Ταξίδι "SYM 2 Nordkapp"- Δ' Ανταπόκριση

Επιστροφή!
23/7/2021

Πάνω που είχα πιστέψει ως δεν θα φορούσα ξανά τα αδιάβροχά μου, η Ελβετία φρόντισε να με διαψεύσει. Από το πρώτο ως το τελευταίο χιλιόμετρο, η χώρα της σοκολάτας και των τραπεζών μού έδειξε το υγρό της πρόσωπο. Βροχή και δυνατός αέρας σ’ όλη την διάρκεια της ελβετικής διαδρομής, με αποκορύφωμα την αδιαπέραστη ομίχλη και το κρύο (8ο C) που συνάντησα στο συνοριακό ορεινό πέρασμα Col du Grand St.-Bernard (2.473 μ.). Οι Άλπεις στα καλύτερά τους!

Η κατάβαση από την ιταλική πλευρά των Άλπεων με οδήγησε στο Τορίνο, όπου άλλαξα λάδια στο ακούραστο SYM HD 300 και σχεδίασα την διαδρομή στην 14η χώρα του “SYM 2 Nordkapp”. Ravenna, Matera και Alberobello: η Ιταλία θα σφράγιζε ουσιαστικά τον επίλογο αυτού του ανατρεπτικού ταξιδιού, μέσω αυτών των τριών πόλεων.

Ύψιστο σημείο αναφοράς της Ravenna ήταν τα υπέροχα ψηφιδωτά με τ’ οποία είχε διακοσμήσει ο αυτοκράτορας Ιουστινιανός τις τρεις εκκλησίες της πόλης (Άγιος Βιτάλιος, Άγιος Απολλινάριος in Classe, Άγιος Απολλινάριος Nuovo). Εδώ έζησα στιγμές από Βυζάντιο…

Δεύτερη στάση στην Matera, που σύμφωνα με τους ιστορικούς είναι μια από τις παλαιότερες πόλεις του κόσμου. Η γνωριμία με τα λαξευμένα σπίτια–σπηλιές ήταν μια δυνατή εμπειρία. Παρεμπιπτόντως, στην παλαιολιθική Matera (Sassi) γυρίστηκε η κινηματογραφική ταινία “Τα πάθη του Χριστού” (2004), του Μελ Γκίμπσον.

Η πόλη Alberobello στον ιταλικό νότο φημίζεται για τις μοναδικές κατοικίες trulli που φιλοξενεί. Η εικόνα της πόλης, με τα κωνικά φρεσκο–ασβεστωμένα σπίτια της, παρέπεμπε σε μεσαιωνικό παραμύθι και με γοήτευσε πολύ.

Κι από το Brindise, ακτοπλοϊκώς στην Ηγουμενίτσα. Νυχτερινό ταξίδι κατόπιν ως την Αθήνα και άφιξη στην βάση μου μετά από 25 ημέρες ταξιδιού και καταγεγραμμένα 11.500 χλμ. στο κοντέρ του απροβλημάτιστου SYM HD 300. Ήταν το πρώτο μου ταξίδι με scooter και ειλικρινά με ενθουσίασε πολύ. Ειδικά το SYM HD 300, μού πρόσφερε ότι ζητούσα για να φτάσω μέχρι την βόρεια εσχατιά της Ευρώπης: άνεση, αξιοπιστία, ποιότητα κατασκευής, άψογη οδική συμπεριφορά, αντοχή και μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους. Άντε λοιπόν, σύντομα και το επόμενο scooter-road trip!

Κωνσταντίνος Μητσάκης

Δείτε το πλούσιο gallery με φωτογραφικό υλικό από το ταξίδι

Ποιές παραλίες! 5η συνεχόμενη μέρα μποτιλιάρισμα στο Transfagarasan [VIDEO]

Ασφυκτικές οι συνθήκες- Μεγάλες καθυστερήσεις και ταλαιπωρία για 5η συνεχόμενη ημέρα στο ορεινό πέρασμα
Tranfagarasan Traffic
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

7/8/2025

Σε μια από τις πιο μαγευτικές και απαιτητικές ορεινές διαδρομές της Ευρώπης, που το ΜΟΤΟ έχει διασχίσει δυο φορες στο πλαίσιο του MEGA TEST On-OFF με τελευταία φορά το 2023, παρουσιάζεται τώρα ασυνήθιστη κυκλοφοριακή συμφόρηση που εγείρει δυσκολίες!

Ανάμεσα στις ομιχλώδεις κορυφές των Καρπαθίων, εκεί όπου ο δρόμος μοιάζει να αψηφά τη βαρύτητα, βρίσκεται το Transfagarasan, μια από τις πιο εμβληματικές ορεινές διαδρομές στον κόσμο. Χτισμένο στη δεκαετία του 1970 με εντολή του Νicolae Ceausescu, το δεύτερο ψηλότερο ορεινό πέρασμα της Ρουμανίας (πίσω από την Transalpina), διανοίχθηκε με βαρύ τίμημα ανθρώπινων ζωών και τεράστιων οικονομικών πόρων.

Η διαδρομή εκτείνεται για περίπου 90 χιλιόμετρα και διασχίζει τις επιβλητικές κορυφές των βουνών Fagaras, συνδέοντας την ιστορική Τρανσυλβανία με τη Βλαχία. Το Transfagarasan είναι γεμάτο ελικοειδείς φουρκέτες, απότομες στροφές και τούνελ σκαλισμένα μέσα σε κάθετους βράχους. Στο υψηλότερο σημείο του, στα 2.042 μέτρα υψόμετρο, βρίσκεται η αλπική λίμνη Balea  ένα παγωμένο στολίδι που καθρεφτίζει τον ουρανό και κόβει την ανάσα.

Tranfagarasan Traffic

Ο δρόμος αυτός δεν σχεδιάστηκε αρχικά για τουρισμό ή για την απόλαυση της οδήγησης. Ήταν ένα στρατηγικό έργο, μια επίδειξη ισχύος μέσα στην καρδιά των Καρπαθίων, που σήμερα έχει μετατραπεί σε προσκύνημα για μοτοσυκλετιστές και όχι μόνο από όλο τον κόσμο.

Η καλύτερη εποχή για να ταξιδέψει κανείς στον Transfagarasan είναι μεταξύ τέλους Ιουνίου και αρχών Οκτωβρίου. Τον υπόλοιπο χρόνο, η διαδρομή είναι καλυμμένη με χιόνι και παραμένει κλειστή. Οι κοντινότερες πόλεις για διαμονή είναι το Sibiu και το Curtea de Arges, με την πρώτη να προσφέρει μια γοητευτική μεσαιωνική ατμόσφαιρα.

Tranfagarasan Traffic

Η συνεχώς αυξανόμενη δημοφιλία της διαδρομής όμως έχει δημιουργήσει υψηλή τουριστική προσέλευση, γεγονός που σε συνδυασμό με την στενή χάραξη και αλλεπάλληλες φουρκέτες έχει δημιουργήσει, όχι για πρώτη φορά, κυκλοφοριακή συμφόρηση!

Κάθε χρόνο παρατηρείται αυξημένη προσέλευση έως και κυκλοφοριακή συμφόρηση, τώρα όμως τα πράγματα σύμφωνα με τους ντόπιους έχουν ξεπεράσει προηγούμενες χρονιές.

Συγκεκριμένα φέτος η διαδρομή ήταν μποτιλιαρισμένη για 5 συνεχόμενες ημέρες, καθιστώντας δύσκολη της πρόσβαση επαγγελματιών άμεσης ανάγκης σε περιστατικό που έχει προκύψει όπως φαίνεται σε βίντεο που ακολουθεί, προβληματίζοντας για την βιωσιμότητα της τουριστικής υπερανάπτυξης των παρακείμενων περιοχών, ειδικά στο στενό χρονικό παράθυρο που ο δρόμος παραμένει ανοιχτός.

Video file

Η Ρουμανία έχει καλύτερα ορεινά περάσματα για μοτοσυκλέτες, ενώ και η Τρανσαλπίνα είναι μαγική όταν προσφέρεται για γρήγορη οδήγηση. Αλλά αν τελικά κάποιος δρόμος στον κόσμο αξίζει τον τίτλο του κορυφαίου, τότε αυτός ο δρόμος που ξεκινά από τα δάση της Τρανσυλβανίας και σκαρφαλώνει ως τον ουρανό, έχει όλα τα φόντα να τον διεκδικήσει, απλά ίσως όχι όσο είναι μποτιλιαρισμένος.

Το πέρασμα προς το παρόν δείχνει να έχει αποσυμφoρηθεί, αλλά σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να ενημερώνεστε άμεσα για την κατάσταση στη διαδρομή και μέσω της Live Cam που βρίσκεται στον σταθμό τελεφερίκ στην λίμνη Balea και εποπτεύει τον αλπικό δρόμο.