MotoGP & WSBK Ινδονησία 2021: Έκλεισε ο αγώνας σε δημόσιο δρόμο!

Το είχαμε γράψει τον περασμένο Νοέμβριο!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

23/2/2019

Οριστικοποιήθηκε η ένταξη ενός αγώνα σε δημόσιο δρόμο στην Ινδονησία, τόσο για τα MotoGP όσο και για τα MOTUL WSBK με έναρξη το 2021! Το επίθετο δημόσιος χωρά βέβαια τεράστια εξήγηση, κι αν πιάνετε αυτή την είδηση από τώρα, είναι αναγκαίο να διαβάσετε πρώτα ολόκληρο το ιστορικό αυτής της απόφασης και το εύρος των εργασιών που θα γίνουν σε κάτι που θα φτιαχτεί ως μία κανονική πίστα κι απλά θα χρησιμοποιείται από την κυκλοφορία τον υπόλοιπο χρόνο. Εν συντομία λοιπόν, πρόκειται για δρόμους ανοικτούς στην κυκλοφορία που θα κατασκευαστούν όμως με προδιαγραφές πίστας, προσφέροντας τα τεράστια περιθώρια ασφαλείας που απαιτούν οι αγωνιζόμενοι στα MotoGP που φυσικά σημαίνει πως θα υπάρχουν τόσο οι βοηθητικοί δρόμοι, όσο και οι αμμοπαγίδες και όλα τα προστατευτικά. Παράλληλα ένας τεράστιος χώρος, κατασκευασμένος για αυτό το σκοπό, θα φιλοξενεί τα paddock ενώ τα περισσότερα δωμάτια των ιδιωτικών αλλά και των προς ενοικίαση κατοικιών και δωματίων, θα έχουν οπτική πρόσβαση στον αγώνα, φέρνοντας μία εμπειρία τύπου Μονακό.

Πρακτικά λοιπόν, ο Ezpeleta δεν βγαίνει ψεύτης όταν το 2014 δήλωνε στην Σιγκαπούρη πως τα MotoGP αποκλείεται να επιστρέψουν σε δημόσιο δρόμο. Ναι τον υπόλοιπο χρόνο θα κυκλοφορούν αυτοκίνητα των κατοίκων το νέου τουριστικού χωριού, αλλά οι δρόμοι αυτοί κατασκευάζονται από την αρχή, όπως και ολόκληρο το ξενοδοχειακό συγκρότημα και το σύμπλεγμα των μόνιμων κατοικιών που αυτό προσφέρει, με βάση να φιλοξενήσουν τις ταχύτερες μοτοσυκλέτες του κόσμου. Τυχεροί λοιπόν όχι εκείνοι που θα κυκλοφορούν με ενοικιασμένα αυτοκίνητα προς τις σουίτες τους, αλλά όσοι εγκατασταθούν στις μόνιμες κατοικίες που τώρα κατασκευάζονται και θα οδηγούν εκεί όλο το χρόνο…

Θυμηθείτε - MotoGP: Επιστροφή σε δημόσιους δρόμους! Δυνατή υποψηφιότητα Ινδονησίας
Πιο δυνατό από ποτέ αυτό ενδεχόμενο

Η νέα ημι-μόνιμη πίστα θα πιάνει μπόλικο χώρο από τα 1.3010 στρέμματα στα οποία εκτείνεται το τουριστικό συγκρότημα Mandalika. Πρόκειται για μία παραθαλάσσια έκταση στα νότια του νησιού Lombok, το οποίο είναι ο εξίσου όμορφος γείτονας της πασίγνωστης νήσου Bali, αν και πολύ λιγότερο αξιοποιημένος τουριστικά. Όλα αυτά τα σχέδια, η δημιουργία ενός τεράστιου resort που να συνδυάζει και πίστα αγώνων, και η συζήτηση για την ένταξη της Ινδονησίας στο πρόγραμμα δεν είναι φυσικά καινούρια κατάσταση. Έχουν ξεκινήσει χρόνια τώρα, με πρώτη –επίσημη- ανακοίνωση το 2017, αναθέρμανση αρχές του προηγούμενο έτους και οριστικοποίηση στα τέλη του 2018, όπως είχαμε γράψει, με τελική ανακοίνωση σήμερα. Αναλυτικές δηλώσεις της Dorna και της κατασκευαστικής αναμένεται να ακολουθήσουν τις επόμενες ημέρες.

Η ένταξη της Ινδονησίας είναι κρίσιμο στάδιο για τα MotoGP και την παγκόσμια θέση της μοτοσυκλέτας γενικότερα, κι αυτό γιατί πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες αγορές από μόνη της, ενώ έχει και έντονη εξαγωγική δραστηριότητα από την στιγμή που εκεί έχουν εγκαταστήσει εργοστάσια αρκετοί κατασκευαστές μοτοσυκλετών. Η Dorna για χρόνια τώρα θέλει να προσθέσει έναν αγώνα στην χώρα με τα πολλά νησιά και τις πολλές μοτοσυκλέτες, αλλά η διαφθορά και η πολιτική αστάθεια έχουν αποτρέψει όλα τα σχέδια.

MotoGP σε δημόσιους δρόμους!
Το σχέδιο της Dorna

Σκεφτείτε πως είχαν φτάσει να συζητούν την επέκταση μίας πίστας που οι εγκαταστάσεις της είναι λιγότερες από την πίστα που έχουμε εμείς στις Σέρρες και που μπορεί πλήρως να εξυπηρετεί τις ελληνικές ανάγκες – και με το παραπάνω- αλλά απέχει πολύ από το να φιλοξενήσει τα MotoGP. Κι όμως συζητούσαν αυτό το ενδεχόμενο, πριν κάθε έρευνα που διεξήγαγαν τους οδηγήσει στο ίδιο συμπέρασμα: Πως τα αεροπλάνα που θα προσγειωθούν εκεί φορτωμένα με τα MotoGP, μπορεί να μείνουν καθηλωμένα έως ότου καταβληθούν υπέρογκες μίζες… Παράλληλα η εκάστοτε κυβέρνηση της Ινδονησίας δεν ήταν καθόλου βέβαιο πως θα σεβόταν το συμβόλαιο της Dorna με την πίστα. Όλα αυτά όμως ξεπερνιούνται όμως αν γίνουν σε ένα μέρος που η κυβέρνηση δεν έχει δικαιοδοσία με ένα γειτονικό αεροδρόμιο που το διαχειρίζονται Ευρωπαίοι…Να λοιπόν τα υλικά με τα οποία δέθηκε η συνταγή πίσω από την συμφωνία για την ένταξη της Ινδονησίας στο πρόγραμμα των αγώνων!

Οι όποιες αντιδράσεις των ντόπιων κατοίκων κάμφθηκαν με δύο τρόπους. Πρώτα δόθηκε η επιβεβαίωση πως μία από τις γειτονικές παραλίες της δαντελωτής ακτής, η ομορφότερη του νησιού, θα παραμείνει ανεπηρέαστη από κάθε δραστηριότητα του resort πέρα των ήπιων εγκαταστάσεων για τους λουόμενους, και φυσικά πως θα δοθεί προτεραιότητα στις προσλήψεις των μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων, που θα αρχίσουν να λειτουργούν εντός του θέρετρου.

Για εμάς, τους θεατές, μία νέα πίστα είναι καλή ανανέωση στο πρόγραμμα των MotoGP όπως κι ένας αγώνας παραπάνω, καθώς το όριο που είχε θέσει η Dorna εξακολουθεί να μην έχει ξεπεραστεί. Παράλληλα δεν υπάρχει αντίστοιχο παράδειγμα προσωρινής πίστας αλλά σε δρόμους και εγκαταστάσεις που από την αρχή να έχουν σχεδιαστεί με αυτό τον σκοπό, ώστε να δικαιολογείται η όποια επιφυλακτικότητα. Η κεντρική ευθεία θα είναι για παράδειγμα ο δρόμος που θα πατήσεις πρώτον από όλους, αν σαν τουρίστας οδηγήσεις προς το θέρετρο κάποια στιγμή που δεν θα έχει αγωνιστική δράση, κι αυτό έχει πολύ καιρό να συμβεί στην ιστορία των MotoGP, ταυτόχρονα όμως, ποτέ δεν είχε γίνει και με αυτό τον τρόπο…

Ετικέτες

MotoGP: Επιτεύχθηκε η πολυαναμενόμενη συμφωνία διοργανωτών-κατασκευαστών έως το 2031!

Aprilia, Ducati, Honda, KTM και Yamaha στη νέα εποχή
GP Deal
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

19/6/2026

Ανακοινώθηκε στο Brno η υπογραφή της νέας συμφωνίας - Concorde Agreement - που θα καθορίσει το πλαίσιο λειτουργίας του πρωταθλήματος από το 2027 έως και το 2031, με τις Aprilia, Ducati, Honda, KTM και Yamaha να δεσμεύονται επίσημα για την παρουσία τους στη νέα πενταετία.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη για το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων μοτοσυκλέτας, καθώς είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του MotoGP που όλοι οι κατασκευαστές-μέλη της MSMA (Motorcycle Sports Manufacturers Association) υπογράφουν μια ενιαία συμφωνία που καλύπτει ολόκληρη την επόμενη αγωνιστική περίοδο.

Σταθερότητα ενόψει των νέων κανονισμών του 2027

Η ανακοίνωση αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία καθώς το 2027 σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για τα MotoGP, με κινητήρες 850 κυβικών εκατοστών, απαγόρευση των συσκευών ρύθμισης των αναρτήσεων και σημαντικές αλλαγές στην αεροδυναμική.

Η νέα συμφωνία δημιουργεί ένα κοινό πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ διοργανωτών και εργοστασίων, καλύπτοντας αγωνιστικά, τεχνικά και εμπορικά ζητήματα για τα επόμενα πέντε χρόνια.

Παράλληλα, οι διοργανωτές του MotoGP - MotoGP Sports Entertainment Group (MGPSEG), πρώην Dorna - ανακοίνωσαν ότι έχει επιτευχθεί συμφωνία επί των βασικών όρων και με τις 11 ομάδες του πρωταθλήματος για την περίοδο 2027-2031, με περισσότερες λεπτομέρειες να αναμένονται το επόμενο διάστημα.

Μήνυμα ενότητας από όλους τους κατασκευαστές

Πέρα από το τυπικό σκέλος της συμφωνίας, το σημαντικότερο στοιχείο είναι το μήνυμα σταθερότητας που εκπέμπει το πρωτάθλημα σε μια περίοδο όπου η παγκόσμια σκηνή του μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλάζει διαρκώς και τα κόστη εξέλιξης αυξάνονται.

Η υπογραφή επιβεβαιώνει ότι όλοι οι σημερινοί κατασκευαστές σκοπεύουν να συνεχίσουν να επενδύουν στο MotoGP τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2031, εξασφαλίζοντας τη συνέχεια ενός grid που τα τελευταία χρόνια προσφέρει τον μεγαλύτερο ανταγωνισμό στην ιστορία της κατηγορίας.

Ο CEO του MotoGP Group, Carmelo Ezpeleta, χαρακτήρισε τη συμφωνία "καθοριστική στιγμή" για το πρωτάθλημα, τονίζοντας ότι η δέσμευση των πέντε εργοστασίων αποτελεί τη βάση για τη μελλοντική ανάπτυξη του θεσμού.

Τι σημαίνει για το μέλλον του MotoGP

Η συμφωνία δεν αφορά μόνο τη διατήρηση των κατασκευαστών στο πρωτάθλημα. Ανοίγει επίσης τον δρόμο για κοινές αποφάσεις σχετικά με την περαιτέρω βελτίωση της ασφάλειας, την εξέλιξη των τεχνικών κανονισμών, την ενίσχυση του θεάματος, την προσέλκυση νέων φιλάθλων παγκοσμίως και την εν γένει εμπορική ανάπτυξη του πρωταθλήματος

MGPSEG αναφέρει ότι θα συνεχίσει να επενδύει σε δράσεις προώθησης, εμπορικής ανάπτυξης και αλληλεπίδρασης με το κοινό, όπως η δημόσια 360° προβολή του ολλανδικού Grand Prix στην καρδιά του Λονδίνου, σε συνεργασία με τους κατασκευαστές, με στόχο την περαιτέρω αύξηση της παγκόσμιας απήχησης του θεσμού.

Σημαντική και για την KTM η συμφωνία

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η συμμετοχή της KTM στη νέα συμφωνία, καθώς τους τελευταίους μήνες υπήρξαν αρκετές συζητήσεις σχετικά με το μέλλον της αυστριακής εταιρείας στους αγώνες, λόγω των γνωστών οικονομικών δυσκολιών του ομίλου.

Η υπογραφή έως το 2031 αποτελεί σαφή ένδειξη ότι η KTM εξακολουθεί να θεωρεί το MotoGP βασικό κομμάτι της στρατηγικής της, με τον Pit Beirer να χαρακτηρίζει τη συμφωνία "σημαντική στιγμή για όλους όσοι εμπλέκονται στο πρωτάθλημα".

Η νέα εποχή ξεκινά το 2027

Με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς να βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη και τη Liberty Media να αναλαμβάνει τη διαχείριση του MotoGP μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Dorna, η συμφωνία 2027-2031 αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα θεμέλια για τη νέα εποχή του πρωταθλήματος.

Το MotoGP εξασφάλισε όχι μόνο τη συνέχιση της παρουσίας των πέντε εργοστασίων, αλλά και μια κοινή βάση για τα επόμενα χρόνια, καθώς οι διοργανωτές πίεζαν για δεκαετή δέσμευση των κατασκευαστών έως το 2036, πράγμα που δεν πέτυχαν και φαίνεται πως θα κριθεί από τις τεχνικές λεπτομέρειες της συμφωνίας και τους καρπούς που αυτή θα φέρει, στην ερχόμενη περίοδο με τις σημαντικές αλλαγές τόσο στην τεχνολογία των μοτοσυκλετών, όσο και στον τρόπο με τον οποίο το άθλημα προσεγγίζει το παγκόσμιο κοινό του.