Όλα όσα είπε ο Joan Mir κατακτώντας τον τίτλο του 2020 στα MotoGP

Οι πρώτες δηλώσεις και συναισθήματα του Mir, ως Παγκόσμιος Πρωταθλητής
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

16/11/2020

Φέτος ήταν μια εντελώς “παράξενη” σεζόν για τα MotoGP. Η πανδημία του κορωνοϊού έκανε ολόκληρη τη χρονιά ένα διαρκές “ροντέο” καταστάσεων και δεδομένων, με αποκορύφωμα την στέψη του Joan Mir με τη Suzuki ως Παγκόσμιου Πρωταθλητή, έναν αγώνα πριν το τέλος της σεζόν, στην δεύτερή του χρονιά στην κορυφαία κατηγορία. Βέβαια, αυτό το τελευταίο ίσως να μην είναι τελικό τόσο “απροσδόκητο” αν δούμε με μια πιο ψύχραιμη ματιά το τι συνέβη όλο αυτό το διάστημα.

Ο Mir πήρε την παρθενική του νίκη στον προηγούμενο αγώνα της Valencia, αλλά χάρη στην συνέπειά του μέσα στην ‘κουτσουρεμένη” και συμπυκνωμένη χρονιά, ήταν αρκετή για να του χαρίσει τον τίτλο και μάλιστα μέσα στην πατρίδα του. Κι αυτό το κατάφερε με ένα εργοστάσιο, την Suzuki, που την τελευταία φορά που πανηγύρισε έναν παγκόσμιο τίτλο ήταν ακριβώς δύο δεκαετίες πριν.

Ο παράγοντας-κλειδί γι’ αυτή την επιτυχία, είναι αυτό που αναφέραμε παραπάνω: η συνέπεια στα αποτελέσματα και τις επιδόσεις του. Για τους λάτρεις των στατιστικών, ο Mir είχε ως μέσο όρο την ένατη θέση (8,7 για την ακρίβεια) στις εκκινήσεις, την στιγμή που οι κυριότεροι αντίπαλοί και διεκδικητές του είχαν ένα εύρος μεταξύ pole position και 18ης θέσης.

Παρ’ όλα αυτά, όπως παραδέχεται κι ο ίδιος, δεν μπορούσε καν να φανταστεί ότι θα γινόταν Παγκόσμιος Πρωταθλητής τόσο νωρίς στην MotoGP πορεία του. Είναι κάτι για το οποίο πάλευα όλη μου τη ζωή, από τότε που ήμουν 10 ετών, δήλωσε αμέσως με τον άθλο του. “Είχα αυτό το όνειρο και δεν σταμάτησα ποτέ να το προσπαθώ, οπότε τι άλλο μπορώ να πω; Ειλικρινά δεν το περίμενα τόσο νωρίς, αλλά τώρα κατακτήσαμε τον τίτλο, είναι δικός μας!”

Όταν ρωτήθηκε τι θα απαντούσε αν το ρωτούσαν πέρσι -στην παρθενική του χρονιά στα MotoGP- ότι θα γινόταν πρωταθλητής το 2020, απάντησε με αφοπλιστική ειλικρίνεια: Θα έλεγα ότι είσαι τρελός! Σε κάθε αγώνα, χρόνο με το χρόνο, γινόμουν πιο γρήγορος και συνήθιζα γρήγορα τις μοτοσυκλέτες. Είχα μια ταχεία πρόοδο, κάτι που αποτελεί το κλειδί για να κερδίσω τον τίτλο στην δεύτερη χρονιά μου στα MotoGP.

Σχετικά με τον δεύτερο αγώνα στην Valencia όπου στέφθηκε πρωταθλητής, ο Mir παραδέχτηκε ότι το να τερματίσει έβδομος ενώ ξεκίνησε από την δωδέκατη θέση, μαρτυρά πλήρως το πόσο νευρικός ένιωθε εκείνη την ώρα. Πρόσθεσε επίσης ότι το μεγάλο διάστημα που χρειάστηκε για να επανέλθουν οι αναβάτες στις πίστες, εξαιτίας της πανδημίας, δίνει άλλον έναν πόντο στο κατόρθωμά του.

“Έδειχνα ήρεμος και χωρίς πίεση, αλλά δεν ήμουν καθόλου ψύχραιμος και ένιωθα μεγάλη πίεση. Ήμουν… σούπερ νευρικός για την ακρίβεια, αλλά η αλήθεια είναι πως αυτή η χρονιά ήταν δύσκολη. Δεν είχαμε πίεση μόνο μέσα στην πίστα, αλλά και στα σπίτια μας όπου έπρεπε να προσέχουμε μην κολλήσουμε τον ιό. Ήταν δύσκολο να το διαχειριστούμε όλο αυτό. Ευχαριστώ πάρα πολύ την ομάδα μου που τα κατάφερε με όλο αυτό.”

Με τα στατιστικά να αντανακλούν μια αξιοζήλευτη ωριμότητα στην πορεία του για τον τίτλο, ο Mir δήλωσε πως το πρώτο του βάθρο στην Αυστρία, όπως και η μάχη του για την νίκη στον δεύτερο αγώνα του Red Bull Ring, είναι η απόδειξη πως μπορεί να είναι ανταγωνιστικός στο κορυφαίο επίπεδο, έστω κι αν έπρεπε να φτάσει μέχρι τον αγώνα της Βαρκελώνης για να αρχίσει να ονειρεύεται τον φετινό τίτλο.

“Στο Styrian GP ήταν ο αγώνας που ήμουν πολύ ανταγωνιστικός και πάλεψα για τη νίκη, αλλά μετά το Misano και την Barcelona, άρχισα να σκέφτομαι ότι δεν ήμουν απλώς γρήγορος μόνο στην Αυστρία, αλλά μπορώ να συνεχίσω αυτές τις επιδόσεις με την μοτοσυκλέτα. Για μένα, εκείνη ήταν η αποφασιστική στιγμή.”

Βέβαια, η κατάκτηση του τίτλου έχει να κάνει εξίσου και με την εντυπωσιακή εξέλιξη της Suzuki για το GSX-RR. Όπως χαρακτηριστικά λέει ο Mir, η γενναία απόφαση να πάει σε μια εταιρεία που δεν είχε τα διαπιστευτήρια, αντί να κυνηγήσει μία θέση στην Honda, την Ducati και την Yamaha, ή να κάτσει άλλη μια χρονιά στην Moto2, κάνει την κατάκτηση του τίτλου ακόμη πιο γλυκιά.

“Θυσιάσαμε μια χρονιά στην  Moto2, καθώς το φυσιολογικό θα ήταν να παραμείνω δύο χρονιές στην κατηγορία, αλλά έτσι είχε η κατάσταση. Πήραμε την σωστή απόφαση για την μετακίνησή μου στα MotoGP. Για μένα, το να κερδίσω το πρωτάθλημα με οποιοδήποτε εργοστάσιο είναι απίστευτο, αλλά θεωρώ ότι ήταν γενναία κίνηση να πάω στην Suzuki γιατί δεν περίμενα αυτή την προοπτική με την μοτοσυκλέτα, στην δεύτερη χρονιά μου. Η επιτυχία μου με την Suzuki, είναι για μένα είναι κάτι το εξωπραγματικό!”

Ο Mir με την κατάκτηση του φετινού τίτλου, μπήκε στο κλειστό “κλαμπ” με μέλη τους Barry Sheene, Marco Luchnelli, Franco Uncini, Kevin Schwantz και Kenny Roberts Jr, όλοι του πρωταθλητές με την Suzuki. Μάλιστα, ο Kevin Schwantz -για τον οποίο ο Mir έχει δηλώσει ότι είναι ένα από τα δύο ινδάλματά του (ο άλλος είναι ο Rossi)- πόσταρε στο Instagram: Joan Mir, μόλις είδα τον αγώνα, εξασφάλισες το πρωτάθλημα και πας στην Πορτογαλία ως νικητής. Συγχαρητήρια φίλε, έκανες ακριβώς αυτό που έπρεπε σήμερα, δεν πήρες αχρείαστα ρίσκα και είσαι Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Συγχαρητήρια!”

Ο Mir όμως απάντησε και σε όλους όσοι θεωρούν πως ο τίτλος έχει μειωμένη αξία, εξαιτίας της απουσίας του Marc Marquez. “Όσοι πιστεύουν κάτι τέτοιο, το πιστεύουν γιατί δεν ξέρουν και πολλά από μοτοσυκλέτες, είπε. “Ο Marc δεν απουσιάζει από τους αγώνες επειδή τον απήγαγαν, Δεν πήγαν κάποιοι σπίτι του και τον άρπαξαν. Ο Marc ήταν παρών στον πρώτο αγώνα, ρισκάροντας για τη νίκη και το πρωτάθλημα, και έκανε ένα λάθος που του κόστισε όλη τη σεζόν. Αυτό συνέβη. Αυτό το γεγονός μειώνει την αξία του τίτλου; Αν είναι έτσι, θεωρητικά, δεν θα έπρεπε να έχουν αξία πολλά πρωταθλήματα άλλων αναβατών στην Ιστορία του αθλήματος, όπου τα φαβορί έπεσαν και δεν στέφθηκαν αυτοί πρωταθλητές. Είναι μέρος του σπορ και των MotoGP. Δεν θεωρώ αυτόν τον τίτλο λιγότερο άξιο λόγω του ότι έλειπε ο Marquez εξαιτίας του τραυματισμού του.”

Να σημειώσουμε μάλιστα εδώ, ότι πέρα από την επίσημη επιβεβαίωση πριν από μερικές μέρες πως ο Marquez δεν θα εμφανιστεί σε κανένα αγώνα της φετινής σεζόν, υπάρχουν νεότεριες εκτιμήσεις που κάνουν λόγο για τρίτη εγχείρηση με πιθανό ενδεχόμενο να χάσει ο Ισπανός αγώνες και από την επόμενη χρονιά!

 

Ετικέτες

MotoGP vs WSBK: O Bulega στη Balaton Park έφτασε 2,5 δέκατα από τον ταχύτερο γύρο του Marc Marquez!

Ο Ιταλός έγραψε χρόνο που θα τον ανέβαζε στο βάθρο του MotoGP στην Ουγγαρία!
motogp vs wsbk
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

17/6/2026

Στις αρχές Μαΐου το WSBK έτρεξε στην ουγγρική πίστα Balaton Park και λιγότερο από έναν μήνα μετά η ίδια πίστα φιλοξένησε αγώνα MotoGP. Με παραπλήσιες καιρικές συνθήκες και στις δύο περιπτώσεις, οι χρόνοι των δύο πρωταθλημάτων αποκτούν το δικό τους ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ειδικά όταν αντιπαραβάλλουμε τους ταχύτερους γύρους των δύο νικητών.

Ο Marc Marquez νίκησε στον αγώνα της Κυριακής στην Ουγγαρία έχοντας γράψει ταχύτερο γύρο αγώνα 1:38.313, ενώ ο Nicolo Bulega είχε κερδίσει μερικές εβδομάδες νωρίτερα με ταχύτερο γύρο 1:38.569. Μιλάμε για μια χρονική διαφορά 0,256 δευτερολέπτων, η οποία γίνεται ακόμη πιο εντυπωσιακή αν σκεφτούμε πως ο ταχύτερος γύρος του Bulega ήταν περίπου 3 δέκατα ταχύτερος από το 1:38.862 του Pecco Bagnaia που ανέβηκε στο βάθρο ως τρίτος στη Balaton Park!

Τα παραπάνω δεν συνιστούν μια βάση για εξαγωγή γενικότερων συμπερασμάτων, είναι όμως ενδεικτικά της ταχύτητας τόσο του Bulega όσο και της νέας Ducati Panigale V4R, ενώ αναπόφευκτα γεννούν ερωτηματικά για το τί θα γίνει όταν τα MotoGP μικρύνουν στα 850 cc. Πιθανότατα η ίδια η σχεδίαση της ουγγρικής πίστας με τις σφικτές στροφές και τις μικρές ευθείες δεν βοηθά τα πρωτότυπα MotoGP να απλώσουν τη σαφώς ανώτερη δύναμή τους, όπως θα συνέβαινε σε μια πιο γρήγορη πίστα όπως η Catalunya ή η Sepang, έτσι ευνοεί ουσιαστικά τη superbike να κινηθεί σε πιο κοντινό γυρολόγιο, πάντως οι χρόνοι του Bulega είναι εντυπωσιακότατοι, αν μη τι άλλο για τη συνέπειά τους και μόνο.

Επίσης δεν παραβλέπουμε πως και ο έτερος εργοστασιακός αναβάτης της Ducati στο WSBK, Iker Lecuona, γυρνά εξίσου γρήγορα με τον Bulega, έχοντας και αυτός ταχύτερο γύρο 1:38.648, επίσης κάτω από τον πιο γρήγορο χρόνο του Bagnaia!

Κατά τον υπεύθυνο ασφαλείας του MotoGP και βετεράνο αγωνιζόμενο, Loris Capirossi, η θεωρητική εκτίμηση είναι πως τα γυρολόγια στην εποχή των 850 cc θα αυξηθούν έως και κατά 2,5 δευτερόλεπτα ανά γύρο: “Τα δεδομένα που έχουν συλλέξει οι μηχανικοί των κατασκευαστών στις προσομοιώσεις που έχουν κάνει δείχνουν πως οι μοτοσυκλέτες του 2027 θα είναι από 1,5 ως 2,5 δευτερόλεπτα πιο αργές από τις τωρινές. Οι βασικοί λόγοι γι’ αυτό είναι η απουσία αεροδυναμικών βοηθημάτων και ο μικρότερος κινητήρας.

“Κατά τη γνώμη μου, η ιστορία θα επαναληφθεί. Αρχικά τα πράγματα θα πηγαίνουν πιο αργά, άλλωστε οι κανονισμοί προσαρμόστηκαν ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο, αλλά στα επόμενα στάδια εξέλιξης θα γίνουν πάλι ταχύτερα.”

Δεν αποκλείεται λοιπόν του χρόνου να βλέπουμε τις superbikes να γυρνούν πιο γρήγορα από τα πρωτότυπα του MotoGP στις κοινές πίστες των δύο πρωταθλημάτων.