Συγχώνευση ομάδων στο MotoGP

Οδηγοί και ικασίες
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

8/7/2018

Η ομάδα Angel Nieto που ανήκει στον πρώην αγωνιζόμενο Jorge Martinez ‘Aspar’, ήρθε σε συμφωνία με την SIC (Sepang International Circuit), για τη δημιουργία μιας νέας ομάδας στα MotoGP, η οποία θα έχει την υποστήριξη από την Petronas και θα τρέχει με μοτοσυκλέτες Yamaha.


Η συμφωνία έκλεισε με τη SIC να παίρνει τις θέσης της ισπανικής ομάδας στο grid, όταν στην πρώτη της συμμετοχή στη μεγάλη κατηγορία αγωνιζόταν με δορυφορική Ducati το 2010. Έκτοτε αγωνίστηκε με Aprilia και έπειτα συνεργάστηκε με την Honda, πριν ξαναγυρίσει στη Ducati το 2016. Ο Alvaro Bautista και ο Karel Abraham αποτελούν την πρώτη γραμμή της ομάδα, ενώ η SIC αγωνίζεται και στις κατηγορίες Moto2 και Moto3. Παράλληλα ο Martinez θα είναι αγωνιστικός σύμβουλος της ομάδας από το 2019.


Από την πλευρά της, η Yamaha επιβεβαίωσε τη συνεργασία με την SIC, έχοντας συνάψει ένα τριετές συμβόλαιο προσφέροντας πλήρη υποστήριξη στις μοτοσυκλέτες.

Το γεγονός πως το συμβόλαιο έχει ισχύ για τρία χρόνια, είναι μία προσπάθεια της Yamaha να μην ξανά μείνει χωρίς δορυφορική ομάδα -κι άρα βασική πηγή πληροφόρισης και βάση εξέλιξης- σε δύο χρόνια από τώρα που αναμένεται να επαναληφθεί η φετινή, έντονη μεταγραφική περίοδος. Η Yamaha χάνει φέτος την Tech3 και τον ικανότατο Zarco που πηγαίνουν στην KTM, και με το τριετές συμβόλαιο, σπάει από τώρα την επόμενη μεταγραφική περίοδο...

Το βασικότερο ωστόσο παραμένει, πως οι αναβάτες της ομάδας δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί ακόμα, αν και είναι σχεδόν βέβαιο πως ο Dani Pedrosa και ο Franco Morbidelli είναι έχουν ήδη υπογράψει τα συμβόλαιά τους.

Ο Dani Pedrosa από τη μεριά του, σε ένα email που έστειλε στο Τύπο, ανακοίνωσε πως θα δώσει συνέντευξη τύπου το ερχόμενο σαββατοκύριακο στο γερμανικό MotoGP στο Sachenring, για την ενημέρωση της πορείας του στο μέλλον και ζήτησε το σεβασμό και την υπομονή όλων μέχρι τότε.

Ετικέτες

MotoGP: KTM - Περιορισμοί στην απόδοση του κινητήρα μετά τα συνεχή ζητήματα αξιοπιστίας

Προβληματισμός για τις συνέχεις μηχανικές βλάβες και την απώλεια βαθμών στη μάχη του πρωταθλήματος
RC16
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/6/2026

Η KTM φαίνεται να πληρώνει το τίμημα των προβλημάτων αξιοπιστίας που αντιμετωπίζει φέτος στα MotoGP. Σύμφωνα με πληροφορίες από την pit lane του Assen, η αυστριακή ομάδα έχει περιορίσει την απόδοση των κινητήρων του RC16 προκειμένου να αποφύγει νέες μηχανικές αστοχίες, κάτι που ενδέχεται να επηρεάσει τις επιδόσεις της στους ερχόμενους αγώνες.

Παρά το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό ξεκίνημα στη σεζόν του 2026, οι ελπίδες του Pedro Acosta για διεκδίκηση του τίτλου έχουν μειωθεί αισθητά, όχι λόγω λαθών του ίδιου αλλά εξαιτίας διαδοχικών τεχνικών προβλημάτων.

Ο Ισπανός εγκατέλειψε τόσο στο ωριαίο Practice όσο και στον τελευταίο γύρο του Grand Prix του Brno λόγω μηχανικών βλαβών, ενώ είχε αντιμετωπίσει ακόμη ένα τεχνικό πρόβλημα στη Βαρκελώνη. Εκείνη η αστοχία είχε ως αποτέλεσμα να πέσει πάνω του ο Alex Marquez, προκαλώντας ένα από τα πιο σοβαρά ατυχήματα της τελευταίας περιόδου στα MotoGP.

Σαν να μην έφταναν αυτά, ο Acosta απέδωσε και την πτώση του στον αγώνα Sprint του Brno σε δυσλειτουργία του συστήματος ride-height. Αντίστοιχα προβλήματα έχει αντιμετωπίσει και ο ομόσταυλός του Brad Binder, ο οποίος είχε τεχνική βλάβη κατά τη διάρκεια των δοκιμών στο Mugello.

Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο του επίσημου προγράμματος των MotoGP, Jack Appleyard, η KTM αποφάσισε να περιορίσει την απόδοση των κινητήρων μετά τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στις δοκιμές της Παρασκευής στο Mugello.

Η συγκεκριμένη επιλογή θεωρείται ότι εξηγεί και τις χαρακτηριστικές εικόνες στον αγώνα της Ιταλίας, όπου οι Ducati και ιδιαίτερα εκείνη του Marc Marquez προσπερνούσαν με χαρακτηριστική ευκολία τον Acosta στη μεγάλη ευθεία του Mugello, με την RC16 να δείχνει αισθητά πιο αργή στην τελική ταχύτητα.

RC16

Το ίδιο περιορισμένο set-up φαίνεται πως χρησιμοποιείται και αυτό το Σαββατοκύριακο στο Assen. Ωστόσο, οι άνθρωποι της KTM εκτιμούν ότι η επιλογή αυτή θα έχει μικρότερο αντίκτυπο, καθώς τόσο το Assen όσο και το Sachsenring δεν είναι πίστες που ευνοούν τις πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες. Μάλιστα, η ευθεία εκκίνησης-τερματισμού του Assen είναι η μικρότερη του φετινού ημερολογίου.

Από την πλευρά του, ο team manager της Red Bull KTM Factory Racing, Aki Ajo, εμφανίστηκε καθησυχαστικός μετά τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Ολλανδία, δηλώνοντας ότι η ομάδα έχει πλέον κατανοήσει την αιτία των προβλημάτων αξιοπιστίας και θεωρεί ότι έχει βρει τη σωστή κατεύθυνση για την αντιμετώπισή τους.

Παραμένει πάντως άγνωστο αν η KTM θα μπορέσει σύντομα να επαναφέρει τους κινητήρες στην πλήρη απόδοσή τους ή αν θα χρειαστεί να συνεχίσει με πιο συντηρητικές ρυθμίσεις, θυσιάζοντας μέρος της τελικής ταχύτητας προκειμένου να εξασφαλίσει την αξιοπιστία μέχρι το τέλος της σεζόν.