Rossi-Rally Monza

Για πέμπτη φορά νικητής ο Γιατρός
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

5/12/2016

Ο Valentino Rossi δεν θα μπορούσε να κλείσει με καλύτερο τρόπο την αγωνιστική του δραστηριότητα το 2016, καθώς χρίστηκε για πέμπτη φορά νικητής στο αγώνα rally της Monza.

Στον αγώνα συμμετείχαν, όπως πάντα, πολλά αστέρια των GP αλλά και των αγώνων αυτοκινήτου, οι οποίοι αγωνίστηκαν σε ειδικές που ήταν χαραγμένες τόσο στην ιστορική διαδρομή του rally, όσο και στην ομώνυμη πίστα της F1.

Ο Rossi κάθισε πίσω από το τιμόνι ενός Ford Fiesta M-Sport, με συνοδηγό τον Carlo Cassina, με τον οποίο έχουν συμμετάσχει μαζί και στο παρελθόν αρκετές φορές. Ο Γιατρός πήρε μια εντυπωσιακή νίκη μένοντας μπροστά από τον ο Daniel Sordo (οδηγό WRC με την ομάδα της Hyundai), έχοντας μάλιστα μια διαφορά 18,4 δευτερολέπτων, σε έναν αγώνα που εξελίχθηκε μέσα σε 10 ειδικές με συνολική διάρκεια μιάμισης ώρας. Τρίτος αναδείχθηκε ο Marco Bonanomi με Citroen, ο οποίος είναι αγωνιζόμενος σε αγώνες endurance.

Η νίκη του Rossi στον ιστορικό αγώνα ήταν διπλή, καθώς κέρδισε και το Monster Energy Masters Show που εξελισσόταν παράλληλα, ενώ οι υπόλοιπες προσωπικότητες των MotoGP, όπως ο Team Manager της Suzuki, Davide Brivio και Alessio "Uccio" Salucci, φίλος και μέλος της ομάδας του Rossi στα MotoGP, κατατάχθηκαν πέμπτος και ένατος αντίστοιχα.

Θέλω πάντοτε να είμαι ανταγωνιστικός τόσο ως αναβάτης όσο και ως οδηγός αγώνων

Σε δηλώσεις που έκανε μετά τον αγώνα, ο Rossi είπε: "Τα τελευταία χρόνια, μαζί με την Monster Energy, έχουμε μετατρέψει το event σε κάτι πολύ ξεχωριστό. Φέτος είχαμε εξαιρετικές καιρικές συνθήκες και μεγάλη προσέλευση κοινού. Φυσικά, το να κλείνω την σεζόν με μια νίκη είναι σπουδαίο συναίσθημα. Το να κερδίζω τον αγώνα και το Master Show ταυτόχρονα είναι φανταστικό. Είμαι πάντα απόλυτα συγκεντρωμένος ολόκληρη τη σεζόν στους αγώνες, ώστε όταν φτάνουμε στα τέλη του Νοεμβρίου μετά τον αγώνα της Valencia, ανυπομονώ να συναντήσω την ομάδα και να οδηγήσω το αυτοκίνητο. Θέλω πάντοτε να είμαι ανταγωνιστικός τόσο ως αναβάτης όσο και ως οδηγός αγώνων και θέλω να παλεύω για το βάθρο εδώ στη Monza. Είμαι εδώ ξανά μαζί με τον Uccio και τον Brivio με τους οποίους συζητάμε συχνά κατά τη διάρκεια της χρονιάς για το ποιος θα είναι νικητής ανάμεσά τους. Είναι ωραίο να νιώθεις την έξαψη ενός αγώνα χωρίς την πίεση που δέχομαι στα MotoGP. Είμαι χαρούμενος και περήφανος."

Να θυμίσουμε ότι ο Rossi είχε κερδίσει στην Monza το 2006, το 2007, το 2012 και το 2015. Πλέον, η επόμενη φορά που θα τον δούμε ξανά μέσα σε πίστα, θα είναι στις επίσημε δοκιμές των MotoGP στην Sepang τον Ιανουάριο.

Ετικέτες

Concorde Agreement: Η συμφωνία που έχει μπλοκάρει το MotoGP – Οι διοργανωτές ζητούν πολλά, δεν δίνουν τίποτα

Αυτός είναι ο βασικός λόγος που δεν έχει ανακοινωθεί καμιά μεταγραφή ακόμη
liberty media
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

24/4/2026

Η συμφωνία που είναι γνωστή ως Concorde Agreement ουσιαστικά αφορά στα συμβόλαια συμμετοχής των κατασκευαστών στο πρωτάθλημα MotoGP για την πενταετία από το 2027 ως και το 2031, καθώς τα τρέχοντα έχουν διάρκεια ως το τέλος της φετινής σεζόν. Δανείζεται το όνομά της από τον χώρο της Formula 1, το έτερο τέκνο της αμερικανικής Liberty Media που εσχάτως έχει βαλθεί να αλλάξει το MotoGP σε μια ανάλογη λογική.

Αυτή η συμφωνία θα έπρεπε κανονικά να έχει υπογραφεί από την αρχή της φετινής σεζόν, ωστόσο από την πρώτη στιγμή ήταν σαφές πως μεταξύ των δύο πλευρών υπήρχε ένα μεγάλο χάσμα. Από την πλευρά της διοργάνωσης βρίσκεται η Liberty Media και η MotoGP Sports Entertainment Group (MGPSEG, πρώην Dorna), ενώ απέναντί τους βρίσκεται η Ένωση Κατασκευαστών (MSMA) και η Ένωση Αγωνιστικών Ομάδων (IRTA).

Η αρχική αποτυχία συμφωνίας οδήγησε σε νέα συνάντηση στα τέλη του Μαρτίου, στο περιθώριο του τρίτου αγώνα MotoGP της σεζόν στις ΗΠΑ, η οποία επίσης απέβη άκαρπη. Στο μεταξύ έχουν γίνει γνωστές αρκετές πρωτοκλασάτες μεταγραφές αναβατών ενόψει 2027, αλλά καμιά τους δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως και ο μόνος λόγος γι’ αυτό είναι η αποτυχία της συμφωνίας.

Επισήμως δεν υπάρχουν πολλές ανακοινώσεις, κάτι αναμενόμενο όταν μιλάμε για μια διαπραγμάτευση που είναι ακόμη σε εξέλιξη, αλλά σταδιακά αρχίζουν να βρίσκουν τον δρόμο τους προς τη δημοσιότητα αρκετές πληροφορίες σχετικά με τα σημεία που μπλοκάρουν τη συμφωνία. Ή μάλλον το ένα σημείο που διατρέχει όλα τα υπόλοιπα: το χρήμα.

Ένα βασικό ζητούμενο για τις Liberty και MGPSEG είναι η ανάπτυξη του MotoGP στα πρότυπα της F1 και ήδη έχουμε δει κάποια πρώτα βήματα που προωθεί η νέα διοργανώτρια, όπως η κατάργηση του Phillip Island για να αντικατασταθεί από μια πίστα σε δημόσιο δρόμο στη Αδελαΐδα. Κατατέθηκαν επίσης και αρκετά πιο αμφιλεγόμενες απόψεις, όπως αυτή που θέλει την καταμέτρηση των πρωταθλημάτων των αναβατών να μην κάνει αναφορά στις μικρότερες κατηγορίες (Moto2, Moto3), θέλοντας να απομονώσει επικοινωνιακά το MotoGP από τις άλλες κλάσεις ώστε να είναι πιο “συμπαγές” ως προϊόν μάρκετινγκ.

Τώρα γίνονται γνωστές και άλλες απαιτήσεις της διοργάνωσης προς τις ομάδες, όπως το να ενισχύσουν δραστικά τα τμήματα μάρκετινγκ και τις επικοινωνιακές δράσεις τους ώστε να πολλαπλασιαστεί η προβολή του αθλήματος.

Θέλουν επίσης όλες οι ομάδες να προσλάβουν σε μόνιμη βάση εφεδρικούς αναβάτες ώστε να μην σημειώνονται απουσίες στη σχάρα εκκίνησης όταν κάποιος τραυματιστεί, ενώ απαιτούν να έχουν όλοι οι κατασκευαστές λειτουργικά πρωτότυπα των αγωνιστικών μοτοσυκλετών τους διαθέσιμα για προωθητικές εκδηλώσεις καιρό πριν την έναρξη του πρωταθλήματος.

Αυτά περιγράφονται ως μέρος των απαιτήσεων της Liberty Media προς MSMA και IRTA, ενώ η πλευρά των αναβατών και ομάδων ζητά περισσότερα χρήματα με ένα νέο συμβόλαιο που να προβλέπει ανταπόδοση ως ποσοστό των εσόδων και όχι με σταθερό ετήσιο ποσό όπως γίνεται ως τώρα.

Σύμφωνα με όσα έχουν διαρρεύσει από τις διαπραγματεύσεις, η Liberty προτείνει μια πάγια ετήσια πληρωμή 8 εκατομμυρίων ευρώ σε κάθε ομάδα, η οποία είναι κατά ένα εκατομμύριο αυξημένη από αυτή που λαμβάνουν τώρα - ή, κατά άλλες φήμες, ένα σταθερό ετήσιο ποσό ανά μοτοσυκλέτα στα ίδια επίπεδα με τα τωρινά. Από την πλευρά τους, οι ομάδες δηλώνουν πως αυτή η πρόταση συνιστά κοροϊδία, καθώς τα κόστη που καλούνται να επωμιστούν από τις νέες απαιτήσεις της Liberty θα τους κοστίσουν αρκετά περισσότερα χρήματα και επιμένουν σε ποσοστό επί των κερδών όπως στη F1.

Υπάρχουν κάποιες αντιπροτάσεις από τις ομάδες, όπως λ.χ. να προσληφθεί ένας εφεδρικός αναβάτης ανά κατασκευαστή και να χρησιμοποιείται στη θέση απόντα οποιασδήποτε ομάδας χρησιμοποιεί τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, ενώ εκπρόσωπος της MSMA είπε ανώνυμα πως “οι κατασκευαστές δεν είναι αρνητικοί στην πρόταση αυτή, αν η Liberty πληρώσει τα δέοντα”, ωστόσο είναι μάλλον σαφές πως ο εφεδρικός αναβάτης δεν ακούγεται ως ιδανική λύση και θα προτιμούσαν να μην γίνει καμιά αλλαγή στο σημείο αυτό απ’ όσα ισχύουν σήμερα.

Το θέμα είναι πως έχει αρχίσει να διαγράφεται πλέον η γενική εικόνα και δυστυχώς μοιάζει να είναι αυτή που υποπτευόμασταν: η Liberty Media ήρθε με μεγάλες ορέξεις και πλάνα για το MotoGP, ζητώντας τα πάντα και δίνοντας τίποτα.

Στο τέλος βέβαια το ερώτημα είναι ένα και αμείλικτο: ποιος θα υποχωρήσει πρώτος; Είναι τα εργοστάσια σε θέση να απειλήσουν με αποχώρηση ή μήπως δεν έχουν κανένα πραγματικό διαπραγματευτικό χαρτί στα χέρια τους; Κι αν στο τέλος δεν επιτευχθεί η περίφημη Concorde Agreement για το MotoGP, πού οδεύουμε; Προς μια σεζόν χωρίς πρωτάθλημα το 2027;

Αν η τι άλλο, η συνέχεια αυτού του ανομολόγητου θρίλερ που διεξάγεται πίσω από κλειστές πόρτες και μακριά από μικρόφωνα και κάμερες θα έχει πολύ ενδιαφέρον.