Dovizioso και Davies: Οι απολυμένοι της Ducati ψάχνουν το μέλλον τους

Οι καλύτεροι αναβάτες εξέλιξης
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

16/10/2020

Ο Dovizioso έχει μόνο μία ευκαιρία να συνεχίσει να αγωνίζεται το 2021, όπως δήλωσε ο ίδιος πως θα ήθελε να κάνει πριν φύγει από την πρώτη γραμμή και συνεχίσει ως αναβάτης εξέλιξης. Η Aprilia είναι η μόνο που θα μπορούσε να του δώσει μία σέλα σε αντίθεση με τους κατασκευαστές που τον θέλουν ως αναβάτη εξέλιξης, ακριβώς όπως θα ήθελε και η Ducati να γίνει, πράγμα που ο Dovi δεν δέχτηκε.

Ωστόσο ο Dovizioso δεν έχει σβήσει ολότελα την προοπτική να γίνει από την επόμενη σεζόν αναβάτης εξέλιξης. Αποκάλυψε μάλιστα πως συζητά αυτή την λύση με αρκετούς κατασκευαστές υπό μία προϋπόθεση, την επιστροφή του στην αγωνιστική δράση το 2022. Την ερχόμενη Άνοιξη και με την προϋπόθεση πως τα πράγματα θα εξελιχθούν πιο ομαλά από φέτος ή ακόμη καλύτερα πως θα υπάρχει ένα φυσιολογικό πρόγραμμα στα MotoGP, θα ξεκινήσει μία από τις πιο έντονες μεταγραφικές περιόδους των τελευταίων ετών, η λεγόμενη “silly season” που θα διαρκέσει μέχρι να καλυφθεί και η τελευταία σέλα.

Ο Dovizioso παίζει τα χαρτιά του από τώρα για τότε, γνωρίζοντας τι πρόκειται να γίνει του χρόνου, και ξέρει πολύ καλά επίσης πως το ζήτημα είναι να μείνεις στο προσκήνιο. Αποκάλυψε πως πράγματι μιλά με αρκετούς κατασκευαστές να γίνει αναβάτης εξέλιξης, αν του δώσουν μοτοσυκλέτα να αγωνιστεί το 2022. Αν υποθέσουμε πως ο Pedrosa συνεχίζει αυτό τον ρόλο στην KTM, που είναι και σχεδόν σίγουρο, όπως και ο Lorenzo στην Yamaha, τότε οι βασικές θέσεις που μένουν είναι Honda και Suzuki από την στιγμή που με την Aprilia γίνεται άλλη κουβέντα. Η Honda έχει κλείσει τις εργοστασιακές θέσεις με τον Pol Espargaro να πηγαίνει εκεί την επόμενη χρονιά αλλά δεν υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να κάνει κάποια έκπληξη με την LCR μιλώντας πάντα για το 2022, χρονιά που δεν ξέρεις από τώρα και πώς θα κινηθεί η Suzuki μιας και δεν το ξέρουν και οι ίδιοι.

Το μόνο σίγουρο είναι πως ο Dovizioso μπορεί να παίξει τον ρόλο του αναβάτη εξέλιξης πάρα πολύ καλά, πράγμα σπάνιο και δυσεύρετο καθώς δεν είναι πολλοί οι αναβάτες που μπορούν να κάνουν κάτι τέτοιο.

Η σέλα της Aprilia μπορεί να είναι διαθέσιμη για τον Dovizioso από την επόμενη χρονιά, αλλά γεγονός είναι πως ο Dovizioso θα προτιμούσε να την κάψει αν μπορεί να εξασφαλίσει καλύτερη θέση το 2022, γλιτώνοντας και την «σφαγή» που θα γίνει την silly season.

Στο MOTUL WSBK όπου η Ducati ανακοίνωσε τον Rinaldi για την εργοστασιακή θέση δίπλα στον Redding, μία αναμενόμενη κίνηση όπως είχαμε πει, ο Davies νιώθει παραγκωνισμένος και δεν έχει και άδικο. Με λίγα λόγια το καλύτερο που μπορούσε να κάνει η Ducati με αγωνιστικά κριτήρια ήταν μία άκομψη κίνηση προάγοντας τον Rinaldi ει βάρος του Davies και το έκανε. Για αυτό και ο Davies έβγαλε εκείνο το καυστικό tweet που απλά συνοψίζει την απογοήτευση που ένιωσε για την απόφαση αυτή μετά από 7 χρόνια. Στο μεταξύ η Ducati όλα αυτά τα χρόνια δεν του είχε δώσει μία τόσο ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα όσο αυτή που τώρα έχει, οπότε το γεγονός πως ήταν συνέχεια πρωταγωνιστής και δεύτερος στον τίτλο για τρεις συνεχόμενες χρονιές, έπρεπε να μετρήσει παραπάνω από αυτό που έγινε τώρα. Το θέμα είναι πως ο συνδυασμός Rea και Kawasaki είναι ανίκητος, δεν τα καταφέρνει ούτε ο Redding και ο Rinaldi δείχνει πως έχει περισσότερες πιθανότητες να κοντραριστεί μαζί του. Και στις πιθανότητες πόνταρε η Ducati…

Μετά το καυστικό tweet για να δουλέψει επιστάτης στην φάρμα του Dovizioso φροντίζοντας την πίστα ο Davies ευχαρίστησε την Aruba.it και την Ducati λέγοντας πως όλα τα καλά κάποτε τελειώνουν. Εστιάζει στις καλές αναμνήσεις, τις 27 νίκες και τις 86 φορές που ανέβηκαν στο βάθρο. Στην περίπτωσή τα πράγματα είναι πιο στενάχωρα από του Dovizioso, καθώς οι μόνες ελεύθερες θέσεις -με κάποια προοπτική- είναι αυτές που είχε πριν ο… Rinaldi! Η GoEleven που μόλις έχασε τον Rinaldi θα μπορούσε να τον δεχτεί και μάλιστα να τον βοηθήσει να είναι και στην πρώτη γραμμή, σε αντίθεση με την Barni που οργανωτικά είναι ένα σκαλί κάτω, έτσι όπως ήρθαν τα πράγματα αυτή την περίεργη σεζόν…

MOTUL WSBK: Teruel 2ος αγώνας – Rea ο μαχητής!

Ξεχωρίζει ο Rinaldi στην Ducati!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

6/9/2020

Θα περίμενε κανείς πως μετά από τόσους αγώνες στην ίδια πίστα, όσο δύσκολη και απαιτητική κι αν είναι αυτή, οι αναβάτες θα είχαν πλέον μία σαφή και ξεκάθαρη εικόνα για την επιλογή ελαστικού. Το Aragon είναι τεράστιο και επιτρέπει υψηλές ταχύτητες, αλλά με 74 γύρους στην ίδια πίστα θα πρέπει να ξέρουν όλοι πολύ καλά τι λάστιχα πρέπει να βάλουν. Το αποτέλεσμα δείχνει πως τουλάχιστον ένας, έκανε καλύτερη επιλογή από τους υπόλοιπους…

Συνολικά δύο αναβάτες δεν έβαλαν το superpole ελαστικό, ο Rea και ο Davies. O Rea κέρδισε μία σκληρή μάχη με τον Rinaldi και η επιλογή ελαστικού έπαιξε ένα μέρος του λόγου… Ο Redding είπε αργότερα πως δεν είχε ελαστικό γιατί βασίστηκε στο γεγονός πως εξαιτίας του μήκους της πίστας κάνεις λίγους γύρους άρα οι πλαϊνές γόμες στο superpole ελαστικό θα άντεχαν χωρίς σοβαρές απώλειες πρόσφυσης, αλλά όπως αποδείχτηκε έκανε λάθος.

Ο αγώνας ξεκίνησε έντονα: Όπως και εχθές, ο Rea έκανε εξαιρετική εκκίνηση αλλά ο Redding δεν άφησε περιθώριο και πέρασε, με τον Rinaldi να ακολουθεί τον Rea με τάση να επαναλάβει τον χθεσινό θρίαμβο. Η τριάδα ξεχώρισε αμέσως, με τον Bautista και τον Davies να ακολουθούν και τους Razgatlioglu, Haslam, Lowes και van der Mark να κλείνουν –πρακτικά- την πρώτη δεκάδα.

Ο Rea έκανε νωρίς ένα λάθος ανοίγοντας γραμμή και τελευταία στιγμή κατάφερε να κρατήσει τον Rinaldi πίσω, καθώς ο αναβάτης της Ducati έσπευσε να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία. Η άλλη Ducati εμπρός έκανε εκείνη την στιγμή τον ταχύτερο γύρο και όλα έδειχναν πως θα μπορούσαν να εξελιχθούν όπως εχθές, όταν η Ducati έφυγε άπιαστη μπροστά, με την διαφορά πως τώρα ο Redding δεν ξεκολλούσε.

Πίσω του οι άλλοι δύο έκαναν τους ταχύτερους γύρους του αγώνα με τελικό νικητή του χρονόμετρου, τον Rinaldi. Το αποτέλεσμα ήταν η τριάδα να μην αραιώνει μεταξύ της, αλλά να ξεμακραίνει από τον Bautista που ήταν τέταρτος. Πίεσε ο αναβάτης της Honda στον πέμπτο γύρο να ακολουθήσει και στην ένατη στροφή το παρά έκανε, σημειώνοντας άλλη μία πτώση στο Aragon… Μαζί και ο Sykes που εγκατέλειψε…

Αργά ή γρήγορα η μάχη μπροστά θα ξεσπούσε, όπως και έγινε με αρχή τον έκτο γύρο όταν ο Rea επιτέθηκε, αλλά ο Redding έξυπνα και αποφασιστικά υπεραμύνθηκε της θέσης του και στην μάχη ο Rinaldi κατάφερε να περάσει και αυτός, αφήνοντας τον Rea στην τρίτη θέση.

Όπως ήταν αναμενόμενο ο χθεσινός -με τεράστια διαφορά- νικητής, δεν έμεινε εκεί και κατευθείαν προσπάθησε να περάσει τον Redding με σκοπό να επαναλάβει τον χθεσινό θρίαμβο. Ο Redding πάλεψε αλλά στο τέλος ο Rinaldi πήγε πρώτος και πολύ γρήγορα η Kawasaki ήρθε να επιτεθεί στα φρένα με τον Rea να καταφέρνει να κερδίσει ξανά την δεύτερη θέση και οι Ducati να έχουν αλλάξει μεταξύ τους την πρώτη και την τρίτη θέση στον αγώνα.

Αυτή η κατάταξη ταυτίζεται με ένα σημείο του χρόνου στο χθες, πριν ο Rinaldi εξαφανιστεί μπροστά κι αυτό ο Rea δεν θα άφηνε να συμβεί. Για αυτό και μας χάρισε ορισμένες απίστευτες σκηνές!

Επί πέντε γύρους ο Rea ανέπνεε τα καυσαέρια του Rinaldi οδηγώντας κολλημένος πίσω του. Ποντάριζε στο διαφορετικό ελαστικό και στο γεγονός πως ο Rinaldi δεν θα κατάφερνε να αμύνεται για πάντα. Ήδη ο Redding είχε χάσει την ευκαιρία να αλλάξει την θέση του στο βάθρο καθώς οι εμπρός ξεμάκραιναν σε κάθε γύρο!

Ο Davies θα σημείωνε πτώση από την τέταρτη θέση αφήνοντας τον Haslam να ανέβει χωρίς μάχη και να κρατήσει την θέση του οδηγώντας μόνος από την στιγμή που ο Lowes είχε μείνει πίσω και ο Redding ούτε που φαινόταν μπροστά του…

Τέσσερις γύρους πριν το τέλος ο Rea άρχισε να προετοιμάζεται για την τελική του επίθεση και να ζορίζει τον Rinaldi να κάνει το λάθος. Αντί για αυτό όμως, έκανε ο ίδιος το λάθος προσπαθώντας να περάσει και βγαίνοντας βαθιά στο ακάθαρτο κομμάτι της πίστας εκτός γραμμής τελείως. Η διαφορά όμως που είχε στηθεί ήταν αρκετή για να διατηρήσει την θέση του και να μην τον προσπεράσει ο Redding ενώ λίγο αργότερα ο Rea κατάφερε να πιάσει ξανά τον Rinaldi. Τόσο μεγάλη ήταν η διαφορά του ελαστικού. Στην επόμενη προσπάθεια, μόλις ενάμισι γύρο πριν τον τελευταίο, ο Rea ξανά κάνει την κίνησή του και αυτή την φορά κερδίζει τον Rinaldi. Γρήγορα προσπάθησε να φτιάξει μία απειροελάχιστη απόσταση ώστε να μην τον περάσει η Ducati στην ευθεία και οδηγώντας στο απόλυτο όριο κρατήθηκε μπροστά από τον Rinaldi!

Ήταν μία πολύ δύσκολη νίκη για τον Rea, κερδίζοντας τον αναβάτη και την μοτοσυκλέτα που εχθές του είχαν κάνει μία διαφορά πολλών δευτερολέπτων, πράγμα που πρακτικά σημαίνει διπλή νίκη!

Με την κίνηση αυτή ο Rea πήρε τώρα ένα προβάδισμα 36 βαθμών στο πρωτάθλημα και απέχει τέσσερις νίκες στην καριέρα του, πριν τις… εκατοστίσει! Η μακρά αυτή πίστα που στοίχησε πολλούς βαθμούς στον Redding βοήθησε τελικά τον Rinaldi, που με την ίδια μοτοσυκλέτα -με τον “motogp” Redding- κατάφερε να δυσκολέψει αλλά και να νικήσει και τον Rea, τουλάχιστον για μία φορά.

 

Θέση
N#
Αναβάτης
ΜΟΤΟ
Διαφ.
1
1
J. REA
Kawasaki ZX-10RR
 
2
21
M. RINALDI
Ducati Panigale V4 R
1.244
3
45
S. REDDING
Ducati Panigale V4 R
4.082
4
91
L. HASLAM
Honda CBR1000RR-R
9.357
5
22
A. LOWES
Kawasaki ZX-10RR
10.761
6
60
M. VAN DER MARK
Yamaha YZF R1
15.679
7
54
T. RAZGATLIOGLU
Yamaha YZF R1
16.897
8
76
L. BAZ
Yamaha YZF R1
22.541
9
64
F. CARICASULO
Yamaha YZF R1
22.650
10
31
G. GERLOFF
Yamaha YZF R1
22.854
11
50
E. LAVERTY
BMW S1000 RR
23.729
12
33
M. MELANDRI
Ducati Panigale V4 R
28.380
13
12
X. FORES
Kawasaki ZX-10RR
31.630
14
71
M. FERRARI
Ducati Panigale V4 R
44.264
15
40
R. RAMOS
Kawasaki ZX-10RR
48.200
16
13
T. TAKAHASHI
Honda CBR1000RR-R
49.080
RET
7
C. DAVIES
Ducati Panigale V4 R
6 Laps
RET
20
S. BARRIER
Ducati Panigale V4 R
8
RET
19
A. BAUTISTA
Honda CBR1000RR-R
13 Laps
RET
77
M. SCHEIB
Kawasaki ZX-10RR
2
RET
66
T. SYKES
BMW S1000 RR
 

 

Ετικέτες