2 Generations’ Ride / Balkan Tour: Στάση… Βουλγαρία!

Οικογενειακή… σέλα!
1/7/2020

Ο Κωνσταντίνος Μητσάκης μαζί με το γιο του Γιώργο, ξεκίνησαν άλλο ένα ταξίδι -ή μάλλον καλύτερα μια "βόλτα" για τα δεδομένα του Μητσάκη- στην γειτονιά μας, τα Βαλκάνια. Η πρώτη ανταπόκριση από το ημερολόγιο καταστρώματος έρχεται από τη Βουλγαρία, τον πρώτο σταθμό του Balkan Tour

Πατέρας και γιος, ταξιδέψαμε μαζί το 2018 σε Ευρώπη και Αφρική. Το 2019 πεταχτήκαμε μέχρι το Nordkapp της Νορβηγίας, ενώ το 2020 αποφασίσαμε να περιπλανηθούμε στις φιλόξενες γειτονιές των Βαλκανίων. Ταξιδευτές στην ίδια σέλα μιας μοτοσυκλέτας, ήμασταν και πάλι έτοιμοι –μετά την επέλαση του κορωνοϊού– να μοιραστούμε την συναρπαστική ιστορία ζωής “2 GenerationsRide / Balkan Tourπάνω σε δυο τροχούς.

Με "εργαλείο" περιπέτειας μια μαύρη Yamaha Tracer 900 (ευγενική χορηγία της Yamaha / ΜΟΤΟΔΙΚΤΥΟ Α.Ε.) και τις αποσκευές μας γεμάτες ταξιδιωτικά όνειρα και επιθυμίες, ξεκινήσαμε ένα οδοιπορικό 4.000 χιλιομέτρων στην βαλκανική χερσόνησο, με πρώτη στάση στην Βουλγαρία.

Καθοδόν για την Βουλγαρία, και πριν διαβούμε την συνοριακή μεθόριο του Προμαχώνα, πραγματοποιήσαμε ένα σύντομο πέρασμα από τις λίμνες Δοϊράνη και Κερκίνη, τα δυο υδάτινα κοσμήματα της Βόρειας Ελλάδας.

Στα σύνορα Ελλάδας-Βουλγαρίας, οι έλεγχοι για κορωνοϊό είχαν πια σταματήσει και το καθεστώς της καραντίνας είχε τερματιστεί, γεγονός που μας επέτρεψε να περάσουμε χωρίς καθυστερήσεις και απρόοπτα στην Βουλγαρία. Η μαύρη Yamaha Tracer 900, χάρη στα υψηλά επίπεδα απόδοσης του τρικύλινδρου και μικρού σε διαστάσεις κινητήρα της και την εκπληκτική άνεση που πρόσφερε σε αναβάτη και συνεπιβάτη, μας οδήγησε αρκετά ξεκούραστους στην συνοριακή πόλη Sandanski (την γενέτειρα του θρυλικού Σπάρτακου της αρχαιότητας). Εκεί πραγματοποιήσαμε άλλωστε και την πρώτη διανυκτέρευσή μας μετά από 640 χιλιόμετρου ημερήσιας πορείας.

Την επομένη, κάτω μια καταρρακτώδη βροχή, προσεγγίσαμε την Σόφια. Πρώτη μας μέριμνα στην βουλγαρική πρωτεύουσα ήταν η επίσκεψη στο κατάστημα της Yamaha, που είναι μια εταιρία του Ομίλου της ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Α.Ε. και αποτελεί παράλληλα τον επίσημο εισαγωγέα της Yamaha Motor Co. στην Βουλγαρία. Ο υπόλοιπος χρόνος της παρουσίας μας στην Σόφια αναλώθηκε στην γνωριμία με τα κυριότερα μνημειακά αξιοθέατα (ιστορικά και θρησκευτικά) της βουλγαρικής μητρόπολης.

Περίπου 350 χιλιόμετρα χώριζαν την Σόφια από τα σύνορα της Ρουμανίας. Η διαδρομή που επιλέξαμε προκειμένου να περάσουμε στην δεύτερη χώρα του “2 GenerationsRide / Balkan Tourπερνούσε από τις πόλεις Kazanluk, Shipka και Veliko Tarnavo, ενώ περισσότερη από την μισή διαδρομή πραγματοποιήθηκε σε επαρχιακούς οδικούς άξονες.

Κι όσον αφορά τα σημαντικότερα αξιοθέατα που επισκεφθήκαμε καθοδόν, η λίστα μας περιελάμβανε την περίφημη Κοιλάδα των Ρόδων, τον αρχαίο θολωτό θρακικό τάφο της πόλης Kazanluk, την εκκλησία της Γέννησης του Ιησού (Shipka), ενώ στις κορυφές της καταπράσινης οροσειράς του Αίμου απαθανατίσαμε το Μνημείο Ελευθερίας Shipka Momument και το περίφημο φουτουριστικό κτίριο Buzludzha.

Κωνστραντίνος Μητσάκης

Στα μισά του ταξιδιού με το Kove 800X Pro έχει φτάσει ο Κωνσταντίνος Μητσάκης καθώς τώρα ξεκινά η επιστροφή στην Ελλάδα
motomag Κωνσταντίνος Μητσάκης, KOVE 800X Pro, Silk Road, Δ’ Ανταπόκριση Shiraz - Εκεί που ζουν οι αυτοκράτορες
Από τον

Κωνσταντίνο Μητσάκη

13/5/2024

Ο Κωνσταντίνος Μητσάκης και η KOVE 800X Pro έφτασαν εκεί που περπάτησε ο Μέγας Αλέξανδρος, σε μέρη και τόπους όπου δημιουργήθηκαν και χάθηκαν ολόκληρες αυτοκρατορίες. Όσα διαβάσαμε στα βιβλία της ιστορίας, τώρα απλώνονται μπροστά στα μάτια ανάγλυφα, αληθινά και ταυτόχρονα μαγικά και με ένα ακαταμάχητο πέπλο μυστηρίου που τα καλύπτει για πάνω από 23 ολόκληρους αιώνες!

Λίγο πριν πάρει τον δρόμο της επιστροφής και μετά από 4.800 χιλιόμετρα στους καυτούς δρόμους του Ιράν, ο Κωσταντίνος Μητσάκης μας περιγράφει μια από τις πιο θρυλικές περιοχές του πλανήτη.

“Μετά την Yazd, σειρά είχε η ρομαντική πολιτεία Shiraz να υποδεχτεί το KOVE SILK ROAD. Ωστόσο, με την παρουσία μου στην Shiraz, έμελλε να ολοκληρωθεί η δίτροχη περιπλάνησή μου πάνω στο ίχνος του ιρανικού μεταξένιου δρόμου. Μετά από 4.800 συναρπαστικά χιλιόμετρα ταξιδιού, η απροβλημάτιστη KOVE 800X Pro θα ξεκινούσε από την Shiraz την επιστροφή για Ελλάδα.

Ιερατικές σχολές, περίτεχνα τζαμιά, γαλάζιοι μιναρέδες, λουλουδιασμένοι κήποι, μαυσωλεία και σκεπαστά παζάρια αντικατόπτριζαν την πορεία της γενέτειρας των φημισμένων Περσών ποιητών Hafez και Saadi μέσα στον χρόνο και την Ιστορία. Και φυσικά, ήταν αδιανόητο να μην "προσκυνήσω" σε τρεις κοντινούς αρχαιολογικούς χώρους, απόλυτα ταυτισμένους με την ιστορική διαδρομή της Περσικής Αυτοκρατορίας.

Στην περιοχή Νακς-ε-Ροστάμ (42 χλμ. βόρεια της Shiraz) βρίσκονταν λαξευμένοι -σε μια κάθετη βραχώδη πλαγιά- οι τάφοι των Βασιλέων Δαρείου Α΄, Ξέρξη, Αρταξέρξη και Δαρείου Β΄. Στις Πασαργάδες (137 χλμ. βόρεια της Shiraz), ξεχωριστή θέση μεταξύ των μνημείων της αρχαίας πόλης κατείχε ο βαθμιδωτός τάφος του Μεγάλου Βασιλέα Κύρου.

Στην Περσέπολη (36 χλμ. βόρεια της Shiraz), θωπεύοντας με τα μάτια της ψυχής μου τα εναπομείναντα μνημεία της εθιμοτυπικής πρωτεύουσας των Αχαιμενιδών, βρέθηκα να ταξιδεύω πίσω σε χαμένες αυτοκρατορίες και ένδοξες ελληνικές εκστρατείες. Ήταν πραγματικά συγκλονιστικό που περπάτησα στην Περσέπολη, εκεί που είχε βαδίσει πριν από 23 αιώνες ο Μέγας Αλέξανδρος”.

Με τον Κωνσταντίνο Μητσάκη να έχει ολοκληρώσει το ένα μέρος του ταξιδιού του, ξεκινά τώρα το δεύτερο μέρος που είναι αυτό της επιστροφής στα πάτρια εδάφη με το Kove 800X Pro.