Honda WSBK Team 2020: Επίσημη παρουσίαση εργοστασιακής ομάδας

Υπό τον φόβο του Κορονοϊού!
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

21/2/2020

Μετά από την ολοκλήρωση των ιδιωτικών δοκιμών στην πίστα της Jerez, το HRC παρουσίασε στο Honda Welcome Plaza της Aoyama την εργοστασιακή ομάδα των SBK για το 2020 με αναβάτες τους Leon Haslam και Alvaro Bautista, η οποία συμπληρώνεται από την δορυφορική ομάδα της  MIE Althea και αναβάτη τον Ιάπωνα Takumi Takahashi (ο δεύτερος αναβάτης θα είναι Jordi Torres, ο οποίος όμως δεν ήταν παρόν στην Ιαπωνία). Πέρα από την ολοκαίνουρια μοτοσυκλέτα, η Honda έχει κάνει τεράστιες δομικές αλλαγές στο επιτελείο της ομάδας, που πλέον ελέγχεται απευθείας από το HRC. Μάλιστα η έδρα της είναι μαζί με εκείνη των MotoGP στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, κάτι που δείχνει πόσο σοβαρή είναι πλέον η εμπλοκή της Honda στο θεσμό των WSBK από την στιγμή που τα ανέλαβε η Dorna. Μάλιστα επικεφαλής για την εργοστασιακή ομάδα των WSBK είναι ένας πολύ γνωστός άνθρωπος στον κόσμο των GP, ο κύριος Jaume Colom, που ήταν “ομαδάρχης” του Dani Pedrosa όταν κέρδισε το παγκόσμιο πρωτάθλημα των GP250.

Επιπρόσθετα, η επιλογή του Haslam και του Bautista, αποτελεί άλλη μια ένδειξη πως ο στόχος φέτος είναι η κατάκτηση του πρωταθλήματος και τίποτα λιγότερο. Η Honda πλήρωσε πάρα πολλά χρήματα τον Bautista για να τον πάρει από την Ducati, κι όπως είπε ο Carmelo Ezpeleta της Dorna: “Βγάζει περισσότερα χρήματα στα SBK από εκείνα που παίρνουν οι δορυφορικοί αναβάτες στα MotoGP”. Όμως και ο Leon Haslam  είναι από τα “βαριά” ονόματα στον κόσμο των SBK, με πολλές νίκες στο ενεργητικό του και μεγάλη εμπειρία από την οδήγηση διαφορετικών εργοστασιακών μοτοσυκλετών, ενώ είχε κάνει ακριβώς την ίδια δουλειά για την BMW στα πρώτα χρόνια της εμπλοκής της στον θεσμό.

Η παρουσίαση έγινε χωρίς την παρουσία κοινού, δηλαδή κεκλεισμένων των θυρών υπό τον φόβο του… Κορονοϊού! Στις 24-25 Φεβρουαρίου όλες οι ομάδες του παγκοσμίου πρωταθλήματος SBK θα βρεθούν μαζί στο Philip Island της Αυστραλίας στα πλαίσια των επίσημων δοκιμών. Μία εβδομάδα αργότερα (28-1) θα φιλοξενηθεί και ο πρώτος αγώνας της χρονιάς στην ίδια πίστα.  

Motul WSBK 2019: Ο Razgatlioglu στη Yamaha το 2020!

Απρόσμενη μεταγραφή
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

1/10/2019

Ο 22χρόνος Τούρκος, Toprak Razgaltioglu πάνω που γεύτηκε τη γλυκιά γεύση της νίκης σε δύο αγώνες της Magny-Cours στη σέλα της ZX-10RR, αποχωρεί από την Turkish Puccetti Racing και τις μοτοσυκλέτες της Kawasaki και του χρόνου θα φορά τα χρώματα της Pata Yamaha WorldSBK, οδηγώντας τη νέα R1M. Είναι η δεύτερη χρονιά του στα Superbikes και η εξέλιξή του ως αναβάτης πραγματοποιείται με ρυθμό γεωμετρικής προόδου, κάτι που είναι πέρα για πέρα εμφανές. Το 2018, μόλις την πρώτη του χρονιά στην μεγάλη κατηγορία, κατάφερε να ανέβει στο βάθρο, ενώ φέτος ήταν παρόν σε πολλές μάχες, τερματίζοντας εντός της πεντάδας και πολλές φορές σε μια απ’ τις θέσεις του βάθρου.

Συγκεκριμένα, από τον πέμπτο γύρο του πρωταθλήματος και έπειτα έχει ανεβεί στο βάθρο οκτώ φορές με πέντε τερματισμούς στη τρίτη θέση, δύο στη δεύτερη αλλά και δύο νίκες! Στο Misano μονομάχησε στα ίσα με τον “πεντάστερο” Rea, χωρίς όμως να καταφέρει να τον κερδίσει. Η νίκη, ήρθε αργότερα στη Magny-Cours και δεν έγινε μια άλλα δύο φορές, τόσο στο πρώτο σκέλος όσο και στον Tissot Superpole Race.

Όλες αυτές οι επιτυχίες έφτιαξαν την “μαγιά” ώστε να τραβήξει την προσοχή των εργοστασιακών ομάδων και όπως φαίνεται η Pata Yamaha ήταν αυτή που τον διεκδίκησε περισσότερο, κι έτσι παίρνει τη θέση του Alex Lowes. Η αλήθεια είναι πως το σενάριο να βρεθεί ο Razgatlioglu στην εργοστασιακή ομάδα της Kawasaki με τον Haslam να αποχωρεί, φαινόταν πιο ρεαλιστικό…

Ο Razgaltioglu δεν είναι τυχαία εκεί, ούτε του χαρίστηκε τίποτα, πέρασε από αρκετά στάδια πριν φτάσει να βρεθεί σε αυτό το σημείο. Το 2015, σε ηλικία 18 ετών, έκανε το ντεμπούτο στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Superstock 600, όπου και κατέκτησε τον τίτλο. Τα δύο επόμενα χρόνια πήγε στο FIM Superstock 1000 τερματίζοντας πέμπτος και δεύτερος στη βαθμολογία αντίστοιχα και μαζεύοντας την απαραίτητη εμπειρία για να ανέβει στο Motul WSBK ένα χρόνο αργότερα.

Ο Eric De Seynes, ο φιλέλληνας πρόεδρος της Yamaha Ευρώπης, που λίγες ημέρες πριν ήταν Ελλάδα για την μεγάλη εκδήλωση της ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ, μίλησε με ιδιαίτερη θέρμη για τον Razgatliolgu λέγοντας: “Ο Toprak Razgatlioglu ξεχωρίζει περισσότερο από όλους τους νεαρούς αναβάτες στο πρωτάθλημα και είμαι τόσο χαρούμενος όσο και περήφανος που θα τρέχει με τη Yamaha το 2020. Όταν αναλογίζεσαι την πρόοδο του Toprak φέτος, που είναι μόλις η δεύτερη χρονιά του στα Superbikes δεν είναι εμφανές μόνο το ταλέντο του αλλά και το πνεύμα του μαχητή που τον χαρακτηρίζει. Μας έδειξε ξεκάθαρα τι ικανότητες έχει στην Magny-Cours, όπου απ’ την έκτη σειρά του γκριντ ανέβηκε στην κορυφή και πήρε την πρώτη του νίκη στο πρωτάθλημα.”

Ετικέτες