Πρωτάθλημα για την Honda στα MotoGP

Κατέκτησε τον τίτλο στο Π.Π. Κατασκευαστών
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

30/10/2017

Μετά τον αγώνα της Μαλαισίας και την τέταρτη θέση που κατέκτησε ο Marc Marquez, η Honda εξασφάλισε τον τίτλο στο παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, έναν γύρο πριν το τέλος της σεζόν στην Valencia.

Στους αγώνες MotoGP, πέρα από το πρωτάθλημα των αναβατών, ο κάθε κατασκευαστής παίρνει τους πόντους από τον τερματισμό του καλύτερου αναβάτη του, και στο τέλος της χρονιάς το άθροισμα των βαθμών αναδεικνύει το εργοστάσιο που κατακτά τον τίτλο. Φέτος, οι τερματισμοί του Marquez, του Pedrosa και του Crutchlow –ο οποίος αγωνίζεται με εργοστασιακή μοτοσυκλέτα του HRC στην ομάδα LCR- χάρισαν το στέμμα στην Honda πριν την λήξη του πρωταθλήματος.

Ο πρώτος αντίστοιχος τίτλος για την Honda είχε έρθει το 1966, με το RC181 των 500cc, και έκτοτε η Big-H έχει κατακτήσει 23 συνολικά τίτλους κατασκευαστών στην κορυφαία κατηγορία. Η φετινή κατάταξη στον αντίστοιχο βαθμολογικό πίνακα, μετά και τον αγώνα στη Sepang, έχει ως εξής:

 

Θέση Κατασκευαστής Βαθμοί

1.     Honda       332

2.     Ducati        303

3.     Yamaha     301

4.     Suzuki       87

5.     Aprilia        64

6.     KTM  64

 

 

 

Όπως φαίνεται από την βαθμολογία, ο τελευταίος αγώνας στην Valencia θα κρίνει και την δεύτερη θέση, καθώς η διαφορά ανάμεσα στην Ducati και την Yamaha είναι μόλις δύο βαθμοί.

Για την Ιστορία, παραθέτουμε και τους 67 τίτλους κατασκευαστών που έχει πάρει η Honda σε όλες τις κατηγορίες των παγκόσμιων πρωταθλημάτων:

500cc/MotoGP     23 τίτλοι

350cc        6 τίτλοι

250cc        19 τίτλοι

125cc/Moto3       17 τίτλοι

50cc  2 τίτλοι

 

Ετικέτες

MotoGP-Jorge Martin: Επιστροφή στη Βαλένθια με ποινή ΔΥΟ Long Laps!

Για την πτώση του στον αγώνα Sprint της Ιαπωνίας όπου είχε παρασύρει και τον Bezzecchi
Jorge MArtin Valencia ποινή
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

13/11/2025

Σε μια χρονιά που έχουν πάει όλα στραβά για τον Jorge Martin, έρχεται να προστεθεί και η ποινή των δύο Long Laps που θα πρέπει να εκτίσει κατά τη διάρκεια του κυρίως αγώνα στον τελευταίο γύρο της χρονιάς στη Βαλένθια...

Όπως σας είχαμε γράψει, στον αγώνα Sprint της Ιαπωνίας ο Martin έκανε ένα τραγικό λάθος, άργησε υπερβολικά να φρενάρει, χάνοντας τον έλεγχο πριν τη στροφή και πέφτοντας, παρασύροντας και τον δύσμοιρο Bezzecchi που δεν έφταιγε σε τίποτα. 

Είχαμε πει τότε ότι αυτό το γεγονός που στοίχισε και τον τραυματισμό του Martin μπορεί να οδηγήσει σε ποινή για τον Martin και να που τώρα αυτό γίνεται πραγματικότητα. Το περιστατικό βρισκόταν από τότε υπό διερεύνηση από τη διεύθυνση του αγώνα, και η απόφαση για τους δύο γύρους ανακοινώθηκε αργοπορημένα -σήμερα-, μία ημέρα πριν από την έναρξη του γύρου της Valencia. 

Στη σχετική δήλωση των διοργανωτών αναφέρεται επίσης ότι η απόφαση πάρθηκε αφού κάλεσαν τον Martin σε ακρόαση σήμερα το πρωί και έπειτα του ανακοίνωσαν ότι η ποινή του επιβάλλεται λόγω ανεύθυνης οδήγησης που οδήγησε σε πτώση.