Η Yamaha ανακοίνωσε το "Yamaha R7 European Series"

Ο μεγάλος τελικός το 2022
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

12/10/2021

Όπως θα διαβάσετε και στην παρουσίαση του νέου Yamaha R7 στο ΜΟΤΟ που θα κυκλοφορήσει στις 29 Οκτωβρίου, κατά την διάρκεια της παρουσίασης του μοντέλου οι άνθρωποι του εργοστασίου ανακοίνωσαν πως θα επενδύσουν και αγωνιστικά στο R7 προκηρύσσοντας αγώνες τύπου ενιαίου σε όλη την Ευρώπη.

Δεν έχουν περάσει παρά λίγες μόνο μέρες και ήρθε η επίσημη ανακοίνωση για το R7 Series European SuperFinale, τον μεγάλο τελικό που λάβει μέρος ως παράλληλο γεγονός, σε έναν από τους τελευταίους αγώνες του Motul WSBK 2022. Σ' αυτόν τον μεγάλο τελικό θα συμμετέχουν 30 από τους κορυφαίους αναβάτες από τα εθνικά R7 Cup και Challenge, που θα διοργανώσουν οι κατά τόπους αντιπροσωπείες σε όλη την Ευρώπη.

Τα Yamaha R7 Cup Series θα ξεκινήσουν μέσα στο 2022 σε ευρωπαϊκό επίπεδο και είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να αποτελέσουν οικονομικούς και εύκολα προσβάσιμους αγώνες, τόσο για υφιστάμενους αγωνιζόμενους, όσο και για αναβάτες που θέλουν να περάσουν από τα track days στο επόμενο στάδιο. Οι μοτοσυκλέτες θα βασίζονται στην στάνταρ έκδοση του R7, μαζί με ένα αγωνσιτικό από την GYTR που έχει σχεδιαστεί ειδικά για την συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα.

Οι 30 καλύτεροι αναβάτες από τα εθνικά R7 Cups θα προσκληθούν στο R7 Series European SuperFinale προς τα τέλη της σεζόν, που όπως αναφέραμε θα γίνει παράλληλα με κάποιον από τους αγώνες του FIM Superbike World Championship. Οι αναβάτες θα κάνουν τις ελεύθερες και χρονομετρημένες δοκιμές την Παρασκευή και θα συμμετέχουν σε δύο αγώνες το Σάββατο.

Επιπλέον, πέραν του ότι οι αναβάτες στο SuperFinale θα μοιράζονται τα paddock με τα αστέρια του παγκοσμίου πρωταθλήματος Superbikes, θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά και να συνομιλήσουν με τους εργοστασιακούς αναβάτες της Yamaha και από τις τρεις κατηγορίες του πρωταθλήματος. Οι άνθρωποι του εργοστασίου θα είναι εκεί για να βοηθήσουν και να δώσουν πολύτιμες συμβουλές σε όλους τους συμμετέχοντες, οι οποίοι θα στηθούν στην σχάρα της εκκίνησης για τους δύο αγώνες, μαζί με αρκετές γνωστές προσωπικότητες των αγώνων.

Η πίστα και η ημερομηνία διεξαγωγής του R7 Series European SuperFinale, καθώς και το πρόγραμμα των εθνικών R7 Cups, θα ανακοινωθεί στο προσεχές μέλλον.

O Paolo Pavesio, Διευθυντής Marketing του αγωνσιτικού τμήματος της Yamaha Motor Europe, έδωσε ακριβώς το στίγμα και την φιλοσοφία πίσω από την δημιουργία αυτής της αγωνιστικής δραστηριότητας: "Το σκεπτικό πίσω από τα εθνικά R7 Cups και R7 Series European SuperFinale είναι διαφορετικό σε σύγκριση με άλλες κατηγορίες αγώνων, υπό την έννοια πως δεν έχουν σχεδιαστεί ειδικά για νέους αναβάτες που θέλουν να αναρριχηθούν στην αγωνιστική τους καριέρα. Αντιθέτως, είναι σχεδιασμένοι να είναι οικονομικά προσιτοί αγώνες για αναβάτες που θέλουν να αγωνιστούν απλά για την διασκέδαση ή να κάνουν το επόμενο βήμα μετά τα track days που συμμετέχουν. Ο στόχος είναι να δημιουργήσουμε αγώνες με ένα συντροφικό πνεύμα, που θα είναι ευπρόσδεκτοι όλοι οι αναβάτες, ανεξάρτητα από την ηλικία τους ή την εμπειρία τους. Εθνικούς αγώνες και έναν μεγάλο τελικό όπου ένας πατέρας θα μπορεί να συμμετέχει με τα παιδιά του, ή φίλοι που θα συναγωνίζονται μεταξύ τους για να δουν ποιος είναι επιτέλους ο πιο γρήγορος! Ενώ όμως έχει να κάνει τόσο με την διασκέδαση όσο και με τους αγώνες, είμαστε βέβαιοι πως θα δούμε πραγματικό και έντονο συναγωνισμό στις πίστες, καθώς οι αναβάτες θα τρέχουν για να εξασφαλίσουν μια θέση στο Yamaha R7 Series European SuperFinale στο τέλος της σεζόν!"

MOTUL WSBK Laguna Seca 1ο σκέλος: Πτώση Bautista πρωτιά ο Rea

Επεκτείνει την κυριαρχία του Rea
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

14/7/2019

Ο καιρός στην Καλιφόρνια ήταν εξαιρετικός με την θερμοκρασία να κυμαίνεται στους 19 οC, την ώρα που η άσφαλτος της Laguna Seca ψηνόταν στους 43 οC με σχεδόν μηδενικούς ανέμους, δημιουργώντας έτσι τις συνθήκες για να δούμε αγώνα με τις μάχες στο επίκεντρο. Ο Superpole αποδείχτηκε εξίσου θεαματικός με τον Rea να κερδίζει, έχοντας δίπλα του στην πρώτη σειρά του grid τους εργοστασιακούς αναβάτες της Ducati, με τον Bautista  να ξεκινά απ’ την τρίτη θέση. Η δεύτερη σειρά του grid συμπληρώθηκε απ’ τους Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team), Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK) και Jordi Torres (Team Pedercini Racing). Η έβδομη θέση συμπληρώθηκε απ’ τον Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) με τον Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) και τον Loris Baz (Ten Kate Racing – Yamaha) να ξεκινούν όγδοος και ένατος αντίστοιχα, ενώ ο Eugene Laverty (Team Goeleven) έκλεινε τη δεκάδα.

Με το που άναψαν τα πράσινα φώτα, ο Rea έκανε μια τέλεια εκκίνηση και διατήρησε την πρώτη θέση, σε αντίθεση με τον Davies που είδε τον διψασμένο για μια νίκη Bautista να τον περνά πριν την πρώτη στροφή. Την ίδια στιγμή ο Tom Sykes έκανε μια εκκίνηση από άλλο πλανήτη και από τέταρτος έφερε την S1000RR του ρόδα με ρόδα με την V4 R του Bautista, όμως λόγω των διαδοχικών στροφών δεν βρήκε χώρο να περάσει και παρέμεινε τέταρτος. Λίγο αργότερα ο Sykes έπεσε θύμα του 22χρονου Τουρκου Razgatlioglu, που τον υποβάθμισε στην πέμπτη θέση.

Ο Davies (Arubai.IT Racing – Ducati), που επέλεξε τη μαλακή γόμα για το μπροστά ελαστικό του, δεν χαρίστηκε στον Bautista και τον προσπέρασε δύο στροφές πριν την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου. Ο Ουαλός αναβάτης της Ducati έσπασε το ρεκόρ του ταχύτερου γύρου, μόλις ολοκλήρωσε το δεύτερο, στο 1:23,028 και είχε βάλει στο στόχαστρό του Rea! Τον προκάλεσε αρκετές φορές στα πρώτα στάδια του αγώνα, προσπερνώντας τον μάλιστα χωρίς όμως να καταφέρει να παραμείνει για περισσότερο από μια στροφή στη κορυφή. Βασικός παράγοντας σε αυτό ήταν η επιλογή του Davies να φορέσει μαλακό ελαστικό μπροστά, το οποίο ενδείκνυται για τον Sprint Race που είναι μισής διάρκειας και είχε ως αποτέλεσμα μετά τα μισά του αγώνα να κάνει ιδιαίτερα ασταθή τη V4 R. Έτσι, ο Davies έδωσε μια εξαιρετική μάχη και ολοκλήρωσε το πρώτο σκέλος ανεβαίνοντας στο δεύτερο σκαλί του βάθρου.

Ο Alvaro Bautista (Aruba.IT Racing – Ducati) ήταν πολύ ανταγωνιστικός και έδειχνε πολύ δυνατός στη Laguna Seca καθώς ένα γύρο αργότερα έσπασε το ρεκόρ του teammate του. Στον πέμπτο γύρο όμως και στη πέμπτη στροφή ο Ισπανός αναβάτης της Ducati έχασε το μπροστινό και κατέστρεψε την αριστερή πλευρά του φαίρινγκ της V4 R, που είχε ντυθεί στα επετειακά χρώματα της 916. Βέβαια, αυτό ήταν το τελευταίο πράγμα που τον απασχολούσε καθώς έβλεπε τον Rea να απομακρύνεται και εν τέλει να περνά με σούζα πρώτος τη γραμμή τερματισμού μεγαλώνοντας το βαθμολογικό χάσμα που τους χωρίζει. Όμως, σαν πραγματικός μαχητής ο Bautista δεν τα παράτησε, σήκωσε τη μοτοσυκλέτα του και τερμάτισε 17ος.

Με τον αγώνα να έχει καταλαγιάσει και με την ομάδα του Rea να τον ενημερώνει πως ο Bautista έχει πέσει, ο βορειοιρλανδός δεν χαλάρωσε. Ήξερε πως είχε τον Davies πίσω του να τον καταδιώκει και γι’ αυτό έκανε αυτό που ξέρει καλύτερα: Έβαλε το κεφάλι κάτω και με τη σταθερότητά του κατέκτησε την τέταρτη νίκη του στη Laguna Seca. Ο Toprak Razgatlioglu επωφελήθηκε απ’ την πτώση του Bautista και τερμάτισε  τρίτος. Με τον Sykes να βρίσκεται αρκετά μακριά του και τους Davies και Rea να είναι σε άλλη διάσταση, είχε έναν ήπιο αγώνα καθώς δεν απείλησε ούτε απειλήθηκε από κάποιον. Το ίδιο ίσχυσε και για τον Sykes που τερμάτισε τέταρτος. Ο Jordi Torres ήταν εξαιρετικός αφού για το μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team).

Όμως, εν τέλει o αναβάτης της Yamaha ανέβασε το ρυθμό του περισσότερο και ξεκίνησε να καταδιώκει τον Torres. Πέντε γύρους πριν το τέλος ένα εν δυνάμει highside του Torres έδωσε την ευκαιρία στον Lowes να τον περάσει και να τερματίσει πέμπτος πίσω απ’ τον Sykes, αφήνοντας τον Torres έκτο. Ο ομόσταβλος του Lowes, ο Michael van der Mark, τερμάτισε έβδομος, με τον Loris Baz πίσω του. Ο Marco Melandri (GRT Yamaha WorldSBK) πέρασε τη γραμμή τερματισμού ένατος, με τον Rinaldi (BARNI Racing Team) να κλείνει τη δεκάδα. Οι μηχανικοί του Eugene Laverty (Team Goeleven) προετοίμασαν την V4 R του Ιρλανδού αναβάτη και μείωσαν τη διαδρομή της γκαζιέρας της μοτοσυκλέτας του ώστε να μην καταπονεί τον καρπό του. Έτσι, ο Laverty κατάφερε να τερματίσει 11ος μετά από μεγάλη αποχή απ’ τους αγώνες.

Απομένουν άλλοι δύο αγώνες για την ολοκλήρωση του αγωνιστικού τριημέρου και ο Rea δεν χαλαρώνει καθόλου. Ανέφερε για άλλη μια φορά τη σημαντικότητα του Tissot Superpole Race, ενώ ο Davies είναι ιδιαίτερα χαρούμενος που κατάφερε να προσφέρει ένα καλό αποτέλεσμα ανταμείβοντας την ομάδα του. Επίσης, ο Ουαλός ανέφερε πως δεν θα ξαναχρησιμοποιήσει το μαλακό ελαστικό στο δεύτερο σκέλος της Laguna Seca, ενώ πλέον έχει περισσότερα δεδομένα ώστε να ρυθμίσει τη μοτοσυκλέτα του και να την κάνει πιο σταθερή. Ο Razgatlioglu απ’ την άλλη κατέκτησε άλλο ένα βάθρο, ενώ πέρσι είχε πέσει σε αυτόν τον αγώνα. Ο Bautista σε δηλώσεις του ανέφερε για άλλη μια φορά πως έχασε το μπροστινό χωρίς να πιέζει τη μοτοσυκλέτα του στα όριά της, ενώ πίστευε πως θα μπορούσε να πάει για τη νίκη. Δεν πτοείται όμως και θα συνεχίσει να δουλεύει σκληρά για επανέλθει δριμύτερος.

Ετικέτες