Ο Rossi ανακηρύχθηκε "MotoGP Legend"!

Μπήκε στο Πάνθεον των θρύλων
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

15/11/2021

Αν και ήδη ο Valentino Rossi είναι ένας ζωντανός θρύλος, αμέσως μετά τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στην Valencia, στην διάρκεια της τελετής των βραβεύσεων, του απονεμήθηκε το μετάλλιο που τον βάζει στην λίστα του "MotoGPHall of Fame" και είναι πλέον και επίσημα ένας MotoGP™ Legend!

Ο εννιά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έδειξε έκπληκτος από αυτή την τιμητική διάκριση, η οποία προστέθηκε σε ένα πλήθος εκδηλώσεων που διήρκεσε όλη την ημέρα του αγώνα. Ο συναισθηματικά φορτισμένος γύρος μετά τον τερματισμό και η υποδοχή… ήρωα στο box της Petronas ήταν μόνο η αρχή, αφού είχε "βαφτεί" ήδη όλο το αγωνιστικό διήμερο κίτρινο, προς τιμήν του νούμερου "46".

Ο CEO της Dorna, Carmelo Ezpeleta, απένεμε στον Rossi το μετάλλιο των MotoGP™ Legend πάνω στη σκηνή, τιμώντας τις 26 σεζόν της καριέρας του κατά τις οποίες έγραψε Ιστορία και μπήκε στις καρδιές εκατομμυρίων ανθρώπων. Εννέα Παγκόσμια Πρωταθλήματα, 115 νίκες και 235 τερματισμού στο βάθρο σε όλες τις κατηγορίες, αποτελούν ένα απίστευτο ρεκόρ, αλλά ο Ιταλός από την Tavullia είναι πολλά παραπάνω από μερικούς αριθμούς.

Ο Rossi μπήκε πλέον στην λίστα μαζί με μερικούς από τους μεγαλύτερους αναβάτες όλων των εποχών που έχουν χριστεί ως MotoGP™ Legends, όπως οι Giacomo Agostini, Mick Doohan, Geoff Duke, Wayne Gardner, Mike Hailwood, Daijiro Kato, Eddie Lawson, Anton Mang, Angel Nieto, Wayne Rainey, Phil Read, Jim Redman, Kenny Roberts, Jarno Saarinen, Kevin Schwantz, Barry Sheene, Marco Simoncelli, Freddie Spencer, Casey Stoner, John Surtees, Carlo Ubbiali, Alex Crivillé, Franco Uncini, Marco Lucchinelli, Randy Mamola, Kork Ballington, Dani Pedrosa, Stefan Dörflinger, JorgeAsparMartinez και αδικοχαμένος μεγάλος αναβάτης, Nicky Hayden.

Ο ίδιος ο Rossi στις δηλώσει του είπε: "Σκεφτόμουν πάντα αυτή την ημέρα ως εφιάλτη, διότι σηματοδοτεί το τέλος μιας μακράς καριέρας. Τελικά όμως το απήλαυσα πολύ και θέλω να τους ευχαριστήσω όλους, τον κάθε έναν που έχει συνεργαστεί μαζί μου, όλο το paddock, τους άλλους αναβάτες… ήταν μια αξέχαστη μέρα και το διασκέδασα με την ψυχή μου. Ήταν μια μεγάλη καριέρα και πάντα ήταν η πραγματική χαρά μου."

Ο Ezpeleta με την σειρά του, δήλωσε πως το μόνο που μπορεί να πει στον Rossi είναι ένα μεγάλο ευχαριστώ. Έκανε μια μικρή αναδρομή, τότε πίσω στο 1997, όπου παρακολουθούσε έναν νεαρό αναβάτη να κάνει απίθανους αγώνες, ενώ ήταν και ιδιαίτερα ξεχωριστός για πολλούς λόγους. Ξεκινήσαν να συζητούν μαζί του και από τότε, όπως είπε, όλα όσα έχουν πραγματοποιήσει μαζί, με τον κάθε έναν που εργάζεται στα MotoGP, ήταν εκπληκτικό.

Πρόσθεσε επίσης λέγοντας πως Valentino ήταν ένας εκπληκτικός αναβάτης, κάτι που το απέδειξε και χθες, στα 42 του χρόνια, όπου τον χώριζαν μόλις μερικά δέκατα του δευτερολέπτου από τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Fabio Quartararo". Εξήρε και την προσωπικότητά του, τονίζοντας την συνεισφορά του για την Επιτροπή Ασφαλείας των MotoGP και έκλεισε και αυτός με το περίφημο "Grazie Valentino".

MotoGP - Jorge Martin: Παραδέχεται πως είχε την χειρότερη σεζόν μετά από τίτλο στην ιστορία του αθλήματος!

Ο Ισπανός μίλησε με απόλυτη ειλικρίνεια για την σεζόν που μόλις τελείωσε
martin
Από τον

Παύλο Καρατζά

26/11/2025

Ο Jorge Martin τραυματίστηκε πρωτού ξεκινήσει η σεζόν και έχασε πολλού αγώνες, έπειτα ξανά τραυματίστηκε στο Κατάρ και από εκεί που το 2024 ήταν μία ονειρική χρονιά για εκείνον, το 2025 ήταν ένας πραγματικός εφιάλτης.

Ο Jorge Martin θα ήθελε να ξεχάσει την σεζόν που μας πέρασε. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2024, ο οποίος μετακόμισε στην Aprilia, βίωσε την πιο σκοτεινή χρονιά της καριέρας του με μια σειρά τραυματισμών, αποτυχημένες επιστροφές και ένα ηθικό που είχε πάρει την κατιούσα.

Ο Ισπανός μίλησε με απόλυτη ειλικρίνεια για την σεζόν που μας πέρασε και δήλωσε: “Ναι, χωρίς αμφιβολία. Το 2025 ήταν η χειρότερη χρονιά της αθλητικής μου καριέρας. Ήταν μια πολύ πιο δύσκολη χρονιά από οποιοδήποτε άλλο παγκόσμιο πρωτάθλημα σε πίστα. Η ανάρρωση από τραυματισμούς είναι πολύ πιο περίπλοκη. Να παρακολουθείς τους αγώνες από το σπίτι, να ακολουθείς το πρωτάθλημα από τον καναπέ σου... Ήταν μοναχικό και ψυχολογικά πολύ κουραστικό.

Περισσότερο από φόβο, είχα αμφιβολίες. Κάθε φορά που ξανακαθόμουν στη μοτοσυκλέτα, έπεφτα και δεν καταλάβαινα πραγματικά γιατί. Αλλά μετά την επιστροφή μου, σταδιακά βελτιώθηκα και ανέκτησα την αυτοπεποίθησή μου. Πολλοί παράγοντες συνέβαλαν σε αυτή τη σεζόν, αλλά δεν κατηγορώ τη μοτοσυκλέτα.

Είχα αμφιβολίες για την ικανότητά μου να ανακάμψω από τον τραυματισμό μου, αλλά ποτέ δεν σκέφτηκα να τα παρατήσω. Η αποχώρηση δεν πέρασε καν από το μυαλό μου.

Είναι αναπόφευκτο να υπάρχει ένταση. Μερικές φορές, θα προτιμούσαμε ένας αναβάτης να μην κερδίσει, για προσωπικούς λόγους... Αλλά γενικά, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα γι' αυτό. Και πρέπει να παραδεχτώ ότι δεν έχω παρακολουθήσει πολλές αγώνες. Απλά δεν ήθελα. Χρειαζόμουν να αποσυνδεθώ από τις μοτοσυκλέτες.”

Για το θέμα με το συμβόλαιο του με την Aprilia, είπε: “Όταν είδα ότι τα πράγματα δεν βελτιώνονταν, ήθελα να τελειώσω το συντομότερο δυνατό. Αλλά τελικά, όλα τελείωσαν καλά. Καταλήξαμε σε συμφωνία και είμαι πολύ ευχαριστημένος γι' αυτό. Δεδομένης της απόδοσης της μοτοσυκλέτας, είμαι πεπεισμένος ότι πήρα τη σωστή απόφαση. Η εμπιστοσύνη στην Aprilia, παρά την χαοτική αρχή, δεν κλονίστηκε.”

Για το νούμερο ένα που μάλλον δεν του έφερε και πολύ γούρι, δήλωσε: “Φέτος, δεν με καθόρισε, γιατί δεν μπόρεσα να οδηγήσω όπως ήθελα. Ίσως τώρα θα έλεγα όχι, αλλά ελπίζω να έρθει η μέρα που θα πρέπει να πάρω αυτή την απόφαση. Νομίζω ότι προσθέτει επιπλέον πίεση, αλλά δεν είναι κατάρα. Ο Pecco κέρδισε με τον αριθμό 1.”

Και κλείνει την συνέντευξη με ένα αισιόδοξο μήνυμα “ Όλα όσα έκανα φέτος ήταν για να ξαναμπώ στο παιχνίδι