Συμφωνία Dorna - Suzuki για έξοδο από τα MotoGP - Αποσύρεται και από το EWC

Οι δύο πλευρές συμφώνησαν στους όρους
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

13/7/2022
Με ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα η Suzuki, κατέστησε επίσημη την έξοδό της από τα MotoGP και ταυτόχρονα ανακοίνωσε πως θα σταματήσει και η συμμετοχή τους στο EWC Endurance World Championship, όπου αγωνιζόντουσαν με την ομάδα της Yoshimura SERT Motul.
 
Με την ανακοίνωση αυτή ολοκληρώνεται πλέον ένας κύκλος διαπραγματεύσεων που ξεκίνησε πολύ αιφνιδιαστικά και απότομα από φήμες που βγήκαν μέσα από το box της Suzuki την Δευτέρα μετά το Ισπανικό GP, όταν ξεκινούσαν οι δοκιμές στην Jerez! Με την προέλευση της φήμης να είναι το ίδιο το box, δόθηκε από όλους όσους μετέδωσαν την είδηση υψηλή βαρύτητα κι έτσι το νέο διαδόθηκε πολύ γρήγορα προτού η εταιρεία προλάβει να ενημερώσει τόσο την Dorna, όσο και το ίδιο το τμήμα επικοινωνίας για να προετοιμάσει επίσημες δηλώσεις!
 
Χρειάστηκαν στην συνέχεια άλλες δύο εβδομάδες πριν η Suzuki απαντήσει επίσημα πως πράγματι σχεδιάζει την αποχώρησή της από τα MotoGP, ξεκινώντας και τον κύκλο διαπραγματεύσεων με την Dorna καθώς στο συμβόλαιο συμμετοχής της υπήρχε ρήτρα για πρόωρη αποχώρηση, κάτι που ο διοργανωτής των MotoGP είχε μάθει πως είναι απαραίτητο μετά από την προηγούμενη αποχώρησή τους, αλλά κι εκείνη της Kawasaki το 2008.
 
Η διακοπή συμμετοχής στα MotoGP σημαίνει και την διάλυση της Suzuki Ecstar team, με τον Alex Rins να πηγαίνει στην LCR Honda και τον Joan Mir να είναι άγνωστο ακόμη που θα καταλήξει, αλλά να υπάρχει έντονη φημολογία για την ομάδα της Repsol Honda. Το μόνο σίγουρο είναι πως η ομάδα σπάει στην μέση, κάποια στελέχη της μπορεί να συνεχίσουν με την Suzuki σε άλλα πόστα, η πλειοψηφία όμως είναι βέβαιο πως θα παραμείνει στους αγώνες με κάποιο άλλο σχήμα.
 
Η αποχώρηση της Suzuki από τα MotoGP μπορεί να προηγείται του πρωταθλήματος FIM EWC από το οποίο μας ενημέρωσε σήμερα πως θα αποχωρήσει το 2023, αλλά θα πρέπει να θεωρείται η κορύφωση μίας γενικής απομάκρυνσης από τους αγώνες που έχει ξεκινήσει η ιαπωνική εταιρεία ήδη από τα WSBK το 2015 και κατόπιν με τα MXGP το 2017.
 
Σε εθνικά πρωταθλήματα που η φήμη τους ξεφεύγει της χώρας τους, όπως είναι το βρετανικό BSB και το αμερικάνικο MotoAmerica η συμμετοχή της Suzuki γίνεται από αντιπροσώπους και όχι από το εργοστάσιο, και δεν αναμένεται να αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα οι συγκεκριμένες ομάδες.
 
Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της επίσημης ανακοίνωσης της Suzuki:
“Τερματίζοντας την εργοστασιακή συμμετοχή σε MotoGP και EWC στα τέλη της σεζόν του 2022.
 
Οι Suzuki Motor Corporation και Dorna συμφώνησαν στον τερματισμό της συμμετοχής της Suzuki στα MotoGP, στα τέλη της σεζόν του 2022. 
 
Επιπλέον, η Suzuki θα τερματίσει και την εργοστασιακή συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (World Endurance Championship ή EWC) στα τέλη της σεζόν του 2022.
 
Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε στα Πρωταθλήματα MotoGP και EWC για το 2022, διατηρώντας τις προσπάθειες μας για νίκη στο μέγιστο, στους υπολειπόμενους αγώνες.
 
Στοχεύουμε να συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τις αγωνιστικές δραστηριότητες των πελατών μας μέσα από το παγκόσμιο δίκτυο της εταιρείας.
 
Θα θέλαμε να εκφράσουμε τη βαθύτερη ευγνωμοσύνη μας σε όλους τους φαν της Suzuki, που μας υποστήριξαν με ενθουσιασμό, και σε όλους εκείνους που υποστήριξαν τις αγωνιστικές δραστηριότητες της Suzuki στον χώρο της μοτοσυκλέτας για πολλά χρόνια.”
 
Δήλωση του Toshihiro Suzuki, Εκπροσώπου Διευθυντή και Προέδρου της Suzuki:
“H Suzuki αποφάσισε να τερματίσει τη συμμετοχή της στα MotoGP και EWC, λόγω της ανάγκης να ανακατανείμει πόρους σε άλλες πρωτοβουλίες για βιωσιμότητα.
 
Οι αγώνες μοτοσυκλέτες ήταν ανέκαθεν απαιτητικός τομέας για τεχνολογικές καινοτομίες, συμπεριλαμβανομένης της βιωσιμότητας, και της εξέλιξης του ανθρώπινου δυναμικού.
 
Αυτή η απόφαση σημαίνει πως αναλαμβάνουμε την πρόκληση να χτίσουμε τη νέα λειτουργία της επιχειρηματικής δραστηριότητας της Suzuki στον τομέα των μοτοσυκλετών ανακατευθύνοντας τις τεχνολογικές δυνατότητες και το ανθρώπινο δυναμικό που καλλιεργήσαμε μέσα από τις αγωνιστικές μας δραστηριότητες, στην εξερεύνηση άλλων διαδρομών για μια βιώσιμη κοινωνία.
 
Θα ήθελα να εκφράσω τη βαθύτερη ευγνωμοσύνη μου προς όλους τους οπαδούς μας, τους αγωνιζόμενους μας, και σε όσους έχουν επενδύσει σε εμάς, για την ενθουσιώδη στήριξη τους από τα πρώτα στάδια εξέλιξης αφότου επιστρέψαμε στους αγώνες MotoGP.
 
Θα συνεχίσω να κάνω το καλύτερο δυνατό για να υποστηρίξω τους Alex Rins, Joan Mir, την Team SUZUKI ECSTAR και την YOSHIMURA SERT MOTUL ώστε να συμμετάσχουν ανταγωνιστικά μέχρι τα τέλη της σεζόν. Σας ευχαριστώ για την ευγενική σας υποστήριξη.”
 

MotoGP: O Marc Marquez στη Ducati για ακόμη δύο χρόνια!

Ο Ισπανός θα συνεχίσει να φορά τα κόκκινα
Marc_Marquez_2028
Από τον

Παύλο Καρατζά

23/6/2026

Ο Marc Marquez θα συνεχίσει να φορά τα χρώματα της ομάδας Ducati Lenovo για τα επόμενα δύο χρόνια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP, καθώς οι δύο πλευρές ανανέωσαν τη συνεργασία τους και για τις σεζόν 2027/2028.

Η συνεργασία μεταξύ του κατασκευαστή από το  Borgo Panigale και του νυν Παγκόσμιου Πρωταθλητή ξεκίνησε στις αρχές του 2024 και συνεχίζεται, από το 2025 με την ομάδα Ducati Lenovo. Με την εργοστασιακή ομάδα ο Ισπανός πέτυχε 14 νίκες στο Sprint και 11 νίκες στο GP — 10 από τις οποίες ήταν διπλές νίκες (Sprint και GP) και επτά φορές στη σειρά — ενώ ο τίτλος των αναβατών εξασφαλίστηκε πέντε GP πριν το τέλος της σεζόν, καθώς και το ρεκόρ όλων των εποχών σε βαθμούς για έναν αναβάτη σε μία μόνο σεζόν (545 βαθμοί). Έξι χρόνια μετά τον τελευταίο του παγκόσμιο τίτλο, η επιστροφή του Marquez ήταν πρωτοφανής, κατατάσσοντάς την ανάμεσα στα μεγαλύτερα επιτεύγματα του αθλητισμού.

Το 2026, μια συμβολική χρονιά για τη Ducati καθώς γιορτάζει την εκατονταετία από την ίδρυσή της, ο Marc και η Ducati Lenovo Team συνέδεσαν ακόμη περισσότερο τις τύχες τους επιτυγχάνοντας, την ίδια ημέρα στο GP της Ουγγαρίας, το ορόσημο των 100 νικών. Ένα τριπλό 100: όπως τα χρόνια της Ducati, οι θρίαμβοι της καριέρας του Μαρκ στις διάφορες κατηγορίες (74 στο MotoGP, 16 στο Moto2 και 10 στα 125cc) και οι επιτυχίες της Ducati Factory Team στο MotoGP από το 2003.

Marc Márquez: Είμαι κόκκινος. Είμαι πραγματικά χαρούμενος για τη νέα αυτή συμφωνία με την Ducati Lenovo Team και που θα συνεχίσω να είμαι μέλος αυτής της οικογένειας. Όταν αποφάσισα να ενταχθώ στη Ducati, ήμουν πεπεισμένος ότι ήταν το πιο ανταγωνιστικό project. Πίστεψαν σε μένα και χτίσαμε μια σχέση βασισμένη στην εμπιστοσύνη και τη σκληρή δουλειά. Με αυτή την ανανέωση, επιβεβαίωσαν για άλλη μια φορά αυτή τη δέσμευση, σεβόμενοι τους χρόνους μου και προσφέροντάς μου την ηρεμία που χρειαζόμουν για να πάρω τη σωστή απόφαση. Στο πρώτο μας έτος μαζί παλέψαμε για τον τίτλο και τον κατακτήσαμε: ένα ανεκτίμητο αποτέλεσμα που επιβεβαιώνει ότι ο δρόμος που είχαμε επιλέξει ήταν ο σωστός. Συνεχίζω να αγωνίζομαι επειδή αγαπώ αυτό το άθλημα και θέλω να επιτύχω ακόμα πιο φιλόδοξους στόχους. Είμαι πεπεισμένος ότι αυτό είναι το σωστό μέρος για να το κάνω. Όσο είμαι εδώ, θα δώσω τα πάντα για να βάψω το μέλλον κόκκινο.”

Claudio Domenicali (Διευθύνων Σύμβουλος της Ducati Motor Holding):Η ανανέωση της συνεργασίας με τον Marc για τις σεζόν 2027 και 2028 αποτελεί την πιο φυσική επιλογή μετά τα απίστευτα αποτελέσματα που πετύχαμε μαζί στην πρώτη του σεζόν με τα κόκκινα χρώματα. Έφερε σε μια νικήτρια ομάδα μια νοοτροπία που είναι, αν είναι δυνατόν, ακόμη πιο αποφασιστική και ένα εξαιρετικό αγωνιστικό πνεύμα. Ο Marc, εκτός από το ότι είναι ένα εξαιρετικό ταλέντο, αντιπροσωπεύει τέλεια τη νοοτροπία της Ducati που βασίζεται στη μεγάλη αφοσίωση και την αυτοθυσία, αλλά και στην αρμονία μέσα στην ομάδα και στην ικανότητα να είναι κανείς εξαιρετικός επαγγελματίας ακόμη και σε μια παιχνιδιάρικη και γαλήνια ατμόσφαιρα. Η συνέχιση της συνεργασίας μας σημαίνει τη διατήρηση της συνέχειας ενός επιτυχημένου προγράμματος και, ως εκ τούτου, την αντιμετώπιση των επόμενων αγωνιστικών περιόδων με τη φιλοδοξία να διατηρήσουμε τη Ducati στην κορυφή του MotoGP.”

Luigi Dall'Igna (Γενικός Διευθυντής της Ducati Corse): “Η εμπιστοσύνη, η σχέση μεταξύ της Ducati και του Marc ξεκινά εδώ. Αυτός μας αναζήτησε πρώτος, μας επέλεξε στη συνέχεια και σήμερα είμαστε ευτυχείς να πούμε ότι σχεδιάζουμε ένα μέλλον —πιο κόκκινο παρά ρόδινο— μαζί. Ο Marc έβαζε πάντα το πάθος του, το κίνητρό του και το αληθινό ανταγωνιστικό του πνεύμα πάνω από όλα στις επιλογές που καθοδήγησαν την εμπειρία του με την ομάδα Ducati Lenovo. Έδειξε εμπιστοσύνη σε ολόκληρη την ομάδα και αυτό μας γέμισε υπερηφάνεια και μας έδωσε κίνητρο να δίνουμε πάντα τον καλύτερό μας εαυτό για να τον υποστηρίξουμε. Ως μηχανικός, η συνεργασία με τον Marc με εντυπωσίασε. Οδήγησε τη Desmosedici GP σε κορυφαίες επιδόσεις, βελτιώνοντας κάθε εξάρτημα. Οι φιλοδοξίες παραμένουν αμετάβλητες και είμαι χαρούμενος που μπορώ να ζήσω, τόσο σε αθλητικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο, ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Ducati μαζί με τον Marc.