λίγο πόνο μετά τη Βραζιλία. Οι συνεχόμενοι αγώνες δεν είναι ό,τι το καλύτερο για μένα. Θα δούμε πώς θα αντιδράσει το σώμα μου στους πρώτους γύρους εδώ στο Austin, που είναι μια πολύ απαιτητική πίστα.”

Jorge-Martin

Η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο κρίσιμη αν αναλογιστεί κανείς ότι ο Martin είχε χάσει σημαντικό χρόνο πέρυσι λόγω τραυματισμών, συμπεριλαμβανομένου και του αγώνα στο Circuit of the Americas, ενώ χειρουργικές επεμβάσεις τον κράτησαν εκτός και από τις δοκιμές προετοιμασίας.

Παρά τα προβλήματα, το ξεκίνημα της σεζόν είναι ιδιαίτερα θετικό. Μετά από δύο τερματισμούς μέσα στην πεντάδα στην Ταϊλάνδη και τα διπλά βάθρα στη Βραζιλία, ο Martin δείχνει να βρίσκει ρυθμό με την Aprilia και να επιβεβαιώνει ότι αποτελεί βασικό διεκδικητή του τίτλου. Ο ίδιος, μάλιστα, θεωρεί πως έχει ήδη κάνει βήμα προόδου σε σχέση με το 2024, όταν κατέκτησε το πρωτάθλημα με την Ducati και την ομάδα Pramac.

“Πάντα προσπαθώ να βελτιώνομαι και πιστεύω ότι τώρα είμαι καλύτερος αναβάτης από ό,τι ήμουν το 2024. Το επίπεδο όμως ανεβαίνει συνεχώς και οι μοτοσυκλέτες εξελίσσονται,” δήλωσε.

Παρά τη φιλοδοξία του, ο Martin κρατά χαμηλούς τόνους όσον αφορά τους στόχους του για το Texas: “Οι προσδοκίες είναι ίδιες με τους πρώτους αγώνες. Το να τερματίσω είναι ήδη ένας καλός στόχος και να πάρω βαθμούς. Αυτό θα είναι σημαντικό στο τέλος της χρονιάς. Πρέπει να αποφύγω τα λάθη και απλώς να φέρω τη μοτοσυκλέτα στον τερματισμό.”

Ο Ισπανός ξεκινά το αγωνιστικό τριήμερο στις ΗΠΑ δεύτερος στη βαθμολογία του πρωταθλήματος, έντεκα βαθμούς πίσω από τον Bezzecchi, σε μια σεζόν που προμηνύεται ιδιαίτερα ανταγωνιστική.

Jorge-Martin