Τραυματίστηκε ο Marquez

Μια μικρής διάρκειας εξάρθρωση ώμου
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

28/2/2017

Ο Marc Marquez είχε μια σύντομη εξάρθρωση του δεξιού του ώμου, κατά τη διάρκεια των ιδιωτικών δοκιμών της Repsol Honda στην πίστα της Jerez. Ο Ισπανός, μαζί με τον συμπατριώτη του και team mate Dani Pedrosa, ήταν σχεδιασμένο να πραγματοποιήσουν διήμερες δοκιμές, αλλά εξαιτίας της βροχής ακυρώθηκε η πρώτη από τις δύο μέρες. Τη δεύτερη μέρα, παρότι είχε συννεφιά, η πίστα παρέμεινε στεγνή και με σαφώς καλύτερες συνθήκες, γεγονός που επέτρεψε στους δύο αναβάτες να συνεχίσουν τις δοκιμές του big-bang κινητήρα.

Ο Marquez είχε μια πτώση στην έβδομη στροφή της πίστας μετά το μεσημεριανό διάλλειμα, με αποτέλεσμα να μεταφερθεί στο ιατρικό κέντρο της πίστας όπου διαπιστώθηκε η εξάρθρωση του ώμου του, χωρίς καμία άλλη επίπτωση. Έτσι, με τά την επαναφορά του τραυματισμού, ο Marquez ξαναμπήκε στην πίστα και συνέχισε την δουλειά, ολοκληρώνοντας μεγάλο μέρος του προγράμματός του.

"Σε ό,τι με αφορά, ακόμη θεωρώ ότι κάτι λείπει από την πλευρά των ηλεκτρονικών"

Μάλιστα, μετά το πέρας των δοκιμών, δήλωσε πως ήταν μια παραγωγική μέρα, με πολλούς γύρους, που τους έδωσε την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν μεγάλο μέρος απ' ό,τι είχαν σχεδιάσει να κάνουν. Η πτώση και ο τραυματισμός, όπως είπε, δεν ήταν κάτι σοβαρό, οπότε το άμεσο μέλλον περιλαμβάνει τώρα ξεκούραση και προετοιμασία για τις επόμενες δοκιμές του Qatar. Να θυμίσουμε ότι ο Marquez είχε εξαρθρώσει τον άλλο ώμο του (τον αριστερό) στην Αυστρία τον περασμένο Αύγουστο, και στο Silverstone το 2013.

Σχετικά με τις δοκιμές, ο Pedrosa δήλωσε ικανοποιημένος από την ποσότητα της δουλειάς που έβγαλαν σε μία μόλις μέρα, παρά τις μη ευνοϊκές καιρικές συνθήκες.

Πάντως, το συμβάν με τον Marquez επιβεβαιώνει τα λεγόμενα του παγκόσμιου πρωταθλητή σχετικά με τα προβλήματα της απόδοσης του κινητήρα που πρέπει να λυθούν, καθώς ο καινούργιος κινητήρας που σχεδίασε η Honda με τα άνισα διαστήματα της ανάφλεξης δεν έχει καταφέρει ακόμη να υπηρετήσει απόλυτα τον σκοπό για τον οποίο σχεδιάστηκε, να εκπολιτίσει δηλαδή τον ατίθασο χαρακτήρα του RC213V στις εξόδους των στροφών.

"Σε ό,τι με αφορά, ακόμη θεωρώ ότι κάτι λείπει από την πλευρά των ηλεκτρονικών", δήλωσε ο Marquez. "Είναι λες και ο κινητήρας με τα ηλεκτρονικά να έχουν εντελώς διαφορετική φιλοσοφία. Δεν συνεργάζονται. Είναι δύσκολο καθήκον, αλλά πρέπει το πρόβλημα να λυθεί." Αυτό ουσιαστικά που λείπει, είναι η σωστή επικοινωνία μεταξύ της γκαζιέρας, του κινητήρα και του πίσω ελαστικού, κάτι που κάνει τον Marquez να νιώθει άβολα.

Η πολύ καλή του επίδοση, ειδικά σε ότι αφορά την συνέπειά του στα γρήγορα γυρολόγια, οφείλεται στο γεγονός πώς η πίστα του Phillip Island έχει μια συνολική ροή, χωρίς πολλά σημεία απότομης επιτάχυνσης, εκεί δηλαδή που δυσκολεύονται τα Honda. Σε πίστες όμως με περισσότερα φρένα και πιο απότομο άνοιγμα του γκαζιού στην έξοδο, όπως η Jerez, τα δεδομένα είναι εντελώς διαφορετικά.

Ετικέτες

MotoGP 2025 - 21ος γύρος - Πορτογαλία: Το πρόγραμμα των μεταδόσεων - Όλες οι κατηγορίες

Στον γύρο που ακολουθεί μετά τη μεγάλη νίκη του Alex Marquez
alex2
Από τον

Παύλο Καρατζά

3/11/2025

Μετά το GP στη Μαλαισία και την επικράτηση του Alex Marquez που ήταν καλύτερος όλων, μεταφερόμαστε στην Πορτογαλία και συγκεκριμένα στην πίστα του Portimão που φιλοξενεί τον 21ο γύρο της σεζόν.

Ο φετινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής Marc Marquez θα απουσιάζει και πάλι λόγω του τραυματισμού του, ενώ απών θα είναι και ο περσινός πρωταθλητής Jorge Martin που συνεχίζει την αποθεραπεία του.

Τα τελευταία πέντε χρόνια εδώ έχουμε δει τέσσερις διαφορετικούς νικητές, με τρεις διαφορετικούς κατασκευαστές. Το 2020 νικητής ήταν ο Miguel Oliveira με KTM, τις δύο επόμενες σεζόν την καρό σημαία πήρε ο Fabio Quartararo με Yamaha, το 2023 ο Pecco Bagnaia κέρδισε με Ducati και πέρυσι νικητής ήταν ο Jorge Martín και πάλι με Ducati.

Ο Πρωταθλητής Marc Marquez (Ducati Lenovo Team) βρίσκεται μπροστά στη βαθμολογία με 132 βαθμούς διαφορά από τον Alex Marquez (BK8 Gresini Racing MotoGP), με την 1η και 2η θέση να έχουν ήδη κριθεί και με το ενδιαφέρον να έχει μετατοπιστεί στην 3η θέση όπου για την ώρα με 291 βαθμούς βρίσκεται ο Marco Bezzecchi (Aprilia Racing), και αναμένεται να δούμε αν θα μπορέσει να απαντήσει ο ασταθής Bagnaia.

Ακολουθεί το επίσημο πρόγραμμα του GP, με την ώρα Ελλάδας για κάθε event.

Παρασκευή 7/11

Ωράριο

Κατηγορία

Event

11:00-11:35

Moto3

Free Practice 1

11:50-12:30

Moto2

Free Practice 1

12:45-13:30

MotoGP

Free Practice 1

15:15-15:50

Moto3

Practice

16:05-16:45

Moto2

Practice

17:00-18:00

MotoGP

Practice

Σάββατο 8/11

Ωράριο

Κατηγορία

Event

10:40-11:10

Moto3

Free Practice 2

11:25-11:55

Moto2

Free Practice 2

12:10-12:40

MotoGP

Free Practice 2

12:50-13:05

MotoGP

Qualifying 1

13:15-13:30

MotoGP

Qualifying 2

14:45-15:00

Moto3

Qualifying 1

15:10-15:25

Moto3

Qualifying 2

15:40-15:55

Moto2

Qualifying 1

16:05-16:20

Moto2

Qualifying 2

17:00

MotoGP

Tissot Sprint

Κυριακή 9/11

Ωράριο

Κατηγορία

Event

11:40-11:50

MotoGP

Warm-Up

13:15

Moto2

Race

15:00

MotoGP

Race

16:30

Moto3

Race