MotoGP Yamaha: Ελεύθερος από τώρα ο Vinales!

Δεν θα τρέξει με τη Yamaha έως το τέλος της χρονιάς
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

20/8/2021

Όπως είχαμε πει και αναμέναμε μετά τον δεύτερο αγώνα της Αυστρίας, η Yamaha δεν σκόπευε να αφήσει τον Maverick Vinales να καβαλήσει την εργοστασιακή μοτοσυκλέτα της έως το τέλος της χρονιάς, ειδικά μετά την επίσημη μεταγραφή του στην Aprilia το 2022. Το μόνο που έλειπε ήταν η επίσημη επιβεβαίωση και αυτό ακριβώς έγινε σήμερα με την κοινή επίσημη ανακοίνωσή της Yamaha και της πλευράς του Vinales για οριστική απομάκρυνσή του από το box της εργοστασιακής ομάδας. Τόσο στις δηλώσεις του Lin Jarvis, όσο και σε εκείνες του Maverick Vinales, είναι εμφανής η προσπάθεια να δείξουν πως αυτή η απόφαση έγινε κατόπιν συμφωνίας των δύο πλευρών και φυσικά δεν παρέλειψαν να ευχαριστήσουν η μία πλευρά την άλλη για τα 4,5 χρόνια συνεργασίας που είχαν έως σήμερα. Η αλήθεια βέβαια είναι πως οι δύο πλευρές δεν χωρίζουν στη μέση της χρονιάς με βελούδινο τρόπο… Μετά από αυτές τις εξελίξεις, η Yamaha θα πρέπει να βρει ποιοι αναβάτες θα καλύψουν τις δύο κενές θέσεις μέχρι να επιστρέψει ο Franco Morbidelli στο Misano.

Ένα άλλο ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί αφορά την Aprilia και αν θα έχει τη χρυσή ευκαιρία να δώσει από τώρα μια μοτοσυκλέτα της στον Vinales. Μέσα στις δηλώσεις του Lin Jarvis υπάρχει η φράση “Θα μπορεί κι αυτός (ο Vinales) να επικεντρωθεί από τώρα στο επόμενο βήμα της καριέρας του”, όμως δεν είναι ξεκάθαρο αν υπάρχει κάποια ρήτρα στη συμφωνία του “χωρισμού” που να απαγορεύει κάτι τέτοιο. Συνήθως υπάρχει, αλλά αυτό το ξαφνικό διαζύγιο δεν είναι κι από τα πιο φυσιολογικά που έχουμε δει... Να θυμίσουμε εδώ πως ο Maverick Vinales είχε το δεύτερο πιο ακριβό συμβόλαιο στα MotoGP μετά τον Marquez.   

MotoGP: KTM - Περιορισμοί στην απόδοση του κινητήρα μετά τα συνεχή ζητήματα αξιοπιστίας

Προβληματισμός για τις συνέχεις μηχανικές βλάβες και την απώλεια βαθμών στη μάχη του πρωταθλήματος
RC16
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/6/2026

Η KTM φαίνεται να πληρώνει το τίμημα των προβλημάτων αξιοπιστίας που αντιμετωπίζει φέτος στα MotoGP. Σύμφωνα με πληροφορίες από την pit lane του Assen, η αυστριακή ομάδα έχει περιορίσει την απόδοση των κινητήρων του RC16 προκειμένου να αποφύγει νέες μηχανικές αστοχίες, κάτι που ενδέχεται να επηρεάσει τις επιδόσεις της στους ερχόμενους αγώνες.

Παρά το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό ξεκίνημα στη σεζόν του 2026, οι ελπίδες του Pedro Acosta για διεκδίκηση του τίτλου έχουν μειωθεί αισθητά, όχι λόγω λαθών του ίδιου αλλά εξαιτίας διαδοχικών τεχνικών προβλημάτων.

Ο Ισπανός εγκατέλειψε τόσο στο ωριαίο Practice όσο και στον τελευταίο γύρο του Grand Prix του Brno λόγω μηχανικών βλαβών, ενώ είχε αντιμετωπίσει ακόμη ένα τεχνικό πρόβλημα στη Βαρκελώνη. Εκείνη η αστοχία είχε ως αποτέλεσμα να πέσει πάνω του ο Alex Marquez, προκαλώντας ένα από τα πιο σοβαρά ατυχήματα της τελευταίας περιόδου στα MotoGP.

Σαν να μην έφταναν αυτά, ο Acosta απέδωσε και την πτώση του στον αγώνα Sprint του Brno σε δυσλειτουργία του συστήματος ride-height. Αντίστοιχα προβλήματα έχει αντιμετωπίσει και ο ομόσταυλός του Brad Binder, ο οποίος είχε τεχνική βλάβη κατά τη διάρκεια των δοκιμών στο Mugello.

Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο του επίσημου προγράμματος των MotoGP, Jack Appleyard, η KTM αποφάσισε να περιορίσει την απόδοση των κινητήρων μετά τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στις δοκιμές της Παρασκευής στο Mugello.

Η συγκεκριμένη επιλογή θεωρείται ότι εξηγεί και τις χαρακτηριστικές εικόνες στον αγώνα της Ιταλίας, όπου οι Ducati και ιδιαίτερα εκείνη του Marc Marquez προσπερνούσαν με χαρακτηριστική ευκολία τον Acosta στη μεγάλη ευθεία του Mugello, με την RC16 να δείχνει αισθητά πιο αργή στην τελική ταχύτητα.

RC16

Το ίδιο περιορισμένο set-up φαίνεται πως χρησιμοποιείται και αυτό το Σαββατοκύριακο στο Assen. Ωστόσο, οι άνθρωποι της KTM εκτιμούν ότι η επιλογή αυτή θα έχει μικρότερο αντίκτυπο, καθώς τόσο το Assen όσο και το Sachsenring δεν είναι πίστες που ευνοούν τις πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες. Μάλιστα, η ευθεία εκκίνησης-τερματισμού του Assen είναι η μικρότερη του φετινού ημερολογίου.

Από την πλευρά του, ο team manager της Red Bull KTM Factory Racing, Aki Ajo, εμφανίστηκε καθησυχαστικός μετά τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Ολλανδία, δηλώνοντας ότι η ομάδα έχει πλέον κατανοήσει την αιτία των προβλημάτων αξιοπιστίας και θεωρεί ότι έχει βρει τη σωστή κατεύθυνση για την αντιμετώπισή τους.

Παραμένει πάντως άγνωστο αν η KTM θα μπορέσει σύντομα να επαναφέρει τους κινητήρες στην πλήρη απόδοσή τους ή αν θα χρειαστεί να συνεχίσει με πιο συντηρητικές ρυθμίσεις, θυσιάζοντας μέρος της τελικής ταχύτητας προκειμένου να εξασφαλίσει την αξιοπιστία μέχρι το τέλος της σεζόν.