To ρομπότ που δίνει πλεονέκτημα στην Ducati - [VIDEO]

Όχι, δεν μιλάμε για τον Marc Marquez, αλλά για το Lenovo NTB-01
Lenovo Ducati MotoGP Robot
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

12/3/2025

Το ρομποτάκι NTB-01 της Lenovo είχε κάνει την εμφάνισή του στις πίστες του MotoGP το δεύτερο μισό του 2024. Πρόκειται για ένα ρομπότ που θυμίζει μηχανή του γκαζόν, έχει ροδάκια και ένα περισκόπιο, και χαρτογραφεί με μεγάλη 3D λεπτομέρεια κάθε πίστα, ακολουθώντας τους αναβάτες στον γύρο του σιρκουί που γίνεται κάθε Πέμπτη, πριν τον αγώνα.

Στο Mobile World Congress 2025 στη Βαρκελώνη, η ομάδα Ducati-Lenovo έδειξε την τελευταία έκδοση του καινοτόμου ρομπότ NTB-01 που χαρτογραφεί το προφίλ κάθε πίστας του Πρωταθλήματος MotoGP, δημιουργώντας έναν λεπτομερέστατο τρισδιάστατο χάρτη, τον οποίο μπορούν να εκμεταλλευθούν οι τεχνικοί και οι αναβάτες, κόβοντας δευτερόλεπτα από κάθε γύρο. Ο χάρτης της κάθε πίστας, που περιλαμβάνει με τεράστια ακρίβεια τις υψομετρικές διαφορές, τις ανηφόρες, τις κατηφόρες, τον τύπο ασφάλτου τις στροφές, κ.α., ενώ τα δεδομένα μπορούν επίσης να συγκριθούν με εκείνα της προηγούμενης χρονιάς για να διαπιστωθεί εάν η διαδρομή έχει αλλάξει.

Lenovo-Ducati

Η χαρτογράφηση της κάθε πίστας απαιτεί 200 GB δεδομένων, βοηθώντας έτσι στον μέγιστο βαθμό τους αλγόριθμους προσομοίωσης των τεχνικών, με τους τελευταίους κατόπιν να έχουν τη δυνατότητα -όπως αναφέρει η Lenovo- να βελτιστοποιήσουν τις ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας, μειώνοντας τον συνολικό χρόνο αγώνα κατά 2,5 έως 3 δευτερόλεπτα, κάτι που μεταφράζεται σε προβάδισμα 300 μέτρων στον τερματισμό. Το πρωτοπωριακό ρομπότ δοκιμάστηκε αρχικά στην πίστα του Mugello το 2024 και αναμένεται να χρησιμοποιηθεί πιο τακτικά από το 2025 και μετά -τουλάχιστον στα Ευρωπαϊκά Grand Prix.

Lenovo-Ducati

Ο Andrea Gorfer, σχεδιαστής ηλεκτρονικών συστημάτων της ομάδας Ducati-Lenovo, εξήγησε ότι το ρομπότ "δημιουργεί έναν χάρτη της πίστας και εξάγει περίπου 6 εκατομμύρια δεδομένα ανά δευτερόλεπτο", τα οποία χρησιμοποιούνται για τη διενέργεια πολυάριθμων προσομοιώσεων σχετικά με τη ρύθμιση της μοτοσικλέτας και το απαιτούμενο στιλ οδήγησης πριν από την πρώτη δοκιμαστική περίοδο των αναβατών. "Είναι ένας τέλειος τρόπος για να ανασυντεθεί το ψηφιακό περιβάλλον της πίστας, καταγράφοντας αυτά τα δεδομένα για μετέπειτα ανάλυση και αναπαραγωγή," δήλωσε ο Gorfer.

Marc Marquez

Με το ρομπότ της Lenovo, η εργοστασιακή ομάδα της Ducati, καθώς και οι δορυφορικές ομάδες του Ιταλού κατασκευαστή, θα έχουν μια ακόμα πιο ακριβή εικόνα των αναγκών των αναβατών πριν καν οδηγήσουν τη μοτοσυκλέτα τους για πρώτη φορά στην εκάστοτε πίστα. Ενώ συνήθως συλλέγουν αυτά τα δεδομένα στους πρώτους γύρους της πρώτης ελεύθερης δοκιμαστικής περιόδου και οι μηχανικοί πρέπει να τα επεξεργαστούν άμεσα στα γκαράζ, με αυτό το ρομπότ έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα και 24 ώρες για να ενσωματώσουν τις πληροφορίες στις GP-24 ώστε οι αναβάτες να βγουν στην πίστα και να έχουν με το καλημέρα εξαιρετικές ρυθμίσεις.

Marc Marquez: Εξοργισμένος με τις κριτικές μετά το Assen - "Δείξτε σεβασμό στους αναβάτες"

Τι είπε σε εκείνους που λένε ότι οι αντίπαλοί του δεν τον πιέζουν αρκετά
Marc Marquez responds to critics after Assen double triumph
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

30/6/2025

Εξοργισμένος από τους επικριτές που ισχυρίστηκαν ότι οι αντίπαλοί του δεν τον πιέζουν αρκετά φάνηκε ο Marc Marquez, μετά την οριακή του νίκη στο ολλανδικό Grand Prix, στον κυρίως αγώνα επί του Marco Bezzecchi και της εργοστασιακής ομάδας της Aprilia.

Ο εργοστασιακός αναβάτης της Ducati είναι φαβορί για τη νίκη σε κάθε αγώνα φέτος, με τον Marc Marquez να προηγείται πλέον κατά 68 βαθμούς στο πρωτάθλημα μετά το διπλό του θρίαμβο στο Assen και το ατυχές συμβάν μεταξύ του μικρότερου αδερφού του και του Pedro Acosta. Η ανωτερότητα του συνδυασμού M.Marquez-Desmosedici GP25 σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους αναβάτες και κατασκευαστές είναι εμφανής φέτος από τον πρώτο αγώνα της χρονιάς και για αυτό δεν χωράει καμία αμφιβολία. Εφόσον δεν συμβεί κάτι απρόοπτο, όπως στο Mugello με την καταστροφική εκκίνηση, ο Ισπανός είναι σε θέση να ελέγχει σχεδόν ολοκληρωτικά τον ρυθμό που θα ακολουθήσει για να φτάσει στη νίκη και να διατηρεί έτσι τα ελαστικά του στην κατάσταση που επιθυμεί. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που αυτή η ανωτερότητα έχει δώσει μπόλικη τροφή για σχόλια στα... τρολ και σε εκείνους που ψάχνουν να βρουν έναν λόγο να κατηγορήσουν τον M.Marquez ακόμη και όταν τα κάνει όλα σωστά. Στο στόχαστρο τώρα έχουν μπει... όλοι οι υπόλοιποι με μερίδα του κοινού να ισχυρίζεται ότι δεν προσπαθούν όσο πρέπει (!) και ακόμη περισσότερο ο αδερφός του 8 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Alex.

Μετά τη νίκη του στο Grand Prix της Ολλανδίας, όπου επικράτησε του Marco Bezzecchi με διαφορά μόλις 0,635 δευτερολέπτου, ο Marquez απάντησε σε αυτές τις κατηγορίες και ζήτησε “σεβασμό” προς τους αντιπάλους του.

Ο ίδιος δήλωσε πως ήταν πραγματικά δύσκολη η μάχη για την πρώτη θέση, με την πίεση που του άσκησε ο Bezzecchi στον αγώνα και σε αυτόν τον γύρο ένιωσε ότι δεν ήταν ο ταχύτερος από όλους.

“Και για να απαντήσω σε αυτή την ερώτηση, θέλω να πω στους ανθρώπους ότι πρέπει να σέβονται όλους τους αναβάτες, γιατί χθες στα media είπαν ‘α, ο αδερφός σου δεν σε πίεσε όπως οι άλλοι’, και ακόμη και κάποιοι μηχανικοί μου είπαν ότι στα social media ο κόσμος άρχισε να λέει διάφορα. Και σήμερα ο Marco, δεν με πίεσε; Στο τέλος, αν δύο αναβάτες είναι στο ίδιο επίπεδο, σε αυτή την πίστα που είναι πολύ στενή, δεν μπορείς να κάνεις εύκολα προσπέραση. Χθες αμύνθηκα απέναντι στον Alex με τον καλύτερο τρόπο και σήμερα υπερασπίστηκα την θέση μου από τον Marco με τον καλύτερο τρόπο. Ήμουν απλώς δυνατός στα σημεία φρεναρίσματος, οπότε αμύνθηκα πολύ καλά. Και με αυτόν τον τρόπο, πήρα 37 βαθμούς.", δήλωσε ο A.Marquez ζητώντας παράλληλα από όλους περισσότερο σεβασμό προς τους αναβάτες: "Σεβαστείτε τους αναβάτες του MotoGP γιατί όλοι υπερασπίζονται τα χρώματά τους, τις ομάδες τους, και όλοι στο grid θέλουν να κερδίσουν — αλλά το πρόβλημα είναι ότι μόνο ένας μπορεί να το κάνει.”

Ο Marc Marquez αγωνίστηκε με τη νέα έκδοση του αεροδυναμικού fairing της Ducati στο Grand Prix της Ολλανδίας, κάτι που, όπως λέει, ήταν αποτέλεσμα της πτώσης του με το παλιό στην FP1. Όταν ρωτήθηκε αν ρύθμισε τη μοτοσυκλέτα του για άμυνα την Κυριακή, ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος εξήγησε πως είναι απλώς η βασική του ρύθμιση.

"Η μόνη μεγάλη διαφορά ήταν τα αεροδυναμικά, αλλά αυτό συνέβη επειδή έπεσα με τη μία μοτοσυκλέτα στην FP1, στον τρίτο γύρο, και μετά ανέβηκα στη δεύτερη μοτοσυκλέτα με τα νέα αεροδυναμικά βοηθήματα. Συνήθισα και είπα ‘εντάξει, το κρατάμε’, γιατί ένα από τα δυνατά μου σημεία ως οδηγός είναι να προσαρμόζομαι στην κατάσταση και στη μοτοσυκλέτα. Φυσικά, στο Sachsenring θα επιστρέψουμε [στο κλασικό αεροδυναμικό πακέτο] και θα το δοκιμάσουμε ξανά γιατί δεν είναι ξεκάθαρο αν είναι καλύτερο ή χειρότερο. Αλλά πέρα από αυτό, η βασική μου ρύθμιση από την Ταϊλάνδη μέχρι εδώ δεν έχει αλλάξει πολύ. Κάναμε ένα βήμα στο Mugello και το διατηρήσαμε και εδώ.", είπε σχετικά ο Ισπανός, ο οποίος στον προηγούμενο γύρο του πρωταθλήματος στο Mugello είχε δηλώσει ότι θέλει να αγωνίζεται με το ίδιο αεροδυναμικό πακέτο που έχουν και οι υπόλοιποι, ακόμη περισσότερο αν δεν έχει γίνει σαφές ότι προσφέρει κάποιο πλεονέκτημα.

Ετικέτες