Η GRT Yamaha ανεβαίνει κατηγορία!

Με παρουσία πλέον και στα Motul SBK
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

26/11/2018

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα Motul SBK όπως και του MotoGP, βρίσκονται ενώπιον πολλών αλλαγών όσον αφορά τη σύσταση των ομάδων για το 2019. Οι πρώτες αλλαγές ανακοινώθηκαν απ’ το καλοκαίρι με την έλευση του Alvaro Bautista στα SBK στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati, αφήνοντας έτσι τον Marco Melandri χωρίς μοτοσυκλέτα καθώς δεν ανανεώθηκε το συμβόλαιό του με το ιταλικό εργοστάσιο. Παράλληλα ο ερχομός της GRT Yamaha απ' τα WorldSSP στην μεγάλη κατηγορία δημιούργησε δύο νέες θέσεις για τους αναβάτες. Η μια ήταν ήδη κατοχυρωμένη απ' τον πρωταθλητή της Sandro Corterse, καθώς απ' του χρόνου θα αγωνίζεται με την YZF-R1, ενώ η δεύτερη αποτέλεσε το εισητήριο για τον Marco Melandi ώστε να παραμείνει στο πρωτάθλημα. Ο Ιταλός αναβάτης  είναι ένας απ’ τους έμπειρους αναβάτες των SBK, ενώ μετράει ήδη αρκετά χρόνια συνεργασίας με τη Yamaha. Ο Marco ξεκίνησε τη συνεργασία του με την ιαπωνική εταιρεία το 2003 όταν αγωνίστηκε με τη μοτοσυκλέτα της στη κατηγορία των 250 κυβικών στα GP και στέφθηκε τότε ο νεαρότερος σε ηλικία πρωταθλητής της κατηγορίας, ενώ δύο χρόνια αργότερα στη μεγάλη κατηγορία πήρε τα πρώτα του βάθρα. Το 2005 οι δρόμοι τους χωρίστηκαν, με τον Ιταλό αναβάτη να μεταβαίνει στην Movistar με την Honda, παίρνοντας τη πρώτη του νίκη στα MotoGP. Οι δρόμοι τους όμως ξαναδιαστραυρώθηκαν το 2011, στα WSBK πλέον, με τον Melandri να παίρνει την πρωτιά στην έναρξη του πρωταθλήματος, ενώ το ολοκλήρωσε με τέσσερις νίκες και 11 βάθρα.

Απ’ την πλευρά του ο Sandro Cortese εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του ως πρωτοεμφανιζόμενος στο πρωτάθλημα κατακτώντας το και όσον αφορά τη πορεία του μέχρι στιγμής ανέφερε: "Το να πάρω το φετινό πρωτάθλημα στα WorldSSP και να μεταβώ στα WorldSBK με την GRT Yamaha Team είναι σαν να πραγματοποιώ ένα όνειρό μου. Είμαι πολύ χαρούμενος που είμαι μέλος της ομάδας και παρά το γεγονός ότι είναι ένα μεγάλο βήμα, ανυπομονώ να έρθω αντιμέτωπος με την πρόκληση. Περιμένω πώς και πώς να οδηγήσω την Yamaha YZF-R1 για πρώτη φορά στη Jerez αργότερα αυτό το μήνα και να αρχίσω να εξοικειώνομαι μαζί της. Θα είναι σαν Χριστούγεννα για μένα, δεν έχω ξαναοδηγήσει τόσο μεγάλη μοτοσυκλέτα στο παρελθόν και αισθάνομαι σαν μικρό παιδί που ανυπομονεί να πάρει το δώρο του. Η μοτοσυκλέτα απαιτεί καλύτερη φυσική κατάσταση απ’ ότι η YZF-R6 και με τρεις αγώνες κάθε σαββατοκύριακο αντί ενός, θα χρειαστεί σίγουρα να επενδύσω στην φυσική μου κατάσταση μες το χειμώνα ώστε να είμαι έτοιμος.” Ο Filippo Conti, ο διευθυντής της Yamaha GRT, αναφέρθηκε τόσο στην πορεία της ομάδας όσο και στην άποψή του για του αναβάτες δηλώνοντας: “Είμαι πολύ χαρούμενος που εισερχόμαστε στην μεγάλη κατηγορία με τη Yamaha, εκπληρώνοντας ένα όνειρό μου. Ξεκινήσαμε απ’ την WorldSSP και τώρα μεταφερόμαστε στην μεγάλη κατηγορία που είναι πολύ σημαντικό, τόσο για την ομάδα όσο και για το πρόγραμμα της Yamaha. Είναι ένα μεγάλο βήμα και θα χρειαστεί να μάθουμε απότομα κάνοντας το ντεμπούτο μας, όμως οι αναβάτες μας είναι πολύ έμπειροι. Δεν υπάρχουν πιο έμπειροι αναβάτες απ’ τον Marco, που ήταν πρωτοπόρος το 2011 στο πρώτο του πρωτάθλημα στη μεγάλη κατηγορία. Όσον αφορά τον Sandro που είναι η πρώτη του φορά στη μεγάλη κατηγορία, είναι ο πρωταθλητής της WorldSSP και πρωταθλητής στη Moto3, οπότε πιστεύω πως θα προσαρμοστεί γρήγορα στην Yamaha YZF-R1. Πρέπει να μάθουμε πολλά στη νέα κατηγορία, αλλά ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος, θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί στα WorldSBK όπως ήμασταν και στα WorldSSP. Ίσως να μην είναι δυνατόν στην πρώτη σεζόν, όμως αυτός είναι ο στόχος μας.”

Ετικέτες

Motul_WSBK Magny-Cours: Με αναπάντεχες πτώσεις για τους πρωταγωνιστές

Τρεις πτώσεις που σημάδεψαν τον γαλλικό αγώνα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

12/9/2022

Ο πρώτος αγώνας στη γαλλική πίστα δεν πήγε τόσο καλά όσο θα ήθελαν οι Jonathan Rea και Toprak Razgatlioglu καθώς αμφότεροι είχαν πτώση και είδαν στον βαθμολογικό πίνακα το όνομα του Alvaro Bautista να δημιουργεί μεγαλύτερη απόσταση από αυτούς. Παρά την εξαιρετική εκκίνηση του, ο Toprak βγήκε κάπως ανοιχτά στην Κ8 και έδωσε το δικαίωμα στη BMW του Scott Redding να περάσει μπροστά. Αυτό όμως δεν κράτησε για πολύ, καθώς ο αναβάτης της Yamaha κατάφερε να περάσει ξανά εμπρός στον δεύτερο γύρο και να βρεθεί σε απόσταση βολής από τον Rea. Πριν ολοκληρωθεί ο δεύτερος γύρος, ο Rea θα πέσει και ο Toprak θα βρει ορθάνοιχτη μπροστά του την πόρτα για μια εύκολη νίκη.

Μια νίκη που την είχε ιδιαίτερη ανάγκη για να τον κρατήσει με αξιόσεις μέσα στο παιχνίδι του πρωταθλήματος. Μόνο που η τύχη δεν ήταν με το μέρος του Τούρκου αναβάτη, οποίος στον τρίτο μόλις γύρο θα πέσει και αυτός!

Αιτία δεν ήταν κάποιο δικό του λάθος αλλά όπως ο ίδιος είπε είχε διαρκώς πρόβλημα με την αντοχή των φρένων και ήταν αναγκασμένος να ρυθμίζει την απόσταση της μανέτας σε κάθε γύρο. Φτάνοντας στη προηγούμενη στροφή, ένοιωσε την μανέτα να φτάνει έως το γκριπ, οπότε στην επόμενη προσπάθησε να γραπώσει τη μανέτα του φρένου υπολογίζοντας πως η μανέτα θα έχει πολύ μεγάλη διαδρομή, όμως η τρόμπα είχε προλάβει να επαναφέρει τη μανέτα στην αρχική της θέση, με αποτέλεσμα η επιπλέον δύναμη που έβαλε στη μανέτα να προκαλέσει αστάθεια στον πίσω τροχό, που ανασηκώθηκε απότομα από το έδαφος.

Το ίδιο “άδικη” ήταν και η πτώση του Rea, ο οποίος ακούμπησε το βιράζ με τον αισθητήρα της τηλεμετρία στο πιρούνι, με αποτέλεσμα να ανασηκωθεί ο εμπρός τροχός. Μεγάλη τιμωρία για μικρό αδίκημα όπως χαρακτηριστικά είπε μετά τον αγώνα.

Στον δεύτερο αγώνα τα πράγματα πήραν εντελώς διαφορετική τροπή. Το σενάριο τώρα ήθελε τον Bautista να είναι εκείνος που θα έβλεπε από πολύ κοντά την γαλλική άσφαλτο. Μόνο που σε αυτή την περίπτωση η ιστορία είχε περισσότερο δράμα, καθώς αιτία δεν ήταν κάποια μηχανική δυσλειτουργία ή βλάβη, αλλά η “επιθετική” κίνηση του Rea πάνω στον Bautista. Το αποτέλεσμα αυτής της επαφής, ήταν ο αναβάτης της Ducati να βρεθεί στην αμμοπαγίδα και ο αναβάτης της Kawasaki να τιμωρηθεί με long-lap penalty, τερματίζοντας τελικά στην 5η θέση. Κερδισμένος φυσικά από την κατάληξη βγήκε ο  Toprak, όχι μόνο γιατί κέρδισε τον αγώνα, αλλά και γιατί μάζεψε υπερπολυτίμους βαθμούς έναντι των βασικών αντιπάλων του.  Στους κερδισμένους του διήμερου, θα πρέπει να συμπεριλάβουμε τον Axel Bassani που ανέβηκε δύο φορές στο βάθρο.