Συμφωνία Dorna - Suzuki για έξοδο από τα MotoGP - Αποσύρεται και από το EWC

Οι δύο πλευρές συμφώνησαν στους όρους
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

13/7/2022
Με ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα η Suzuki, κατέστησε επίσημη την έξοδό της από τα MotoGP και ταυτόχρονα ανακοίνωσε πως θα σταματήσει και η συμμετοχή τους στο EWC Endurance World Championship, όπου αγωνιζόντουσαν με την ομάδα της Yoshimura SERT Motul.
 
Με την ανακοίνωση αυτή ολοκληρώνεται πλέον ένας κύκλος διαπραγματεύσεων που ξεκίνησε πολύ αιφνιδιαστικά και απότομα από φήμες που βγήκαν μέσα από το box της Suzuki την Δευτέρα μετά το Ισπανικό GP, όταν ξεκινούσαν οι δοκιμές στην Jerez! Με την προέλευση της φήμης να είναι το ίδιο το box, δόθηκε από όλους όσους μετέδωσαν την είδηση υψηλή βαρύτητα κι έτσι το νέο διαδόθηκε πολύ γρήγορα προτού η εταιρεία προλάβει να ενημερώσει τόσο την Dorna, όσο και το ίδιο το τμήμα επικοινωνίας για να προετοιμάσει επίσημες δηλώσεις!
 
Χρειάστηκαν στην συνέχεια άλλες δύο εβδομάδες πριν η Suzuki απαντήσει επίσημα πως πράγματι σχεδιάζει την αποχώρησή της από τα MotoGP, ξεκινώντας και τον κύκλο διαπραγματεύσεων με την Dorna καθώς στο συμβόλαιο συμμετοχής της υπήρχε ρήτρα για πρόωρη αποχώρηση, κάτι που ο διοργανωτής των MotoGP είχε μάθει πως είναι απαραίτητο μετά από την προηγούμενη αποχώρησή τους, αλλά κι εκείνη της Kawasaki το 2008.
 
Η διακοπή συμμετοχής στα MotoGP σημαίνει και την διάλυση της Suzuki Ecstar team, με τον Alex Rins να πηγαίνει στην LCR Honda και τον Joan Mir να είναι άγνωστο ακόμη που θα καταλήξει, αλλά να υπάρχει έντονη φημολογία για την ομάδα της Repsol Honda. Το μόνο σίγουρο είναι πως η ομάδα σπάει στην μέση, κάποια στελέχη της μπορεί να συνεχίσουν με την Suzuki σε άλλα πόστα, η πλειοψηφία όμως είναι βέβαιο πως θα παραμείνει στους αγώνες με κάποιο άλλο σχήμα.
 
Η αποχώρηση της Suzuki από τα MotoGP μπορεί να προηγείται του πρωταθλήματος FIM EWC από το οποίο μας ενημέρωσε σήμερα πως θα αποχωρήσει το 2023, αλλά θα πρέπει να θεωρείται η κορύφωση μίας γενικής απομάκρυνσης από τους αγώνες που έχει ξεκινήσει η ιαπωνική εταιρεία ήδη από τα WSBK το 2015 και κατόπιν με τα MXGP το 2017.
 
Σε εθνικά πρωταθλήματα που η φήμη τους ξεφεύγει της χώρας τους, όπως είναι το βρετανικό BSB και το αμερικάνικο MotoAmerica η συμμετοχή της Suzuki γίνεται από αντιπροσώπους και όχι από το εργοστάσιο, και δεν αναμένεται να αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα οι συγκεκριμένες ομάδες.
 
Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της επίσημης ανακοίνωσης της Suzuki:
“Τερματίζοντας την εργοστασιακή συμμετοχή σε MotoGP και EWC στα τέλη της σεζόν του 2022.
 
Οι Suzuki Motor Corporation και Dorna συμφώνησαν στον τερματισμό της συμμετοχής της Suzuki στα MotoGP, στα τέλη της σεζόν του 2022. 
 
Επιπλέον, η Suzuki θα τερματίσει και την εργοστασιακή συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (World Endurance Championship ή EWC) στα τέλη της σεζόν του 2022.
 
Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε στα Πρωταθλήματα MotoGP και EWC για το 2022, διατηρώντας τις προσπάθειες μας για νίκη στο μέγιστο, στους υπολειπόμενους αγώνες.
 
Στοχεύουμε να συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τις αγωνιστικές δραστηριότητες των πελατών μας μέσα από το παγκόσμιο δίκτυο της εταιρείας.
 
Θα θέλαμε να εκφράσουμε τη βαθύτερη ευγνωμοσύνη μας σε όλους τους φαν της Suzuki, που μας υποστήριξαν με ενθουσιασμό, και σε όλους εκείνους που υποστήριξαν τις αγωνιστικές δραστηριότητες της Suzuki στον χώρο της μοτοσυκλέτας για πολλά χρόνια.”
 
Δήλωση του Toshihiro Suzuki, Εκπροσώπου Διευθυντή και Προέδρου της Suzuki:
“H Suzuki αποφάσισε να τερματίσει τη συμμετοχή της στα MotoGP και EWC, λόγω της ανάγκης να ανακατανείμει πόρους σε άλλες πρωτοβουλίες για βιωσιμότητα.
 
Οι αγώνες μοτοσυκλέτες ήταν ανέκαθεν απαιτητικός τομέας για τεχνολογικές καινοτομίες, συμπεριλαμβανομένης της βιωσιμότητας, και της εξέλιξης του ανθρώπινου δυναμικού.
 
Αυτή η απόφαση σημαίνει πως αναλαμβάνουμε την πρόκληση να χτίσουμε τη νέα λειτουργία της επιχειρηματικής δραστηριότητας της Suzuki στον τομέα των μοτοσυκλετών ανακατευθύνοντας τις τεχνολογικές δυνατότητες και το ανθρώπινο δυναμικό που καλλιεργήσαμε μέσα από τις αγωνιστικές μας δραστηριότητες, στην εξερεύνηση άλλων διαδρομών για μια βιώσιμη κοινωνία.
 
Θα ήθελα να εκφράσω τη βαθύτερη ευγνωμοσύνη μου προς όλους τους οπαδούς μας, τους αγωνιζόμενους μας, και σε όσους έχουν επενδύσει σε εμάς, για την ενθουσιώδη στήριξη τους από τα πρώτα στάδια εξέλιξης αφότου επιστρέψαμε στους αγώνες MotoGP.
 
Θα συνεχίσω να κάνω το καλύτερο δυνατό για να υποστηρίξω τους Alex Rins, Joan Mir, την Team SUZUKI ECSTAR και την YOSHIMURA SERT MOTUL ώστε να συμμετάσχουν ανταγωνιστικά μέχρι τα τέλη της σεζόν. Σας ευχαριστώ για την ευγενική σας υποστήριξη.”
 

MotoGP: Άκυρη η επιστροφή του Aleix Espargaro για το Grand Prix Ουγγαρίας

Δεν θα αντικαταστήσει τον Somkiat Chantra στην LCR Honda αυτό το Σαββατοκύριακο
Aleix Espargaro Injured again
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

21/8/2025

Ο Ισπανός αναβάτης κρίθηκε ακατάλληλος να αγωνιστεί, λόγω νέου τραυματισμού στην πλάτη, λίγες μέρες πριν τον αγώνα

Ο Aleix Espargaro δεν θα μπορέσει τελικά να επιστρέψει στη δράση ως αντικαταστάτης του Somkiat Chantra στο MotoGP της Ουγγαρίας.

Ο Ισπανός αναβάτης, που αποσύρθηκε από την ενεργό δράση στο τέλος της περσινής σεζόν και εντάχθηκε στη Honda ως δοκιμαστής και wild-card αναβάτης, είχε σπάσει ένα κόκκαλο στο χέρι του κατά το επαγγελματικό του ντεμπούτο στην ποδηλασία, στον Γύρο Αυστρίας.

Παρότι ανάρρωσε και δέχθηκε να καθίσει στη σέλα της RC213V για την Ουγγαρία, η LCR ανακοίνωσε ότι υπέστη νέο ποδηλατικό τραυματισμό “πριν λίγες μέρες”.

“Αρχικά φαινόταν μικρός, όμως το πρωί της Πέμπτης έφτασε στην πίστα με έντονους πόνους στη μέση”, ανέφερε η ομάδα.

“Οι ιατρικές εξετάσεις έδειξαν πρόβλημα στον τρίτο οσφυϊκό σπόνδυλο. Επιστρέφει τώρα στη Βαρκελώνη για περαιτέρω εξετάσεις στο Hospital Universitari Dexeus.

Δεδομένων των συνθηκών, ο Somkiat Chantra δεν θα αντικατασταθεί αυτό το Σαββατοκύριακο. Η IDEMITSU Honda LCR ευχαριστεί τον Aleix για τη διάθεσή του να βοηθήσει και του εύχεται ταχεία ανάρρωση”.

Με τον επίσης δοκιμαστή της Honda, Takaaki Nakagami, να παραμένει εκτός λόγω τραυματισμού συνδέσμων στο γόνατο, ο Johann Zarco θα αγωνιστεί ξανά μόνος για την ομάδα.

Ο Espargaro επρόκειτο να πραγματοποιήσει την τέταρτη εμφάνισή του φέτος, μετά από δύο wild-card συμμετοχές της δοκιμαστικής ομάδας σε Jerez και Silverstone και μία εμφάνιση με την εργοστασιακή HRC στην Assen, στη θέση του τραυματία Luca Marini.

Ο μικρότερος αδερφός του, Pol Espargaro, θα βρίσκεται στην πίστα με την Tech3 KTM ως αντικαταστάτης του Maverick Vinales αυτό το Σαββατοκύριακο.