Ξεκαθαρίζει για Luca Marini στα MotoGP

Το θέμα θα έχει λυθεί μέσα στην εβδομάδα
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

12/10/2020

Ο ντόρος και οι φήμες οργιάζουν εδώ και καιρό, σχετικά με την μετακίνηση του Luca Marini από την Moto2 στην κορυφαία κατηγορία των MotoGP. Πριν λίγες μέρες μάλιστα ο Valentino Rossi, ο ετεροθαλής αδερφός του Marini, είχε δηλώσει πως έχει κάνει συζητήσεις με την Ducati σχετικά με την μεταγραφή του αδερφού του στην ομάδα της Avintia.

Το όλο θέμα έχει ένα πολύ μεγάλο παρασκήνιο με αρκετές παραμέτρους, καθώς η ομάδα της Avintia βρίσκεται σε δεινή οικονομική κατάσταση, κάτι που παραδέχτηκε και ο Team Manager, ο πρώην αναβάτης των WSBK Ruben Xaus. O ιδιοκτήτης όμως της ομάδας, ο Raul Romero, είχε διαψεύσει τις φήμες που ήθελαν την Avintia να αποχωρεί στο τέλος της σεζόν από τα MotoGP, ενώ είχε δηλώσει πως θα τιμήσουν και το συμβόλαιο που έχουν για άλλον έναν χρόνο με τον Tito Rabat (η ομάδα έχει ήδη κλείσει ως δεύτερο αναβάτη τον Enea Bastanini).

Αυτό σήμαινε αυτομάτως ότι δεν υπήρχε χώρος για τον Luca Marini και την πρόταση που είχε κάνει στην Ducati ο Rossi προκειμένου να τον εντάξουν στην ομάδα της Avintia. Λίγο αργότερα, κυκλοφόρησαν εκ νέου οι φήμες ότι η VR46 έκανε πρόταση να αγοράσει τις θέσεις της Avintia στο grid για του χρόνου, αλλά κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε ένα σημαντικά πολύπλοκο ζήτημα.

Αφενός ο Rossi θα έπρεπε να αγωνίζεται την επόμενη σεζόν κόντρα στην δική του ομάδα, αφού αυτός θα είναι αναβάτης της Petronas με Yamaha- και αφετέρου η ομάδα του θα έπρεπε να τρέχει με τα Ducati της Avintia. Η πολυπλοκότητα του όλου ζητήματος θα δημιουργούσε έναν γόρδιο δεσμό, αλλά όλα αυτά ξεκαθαρίστηκαν με τις πρόσφατες δηλώσεις του Rossi, την Παρασκευή πριν τον αγώνα της Γαλλίας. Ο Γιατρός είπε ότι δεν πρόκειται να μπει η VR46 την σεζόν του 2021 στα MotoGP, αλλά αυτό είναι ένα project για την σεζόν του 2022.

Αυτό έχει μια απόλυτα λογική βάση, καθώς το 2021 –όπως όλα δείχνουν- θα είναι η τελευταία χρονιά του Rossi ως αναβάτη για να επικεντρωθεί στο ρόλο του ιδιοκτήτη μιας ομάδας. Από την άλλη, με την ανακοίνωση για αποχώρηση του Andrea Migno του χρόνου από την ομάδα της VR46 στην Moto3 και την αναβάθμιση του Celestino Vietti στην Moto2 ως ομόσταυλος του Marco Bezzecchi, η ομάδα μένει χωρίς αναβάτες στην μικρή κατηγορία. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι απίθανο να εγκαταλείψει η VR46 την κατηγορία, για να επικεντρωθεί του χρόνου στην Moto2 και το 2022 στα MotoGP.

Σε ό,τι αφορά τον Marini, το πρόβλημα με το συμβόλαιο του Tito Rabat μπορεί να λυθεί από τον ίδιο τον Ισπανό αναβάτη, καθώς έχει δηλώσει επανειλημμένα ότι σκέφτεται να εγκαταλείψει τους αγώνες λόγω των φτωχών επιδόσεών του. Αν συνυπολογίσουμε και τον πρόσφατο τραυματισμό του που αποκόμισε από την πτώση στο GP του Le Mans, τότε αυτό το σενάριο έρχεται ακόμη πιο κοντά στην πραγματικότητα. Έτσι, θα ανοίξει η πόρτα για τον Luca Marini στα MotoGP μέσω της Avintia –η οποία κατά πάσα πιθανότητα θα διανύσει την τελευταία της σεζόν στην κατηγορία- ώστε το 2022 να συμμετέχει ως αναβάτης της VR46 με Team Manager και ιδιοκτήτη τον αδερφό του.

Το σίγουρο πάντως είναι πως όλα αυτά θα ξεκαθαρίσουν πολύ σύντομα, ίσως και μέσα στις επόμενες μέρες, για το αν θα έχουμε εκτός της οικογένειας Marquez και την οικογένεια Rossi στα MotoGP της επόμενης χρονιάς.

Ετικέτες

MotoGP: Επιτεύχθηκε η πολυαναμενόμενη συμφωνία διοργανωτών-κατασκευαστών έως το 2031!

Aprilia, Ducati, Honda, KTM και Yamaha στη νέα εποχή
GP Deal
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

19/6/2026

Ανακοινώθηκε στο Brno η υπογραφή της νέας συμφωνίας - Concorde Agreement - που θα καθορίσει το πλαίσιο λειτουργίας του πρωταθλήματος από το 2027 έως και το 2031, με τις Aprilia, Ducati, Honda, KTM και Yamaha να δεσμεύονται επίσημα για την παρουσία τους στη νέα πενταετία.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη για το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων μοτοσυκλέτας, καθώς είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του MotoGP που όλοι οι κατασκευαστές-μέλη της MSMA (Motorcycle Sports Manufacturers Association) υπογράφουν μια ενιαία συμφωνία που καλύπτει ολόκληρη την επόμενη αγωνιστική περίοδο.

Σταθερότητα ενόψει των νέων κανονισμών του 2027

Η ανακοίνωση αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία καθώς το 2027 σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για τα MotoGP, με κινητήρες 850 κυβικών εκατοστών, απαγόρευση των συσκευών ρύθμισης των αναρτήσεων και σημαντικές αλλαγές στην αεροδυναμική.

Η νέα συμφωνία δημιουργεί ένα κοινό πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ διοργανωτών και εργοστασίων, καλύπτοντας αγωνιστικά, τεχνικά και εμπορικά ζητήματα για τα επόμενα πέντε χρόνια.

Παράλληλα, οι διοργανωτές του MotoGP - MotoGP Sports Entertainment Group (MGPSEG), πρώην Dorna - ανακοίνωσαν ότι έχει επιτευχθεί συμφωνία επί των βασικών όρων και με τις 11 ομάδες του πρωταθλήματος για την περίοδο 2027-2031, με περισσότερες λεπτομέρειες να αναμένονται το επόμενο διάστημα.

Μήνυμα ενότητας από όλους τους κατασκευαστές

Πέρα από το τυπικό σκέλος της συμφωνίας, το σημαντικότερο στοιχείο είναι το μήνυμα σταθερότητας που εκπέμπει το πρωτάθλημα σε μια περίοδο όπου η παγκόσμια σκηνή του μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλάζει διαρκώς και τα κόστη εξέλιξης αυξάνονται.

Η υπογραφή επιβεβαιώνει ότι όλοι οι σημερινοί κατασκευαστές σκοπεύουν να συνεχίσουν να επενδύουν στο MotoGP τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2031, εξασφαλίζοντας τη συνέχεια ενός grid που τα τελευταία χρόνια προσφέρει τον μεγαλύτερο ανταγωνισμό στην ιστορία της κατηγορίας.

Ο CEO του MotoGP Group, Carmelo Ezpeleta, χαρακτήρισε τη συμφωνία "καθοριστική στιγμή" για το πρωτάθλημα, τονίζοντας ότι η δέσμευση των πέντε εργοστασίων αποτελεί τη βάση για τη μελλοντική ανάπτυξη του θεσμού.

Τι σημαίνει για το μέλλον του MotoGP

Η συμφωνία δεν αφορά μόνο τη διατήρηση των κατασκευαστών στο πρωτάθλημα. Ανοίγει επίσης τον δρόμο για κοινές αποφάσεις σχετικά με την περαιτέρω βελτίωση της ασφάλειας, την εξέλιξη των τεχνικών κανονισμών, την ενίσχυση του θεάματος, την προσέλκυση νέων φιλάθλων παγκοσμίως και την εν γένει εμπορική ανάπτυξη του πρωταθλήματος

MGPSEG αναφέρει ότι θα συνεχίσει να επενδύει σε δράσεις προώθησης, εμπορικής ανάπτυξης και αλληλεπίδρασης με το κοινό, όπως η δημόσια 360° προβολή του ολλανδικού Grand Prix στην καρδιά του Λονδίνου, σε συνεργασία με τους κατασκευαστές, με στόχο την περαιτέρω αύξηση της παγκόσμιας απήχησης του θεσμού.

Σημαντική και για την KTM η συμφωνία

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η συμμετοχή της KTM στη νέα συμφωνία, καθώς τους τελευταίους μήνες υπήρξαν αρκετές συζητήσεις σχετικά με το μέλλον της αυστριακής εταιρείας στους αγώνες, λόγω των γνωστών οικονομικών δυσκολιών του ομίλου.

Η υπογραφή έως το 2031 αποτελεί σαφή ένδειξη ότι η KTM εξακολουθεί να θεωρεί το MotoGP βασικό κομμάτι της στρατηγικής της, με τον Pit Beirer να χαρακτηρίζει τη συμφωνία "σημαντική στιγμή για όλους όσοι εμπλέκονται στο πρωτάθλημα".

Η νέα εποχή ξεκινά το 2027

Με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς να βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη και τη Liberty Media να αναλαμβάνει τη διαχείριση του MotoGP μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Dorna, η συμφωνία 2027-2031 αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα θεμέλια για τη νέα εποχή του πρωταθλήματος.

Το MotoGP εξασφάλισε όχι μόνο τη συνέχιση της παρουσίας των πέντε εργοστασίων, αλλά και μια κοινή βάση για τα επόμενα χρόνια, καθώς οι διοργανωτές πίεζαν για δεκαετή δέσμευση των κατασκευαστών έως το 2036, πράγμα που δεν πέτυχαν και φαίνεται πως θα κριθεί από τις τεχνικές λεπτομέρειες της συμφωνίας και τους καρπούς που αυτή θα φέρει, στην ερχόμενη περίοδο με τις σημαντικές αλλαγές τόσο στην τεχνολογία των μοτοσυκλετών, όσο και στον τρόπο με τον οποίο το άθλημα προσεγγίζει το παγκόσμιο κοινό του.