Honda CBR1000RR-R Fireblade και CBR1000RR-SP 2020- EICMA: Με προδιαγραφές MotoGP [video]

Mπιέλες τιτανίου και εξάτμιση Akrapovic στη βασική έκδοση!
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

4/11/2019

Άργησε μερικά χρόνια, αλλά με την ολοκαίνουρια γενιά του Fireblade για το 2020 η Honda μπαίνει δυνατά στο τεχνολογικό παιχνίδι των superbike. Τα νέα υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά είναι απλώς η κορυφή του παγόβουνου. Τα εντυπωσιακά νέα έρχονται μέσα από τον νέο κινητήρα που έχει σχεδιαστεί πάνω σε ένα λευκό φύλλο χαρτιού χρησιμοποιώντας όλη την τεχνογνωσία και τεχνολογία που ανέπτυξε η Honda για την RC213V-S. Ακόμα και η βασική έκδοση RR-R (triple R την αποκαλούν) έχει μπιέλες τιτανίου που είναι 50% πιο ελαφριές από τις σφυρήλατες του προηγούμενου μοντέλου. Βέβαια είναι και πιο μικρές σε μέγεθος, αφού το νέο Fireblade έχει μόλις 48,5mm διαδρομή εμβόλου (ο παλιός κινητήρας είχε 55,1mm) και 81mm διάμετρο (ο παλιός είχε 76mm), που είναι και το όριο το οποίο θέτουν οι κανονισμοί των MotoGP.

Στόχος βέβαια είναι η επίτευξη υψηλών στροφών που με την σειρά τους παράγουν περισσότερους ίππους. Επειδή όμως οι πολλές στροφές δημιουργούν και πολλές τριβές που “τρώνε” άλογα, η νέα Fireblade είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα ευρείας παραγωγής που οι εκκεντροφόροι της έχουν σκλήρυνση επιφάνειας λοβών DLC (Diamond Like Carbon). Η τεχνολογία αυτή αναπτύχθηκε για τους εκκεντροφόρους της εξωτικής RC213V-S των 200.000 ευρώ. Άλλη μια διαφορά του νέου κινητήρα προς όφελος της ευστροφίας με όσο το δυνατόν λιγότερες τριβές και απώλειες, είναι τα ενδιάμεσα κοκκοράκια μεταξύ των λοβών των εκκεντροφόρων και στα “ποτηράκια” των καινούριων ελαφρύτερων βαλβίδων, όπου αθροιστικά μειώνουν κατά 75% το βάρος των κινούμενων μερών στην κεφαλή. Ίδιου επιπέδου προσοχή στη λεπτομέρεια δόθηκε και στο κάτω τμήμα του κινητήρα, όπου και πάλι χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία που ανέπτυξαν για την RS213V-S , μείωσαν δραματικά τις απώλειες δύναμης από εσωτερικές τριβές, αλλά και την κίνηση του αέρα και του λαδιού.

Η βασική έκδοση έχει τις νέες ακτινικές δαγκάνες της Nissin (Η SP έχει Brembo)
 

Η θεωρητική σχέση συμπίεσης έφτασε στο 13:1, δείγμα της “αγριεμένης” ρύθμισης του χρονισμού των εκκεντροφόρων. Οι άγριοι εκκεντροφόροι και οι πολλές στροφές όμως δημιουργούν ισχυρές δυνάμεις στο σύστημα κίνησης των εκκεντροφόρων. Για να ξεπεραστεί αυτό το πρόβλημα, η Honda σχεδίασε ένα υβριδικό σύστημα με αλυσίδα και γρανάζια, που έχει ως αποτέλεσμα την μείωση του συνολικού μήκους της αλυσίδας, οπότε αυξάνεται η αντοχή της. Μαζί με την εξάτμιση 4-2-1 της Akrapovic, η μέγιστη ιπποδύναμη εκτοξεύτηκε στους 214 ίππους στις 14.500 στροφές, καθιστώντας την νέα Fireblade την ισχυρότερη τετρακύλινδρη μοτοσυκλέτα της Honda, αλλά και την ισχυρότερη ιαπωνική superbike αυτή τη στιγμή.

Δείτε στο τέλος του άρθρου το video από την παρουσίαση και το πλήρες φωτογραφικό υλικό

Μάλιστα για να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο την απόδοση του Ram-air και την τροφοδοσία του κινητήρα με φρέσκο αέρα, έβγαλαν την συμβατική κλειδαριά και έβαλαν σύστημα keyless για να μην παρεμβάλεται τίποτα στην οδό που ακολουθεί ο αέρας από την μπροστινή εισαγωγή! Η απόσταση μεταξύ των βαλβίδων εισαγωγής και των πεταλούδων του ride by wire ψεκασμού έχει μειωθεί κατά 13% για πιο άμεση απόκριση στο γκάζι.

Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα βασίζονται στο νέο hardware της Bosch που χρησιμοποιούν σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές σε αυτή την κατηγορία και χάρη στην IMU με αισθητήρες επιτάχυνσης 6 κατευθύνσεων, γνωρίζει με ακρίβεια τη θέση της μοτοσυκλέτα στο χώρο και αναλόγως επεμβαίνουν τα ηλεκτρονικά. Το launch control είναι το μόνο καινούριο παιχνίδι που δεν είχε το προηγούμενο μοντέλο με το παλιάς τεχνολογίας hard ware της Bosch, αλλά έχει τώρα το Triple X… συγγνώμη το RR-R.

Στο τομέα του πλαισίου, η μεγάλη διαφορά εντοπίζεται στο μήκος του ψαλιδιού που είναι 30,5mm πιο μακρύ, φτάνοντας τα 622,7mm. Παρ’ ότι μεγαλύτερο, ζυγίζει ακριβώς το ίδιο όσο το παλιό και είναι 18% πιο ανθεκτικό στη στρέψη, 9% στις κάθετες δυνάμεις, αλλά 11% πιο ενδοτικό στις πλάγιες δυνάμεις ώστε να προσφέρει περισσότερη αίσθηση όταν η μοτοσυκλέτα πλαγιάζει.

Μεγάλη υπερηφάνεια στην Honda έχουν για την αεροδυναμική του νέου Fireblade, όπου δηλώνουν πως με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,27 είναι η πιο αεροδυναμική στην κατηγορία της αυτή τη στιγμή. Φυσικά έχει και φτεράκια τύπου MotoGP που βελτιώνουν τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες.

Η διαφορά της έκδοσης SP από την βασική βρίσκεται στις ημί-ενεργητικές αναρτήσεις δεύτερης γενιά της Ohlins, αντί για τις συμβατικές αναρτήσεις της Showa. Εδώ να πούμε πως στα τεχνικά χαρακτηριστικά φαίνεται πως επιτέλους η Honda θα βάλει κανονικά ακριβά ελαστικά  (Pirelli Supercorsa SP ή Bridgestone RS10 ανάλογα την αγορά) αντί για τα... προστατευτικά ζαντών που είχαν έως τώρα οι μοτοσυκλέτες της. Επίσης το πίσω ελαστικό έγινε 200/55-17 αντί για την “τουριστική” διάσταση 190/50-17.

Τεχνικά χαρακτηριστικά CBR1000RRR

ENGINE
Type
Liquid-cooled 4-stroke 16-valve DOHC Inline-4
Engine Displacement (cm³)
999.9cc
No. of Valves per Cylinder
4
Bore ´ Stroke (mm)
81mm x 48.5mm
Compression Ratio
13.0 x 1
Max. Power Output
160kW @ 14,500
Max. Torque
113Nm @ 12,500
Oil Capacity
4.0L
FUEL SYSTEM
Carburation
PGM-DSFI
Fuel Tank Capacity
16.1L
Fuel Consumption
16.0km/litre
ELECTRICAL SYSTEM
Starter
Electric
Battery Capacity
12-6 YTZ7S
DRIVETRAIN
Clutch Type
Wet, multiplate hydraulic clutch with assist slipper
Transmission Type
6-speed
Final Drive
Chain
FRAME
Type
Aluminium composite twin spar
CHASSIS
Dimensions (L x W x H)
2100 x 745 x 1140mm
Wheelbase
1455mm
Caster Angle
24o
Trail
102mm
Seat Height
830mm
Ground Clearance
115mm
Kerb Weight
201kg
SUSPENSION
Type Front
Showa Telescopic inverted fork with an inner tube diameter of 43 mm, and a Big Piston Front Fork with preload, compression and rebound adjustment, 120mm stroke
Type Rear
Unit Pro-Link with gas-charged HMAS damper featuring 10-step preload and stepless compression and rebound damping adjustment, 137mm stroke.
Showa Balance-Free Rear Cushion with preload, compression and rebound adjustment.
WHEELS
Rim Size Front
17 inch x 3.5
Rim Size Rear
17 inch x 6.0
Tyres Front
120/70-ZR17
Pirelli Diablo Supercorsa SP
Bridgestone RS11
Tyres Rear
200/55-ZR17
Pirelli Diablo Supercorsa SP
Bridgestone RS11
BRAKES
ABS System Type
2 Channel
Front
330mm disc with radial-mount 4-piston Nissin caliper
Rear
220mm disc with 2-piston Brembo caliper
INSTRUMENTS & ELECTRICS
Instruments
TFT-LCD
Security System
HISS
Headlight
LED
Taillight
LED

ααp>

Ετικέτες

EICMA: Vertemati NV450 και S1GP 2026 - Κινέζοι ανασταίνουν Ιταλούς

Η παλιά μικρή οικογενειακή εταιρεία ξαναζεί μέσω Chonqging
Vertemati EICMA 2025
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

7/11/2025

Οι αδελφοί Vertemati, Guido και Alvaro, ξεκίνησαν ως off-road αγωνιζόμενοι, για να γίνουν μετέπειτα αντιπρόσωποι της Husaberg στην Ιταλία, και τέλος να δημιουργήσουν τη δική τους εταιρεία το 1993, δίνοντας της το επώνυμό τους. Η Vertemati κατασκεύαζε σε εξαιρετικά μικρή παραγωγή ιδιαίτερες τετράχρονες MX, Enduro και Supermoto μοτοσυκλέτες, με το φιλτροκούτι στο πλαίσιο, ανεστραμμένο κινητήρα, κλπ. Η εταιρεία χρεοκόπησε το 2004, ενώ ο Alvaro απεβίωσε το 2022.

Η νέα εκδοχή της κάποτε ιταλικής Vertemati είναι κινέζικη -και αυτή-, με τον νέο ιδιοκτήτη της εταιρείας να είναι Κινέζος, πρώτην στέλεχος της Loncin. Αφού το συγκεκριμένο στέλεχος τσακώθηκε με την ηγεσία της Loncin αποχώρησε από την εταιρεία, ιδρύοντας πριν κάποια χρόνια την NICOT, στην Chongqing. Η NICOT κατασκευάζει ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες αλλά και βενζινοκίνητες Enduro με κάποια μοντέλα της να έχουν ήδη βρει τον δρόμο προς τις ευρωπαϊκές αγορές, όπως η δίχρονη MT250S, και τα τετράχρονα NC300S και NC450 που πωλούνται στη Βρετανία. H ηλεκτρική Off-Road μοτοσυκλέτα της NICOT που έχει φτάσει στην Ευρώπη είναι η B-Beast.

nicot

Πιο πρόσφατα, ο ιδιοκτήτης της NICOT αποφάσισε να αγοράσει τα δικαιώματα και το όνομα της ιταλικής μικρής και οικογενειακής εταιρείας Vertemati που έφτιαχνε παλιότερα ιδιαίτερες enduro μοτοσυκλέτες.

Vertemati - Το ιδιαίτερο παρελθόν
Vertemati - Το ιδιαίτερο παρελθόν

Και κάπως έτσι ξεκίνησε η “ανάσταση” της Vertemati, με τις μοτοσυκλέτες που είδαμε στην EICMA -είναι οι ίδιες τις οποίες έχει για εξέλιξη η εταιρεία, άλλωστε μιλάμε για εξαιρετικά μικρή δυνατότητα παραγωγής, τουλάχιστον για την ώρα. Μάλιστα η Vertemati, μέσω NICOT, είχε κάνει εμφάνιση και στην περυσινή EICMA όπου είχε δείξει αποκλειστικά το Supermoto 450 μοντέλο της.

Το σχέδιο των νέων μοτοσυκλετών της Vertemati θυμίζει την Old School άποψη του παρελθόντος, και όσον αφορά στην παραγωγή δεν είμαστε σίγουροι για το πότε θα δούμε τις μοτοσυκλέτες να εμφανίζονται στις ευρωπαϊκές αγορές.

Supermoto

Οι μοτοσυκλέτες της Vertemati στο περίπτερο της NICOT στο Μιλάνο ήταν δύο, η Supermoto για το Πρωτάθλημα S1GP (που πέρυσι η εταιρεία αποκαλούσε NV450, ενώ τώρα την αποκαλεί S1GP όπως τη διοργάνωση) και το Motocross μοντέλο που ονομάζεται... NV450 -όπως πέρυσι το Supermoto…

Το design των δυο μοντέλων είναι λίγο… πεπαλαιωμένο, χωρίς να βλέπουμε διάθεση για καινοτομίες ή ιδιαίτερες τεχνολογικές λύσεις -τουλάχιστον εκ πρώτης όψεως- όπως είχαμε συνηθίσει στις ιταλικές Vertemati.

Μάλιστα το Supermoto μοντέλο αναγράφει στα πλαστικά του εμφανέστατα NICOT, με το Vertemati να κάνει την εμφάνισή του με μικρότερη γραμματοσειρά.

Vertemati NV450

Και οι δυο μοτοσυκλέτες είναι τετράχρονες, υγρόψυκτες και τετρακύλινδρες 450 κ.εκ., χωρίς να γνωρίζουμε το εργοστάσιο κατασκευής των μοτέρ. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο, κλειστό και σωληνωτό, ενώ στις αναρτήσεις η μεν MX φέρει ανεστραμμένο πιρούνι και μονό αμορτισέρ KYB, η δε Supermoto φέρει κάτι απίθανες κινέζικες αναρτήσεις της… Genesis, μια εταιρεία που αντιγράφει χωρίς καμία ντροπή τα λογότυπα, τη γραμματοσειρά και τα χρώματα της Ohlins!

Η εταιρεία κάνει λόγο για απόδοση 62,5 hp / 9.500 rpm και 5,5 kgm / 7.500 rpm στο Supermoto μοντέλο, χωρίς να δίνει νούμερα για τη Motocross μοτοσυκλέτα.

Αμφότερα τα ρεζερβουάρ χωρούν κοντά στα 7 λίτρα καυσίμου, με το βάρος να ανακοινώνεται στα 108 κιλά για το Supermoto μοντέλο και στα 104 για το ΜΧ. Και οι δυο μοτοσυκλέτες εκκινούν με μίζα.

Δεν ξέρουμε αν πρέπει να χαρούμε ή να στεναχωρηθούμε για τη νεκρανάσταση της Vertemati, ο χρόνος θα δείξει για το πόσο σοβαρή ή μη θα είναι η εξέλιξη των μοντέλων από την κινέζικη διοίκηση.

Ετικέτες