Dovizioso και Davies: Οι απολυμένοι της Ducati ψάχνουν το μέλλον τους

Οι καλύτεροι αναβάτες εξέλιξης
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

16/10/2020

Ο Dovizioso έχει μόνο μία ευκαιρία να συνεχίσει να αγωνίζεται το 2021, όπως δήλωσε ο ίδιος πως θα ήθελε να κάνει πριν φύγει από την πρώτη γραμμή και συνεχίσει ως αναβάτης εξέλιξης. Η Aprilia είναι η μόνο που θα μπορούσε να του δώσει μία σέλα σε αντίθεση με τους κατασκευαστές που τον θέλουν ως αναβάτη εξέλιξης, ακριβώς όπως θα ήθελε και η Ducati να γίνει, πράγμα που ο Dovi δεν δέχτηκε.

Ωστόσο ο Dovizioso δεν έχει σβήσει ολότελα την προοπτική να γίνει από την επόμενη σεζόν αναβάτης εξέλιξης. Αποκάλυψε μάλιστα πως συζητά αυτή την λύση με αρκετούς κατασκευαστές υπό μία προϋπόθεση, την επιστροφή του στην αγωνιστική δράση το 2022. Την ερχόμενη Άνοιξη και με την προϋπόθεση πως τα πράγματα θα εξελιχθούν πιο ομαλά από φέτος ή ακόμη καλύτερα πως θα υπάρχει ένα φυσιολογικό πρόγραμμα στα MotoGP, θα ξεκινήσει μία από τις πιο έντονες μεταγραφικές περιόδους των τελευταίων ετών, η λεγόμενη “silly season” που θα διαρκέσει μέχρι να καλυφθεί και η τελευταία σέλα.

Ο Dovizioso παίζει τα χαρτιά του από τώρα για τότε, γνωρίζοντας τι πρόκειται να γίνει του χρόνου, και ξέρει πολύ καλά επίσης πως το ζήτημα είναι να μείνεις στο προσκήνιο. Αποκάλυψε πως πράγματι μιλά με αρκετούς κατασκευαστές να γίνει αναβάτης εξέλιξης, αν του δώσουν μοτοσυκλέτα να αγωνιστεί το 2022. Αν υποθέσουμε πως ο Pedrosa συνεχίζει αυτό τον ρόλο στην KTM, που είναι και σχεδόν σίγουρο, όπως και ο Lorenzo στην Yamaha, τότε οι βασικές θέσεις που μένουν είναι Honda και Suzuki από την στιγμή που με την Aprilia γίνεται άλλη κουβέντα. Η Honda έχει κλείσει τις εργοστασιακές θέσεις με τον Pol Espargaro να πηγαίνει εκεί την επόμενη χρονιά αλλά δεν υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να κάνει κάποια έκπληξη με την LCR μιλώντας πάντα για το 2022, χρονιά που δεν ξέρεις από τώρα και πώς θα κινηθεί η Suzuki μιας και δεν το ξέρουν και οι ίδιοι.

Το μόνο σίγουρο είναι πως ο Dovizioso μπορεί να παίξει τον ρόλο του αναβάτη εξέλιξης πάρα πολύ καλά, πράγμα σπάνιο και δυσεύρετο καθώς δεν είναι πολλοί οι αναβάτες που μπορούν να κάνουν κάτι τέτοιο.

Η σέλα της Aprilia μπορεί να είναι διαθέσιμη για τον Dovizioso από την επόμενη χρονιά, αλλά γεγονός είναι πως ο Dovizioso θα προτιμούσε να την κάψει αν μπορεί να εξασφαλίσει καλύτερη θέση το 2022, γλιτώνοντας και την «σφαγή» που θα γίνει την silly season.

Στο MOTUL WSBK όπου η Ducati ανακοίνωσε τον Rinaldi για την εργοστασιακή θέση δίπλα στον Redding, μία αναμενόμενη κίνηση όπως είχαμε πει, ο Davies νιώθει παραγκωνισμένος και δεν έχει και άδικο. Με λίγα λόγια το καλύτερο που μπορούσε να κάνει η Ducati με αγωνιστικά κριτήρια ήταν μία άκομψη κίνηση προάγοντας τον Rinaldi ει βάρος του Davies και το έκανε. Για αυτό και ο Davies έβγαλε εκείνο το καυστικό tweet που απλά συνοψίζει την απογοήτευση που ένιωσε για την απόφαση αυτή μετά από 7 χρόνια. Στο μεταξύ η Ducati όλα αυτά τα χρόνια δεν του είχε δώσει μία τόσο ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα όσο αυτή που τώρα έχει, οπότε το γεγονός πως ήταν συνέχεια πρωταγωνιστής και δεύτερος στον τίτλο για τρεις συνεχόμενες χρονιές, έπρεπε να μετρήσει παραπάνω από αυτό που έγινε τώρα. Το θέμα είναι πως ο συνδυασμός Rea και Kawasaki είναι ανίκητος, δεν τα καταφέρνει ούτε ο Redding και ο Rinaldi δείχνει πως έχει περισσότερες πιθανότητες να κοντραριστεί μαζί του. Και στις πιθανότητες πόνταρε η Ducati…

Μετά το καυστικό tweet για να δουλέψει επιστάτης στην φάρμα του Dovizioso φροντίζοντας την πίστα ο Davies ευχαρίστησε την Aruba.it και την Ducati λέγοντας πως όλα τα καλά κάποτε τελειώνουν. Εστιάζει στις καλές αναμνήσεις, τις 27 νίκες και τις 86 φορές που ανέβηκαν στο βάθρο. Στην περίπτωσή τα πράγματα είναι πιο στενάχωρα από του Dovizioso, καθώς οι μόνες ελεύθερες θέσεις -με κάποια προοπτική- είναι αυτές που είχε πριν ο… Rinaldi! Η GoEleven που μόλις έχασε τον Rinaldi θα μπορούσε να τον δεχτεί και μάλιστα να τον βοηθήσει να είναι και στην πρώτη γραμμή, σε αντίθεση με την Barni που οργανωτικά είναι ένα σκαλί κάτω, έτσι όπως ήρθαν τα πράγματα αυτή την περίεργη σεζόν…

WSBK Motul: Αλλαγές κανονισμών σε πνεύμα MotoGP

Παρεμβάσεις στους τομείς της ασφάλειας και των δοκιμαστικών
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

22/12/2020

Μετά τις πρόσφατες αλλαγές που έκανε η FIM και η Dorna  στους κανονισμούς των MotoGP, αντίστοιχες παρεμβάσεις έγιναν τώρα και για το παγκόσμιο πρωτάθλημα WSBK Motul που αφορά όχι μόνο τα Superbike αλλά και τις υπόλοιπες κατηγορίες του θεσμού. Οι κοινές αλλαγές έχουν να κάνουν με τις κίτρινες σημαίες όπου πλέον οι αναβάτες πρέπει να μειώνουν ταχύτητα και όχι απλά να μην προσπερνούν ο ένας τον άλλο. Σε περίπτωση που δουν κίτρινη σημαία κατά τη διάρκεια των ελεύθερων και χρονομετρημένων δοκιμαστικών, ο γύρος ή οι γύροι που αναγκάστηκαν να κόψουν ταχύτητα, δεν θα πηγαίνουν χαμένοι αλλά  οι συγκεκριμένοι αναβάτες θα μπορούν να τους κάνουν ακόμα κι αν έχει πέσει η καρό σημαία. Με αυτό τον τρόπο οι οργανωτές θέλουν να εξασφαλίσουν δίκαιες συνθήκες για όλους και κυρίως να μην δημιουργήσουν πίεση στους αναβάτες που έτυχε να μειώσουν ταχύτητα λόγω κίτρινης σημαίας.

Από το επόμενο πρωτάθλημα, οι αγωνοδίκες θα μπορούν να επιβάλλουν την ποινή “long-lap” στους αναβάτες όπως δηλαδή και στα MotoGP. Η διαφορά εδώ είναι πως αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε όλες τις πίστες που διεξάγεται το WSBK Motul, οπότε ο εκάστοτε αρμόδιος επιθεωρητής της FIM θα αποφασίζει σε ποιους αγώνες θα μπορεί να επιβληθεί η ποινή του Long-lap και σε ποιους όχι.

Η τρίτη αλλαγή που είχε προαναγγελθεί αφορά τις προδιαγραφές και τη χρήση φωτεινών πινακίδων με μηνύματα μέσα στην πίστα στα πρότυπα της Formula 1 από το 2023. Λόγω δυσκολίας ανάγνωσης σε περίπτωση έντονης βροχής ή ομίχλης, αποφάσισαν να μην εμφανίζουν τις προειδοποιήσεις για την αλλαγή των καιρικών συνθηκών, οι οποίες θα εξακολουθούν να γίνονται με τις σημαίες από τους κριτές.

Μια πολύ σημαντική αλλαγή επί της διαδικασίας των χρονομετρημένων δοκιμαστικών αφορά την κατηγορία SSP300, όπου πλέον όλοι οι αναβάτες θα χρονομετρούνται ταυτόχρονα και δεν θα χωρίζονται σε δύο ξεχωριστά group. Επίσης θα επικαιροποιήσουν τη λίστα με τα μοντέλα παραγωγής που θα μπορούν να κάνουν ιδιωτικές δοκιμές και προπόνηση οι αναβάτες, ώστε να μην μοιάζουν με τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες τους.  

Τέλος, αποφάσισαν την παρουσία ελικοπτέρου για μεταφορά τραυματιών σε όποιες πίστες δεν υπάρχει κατάλληλα εξοπλισμένο νοσοκομείο σε απόσταση μικρότερη των 20 λεπτών.