Η Yamaha ανακοίνωσε το "Yamaha R7 European Series"

Ο μεγάλος τελικός το 2022
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

12/10/2021

Όπως θα διαβάσετε και στην παρουσίαση του νέου Yamaha R7 στο ΜΟΤΟ που θα κυκλοφορήσει στις 29 Οκτωβρίου, κατά την διάρκεια της παρουσίασης του μοντέλου οι άνθρωποι του εργοστασίου ανακοίνωσαν πως θα επενδύσουν και αγωνιστικά στο R7 προκηρύσσοντας αγώνες τύπου ενιαίου σε όλη την Ευρώπη.

Δεν έχουν περάσει παρά λίγες μόνο μέρες και ήρθε η επίσημη ανακοίνωση για το R7 Series European SuperFinale, τον μεγάλο τελικό που λάβει μέρος ως παράλληλο γεγονός, σε έναν από τους τελευταίους αγώνες του Motul WSBK 2022. Σ' αυτόν τον μεγάλο τελικό θα συμμετέχουν 30 από τους κορυφαίους αναβάτες από τα εθνικά R7 Cup και Challenge, που θα διοργανώσουν οι κατά τόπους αντιπροσωπείες σε όλη την Ευρώπη.

Τα Yamaha R7 Cup Series θα ξεκινήσουν μέσα στο 2022 σε ευρωπαϊκό επίπεδο και είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να αποτελέσουν οικονομικούς και εύκολα προσβάσιμους αγώνες, τόσο για υφιστάμενους αγωνιζόμενους, όσο και για αναβάτες που θέλουν να περάσουν από τα track days στο επόμενο στάδιο. Οι μοτοσυκλέτες θα βασίζονται στην στάνταρ έκδοση του R7, μαζί με ένα αγωνσιτικό από την GYTR που έχει σχεδιαστεί ειδικά για την συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα.

Οι 30 καλύτεροι αναβάτες από τα εθνικά R7 Cups θα προσκληθούν στο R7 Series European SuperFinale προς τα τέλη της σεζόν, που όπως αναφέραμε θα γίνει παράλληλα με κάποιον από τους αγώνες του FIM Superbike World Championship. Οι αναβάτες θα κάνουν τις ελεύθερες και χρονομετρημένες δοκιμές την Παρασκευή και θα συμμετέχουν σε δύο αγώνες το Σάββατο.

Επιπλέον, πέραν του ότι οι αναβάτες στο SuperFinale θα μοιράζονται τα paddock με τα αστέρια του παγκοσμίου πρωταθλήματος Superbikes, θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά και να συνομιλήσουν με τους εργοστασιακούς αναβάτες της Yamaha και από τις τρεις κατηγορίες του πρωταθλήματος. Οι άνθρωποι του εργοστασίου θα είναι εκεί για να βοηθήσουν και να δώσουν πολύτιμες συμβουλές σε όλους τους συμμετέχοντες, οι οποίοι θα στηθούν στην σχάρα της εκκίνησης για τους δύο αγώνες, μαζί με αρκετές γνωστές προσωπικότητες των αγώνων.

Η πίστα και η ημερομηνία διεξαγωγής του R7 Series European SuperFinale, καθώς και το πρόγραμμα των εθνικών R7 Cups, θα ανακοινωθεί στο προσεχές μέλλον.

O Paolo Pavesio, Διευθυντής Marketing του αγωνσιτικού τμήματος της Yamaha Motor Europe, έδωσε ακριβώς το στίγμα και την φιλοσοφία πίσω από την δημιουργία αυτής της αγωνιστικής δραστηριότητας: "Το σκεπτικό πίσω από τα εθνικά R7 Cups και R7 Series European SuperFinale είναι διαφορετικό σε σύγκριση με άλλες κατηγορίες αγώνων, υπό την έννοια πως δεν έχουν σχεδιαστεί ειδικά για νέους αναβάτες που θέλουν να αναρριχηθούν στην αγωνιστική τους καριέρα. Αντιθέτως, είναι σχεδιασμένοι να είναι οικονομικά προσιτοί αγώνες για αναβάτες που θέλουν να αγωνιστούν απλά για την διασκέδαση ή να κάνουν το επόμενο βήμα μετά τα track days που συμμετέχουν. Ο στόχος είναι να δημιουργήσουμε αγώνες με ένα συντροφικό πνεύμα, που θα είναι ευπρόσδεκτοι όλοι οι αναβάτες, ανεξάρτητα από την ηλικία τους ή την εμπειρία τους. Εθνικούς αγώνες και έναν μεγάλο τελικό όπου ένας πατέρας θα μπορεί να συμμετέχει με τα παιδιά του, ή φίλοι που θα συναγωνίζονται μεταξύ τους για να δουν ποιος είναι επιτέλους ο πιο γρήγορος! Ενώ όμως έχει να κάνει τόσο με την διασκέδαση όσο και με τους αγώνες, είμαστε βέβαιοι πως θα δούμε πραγματικό και έντονο συναγωνισμό στις πίστες, καθώς οι αναβάτες θα τρέχουν για να εξασφαλίσουν μια θέση στο Yamaha R7 Series European SuperFinale στο τέλος της σεζόν!"

WSBK 2019 Donington Park 1o σκέλος: Η ανατροπή!!

Ηγείται του πρωταθλήματος ο Rea
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

6/7/2019

Σε αντίθεση με τα FP1 και FP2, που έγιναν υπό το φως του ηλίου, τόσο ο καιρός της superpole όσο και του πρώτου σκέλους ήταν πιο άστατος. Κατά τη διάρκεια της superpole οι αναβάτες ξεκίνησαν με βρόχινα ελαστικά, όμως το αποτέλεσμα αποφασίστηκε σε στεγνές συνθήκες και με τις μοτοσυκλέτες τους να έχουν ξαναβάλει slick ελαστικά. Όμως, αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπήρξαν και πτώσεις, όπως του Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team), που έπεσε στην τελευταία στροφή, ενώ λίγο αργότερα τον ακολούθησε και ο Alessandro Delbianco (Althea Mie Racing Team). Τελικά, την Superpole κατέκτησε ο κύριος Superpole Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team), που οι επιδόσεις του ήταν πάρα πολύ δυνατές από χθες στα ελεύθερα δοκιμαστικά. Ο περσινός teammate του, Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) εξασφάλισε τη δεύτερη θέση στη σχάρα εκκίνησης, ενώ την πρώτη σειρά της συμπλήρωσε ο Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK). Φοβερόςστην superpole ήταν και ο Peter Hickman, αντικαταστάτης του Markus Reiterberger (BMW Motorrad WorldSBK Team) που βρέθηκε στην τέταρτη θέση εκκίνησης με τον Baz και τον Bautista να είναι στην ίδια σειρά με αυτόν και να ξεκινούν πέμπτος και έκτος αντίστοιχα.

Μπορεί εμείς εδώ να ψηνόμαστε κυριολεκτικά απ’ τον ήλιο και τη ζέστη, τουλάχιστον όσοι είναι στην παραλία, όμως τα πράγματα στην Αγγλία είναι διαμετρικά αντίθετα. Ο καιρός αντί να καλυτερεύει, χειροτέρεψε και το πρώτο σκέλος ξεκίνησε με βρεγμένη άσφαλτο, όπως και έληξε. Το Donington Park είναι μια αρκετά τεχνική πίστα, όπως πολλοί αναβάτες δήλωσαν, η οποία θέτει όλες τις μοτοσυκλέτες στα όριά τους και η βροχή έκανε τα πράγματα πιο δύσκολα και επικίνδυνα για αυτούς.

Η εκκίνηση του αγώνα ήταν άκρως θεαματική με τους δύο πρώην ομόσταβλους να μάχονται για την πρώτη θέση. Παρότι ο Sykes (ΒΜW Motorrad WorldSBK Team) είχε την pole, δεν κατάφερε να παραμείνει σε αυτή λόγω της εκπληκτικής εκκίνησης του Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK). Ο Rea κατάφερε να πάρει τα ηνία του αγώνα με περίσσεια ευκολία, καθώς η ZX-10RR μετέφερε την ιπποδύναμή της στη βρεγμένη άσφαλτο με τέτοια ακρίβεια που ούτε γλίστραγε, ούτε σηκωνόταν πολύ ο μπροστινός τροχός, με αποτέλεσμα να πετάξει τον Rea σαν βέλος μπρόστα, σε αντίθεση με την S1000RR που έδειχνε τη δυσαρέσκειά της στη βροχή.

Ο ρυθμός του Jonathan Rea ήταν πραγματικά απόλυτος και μας θύμισε για ποιο λόγο δεν πρέπει κανείς να υποτιμάει τον τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, καθώς με την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου είχε ήδη μισό δευτερόλεπτο διαφορά απ’ τον Sykes. Ο Rea συνέχισε να ανεβάζει στροφές και ήταν πραγματικά άπιαστος, ενώ με την ολοκλήρωση του όγδοου γύρου είχε φτάσει στο σημείο να έχει επτά δευτερόλεπτα διαφορά απ’ τον Sykes. Αντίστοιχα και ο Sykes έκανε και αυτός με τη σειρά του έναν μοναχικό αγώνα αφού απ’ τη μια ο Rea ήταν 11’’ μπροστά και ο τρίτος ήταν αλλά 11’’ δευτερόλεπτα πίσω του, όποτε τερμάτισε δεύτερος χωρίς κάποια ιδιαίτερη δυσκολία.

Μοιραία το θέαμα απ’ τις μάχες των αναβατών περιορίστηκε στην κατάκτηση της τρίτης θέσης. Στην εκκίνηση ο Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK) κατάφερε να παραμείνει τρίτος για τον πρώτο γύρο, όμως ο Loris Baz (Ten Kate Racing – Yamaha) έκανε την επίθεσή του και τον προσπέρασε μέχρι το δεύτερο γύρο. Ο Baz παρέμεινε τρίτος μέχρι τον έκτο γύρο, όμως με τη βροχή να δυναμώνει και τον Haslam να διψά για μια θέση στο βάθρο, έχασε τη μάχη και τερμάτισε τέταρτος, πίσω απ’ τον Halsam.

Στον ένατο γύρο είχαμε δύο πτώσεις καρμπόν στην έκτη στροφή της πίστας. Τόσο ο Jordi Torres (Team Pedercini Racing) όσο και ο Sandro Cortese (GRT Yamaha WorldSBK) έπεσαν με τον ίδιο τρόπο και η μοναδική διαφορά στην πτώση τους ήταν στη γραμμή που επέλεξαν πριν μπουν στη στροφή.

Μετά από 7 γύρους του παγκοσμίου πρωταθλήματος superbike και μια πραγματικά απίστευτη πορεία, ο Bautista (Aruba.IT Ducati – Racing) έχασε την πρωτιά απ’ τον βαθμολογικό πίνακα. Ένα γύρο μετά την πτώση των Torres και Cortese, ο Bautista είχε ένα ήπιο highsiding στην ίδια στροφή με αυτούς, που τον ανάγκασε να αποσυρθεί. Αν ο Bautista δεν είχε πέσει και τερμάτιζε πέμπτος, η θέση που βρισκόταν εκείνη την ώρα, θα εξακολουθούσε να είναι μπροστά στη βαθμολογία με μόλις δύο βαθμούς να τον χωρίζουν απ’ τον Rea. Τώρα, όμως ο Rea ήπιε την πιο γλυκιά σαμπάνια της χρονιάς καθώς ηγείται κατά εννιά βαθμούς απ’ τον βασικό ανταγωνιστή του. Και όλα αυτά τα κατάφερε ο Rea με την σταθερότητα που έχει απ’ την αρχή του πρωταθλήματος και κάθε ευκαιρία που του παρουσιάζεται αφού την αρπάζει απ’ τα μαλλιά χωρίς να αφήνει καμία ανεκμετάλλευτη.

Την πεντάδα τελικά έκλεισε ο Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team), με τον Leonardo Mercado (Orelac Racing VerdNatura) να τερματίζει πίσω του. Εξαιρετικός με βάση την κατάσταση της υγείας του ήταν και ο Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team), που με τον φρεσκοεπουλωμένο κάταγμα του δεξιού του καρπού τερμάτισε μέσα στη δεκάδα, πίσω απ’ τον Peter Hickman (BMW Motorrad WorldSBK Team) που ήρθε έβδομος. Ο Alessandro Delbianco (Mie Althea Racing Team) φρόντισε να μας χαρίσει άπλετο θέαμα με ίσως το πιο επικό σώσιμο της φετινής χρονιάς. Συγκεκριμένα, στη δεύτερη στροφή της πίστας είδαμε τον Delbianco να κατευθύνεται έξω απ’ αυτή στο γκαζόν την ώρα που κρεμιόταν απ’ τη μια πλευρά της μοτοσυκλέτας του με μαζεμένα τα πόδια. Με το που πάτησε στο γκαζόν και την ώρα που όλοι είμασταν πεπεισμένοι ότι θα έπεφτε ακαριαία συνέχισε ακάθεκτος να οδηγεί με τον ίδιο τρόπο. Ξανακαβάλησε κανονικά τη μοτοσυκλέτα του και τερμάτισε ένατος, ενώ τη δεκάδα έκλεισε ο Chaz Davies (Aruba.IT Ducati – Racing). Με τον καιρό να παρουσιάζει ένα τελείως διαφορετικό πρόσωπο, ο πολλά υποσχόμενος Toprak Razgatlioglu (Turkish Puccetti Racing) τερμάτισε 13ος και δεν κατάφερε να είναι τόσο ανταγωνιστικός όσο έδειχνε.

Μπορεί στην Αγγλία να βρέχει και η θερμοκρασία να μην είναι στους 40 βαθμούς Κελσίου, όμως τα αίματα έχουν ανάψει για τα καλά μεταξύ του Rea και του Bautista από αδρεναλίνη χωρίς να χρειάζεται η ζέστη. Το σαββατοκύριακο αργεί πολύ να τελειώσει με τοση δράση και με την προσθήκη του τρίτου αγώνα (Tissot Superpole Race) φέτος, τίποτα δεν είναι σίγουρο για το ποιος θα επικρατήσει μετά την λήξη του όγδοο γύρου. Το μόνο σίγουρο είναι πως οι αυριανοί αγώνες θα είναι γεμάτοι ένταση και άγχος.

  1. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK)
  2. Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team)
  3. Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK)
  4. Loris Baz (Ten Kate Racing – Yamaha)
  5. Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team)
  6. Leandro Mercado (Orelac Racing VerdNatura)

 

Ετικέτες