Η GRT Yamaha ανεβαίνει κατηγορία!

Με παρουσία πλέον και στα Motul SBK
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

26/11/2018

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα Motul SBK όπως και του MotoGP, βρίσκονται ενώπιον πολλών αλλαγών όσον αφορά τη σύσταση των ομάδων για το 2019. Οι πρώτες αλλαγές ανακοινώθηκαν απ’ το καλοκαίρι με την έλευση του Alvaro Bautista στα SBK στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati, αφήνοντας έτσι τον Marco Melandri χωρίς μοτοσυκλέτα καθώς δεν ανανεώθηκε το συμβόλαιό του με το ιταλικό εργοστάσιο. Παράλληλα ο ερχομός της GRT Yamaha απ' τα WorldSSP στην μεγάλη κατηγορία δημιούργησε δύο νέες θέσεις για τους αναβάτες. Η μια ήταν ήδη κατοχυρωμένη απ' τον πρωταθλητή της Sandro Corterse, καθώς απ' του χρόνου θα αγωνίζεται με την YZF-R1, ενώ η δεύτερη αποτέλεσε το εισητήριο για τον Marco Melandi ώστε να παραμείνει στο πρωτάθλημα. Ο Ιταλός αναβάτης  είναι ένας απ’ τους έμπειρους αναβάτες των SBK, ενώ μετράει ήδη αρκετά χρόνια συνεργασίας με τη Yamaha. Ο Marco ξεκίνησε τη συνεργασία του με την ιαπωνική εταιρεία το 2003 όταν αγωνίστηκε με τη μοτοσυκλέτα της στη κατηγορία των 250 κυβικών στα GP και στέφθηκε τότε ο νεαρότερος σε ηλικία πρωταθλητής της κατηγορίας, ενώ δύο χρόνια αργότερα στη μεγάλη κατηγορία πήρε τα πρώτα του βάθρα. Το 2005 οι δρόμοι τους χωρίστηκαν, με τον Ιταλό αναβάτη να μεταβαίνει στην Movistar με την Honda, παίρνοντας τη πρώτη του νίκη στα MotoGP. Οι δρόμοι τους όμως ξαναδιαστραυρώθηκαν το 2011, στα WSBK πλέον, με τον Melandri να παίρνει την πρωτιά στην έναρξη του πρωταθλήματος, ενώ το ολοκλήρωσε με τέσσερις νίκες και 11 βάθρα.

Απ’ την πλευρά του ο Sandro Cortese εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του ως πρωτοεμφανιζόμενος στο πρωτάθλημα κατακτώντας το και όσον αφορά τη πορεία του μέχρι στιγμής ανέφερε: "Το να πάρω το φετινό πρωτάθλημα στα WorldSSP και να μεταβώ στα WorldSBK με την GRT Yamaha Team είναι σαν να πραγματοποιώ ένα όνειρό μου. Είμαι πολύ χαρούμενος που είμαι μέλος της ομάδας και παρά το γεγονός ότι είναι ένα μεγάλο βήμα, ανυπομονώ να έρθω αντιμέτωπος με την πρόκληση. Περιμένω πώς και πώς να οδηγήσω την Yamaha YZF-R1 για πρώτη φορά στη Jerez αργότερα αυτό το μήνα και να αρχίσω να εξοικειώνομαι μαζί της. Θα είναι σαν Χριστούγεννα για μένα, δεν έχω ξαναοδηγήσει τόσο μεγάλη μοτοσυκλέτα στο παρελθόν και αισθάνομαι σαν μικρό παιδί που ανυπομονεί να πάρει το δώρο του. Η μοτοσυκλέτα απαιτεί καλύτερη φυσική κατάσταση απ’ ότι η YZF-R6 και με τρεις αγώνες κάθε σαββατοκύριακο αντί ενός, θα χρειαστεί σίγουρα να επενδύσω στην φυσική μου κατάσταση μες το χειμώνα ώστε να είμαι έτοιμος.” Ο Filippo Conti, ο διευθυντής της Yamaha GRT, αναφέρθηκε τόσο στην πορεία της ομάδας όσο και στην άποψή του για του αναβάτες δηλώνοντας: “Είμαι πολύ χαρούμενος που εισερχόμαστε στην μεγάλη κατηγορία με τη Yamaha, εκπληρώνοντας ένα όνειρό μου. Ξεκινήσαμε απ’ την WorldSSP και τώρα μεταφερόμαστε στην μεγάλη κατηγορία που είναι πολύ σημαντικό, τόσο για την ομάδα όσο και για το πρόγραμμα της Yamaha. Είναι ένα μεγάλο βήμα και θα χρειαστεί να μάθουμε απότομα κάνοντας το ντεμπούτο μας, όμως οι αναβάτες μας είναι πολύ έμπειροι. Δεν υπάρχουν πιο έμπειροι αναβάτες απ’ τον Marco, που ήταν πρωτοπόρος το 2011 στο πρώτο του πρωτάθλημα στη μεγάλη κατηγορία. Όσον αφορά τον Sandro που είναι η πρώτη του φορά στη μεγάλη κατηγορία, είναι ο πρωταθλητής της WorldSSP και πρωταθλητής στη Moto3, οπότε πιστεύω πως θα προσαρμοστεί γρήγορα στην Yamaha YZF-R1. Πρέπει να μάθουμε πολλά στη νέα κατηγορία, αλλά ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος, θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί στα WorldSBK όπως ήμασταν και στα WorldSSP. Ίσως να μην είναι δυνατόν στην πρώτη σεζόν, όμως αυτός είναι ο στόχος μας.”

Ετικέτες

MOTUL WSBK, Phillip Island FP1&FP2: Ταχύτερος ο Jonathan Rea

Δυνατό ντεμπούτο για Tetsuta Nagashima (HRC) στην 6η θέση
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

18/11/2022

Μετά από δύο χρόνια απουσίας από την πίστα της Αυστραλίας, τα WSBK επέστρεψαν στο Phillip Island, για τον τελευταίο αγώνα της σεζόν του 2022, με τον Jonathan Rea να αναδεικνύεται ως ο πρωταγωνιστής της πρώτης μέρας των δοκιμαστικών.

Καθώς ο Alvaro Bautista έχει ήδη κερδίσει τον τίτλο από τον προηγούμενο γύρο, το ενδιαφέρον στρέφεται κυρίως στην κατάκτηση της 2ης θέσης, όπου ο Toprak Razgatlioglu έχει το πλεονέκτημα με 487 βαθμούς έναντι των 450 του Jonathan Rea. Θεωρητικά ο Ιρλανδός αναβάτης της Kawasaki μπορεί να κάνει την ανατροπή, ρεαλιστικά όμως ο Τούρκος αναβάτης της Yamaha έχει ήδη τη 2η θέση στο τσεπάκι του.

Η πρώτη μέρα των δοκιμαστικών έγινε με ηλιόλουστο καιρό, με τον Jonathan Rea να δείχνει φορμαρισμένος, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο τόσο στα FP1 (1:31.284), όσο και στα FP2 (1:31.127).

Στα πρώτα δοκιμαστικά πίσω από τον Rea βρέθηκαν οι Alvaro Bautista και Toprak Razgatlioglu, ενώ στα δεύτερα τον ακολούθησαν οι Bautista και Lowes, με τον Τούρκο αναβάτη στην 4η θέση.

Η διαφορά στους χρόνους Rea-Bautista δεν ήταν μεγάλη (0.105 δευτερόλεπτα), με τη διαφορά Rea-Razgatlioglu να είναι σαφώς μεγαλύτερη (0.543 δευτερόλεπτα), με τον Toprak να μην καταφέρνει να βελτιώσει τον χρόνο των FP1 στα δεύτερα δοκιμαστικά. Ακόμα όμως κι έτσι, οι ελπίδες του Rea για κάτι καλύτερο από την τρίτη θέση στη σεζόν είναι εξαιρετικά ισχνές.

Εξαιρετικό κρίνεται το ντεμπούτο του Tetsuta Nagashima του HRC, που αντικαθιστά τον τραυματία Iker Lecuona για τον τελευταίο γύρο της σεζόν, με τον Ιάπωνα να τερματίζει 6ος ταχύτερος αναβάτης στο τέλος της πρώτης μέρας!

Ακολουθεί η πρώτη πεντάδα των αναβατών της 1ης ημέρας -Για τα πλήρη αποτελέσματα, δείτε ΕΔΩ:

1. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1’31.127s

2. Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) +0.105s

3. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) +0.289s

4. Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha with Brixx WorldSBK) +0.477s

5. Andrea Locatelli (Pata Yamaha with Brixx WorldSBK) +0.594s