Yamaha - Δοκιμάζει 4 εκδόσεις του δυνατότερου κινητήρα της YZR-M1 για το 2023

Η αχίλλειος πτέρνα του Quartararo για τον τίτλο του 2022
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

26/10/2022

Ο δοκιμαστής της Yamaha και αγωνιζόμενος στο MotoGP, Cal Crutchlow, δήλωσε πως η Yamaha θα έχει στο τεστ της Valencia τέσσερις εκδόσεις του δυνατότερου κινητήρα της YZR-M1 για το 2023. Too little, too late όμως για το 2022, που θα έλεγαν κι οι Άγγλοι.

Λίγο πριν το τέλος της σεζόν του 2022, με τον τίτλο να κρίνεται στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στη Valencia, η Yamaha και ο Fabio Quartararo βρίσκονται σε μειονεκτική θέση, κάτι που σε μεγάλο βαθμό αφορά και τον πιο αδύναμο κινητήρα της YZR-M1 απέναντι σε εκείνο της Ducati Desmosedici GP.

Σε συνέντευξη του, ο Cal Crutchlow της WithU Yamaha RNF που βρίσκεται στην πίστα της Jerez, συνεχίζοντας τις δοκιμές στην YZR-M1 του 2023, μιας μοτοσυκλέτας που θα παραλάβουν σε πρωτότυπη μορφή οι Quartararo και Morbidelli στο τεστ της Valencia μετά το τελευταίο GP του 2022.

Το μεγαλύτερο μειονέκτημα της YZR-M1 του 2022 είναι η έλλειψη δύναμης ψηλά, που την κάνει να χάνει έδαφος στις ευθείες απέναντι στην στρατιά μοτοσυκλετών της Ducati -και όχι μόνο.

“Δουλεύουμε σε τέσσερις εκδοχές του νέου κινητήρα” αναφέρει ο Βρετανός αναβάτης. “Χρειαζόμαστε περισσότερη δύναμη και μεγαλύτερη τελική ταχύτητα, αλλά πρέπει να αλλάξουμε κι άλλα. Και αυτά δεν αλλάζουν σε μία εβδομάδα μόνο. Όμως δουλεύουμε με αυτό που έχουμε. Πρέπει να φτιάξουμε μια μοτοσυκλέτα που να μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί και όταν οδηγούμε σε γκρουπ αναβατών, τώρα μπορούμε να πάμε γρήγορα μόνο όταν είμαστε μόνοι. Φταίει ο κινητήρας, το πλαίσιο, το κράτημα… η έλλειψη δύναμης ψηλά. Δύσκολο να ανταγωνιστείς τους άλλους όταν οδηγείς σε γκρουπ.”

Το 2022, όταν ο Fabio βρισκόταν μόνος του, ήταν ικανός για γρήγορο γυρολόγιο, κάτι που δεν συνέβαινε όμως όταν οδηγούσε μέσα σε γκρουπ με άλλους αναβάτες. Και το πρόβλημα αυτό απασχολούσε και τους Morbidelli και Crutchlow.

“Όποτε κέρδισε το 2022 ο Fabio, ήταν μόνος. Πρέπει να μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί και στην οδήγηση σε γκρουπ, όμως στον δεύτερο γύρο στη Μαλαισία η πίεση στο μπροστινό μου ελαστικό ήταν πολύ ψηλή, και κατάλαβα πως αυτός θα ήταν ένας πολύ δύσκολος αγώνας, και έπρεπε να φυλάξω το λάστιχο μέχρι τέλους. ”

Πριν όμως πάρει στα χέρια του τη νέα YZR-M1, ο Πρωταθλητής του 2021 Fabio Quartararo θα κληθεί να βγάλει τον λαγό μέσα από το καπέλο της αδύναμης μοτοσυκλέτας του 2022, με βαθμολογικό μειονέκτημα 23 βαθμών. Δύσκολα τα πράγματα...

Jorge Martin-Aprilia: Πρόωρη αποχώρηση του παγκόσμιου πρωταθλητή βλέπουν στο MotoGP

Κομβικό σημείο ο αγώνας του Le Mans και υπάρχει λόγος για αυτό
Jorge Martin to leave Aprilia 2025
Από το

motomag

12/5/2025

Ο εν ενεργεία πρωταθλητής του MotoGP φαίνεται πως δεν είναι ευχαριστημένος με τις εξελίξεις στην Aprilia με την ιταλική εταιρεία να εξετάσει τις νομικές της επιλογές.

Ο Jorge Martin έχει τη δυνατότητα να αποχωρήσει από την Aprilia στο τέλος της σεζόν του 2025 στο MotoGP, επικαλούμενος μια ρήτρα στο συμβόλαιό του που τον απαλλάσσει από τη δεύτερη χρονιά με την ιταλική εταιρεία. Οι εκπρόσωποι του Martin συμπεριέλαβαν έναν όρο στο συμβόλαιό του με το Noale που του έδινε την ελευθερία να συζητήσει με άλλες ομάδες, εάν δεν ήταν ανάμεσα στους διεκδικητές του τίτλου έως και το Le Mans.

Σύμφωνα με το motosport.com που επικαλείται αποκλειστικό ρεπορτάζ ο Ισπανός που συναντήθηκε με ανθρώπους της ιταλικής εταιρείας στη Γαλλία -αν και απέφυγε να εμφανιστεί στην πίστα- τους ενημέρωσε ότι σκοπεύει να ενεργοποιήσει τον συγκεκριμένο όρο στο συμβόλαιό του.

Η συμφωνία που υπέγραψαν η Aprilia και ο εν ενεργεία παγκόσμιος πρωταθλητής πέρυσι στο Ιταλικό GP δεν δεσμεύει τον Ισπανό για τη δεύτερη σεζόν καθώς ήταν μια συμφωνία “1+1”, ενώ τηρείται και η προϋπόθεση της ανταγωνιστικότητας της RS-GP, η οποία βέβαια δεν ξέρουμε τι μπορεί να κάνει με τον Martin στη σέλα της, τη στιγμή που τα καλύτερα αποτελέσματα για τους Ιταλούς δεν τα φέρνει ο εργοστασιακός Marco Bezzecchi αλλά ο εξαιρετικός Ιάπωνας της Trackhouse Ai Ogura, με τις διαφορές μεταξύ των Aprilia να είναι ωστόσο μικρές υπέρ της εργοστασιακής ομάδας.

Jorge Martin to leave Aprilia 2025

Οι πολυάριθμοι τραυματισμοί που ταλαιπωρούν τον Martin μετά την κατάκτηση του πρωταθλήματος - εμποδίζοντάς τον να συμμετάσχει στους πέντε από τους έξι αγώνες που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής στη φετινή σεζόν είναι φυσικά αυτοί που του δίνουν τεχνητά ωστόσο το δικαίωμα να ενεργοποιήσει τον συγκεκριμένο όρο στο συμβόλαιό του.

Η Aprilia φυσικά δεν έχει σκοπό να κάτσει με σταυρωμένα τα χέρια, έχοντας τον Martin στο πυρήνα της προσπάθειας που κάνει φέτος στο MotoGP. Τουλάχιστον δεν θα τον αφήσει να αποχωρήσει χωρίς ο Ισπανός να αγωνιστεί υπό κανονικές συνθήκες.

Αν και δεν έχει οριστεί ακόμη ημερομηνία επιστροφής του Martin στη δράση, φαίνεται απίθανο να είναι σε θέση να επιστρέψει πριν από το Γερμανικό GP, τον 11ο γύρο του πρωταθλήματος, που είναι προγραμματισμένος για τις 11-13 Ιουλίου.

Οι άνθρωποι της Aprilia εξετάζουν το ενδεχόμενο να κινηθούν νομικά για παραβίαση του συμβολαίου, αν ο Martin αποχωρήσει, με τον Ισπανό, ωστόσο -από σεβασμό προς την Aprilia- να είναι διατεθειμένος να συνεχίζει να αξιολογεί τις επιδόσεις της RS-GP μέχρι τον γύρο του Σαν Μαρίνο στις 12-14 Σεπτεμβρίου.

Η Aprilia πιστεύει ότι μπορεί νομικά να εμποδίσει την φυγή του αναβάτη, υποστηρίζοντας ότι η ρήτρα δεν θα πρέπει να ισχύει εξαιτίας της απουσίας του λόγω τραυματισμού και ότι δεν υπάρχει υποχρέωση παράτασης της δοκιμαστικής περιόδου. Ωστόσο αν οι δύο πλευρές έφταναν ποτέ σε αυτό το σημείο τότε δεν έχει νόημα να πιέζεις κάποιον να οδηγεί τη μοτοσυκλέτα σου με το ζόρι, καθώς αυτή είναι μια κατάσταση από την οποία και οι δύο θα βγουν χαμένοι.

Ο Martin έχει παρακολουθήσει στενά τις επιδόσεις των άλλων αναβατών της Aprilia και πιστεύει ότι η μοτοσυκλέτα του Noale δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες που είχαν τεθεί όταν ο κατασκευαστής τον έπεισε να ενταχθεί στο ρόστερ του.

Η έξοδος του Ισπανού από την Aprilia θα μπορούσε να φέρει ως έναν βαθμό τα πάνω κάτω μεταξύ των ομάδων παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι αναβάτες έχουν συμβόλαια που δεν τελειώνουν στον έναν χρόνο. Αυτός που δεν έχει είναι ο Luca Marini, του οποίου το συμβόλαιο με τη Honda λήγει στο τέλος της χρονιάς, αν και οι Ιάπωνες δεν πρόκειται να κάνουν κίνηση προτού ο Martin καταλήξει στο τι σκοπεύει να κάνει με την Aprilia.

Δεν είναι και πολύ λογικό πάντως να αποχωρεί ένας αναβάτης από μία ομάδα χωρίς ο ίδιος να έχει φτάσει με τη μοτοσυκλέτα στο 100% και να παίρνει αυτή την απόφαση με βάση αυτά που κάνουν οι άλλοι αναβάτες.

Ετικέτες